علت و درمان گیاهی گرفتگی عضلات پا در اوایل بارداری

علت و درمان گیاهی گرفتگی عضلات پا در اوایل بارداری

گرفتگی عضلات پا گرفتگی عضلات پا ,گرفتگی عضلات پا در خواب,گرفتگی عضلات پا در بارداری,گرفتگی عضلات پا در طب سنتی,گرفتگی عضلات پایین کمر,گرفتگی عضلات پا در اوایل بارداری توضیحاتی در مورد گرفتگی …

حساسیت‌های پاییزه را بدون دارو کنید

حساسیت‌های پاییزه را بدون دارو کنید

حساسیت‌های پاییزه را بدون دارو کنید حساسیت‌های پاییزه,بيماري حساسیت‌های پاییزه,حساسیت‌های پاییزه در بارداري,علائم حساسیت‌های پاییزه,درمان حساسیت‌های پاییزه,درمان حساسیت‌های پاییزه با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان حساسیت‌های پاییزه,حساسیت‌های پاییزه را چگونه درمان …

نکاتی درباره پیشگیری از بیماری مهلک قرن

نکاتی درباره پیشگیری از بیماری مهلک قرن

نکاتی درباره پیشگیری از بیماری مهلک قرن سرطان,بیماری سرطان,سرطان در بارداری,علائم سرطان,درمان سرطان,درمان سرطان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان,سرطان را چگونه درمان کنیم,سرطان در کودکان,سرطان در بزرگسالان,سرطان در نوزادان,سرطان …

جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک ,جراحی پلاستیک صورت,جراحی پلاستیک در ایران,جراحی پلاستیک در ترکیه,جراحی پلاستیک به انگلیسی,جراحی پلاستیک پوست صورت,جراحی پلاستیک در کره جنوبی

جراحی پلاستیک , جراحی پلاستیک صورت , جراحی پلاستیک در ایران , جراحی پلاستیک در ترکیه

توضیحاتی در مورد جراحی پلاستیک

جراحی زیبایی ، از شاخه های جراحی است که با اصلاح یا ترمیم شکل و کارکرد اعضای بدن سر و کار دارد.♥ ترمیم کارکردی، ساختاری، و زیبایی هرگونه نقص یا بدشکلی بدن انسان را گویند. در حالی که بیش‌تر برای جراحی زیبایی شناخته‌شده‌است، جراحی پلاستیک بسیاری از انواع جراحی‌های ترمیمی، جراحی دست، جراحی ریز، و ترمیم سوختگیها را هم شامل می‌شود. واژهٔ «پلاستیک» از واژهٔ یونانی «plastikos» به معنای قالب یا شکل‌دهی است؛ کاربرد آن در اینجا هیچ ارتباطی با مادهٔ پلیمری مصنوعی به نام پلاستیک ندارد. جراحی پلاستیک نوین در دو زمینهٔ گسترده تکامل یافته‌است: بازسازی نقص‌های جسمی و زیباترکردن شکل عادی. اصول جراحی در جراحی پلاستیک بر حفظ عروق، جایگزینی بافت مشابه با مشابه، توجه به مناطق کالبدی، و بهبود زخم با به‌حداقل‌رساندن بافت آسیب‌دیده متمرکز است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد انواع جراحی پلاستیک صورت در ایران و ترکیه چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تاریخچه جراحی پلاستیک

روش‌های جراحی ترمیمی در هندوستان در ۲۰۰۰ (پیش از میلاد) انجام می‌شد. سوشروتا، که به عنوان پدر جراحی در نظر گرفته می‌شود، در سدهٔ سدهٔ ۶ پیش از میلاد، مشارکت‌های مهمی را در زمینهٔ جراحی پلاستیک و آب مروارید انجام داد. کارهای پزشکی هر دوی سوشتروتا و چاراک در زمان عباسیان در ۷۵۰ میلادی به عربی ترجمه شدند. بعدتر این آثار عربی از طریق واسطه‌ها به اروپا راه یافت. در ایتالیا خانوادهٔ برانکای سیسیلی و گاسپاره تاگلیکوزی (بُلُگنا) با روش‌های سوشروتا آشنا شدند. اما سابقه جراحی پلاستیک به شکل فعلی به دوره نوزایی در کشور ایتالیا بر می‌گردد که جراح مربوطه با اتهام اهالی کلیسا به عنوان دخالت در کار خدا مغضوب و مطرود شد. اولین جراح پلاستیک آمریکایی John Peter Mettauer در سال ۱۸۲۷ شکاف کام را ترمیم نمود.

