خواص چای سبز و خواب و بی خوابی و قبل از خواب

خواص چای سبز و خواب و بی خوابی و قبل از خواب

خواص چای سبز و خواب و بی خوابی و قبل از خواب چای سبز و خواب ،چای سبز و خواب،چای سبز و بیخوابی،چای سبز و بی خوابی،چای سبز و کم خوابی،چای سبز …

خواص و مضرات کاهو در بارداری و شیردهی و رژیم لاغری

خواص و مضرات کاهو در بارداری و شیردهی و رژیم لاغری

کاهو کاهو ,کاهو در بارداری,کاهو در شیردهی,کاهو در رژیم لاغری,کاهو سکنجبین,کاهو بنفش,کاهوی رومی,کاهو در حل جدول,کاهوی آبی,کاهو فرانسوی چیست توضیحاتی در مورد کاهو اگر دچار کالری هراسی هستید بدانید که هر 100 …

همه چیز درباره فواید گیاه والک

همه چیز درباره فواید گیاه والک

همه چیز درباره فواید گیاه والک خواص والک,فواید والک,والک درمانی,خاصیت والک,خواص والک درمانی,خواص والک برای پوست,خواص والک برای مو,خواص والک برای جوانی,خواص والک برای بارداری,خواص خوردن والک,فواید والک خام,فواید والک پخته

مضرات و خواص قهوه سبز و طریقه مصرف برای لاغری

مضرات و خواص قهوه سبز و طریقه مصرف برای لاغری در سایت جسارت

خواص قهوه سبز ،خواص قهوه سبز برای لاغری،خواص قهوه سبز در لاغری،خواص قهوه سبز چیست،خواص قهوه سبز لاغری،خواص قهوه سبز ویکی پدیا،خواص قهوه سبز و طریقه مصرف،خواص قهوه سبز وطرز استفاده،خواص قهوه سبز سهله،خواص قهوه سبز برای پوست،فواید قهوه ی سبز برای لاغری،خواص قهوه سبز و لاغری،خواص قهوه سبز برا لاغری

خواص قهوه سبز

خواص قهوه سبز برای دیابت

یکی از خواص قهوه سبز درمان دیابت است . این دانه های سبز رنگ قادرند تا دیابت نوع ۲ را درمان کند. عصاره ی این دانه ها هم قند خون را کاهش می دهد و هم چربی سوزی را سرعت می بخشند. هر دوی این موارد برای درمان دیابت نوع دوم ضروری است.کلروژنیک اسید موجود در قهوه باعث می‌شود جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها کاهش پیدا کند. همچنین جذب گلوکز موجود در خون را توسط ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد. این موارد منجر به کاهش گلوکز خون شده و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهند.

خواص قهوه سبز برای ارتقای جریان خون

یکی از خواص قهوه سبز کنترل فشار خون است. فشار خون بالا منجر به مشکلات و بیماری های کشنده ای نظیر سکته، نارسایی قلبی، نارسایی مزمن کلیوی و بیماری های این چنینی شود. اما محققین کشف کرده اند که ترکیب آسپرین مانند قوی و فعالی در قهوه ی سبز وجود دارد که اثر مثبتی را بر روی رگ های خونی می گذارد. بطوریکه از انباشته شدن پلاکت های خون جلوگیری می کند. در نتیجه ی آن سرخرگ های ما سخت نمی شوند و جریان خون در سرتاسر بدن بهبود بی نظیری خواهد داشت.کافئین باعث افزایش فشارخون شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد. به دنبال آن، ضربان قلب و فعالیت سیستم قلبی-عروقی هم افزایش پیدا می‌کند. کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون می‌شود. پس در صورتی که به بیماری فشارخون مبتلا هستید از قهوه سبز غافل نشوید.تحقیقات اولیه نشان می دهد مصرف عصاره های قهوه سبز حاوی 50 تا 140 میلی گرم اسید کلروژنیک به صورت روزانه به مدت 4 تا 12 هفته می تواند فشار خون بالا را در بزرگسالان ژاپنی با فشار خون پایین و بدون درمان کاهش دهد. فشار خون سیستولیک (عدد بالا) به میزان 5 میلیگرم تا 10 میلیمتر جیوه کاهش می یابد. فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) به میزان 3 میلیگرم تا 7 میلیمتر جیوه کاهش می یابد.

