گیاهان دارویی مفید برای اعصاب

گیاهان دارویی مفید برای اعصاب

گیاهان دارویی مفید برای اعصاب خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی برای …

طرز تهیه و خواص آب انگور برای نوزادان و یبوست چیست

طرز تهیه و خواص آب انگور برای نوزادان و یبوست چیست

آب انگور آب انگور ,آب انگور خوش است,آب انگور برای نوزادان,اب انگور برای پوست,اب انگور سیاه,آب انگور قرمز,آب انگور در بارداری,آب انگور گازدار,آب انگور گیری و یبوست توضیحاتی در مورد آب انگور …

خواص و مضرات دمنوش و روغن گل راعی در طب سنتی

خواص و مضرات دمنوش و روغن گل راعی در طب سنتی

گل راعی گل راعی ,گل راعی در طب سنتی,گل راعی خشک شده,گل راعی خواص,گل راعی عکس,گل راعی و سروتونین,گل راعی و افسردگی,گل راعی خرید,گل راعی ویکی,خواص گل راعی در طب سنتی توضیحاتی …

نوشیدنی های کافی شاپ

نوشیدنی های کافی شاپی ,نوشیدنی های کافی شاپ,نوشیدنی های کافی شاپ ها,نوشیدنی های سرد کافی شاپ,انواع نوشیدنی های کافی شاپ,آموزش نوشیدنی های کافی شاپ

نوشیدنی های کافی شاپی , نوشیدنی های کافی شاپ , نوشیدنی های کافی شاپ ها , نوشیدنی های سرد کافی شاپ

توضیحاتی در مورد نوشیدنی های کافی شاپ

اگر از کافه‌ نشین‌ های حرفه‌ای و قدیمی هستید یا تازه شروع به کافه‌گردی کرده‌اید حتما در طرز تهیه نوشیدنی‌های کافی‌شاپی دقیق شده‌اید و مشتاق شده‌اید به طرز تهیه و ترکیبات آن پی ببرید و فوت و فن تهیه آن را یاد بگیرید .خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.در این مطلب از سایت جسارت در مورد نوشیدنی های کافی شاپ صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.♥

قهوه یکی از نوشیدنی های کافی شاپ

آنچه که همه می دانیم این است که از گذشته قهوه پای ثابت منوهای کافی‌شاپ‌ها در تمام فصول بوده و است. حتما کنجکاو بوده‌اید بدانید قهوه را چگونه آماده می‌کنند. ما در این محتوا به این کنجکاوی شما پاسخ می‌دهیم. برای تهیه نوشیدنی قهوه، قهوه را می توان به صورت های مختلف دم کرد. تمام این روش ها را به چهار دسته کلی تقسیم بندی نموده که تفاوت این روش ها تنها به این نکته بستگی دارد که چگونه آب را به قهوه اضافه می کنند. جوشاندن یکی از روش‌های قدیمی دم کردن قهوه، این است که قهوه را به همراه آب، داخل قوری می ریزند و اجازه می دهند که آرام به جوش آید. این نوع قهوه را گاهی شیرین مصرف می کنند. برای این کارچند حبه قند داخل قوری می ریزند و می گذارند تا همراه قهوه به جوش آید. گاهی به این قهوه هل هم اضافه می کنند. قهوه ترک به این روش تهیه می شود. قهوه بدست آمده، نوشیدنی غلیظی است که روی آن کف دارد و پودر قهوه هم در ته فنجان، ته نشین شده است. تحت فشار قرار دادن قهوه اسپرسو ، با تحت فشار قرار دادن آب داغ تهیه می شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی های قهوه به کار می رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی داشته و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می شود. در این روش از نوعی قوری که سه بخش دارد استفاده می کنند. در قسمت پایینی، آب می ریزند. پس از آن که آب به جوش می آید، با فشار وارد قسمت میانی می شود که پودر قهوه در آن قسمت قرار دارد. در نهایت، نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی قوری جمع می شود. معمولاً قوری را روی گاز می گذارند تا عملیات تهیه قهوه صورت گیرد. کمک گرفتن از نیروی جاذبه روشی دیگر برای تهیه ی نوشیدنی قهوه، قرار دادن پودر قهوه داخل یک صافی است که آب جوش قطره قطره روی قهوه می چکد. طعم این قهوه به میزان آب و قهوه بسیار بستگی دارد. اما طعم قهوه اسپرسو از این قهوه بهتر است. در این روش با استفاده از نیروی جاذبه، آب از میان پودر قهوه عبور می کند و قهوه خوش طعمی را ایجاد می نماید.