انواع جراحی پلاستیک

طبق تعریف انجمن پزشکی ایالات متحده، تخصص جراحی پلاستیک شامل دو گروه از روش هاست : 1. جراحی زیبایی (Cosmetic Surgery) انجام عمل جراحی برای تغییر شکل دادن به ساختمان های طبیعی بدن که ظاهر بیمار را بهبود بخشیده و به او اعتماد به نفس بدهد. 2. جراحی ترمیمی (Reconstructive Surgery) جراحی ترمیمی در مورد ویژگی های غیر طبیعی بدن انسان (که معمولاً نتیجه نقائص مادرزادی، ناهنجاری های تکاملی، عفونت، تومورها یا بیماری هاست) به کار می رود. به طور کلی، جراحی ترمیمی برای بهبود عملکرد انجام می شود، اما برای ایجاد ظاهری طبیعی تر نیز کاربرد دارد.

همه چیز درباره جراحی پلاستیک

هنگامی که کلمه پلاستیک را می شنوید، احتمالاً به ماده ای فکر می کنید که برای دسته بندی و قالب دادن هزاران محصول مانند اسباب بازی کودکان، پوشش صندلی، شیشه آشپزخانه و یا کارد و چنگالی که در هواپیما استفاده می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. منظور چنین پلاستیکی نیست. در حقیق این کلمه از کلمه لاتین (Platicus) به معنای شکل دادن و قالب زدن مشتق شده است. جراح پلاستیک، صورت یا بدن شما را شکل داده و به آن قالب می دهند تا به شکلی خوشایندتر در آید. شکل دیگر این کلمه پسوند پلاستی است که در نام بسیاری از شیوه های جراحی پلاستیک به کار می رود. اواسط دهه 1800 میلادی، اصطلاح پزشکی رینوپلاستی ( رینو = بینی و پلاستی به معنی شکل دادن ). برای تشریح روش های جراحی تغییر شکل بینی مورد استفاده قرار گرفت. سایر اصطلاحات عبارتند از : آبدومنوپلاستی(شکل دادن به شکل) و بلفارو پلاستی(شکل دادن به پلک های چشم).جراحی پلاستیک دربرگیرنده‌ی تغییرات فیزیکی و احساسی می‌شود که باید قبل از شروع پروسه جراحی از آنها آگاه شوید و در جلسات مشاوره‌ی قبل از عمل، انتظارات و نگرانی‌های خود را با پزشک جراح مطرح کنید. اگر جراحی شما بنا به دلایل پزشکی، سوانح و یا آسیب‌هایی باشد که به شما وارد شده است، شاید احساس کنید زمان زیادی برای فکر کردن به آن ندارید. اما اگر هدف شما زیباییست، باید بدانید این زیبایی توأم با خطرات احتمالی نیز هست. انصراف از جراحی، حق شماست! از آنجا که امروزه، بازار این گونه جراحی‌ها داغ است و پزشکان در جلسه‌ی مشاوره، بسیاری از پروسه‌های موفق را به شما معرفی می‌کنند و شما راضی و خشنود از اتاق مشاوره خارج می‌شوید، بنابراین این خود شما هستید که باید درباره‌ی خطرات و لزوم این کار بیشتر مطالعه و تحقیق کنید. داشتن نگرش مثبت خوب است، اما پیش از هر گونه جراحی پلاستیک، مهم‌ترین ملاحظه،‌ اطمینان از این حقیقت است که خودتان قلباً مایل به جراحی پلاستیک و تغییر ظاهرتان باشید. اگر فرد دیگری شما را به این کار وادار یا ترغیب کرده است، تا دیر نشده، فکر جراحی را از سرتان بیرون کنید،‌ چون در نهایت، این شما هستید که باید به تنهایی با نتیجه‌ی به دست آمده از عمل زیبایی زندگی کنید و شما تنها کسی هستید که می‌توانید بهترین تصمیم را برای خودتان بگیرید.

