توصیه های ضروری برای سفرهای نوروزی

توصیه های ضروری برای سفرهای نوروزی

توصیه های ضروری برای سفرهای نوروزی خواص توصیه های ضروری برای سفر,فوايد توصیه های ضروری برای سفر,توصیه های ضروری برای سفر درماني,خاصيت توصیه های ضروری برای سفر,خواص توصیه های ضروری برای سفر …

آشنایی با آلرژی های بهاری

آشنایی با آلرژی های بهاری

آشنایی با آلرژی های بهاری آلرژی های بهاری,بيماري آلرژی های بهاری,آلرژی های بهاری در بارداري,علائم آلرژی های بهاری,درمان آلرژی های بهاری,درمان آلرژی های بهاری با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان آلرژی …

توصیه‌های طلایی به پشت‌میزنشین‌ها

توصیه‌های طلایی به پشت‌میزنشین‌ها

توصیه‌های طلایی به پشت‌میزنشین‌ها خواص سلامتی,فوايد سلامتی,سلامتی درماني,خاصيت سلامتی,خواص سلامتی درماني,خواص سلامتی براي پوست,خواص سلامتی براي مو,خواص سلامتی براي جواني,خواص سلامتی براي بارداري,خواص خوردن سلامتی,فوايد سلامتی خام,فوايد سلامتی پخته

خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش

خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش در سایت جسارت

گل گاوزبان و سنبل طیب ,گل گاوزبان سنبل الطیب,گل گاوزبان و سنبل طیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب در بارداری,خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب,دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب,چای گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب,ترکیب گل گاو زبان و سنبل الطیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب,سنبل الطیب با گل گاوزبان,گل گاوزبان+سنبل طیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب و لیمو عمانی,دمنوش گل گاو زبان سنبل الطیب,گل گاوزبان سنبل الطیب,دم کرده گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص درمانی گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص گل گاوزبان با سنبل الطیب,خاصیت گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص گل گاوزبان سنبل طیب,طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب,چای گل گاو زبان و سنبل طیب,چای گل گاو زبان- سنبل طیب

خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش

گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان سنبل الطیب , گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان و سنبل الطیب

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.یکی از بهترین و سالم ترین نوشیدنی های گرم دمنوش مخلوط گل گاو زبان و لیمو عمانی و سنبل الطیب است.این ترکیب با توجه به خواص معجزه آسای سه گیاه تشکیل دهنده آن، دارای خواص و ارزش غذایی بالا، و طعم و رنگ ویژه، است و مصرف ان به شدت توصیه می شود

یکی از بهترین و سالم ترین نوشیدنی های گرم دمنوش مخلوط گل گاو زبان – لیمو عمانی – سنبل الطیب است. این ترکیب با توجه به خواص معجزه آسای سه گیاه تشکیل دهنده آن، دارای خواص و ارزش غذایی بالا، و طعم و رنگ ویژه، است.

گل گاوزبان و سنبل طیب

گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو که اغلب در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شکل صنعتی کشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌کارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشکیل می‌دهند. گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریک بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به کار می‌رود. جوشانده و دم‌کرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

به ازای سه لیوان آب جوش، دو قاشق غذاخوری دمنوش مخلوط سه گیاه را در قوری بریزید و بگذارید در حرارت ملایم 5 الی 8 دقیقه دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی درآید. بر اساس ذائقه خود می توانید دمنوش مخلوط سه گیاه را با طعم طبیعی، یا بصورت شیرین با عسل یا نبات میل نمایید.

گل گاوزبان سنبل الطیب

خواص ضد سرطانی : منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد. این گیاه باعث کاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخک، مخملک، آبله و کهیر می‌شود. در برخی کشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شکر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنک‌کننده است.

گل گاو زبان و سنبل الطیب : طبیعت:گرم و تر خواص :خوابآور،آرامبخش اعصاب،پایین آورنده فشار خون،رفع خشونت نای،سینه،تنگی نفس،گلو درد،مقوی دماغ،معده و کبد سرد،افزایش ترشح ادرار،ضد سردرد های عصبی،درد کلیه،قولنج،اسپاسم،تشنج،صرع،سودا،صفرا،وسواس و سنگ کلیه . طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری(یک مشت)گل گاو زبان + یک قاشق غذا خوری(یک مشت کوچک)سنبل الطیب + دو لیوان آب جوش + نبات،نیم ساعت دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی در آید. نکته: ترجیحا این چای ها را با عسل،خرما یا توت میل کنید.اگر مبتلا به دیابت هستید با عسل میل کنید.چای را می توان با چند قطره آبلیموی تازه میل کرد.

گل گاوزبان و سنبل طیب

تصفیه‌ کننده خون : گل‌گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌کننده‌خون، ضداسپاسم، محرک غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم‌کننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلکوالویید برای زنان باردار و کودکان مضر است. دم‌کرده گل‌گاوزبان به همراه سنبل‌الطیب و لیموعمانی یک نوشیدنی نشاط‌آور و آرام‌بخش است که استفاده از آن به جای چای و قهوه در مجالس عزاداری برای ایجاد آرامش درونی توصیه می‌شود.

خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش

گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان سنبل الطیب , گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان و سنبل الطیب

شاید وقتی به عطاری بروید و سراغ گل‌گاوزبان را بگیرید بهتون پیشنهاد ‌کنند کمی هم سنبل الطیب بگیرید. حالا این بار مقداری هم سنبل‌الطیب تهیه کردیم، پیشنهاد می‌کنیم برای ترکیب گل گاو زبان و سنبل‌الطیب به نسبت 4 به 1 این دو گیاه را در یک قوری بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. این دمنوش بسیار آرامش بخش است و برای تمدد اعصاب و روان توصیه می‌شود.

گل گاوزبان و سنبل الطیب

‌ سنبل‌الطیب : این گیاه اعصاب را آرام می‌کند و ضدسرگیجه و تپش قلب است. کسانی که به خوردن قرص‌های شیمیایی آرام‌بخش عادت کرده‌اند بهتر است به سراغ سنبل‌الطیب بروند. این گیاه ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها‌آور، مقوی قلب، ضددلهره و استرس بوده و سردردهای یکطرفه، اختلالات زمان یائسگی، سکسکه‌های مداوم، بی‌خوابی، خستگی و بیماری‌هایی را که منشأ عصبی داشته باشند، تسکین می‌دهد. این گیاه نیز گونه‌های زیادی داشته و انواع وحشی آن خاصیت بیشتری نسبت به پرورش یافته آن دارند و معمولا در دامنه کوه‌های البرز یافت می‌شود.

ریشه گیاه سنبل‌الطیب در طب سنتی دارای ارزش دارویی است و از آن به عنوان آرام‌بخش اعصاب، خواب آور، ضد تشنج، درمان افسردگی، هضم کننده غذا و ضد دل‌پیچه استفاده می‌شود.+ پیشنهاد می‌کنیم در هنگام دم کردن دمنوش گل‌گاوزبان یک عدد لیمو امانی داخل آن بیندازد و یا چند قطره لیمو ترش را در فنجانتان بریزید تا نوشیدنی‌تان خوش‌رنگ شود.

گل گاوزبان و سنبل الطیب در بارداری

جلوگیری از سفید شدن مو : سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و کبد است. گربه‌ها این گیاه دارویی را بی‌اندازه دوست دارند و به خاطر خوردن آن بی‌قرار می‌شوند به همین دلیل این گیاه علف گربه نیز نامیده می‌شود. این گیاه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و مصرف بیش از اندازه و طولانی‌مدت آن می‌تواند باعث ضعف چشم و گوش شود. متخصصان طب گیاهی توصیه می کنند برای استفاده از خواص درمانی گل گاو زبان و سنبل الطیب بویژه ایجاد آرامش و نشاط حداقل هفته ای 3 بار این دو گیاه را دم کرده و به جای چای نوش جان کنید.

خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش

گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان سنبل الطیب , گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان و سنبل الطیب

گل گاوزبان، طبیعتی گرم و تر و ضد ّسودا و صفرا دارد و آرام بخش اعصاب، خواب آور و مسکّن سردردهای عصبی و دردهای کلیوی و کاهش دهنده فشار خون است. سنبل طیب هم با طبیعت گرمی که دارد؛ ضدّ قولنج و اسپاسم های عضلانی و مفید در درمان تشنّج و صرع بوده؛ قوّه باه(میل جنسی) را نیز تقویت می کند. ابتدا ترکیب آنها را به همراه دو لیوان آب سرد در یک قوری- که بهتر است چینی باشد- ریخته، روی حرارت کم قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد؛ سپس قوری را روی حرارت غیرمستقیم(کتری یاسماور) می گذاریم تا درمدّت ۳۰ دقیقه به آرامی دم بکشد؛ پس ازآن، چای راصاف نموده، مصرف می کنیم. این نوشیدنی گوارا، برخلاف چای معمولی، تا چند روز قابل مصرف می باشد. بدیهی است، بر خلاف چای سیاه، هـرقـدر زمان دم کشیدن چای بیشتر باشد، کیفیت آن، مطلوب تر خواهد بود. در صورت تمایل می توانید از همان ابتدا از آب جوش استفاده نمایید و نوشیدنی را مشابه چای معمولی دم کنید یا آن که بگذارید چای به مدّت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله کم بجوشد. ترجیحا این چای را با عسل، خرما یا توت میل کنید. در صورت تمایل می توان چای را با چند قطره آب لیموترش تازه میل کرد.

خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب

چند توصیه : اگر در حال مصرف داروهای شیمیایی اعصاب هستید و قصد استفاده از گیاهان دارویی را دارید حتما پزشکتان را در جریان بگذارید، چرا که تداخل دارویی ممکن است به ضررتان باشد. برای خرید گیاهان دارویی به عطاری‌هایی بروید که محصولاتشان در مجاورت نور آفتاب نباشند‌. گیاهان باید به صورت کاملا خشک در بسته‌های بهداشتی پلمب شده و دارای اسم، نشانی، تاریخ مصرف و دیگر مشخصات باشند. بعد از باز کردن بسته گیاه دارویی، بلافاصله آن را درون یک شیشه دردار و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

گل گاوزبان و سنبل طیب

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.