نوشیدنی آفوگاتو

یکی از مشتقات اسپرسو، آفوگاتو “Affogato” است . این نوشیدنی ایتالیایی در این کشور “غرق شده” معنا می شود. آفوگاتو یا اصطلاحا قهوه بستنی، نوشیدنی داغی که در واقع گرم نیست، دسری است که از یک یا دو شات اسپرسو داغ با بستنی وانیلی تهیه می‌شود. البته از قهوه دمی نیز می‌توان استفاده کرد. طرز تهیه آفوگاتو برای تهیه این نوشیدنی ابتدا اسکوپ‌هایی از بستنی را در لیوانی ریخته و بعد اسپرسوی از قبل تهیه شده‌ی خود را به آن اضافه کنید. از پودر کاکائو برای تزیینات نوشیدنی‌تان می‌توانید کمک بگیرید.

طرز تهیه کاپوچینو

کاپوچینو مخلوط شیر و شکر را در ظرف ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. بعد با یک همزن دستی و یا برقی شیر را هم بزنید تا خوب کف کند. نکته مهم برای هم زدن شیر اینکه آن را نباید بصورت چرخشی هم بزنید و باید از یک طرف شروع به هم زدن شیر کرده و به طرف دیگر برسید. قهوه یا اسپرسو را دم کرده و آن را آماده نمایید. داخل فنجان تا یک سوم آن را قهوه اسپرسو بریزید. با استفاده از یک قاشق شیر داغ را داخل فنجان بریزید. در آخرین مرحله, اضافه کردن کف شیر به فنجان می باشد.

طرز تهیه هات چاکلت

نوشیدنی محبوب دوستداران شکلات به خصوص در زمستان هات چاکلت است. برای تهیه این نوشیدنی گرم و دلنشین مواد زیر را لازم دارید:. نسکافه خامه پودر کاکائو شیر شکلات تخته‌ای شکر مواد را با هم مخلوط کنید سپس روی حرارت قرار دهید و مرتب بهم بزنید تا به غلظت دلخواه برسد سپس در فنجان بریزید و میل کنید و از طعم گرم و دلنشین آن لذت ببرید.

طرز تهیه میلک شیک

برای تهیه میلک شیک شکلات تخته‌ای را خرد کنید و به همراه قهوه در یک ظرف بریزید. شیر را بجوشانید و شکلات و قهوه را به شیر در حال جوش اضافه کنید تا درون شیر خوب حل شوند. سپس آن را از روی شعله بردارید. حالا شیر را با بستنی درون مخلوط کن بریزید و هنگامی که مخلوط آماده شد می توانید آن را در لیوان های بلند بریزید و اسکوپ بستنی به لیوان اضافه کنید.

طرز تهیه اسموتی

اسموتی از نوشیدنی‌های مخصوص روزهای داغ تابستان است که عطش را از جان می‌گیرد و خنکی دلچسبی به جا می‌گذارد. اکثر اسموتی‌ها پایه مشترکی دارند و اسانس آنها متفاوت است در واقع نوع میوه‌ای که بکار می‌بریم با توجه به سلیقه متفاوت است. برای تهیه اسموتی هندوانه مواد زیر را لازیم داریم: هندوانه آب لیمو عسل آب یا شیر نعنا هندوانه رو به قطعات کوچیک تقسیم کنید و بذارید توی فریزر که یخ بزنه . بعد از اینکه کاملا یخ زد از فریزر خارج کنید و با آب لیمو و عسل و آب و نعنا داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا مواد مخلوط بشن و هندوانه کاملا پوره بشه. یه ترکیب با بافت یخ در بهشت بدست میاد که بسیار خنک و لذت بخش است.