جراحی پلاستیک و اثر زخم

بله، از جراحی پلاستیک باید توقع اثر زخم (scar) هم داشته باشید! باید بدانید جای این اثرات دقیقا کجا خواهند بود. این نکته به ویژه برای نقاطی از بدن که بیرون از لباس واقع می‌شوند، اهمیت دارد، همینطور پوست صورت، که زیبایی آن برای بعضی از افراد نظیر بازیگران و مدل‌ها مهم است. به جملات اغراق‌آمیز درباره‌ی این که جراحان پلاستیک «بدون به جا ماندن اثر زخم» عمل می‌کنند، اعتنایی نکنید. جراحان پلاستیک صرفا می‌دانند اثرات را کجا مخفی یا استتار کنند. همین مرحله است که اغلب بیماران با توجه به آن، نتیجه‌ی عمل را خوب یا بد تلقی می‌کنند. در این مورد بهتر است با جراح خود صحبت کنید.

پروسه‌ی جراحی

دانستن نام پروسه‌ی جراحی با دانستن اینکه شامل چه چیزهایی می‌شود، متفاوت است. این بدین معنی نیست که شما نیاز به دانستن جزئیات پروسه دارید، مثلا منظور این نیست که نوع چاقویی که جراح پلاستیک قرار است از آن استفاده کند، مهم است. بلکه باید بدانید آیا این پروسه، شما را به هدف مطلوبتان خواهد رساند؟ همچنین، باید بدانید آیا پروسه‌‌ی مورد نظر برای آن قسمت از بدن شما که درصدد بهبود آن هستید، مناسب است؟ علاوه بر این، شما می‌بایست از نام پزشکی پروسه مطلع شوید، تا قادر به پاسخگویی سوالات کارکنان بیمارستان یا مراکز پزشکی باشید. در جراحی‌‌های پلاستیک معمولا خطری وجود ندارد. با وجود این، باید از خطرات احتمالی آن، آگاه باشید. عفونت یکی از عوارضی است که ممکن است اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است بعد از جراحی پلاستیک، جای زخمی برای همیشه باقی بماند. همیشه از جای زخم‌ها، یک خط تمیز و باریک باقی نمی‌ماند. گاهی اوقات، جای زخم‌ها برآمده یا پهن می‌شوند. این موارد، تنها برخی از عوارضی هستند که پیش از جراحی پلاستیک باید با آنها آشنا شوید. خطر دیگر این است که با وجود تکنیک‌های عالی در جراحی و همچنین تأکید پزشکان مبنی بر حصول نتایج مطلوب، خود شما از نتیجه‌ی نهایی، راضی و خوشحال نباشید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که قبل از جراحی، درباره‌ی محدودیت‌های پروسه، به طور کامل با شما صحبت نشده باشد.

جراح پلاستیک

جراح پلاستیک شما فقط می‌تواند اتفاقات درون اتاق عمل را کنترل کند. هرقدر جراح پلاستیک کارش را با مهارت انجام دهد، این کار او تضمینی جهت ارتقای شغلی، رابطه‌ی خوب، موقعیت اجتماعی و زندگی بهتر برای شما نخواهد بود. جراحی پلاستیک، راه درمان افسردگی یا اختلالات خوردن هم نیست! همچنین اگر مایل نیستید پروسه‌ای را بپذیرید که جراح پلاستیک به شما توصیه می‌کند تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را بگیرید،(مثلا ریسک ایجاد جای زخم و یا دوره نقاهت طولانی را بپذیرید.) پس نباید انتظار نتیجه عالی را داشته باشید. عدم پیروی از دستورات پس از عمل هم می‌تواند به نتیجه‌ی بد منتهی شود. در نهایت، اگر هدف شما این است که شبیه باربی (نوعی عروسک) شوید یا صاحب بینی یا اندامی عالی شوید، به احتمال زیاد ناامید خواهید شد، چون در نهایت، یا ظاهرتان بیش از حد «مصنوعی» شده و یا اینکه از نظر خودتان «کامل» نخواهید بود. بهبود و بهتر شدن را هدف اصلی خود قرار دهید.

هزینه جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک ارزان نیست! فرقی نمی‌کند هزینه‌ی عمل را نقدی یا قسطی بپردازید، در هر صورت باید فکر کنید آیا واقعا توان پرداخت هزینه‌های جراحی پلاستیک را دارید؟ آیا با صرف این هزینه برای جراحی پلاستیک، به جنبه‌های دیگری از زندگی‌ شما فشار بزرگی وارد خواهد شد؟ صحت این امر به ویژه هنگام پرداخت قسطی هزینه‌ها‌ی عمل، آشکار خواهد شد. آیا پرداخت اقساط عمل تا ماه‌ها پس از بهبودی، برای شما امکان‌پذیر و خوشایند است؟ حتی اگر نتیجه‌ی عمل مورد انتظار شما نبود، باید هزینه‌های آنرا ماه‌ها به صورت قسطی پرداخت کنید. به همه اینها بهتر است فکر کنید.