خواص قهوه سبز برای افزایش انرژی بدن

به علت وجود کافئین، دانه های قهوه سبز برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید هستند. این دانه ها می توانند انرژی شما را افزایش داده و شما را در طی روز فعال و پر انرژی نگه دارد. همچنین قهوه ی سبز برای پوست بسیار مفید است.

خواص قهوه سبز برای افزایش سیستم ایمنی بدن

دانه های قهوه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. به علت اثر بسیار قوی رادیکال های آزاد قوی در دانه ی قهوه سبز می تواند تمامی سموم و عوامل آسیب رسان را از بین ببرد. در نتیجه ی استفاده از قهوه ی سبز مشکلات پوستی نظیر آکنه بر طرف می شوند.

خواص قهوه سبز برای مرطوب کردن پوست

جدا از عوامل آنتی اکسیدانی، دانه ی قهوه ی سبز سرشار از اسید های چرب و استر ها نظیر اسید آراشیدونیک، اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که برای پوست ما مغذی بوده و مرطوب کننده ی پوست است که از شل شدن، تغییر رنگ و دیگر آسیب های شدید پوستی جلوگیری می کند.

خواص قهوه سبز برای کچلی

آندروژنتیک آلوپسی یا ریزش موی زنانه را می توان با استفاده از خواص قهوه ی سبز درمان کرد. عصاره ی این لوبیا ها رشد مو را ارتقا داده و مو را ضخیم تر می کند که کمک شایانی به استحکام مو می کند. در کل دانه ی قهوه ی سبز ارزشمند است و اگر شما می خواهید که بدن و پوست و مویی سلامت داشته باشید، استفاده از قهوه ی سبز به شما توصیه می شود.

خواص قهوه سبز برای کاهش کلسترول بد

از دیگر خواص قهوه سبز می توان به کاهش سطح کلسترول بد اشاره کرد. سطح کلسترول بدن با قهوه ی سبز تنظیم می شود. چربی کم چگال (LDL) یا همان کلسترل بد عامل اصلی است که ما را تحت تاثیر مشکلات قلبی عروقی خطرناک نظیر حمله قلبی است. مطالعات ثابت می کند که کلسترل خون را می توان با مصرف عصاره ی قهوه ی سبز تنظیم کرد و از خطرات و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کرد.

خواص قهوه سبز برای سم زدایی طبیعی

سم زدایی یکی از خواص قهوه سبز است. این نوع قهوه کبد را عاری از سمومی نظیر کلسترل بد، چربی های غیر ضروری و سمومی از این قبیل می کند. زمانی که سموم موجود در کبد دفع شوند، عملکرد کبد بسیار بهبود می یابد که در نهایت متابولیسم و سلامتی کل بدن را ارتقا می دهد.

خواص قهوه سبز برای کاهش اثر رادیکال های آزاد

اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه ی سبز می تواند اثر رادیکال های آزاد را تا ۱۰ برابر بیشتر از چای سبز کاهش دهد. زمانی که این دانه ها بو داده نشوند، برخی از عوامل دیگر آنتی اکسیدانی از خانواده ی پلی فنول ها نظیر اسید فرولیک در آن ها وجود دارد که از سرعت فرآیند پیری کاهش داده و به ما پوستی جوان می دهد.

خواص قهوه سبز برای جلوگیری از پیری

همچنین دانه های قهوه سبز حاوی مقدار بالایی مواد فرار است چون بو داده نمی شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) تئوفیلین، اپی گالوکتشین گالات و غیره ترکیباتی هستند که برای حفظ سلامتی پوست مفید و از بروز چین چروک های پوستی جلوگیری می کند.

خواص قهوه سبز برای مو

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در دانه های قهوه ی سبز یکی از بارزترین خواص قهوه سبز است که برای سلامتی مو بسیار مفید است. این ترکیبات به ما کمک می کند تا در برابر تمامی مواد سمی و مخرب مقابله کرده و موی ما قوی، سلامت و زیبا باقی بماند.آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه سبز، برای مو نیز بسیار مفید است و چون درمبارزه با هرچیز سمی و آسیب‌رسانی به ما کمک‌می‌کند، موی ما قوی، سالم و زیبا می‌ماند.آلوپسی‌آندروژنتیک، که به آن “ریزش موی الگوی زنانه” نیز گفته‌می‌شود را می‌توان با قهوه سبز درمان‌کرد. عصاره این دانه‌ می‌تواند رشد و حجم تارهای مو را به‌طور قابل توجهی تقویت‌کند. خلاصه اینکه، اگر می‌خواهید مراقب سلامتی، پوست و موی خود باشید، به دانه‌های قهوه سبز نگاهی بیندازید. ارزشش را دارد.