ماگ کیک کدو حلوایی

ماگ کیک کدو حلوایی در 2-3 دقیقه آماده می شود و با طعم دلچسبی که دارد صبحانه یا میان وعده ای خوشمزه برای شروع یک روز خوب پاییزی است. طرز تهیه: تمام مواد را در کاسه ای بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. سپس مایه کیک را داخل یک ماگ با سایز معمولی بریزید. ماگ کیک را به مدت 1 دقیقه و 30 ثانیه داخل مایکروفر با بالاترین دما قرار دهید. زمان پخت بسته به نوع مایکروفر و اندازه ماگ می تواند متغیر باشد. اگر پس از این مدت هنوز قسمتهایی از کیک حالت مایع و شل دارد 1 دقیقه و 30 ثانیه دیگر ماگ کیک را بپزید تا کیک کامل بپزد. سپس ماگ کیک کدو حلوایی را خارج کنید. روی کیک را بدلخواه با خامه فرم گرفته یا خشکبار مورد علاقه تان ( گردو، بادام…) تزیین و نوش جان کنید.

هات چاکلت ردولوت

کمتر کسی پیدا می شود که عاشق طعم لذیذ هات چاکلت نباشد. از طرفی تقریبا همه با کیک ردولوت که به کیک عشاق معروف است نیز آشنایی دارند. اکنون با طرز تهیه هات چاکلت رد ولوت آشنا می شویم. ترکیب طعم و عطر دلپذیر هات چاکلت به همراه رنگ زیبای رد ولوت می تواند نوشیدنی خاص و ویژه ای برای روزهای سرد سال باشد. طرز تهیه: برای تهیه هات چاکلت شیر و شکر را در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هرازگاهی شیر را هم بزنید تا شکر آب شود و شیر به جوش بیاید. شیرجوش را از روی حرارت بردارید و تکه های شکلات را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک همزن دستی شیر و شکلات را هم بزنید تا شکلات آب شود. رنگ خوراکی و اسانس وانیل را به هات چاکلت اضافه کنید و کمی هم بزنید. هات چاکلت رد ولوت را داخل فنجان یا ماگ سرو بریزید و بدلخواه با مارشمالو یا خامه فرم گرفته وانیلی تزیین کنید. سپس می توانید این نوشیدنی گرم و دلچسب را نوش جان کنید.

لیست نوشیدنی های کافی شاپ

خوب البته همیشه خوردن قهوه تنها گزینهٔ انتخابی از منو کافی شاپ نیست تنوع باید وجود داشته باشد. هرچه اطلاعاتمان در رابطه با انتخابی که مد نظرمان است بیشتر باشد طبعاً بی‌استرس‌تر و راحت‌تر این کار را انجام می‌دهیم، در ادامه معرفی منو کافی شاپ و راحت‌تر کردن انتخاب این بار نوشیدنی‌های سرد را در نظر گرفتیم. اسموتی (Smoothie) یک نوشیدنی خنک، لطیف، خالص از میوه‌های تازه یا یخ زده هست که بسیار آسیاب، له و نرم شده است. اسموتی‌ها فقط از میوه تهیه نمی‌شوند؛ بلکه می‌تواند طعمی بی‌نظیر از بادام‌زمینی شکلات قهوه باشند در کنار میوه، گاهی می‌توان اسموتی را به همراه یخ خردشده و ریز، شیر، ماست یخ زده، میوه یخ زده، عسل و عصاره‌ای از میوه سرو کرد. در تهیه اسموتی می‌توان خلاقیت به خرج داد و مزه‌ها را به راحتی باهم ترکیب کرد. اسموتی یک نوشیدنی عالی برای سرحال آمدن و انرژی گرفتن است. یادتان باشد وقتی اسموتی را یک‌باره بنوشید مغزتان یخ می‌زند. واقعیت این است که چیزی که در ایران به اسم کافه گلاسه سرو می‌شود، کاملا یک چیز دیگر است و اصلا شامل این اسم نمی‌شود. کافه گلاسه یک کلمه فرانسوی است به معنای قهوه یخی. دقیقاً مشخص نیست که چطور شد که کافه گلاسه به این سبک در ایران رواج پیدا کرد حتی در اکثر سایت‌های آشپزی ایرانی، دستوری که برای کافه گلاسه ارائه می‌شود دستوری است که تقریباً به میلک شیک قهوه، نسکافه، شکلات و حتی موکا نزدیک است که، به همراه خامه سرو می‌شود.میلک شیک یک نوشیدنی خنک و شیرین است که از شیر، بستنی، و شیر یخ زده تهیه می‌شود که برای طعم دار کردن آن از میوه، عصاره با طعم‌های خاص و سس شکلات استفاده می‌شود. یک نوشیدنی خوشمزه و پر کالری است تقریباً که به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. دست شما برای مزه دار کردن میلک شیک کاملاً باز است.

نوشیدنی موکا

موکا ترکیبی از اسپرسو، شکلات داغ و شیر است. به زیانی ساده تر اگر اسپرسو و هات چاکلت خود را با هم ترکیب کنید نوعی از موکا را به دست آورده اید اما روش ساده و دقیق تری نیز دارد و آن این است که ابتدا مقداری قهوه دم کشیده شده یا اسپرسو (ترجیحا اسپرسو زیرا پایه موکا اسپرسو است) را داخل یک ماگ یا لیوان ریخته و شیر گرم به آن اضافه می شود و در نهایت مقداری شکلات مایع داغ اضافه می شود.

نوشیدنی آمریکانو

یک نوشیدنی گرم بسیار پرطرفدار بر پایه قهوه اسپرسو است. یک قهوه آمریکانو ترکیبی از یک شات اسپرسو است که با آب جوش مخلوط می شود. به این معنی که اگر اسپرسو و قهوه برای شما بیش از حد تلخ است می توانید به همان نسبت که قهوه آماده کرده اید آب جوش به قهوه اضافه کنید و مایه رقیق تری از قهوه به دست آورید و با ذائقه خود سازگارتر کند.با علم به این مسئله، دوستانی که با تلخی قهوه سازگاری ندارند می توانند در سفارشات خود از آمریکانو بهره بگیرند، ضمن اینکه اگر باز هم برایتان تلخ است می توانید دو برابر شات اسپرسو آب جوش استفاده کنید و به نوعی از تست یک به سه استفاده کنید. عموما رقیق بودن آمریکانو و شباهت آن به نوشیدنی های گرمی چون چای باعث می شود که در لیوان با فنجان های بزرگ سرو شود.

کاپوچینو از مشتقات اسپرسو

کاپوچینو از مشتقات اسپرسو است و مانند اسپرسو یک نوشیدنی اصیل ایتالیایی است. برای آماده کردن کاپوچینو ابتدا اسپرسو را آماده می کنند و به همان میزان قهوه به آن شیر داغ اضافه می کنند و روی آن را هم با کف شیر می پوشانند (نسبت قهوه و شیر در کاپوچینو نصف به نصف است) و برای به دست آوردن فوم (کف) مناسب روی فنجان، ابتدا فنجان را پر از کف می کنند و سپس اسپرسو و شیر را اضافه می کنند که فوم کمی بالاتر قرار بگیرد. کاپوچینو را در فنجان چینی سرو می کنند. میزان شکر آن بسته به علاقه شما متغیر است. برخی برای تزیین کاپوچینو از خامه و پودر قهوه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : نوشیدنی های ورزشی ♥ نوشیدنی های چربی سوز ♥ نوشیدنی های انرژی زا ♥ نوشیدنی های خواب آورنوشیدنی های گرم

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.