خواص قهوه سبز برای لاغری

علت استفاده از قهوه در رژیم‌های لاغری به دلیل وجود کافئین در این نوشیدنی است. زیرا کافئین متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث چربی‌سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در بدن می‌شود. پس نوشیدن قهوه‌های بدون کافئین تاثیری بر تناسب اندام و لاغری نخواهد داشت. همچنین از آنجا که قهوه سبز کافئین کمتری به نسبت قهوه معمولی دارد، نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیند چربی‌سوزی موثر باشد. به عبارت دیگر نوشیدن قهوه سبز معجزه نمی‌کند اما بی تاثیر هم نیست و نباید گول بعضی تبلیغات ماهواره‌ای را خورد.تحقیقات اولیه نشان می دهد بزرگسالان مبتلا به چاقی که عصاره قهوه سبز مخصوص (Svetol، Naturex) را پنج بار در روز به مدت 8 هفته تا 12 هفته مصرف می کنند، به تنهایی یا همراه با قهوه معمولی، به طور متوسط 2.5 تا 3.7 کیلوگرم بیشتر از افرادی که قهوه معمولی مصرف می کنند، وزن از دست می دهند.

خواص قهوه سبز برای سنگ صفرا

کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز مانع از تجمع صفرا در کیسه صفرا شده و از تشکیل سنگ‌های صفراوی جلوگیری می‌کند. از آنجایی که در دانه‌های قهوه سبز حدود شش تا هفت درصد کلروژنیک اسید وجود دارد مصرف روزانه و منظم قهوه سبز، خطر ابتلا به این بیماری و همچنین سیروز کبدی و سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

خواص قهوه سبز برای پوست

اسیدکلروژنیک موجود در دانه قهوه سبز، می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را تا ۱۰برابر بیشتر از چای سبز معمولی کاهش‌دهد. به‌دلیل اینکه دانه‌ قهوه سبز بوداده نمی‌شود، عوامل ضد اکسیداتیو دیگری از خانواده پلی‌فنول‌ها، مانند اسیدفولیک و غیره در آن وجوددارند که سرعت فرآیند پیری را کاهش‌داده و پوست‌مان را جوان می‌کند.این دانه‌ قهوه، در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است. این دانه‌، به‌دلیل داشتن خردکننده‌های قوی رادیکال‌های آزاد، می‌تواند بدن‌مان را از انواع عناصر سمی و آسیب‌زا رهاکند. درنتیجه، می‌توانیم از پوست بی‌طراوت و مستعد آکنه خلاص‌شویم.قهوه سبز، به حفظ مواد فرار نیز معروف است زیرا بوداده نمی‌شود. اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA)، تئوفیلین، اپی‌گاوکاتجین‌گالات و غیره، برخی از مواد تشکیل‌‌دهنده آن هستند که به حفظ سلامت پوست کمک‌کرده و بروز چین‌وچروک را مهارمی‌کند.جدا از عوامل آنتی‌اکسیدانی، قهوه سبز، سرشار از اسیدهای چرب و استرها مانند اسید اراهیدیک، اسیدلینولئیک و اسید اولئیک است که پوست ما را تغذیه و مرطوب‌کرده و افتادگی پوست، بی‌رنگی و دیگر آسیب‌های شدید را متوقف‌ می‌کنند.

خواص قهوه سبز

بیشتر بخوانید :

روش صحیح دم کردن قهوه سبز نحوه مصرف آن برای لاغری

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی

طرز تهیه و عوارض و خواص قهوه سبز لاغری چیست

خواص و طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری خوبه و مناسب است

روش صحیح دم کردن قهوه سبز نحوه مصرف آن برای لاغری

مضرات مصرف قهوه سبز و کم خونی ناشی از فقر آهن

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون بالا یا پایین چیست؟

طریقه مصرف و خواص قهوه سبز چیست برای پوست و لاغری

آیا می دانید قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.