جراحی پلاستیک و استراحت

بسته به عملی که انجام داده‌اید، شاید به روزها یا حتی هفته‌ها استراحت نیاز داشته باشید. پس از عمل، باید برای بهبودی، زمان کافی اختصاص دهید. فراموش نکنید پس از عمل، فقط دردها و کبودی‌های اولیه را تجربه نخواهید کرد، بلکه پس از رفع آنها، شاید طبق دستور جراح پلاستیک، باید محدودیت‌هایی را هم پشت سر بگذارید. اگر شاغل هستید، آیا امکان مرخصی گرفتن دارید؟ این نکته شامل مادران خانه‌دار هم می‌شود، چون آنها در طول روز، کارهای متنوعی را در خانه انجام می‌دهند. اگر تعطیلات را برای جراحی پلاستیک انتخاب می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا ارزشش را دارد زمان استراحت و آرامش خود را وقف دوره‌ی بهبود کنید یا نه.

تفاوت جراحی پلاستیک و ترمیمی

جراحی ترمیمی در دل جراحی پلاستیک تعریف می شود اما ترمیم، واژه مناسبی برای اهداف جراحان پلاستیک نیست و به جای آن باید از واژه بازسازی استفاده کرد. جراحان پلاستیک می کوشند با ایجاد تغییرات هوشمندانه در بافت یا عضوی که ظاهری طبیعی یا موزون ندارد، تعادل بیشتری به ظاهر فرد ببخشند.

جراحی پلاستیک و سوانح

سوانح اشکال مختلفی دارند مانند تصادف، ضربه، زمین خوردن و سوختگی. در این موارد باید موقعیت جراحت به دقت بررسی شود و خطر عفونت آن را به حداقل رساند. با توجه به عمق جراحت، تاندون ها، عروق و اعصاب آسیب دیده ترمیم انجام شود. جراحت باید با روشی که حداقل جوشگاه را بر جا بگذارد، بخیه زده شود. در سوانح، اولویت پزشک نجات جان بیمار است مثلا در مورد سوختگی، جبران مایعات از دست رفته بدن بیمار در اولویت قرار داد.

رایجترین جراحی پلاستیک

برخی از رایجترین اعمال جراحی پلاستیک عبارتند از:ابدومینوپلاستی، لابیاپلاستی، بلفاروپلاستی، رینوپلاستی، ماموپلاستی، فالوپلاستی، ترمیم چانه، اتوپلاستی، لیپوساکشن و… ابدومینوپلاستی Abdominoplasty عمل جراحی باز شکم جهت خارج کردن چربی‌های اضافی و کوچک کردن شکم می‌باشد. لابیاپلاستی Labiaplasty عمل کوچک کردن لبه‌های خارجی واژن جهت زیباسازی و جوانسازی ناحیه تناسلی زنان امروزه در دنیای غرب شایعترین و جدیدترین جراحی پلاستیک به‌شمار می‌رود.

جراحی پلاستیک و عارضه مادرزادی

گرفتن شرح حال کامل در مورد عارضه مادرزادی در فرایند درمان بسیار موثر است. پزشک باید بداند مشکل از بدو تولد وجود داشته یا مدتی بعد از تولد ایجاد شده است. علاوه بر این، تغییرات و پیشرفت بیماری در گذر زمان هم در تصمیم گیری پزشک تاثیر دارد. از مهم ترین مشکل های ظاهری مادرزادی، شکاف کام یا شکاف لب است. از آنجا که لب و کام در گفتار و تغذیه نقش اساسی دارند، باید بیمار کودک هرچه زودتر جراحی شود. البته برای این منظور کودک باید خوب وزن گرفته باشد و سن مناسبی برای بیهوشی داشته باشد. مشکل بعدی، ضایعات عروقی همانژیوم است که ظرف ۲ هفته اول تولد روی گونه، لب، بینی، پلک و دیگر قسمت ها ایجاد می شوند و گسترش می یابند اما حدود سنی ۶ ۵ سالگی سرعت گسترش آنها کم می شود و در ۱۰ سالگی به حداقل می رسد. در گذشته جراحی این ضایعات سریع انجام می شد اما امروزه پزشکان کمی درنگ می کنند مگر اینکه روی پلک یا داخل سوراخ بینی باشد که ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. از سوی دیگر، در صورت رشد نکردن کافی بندهای انگشتان برای پیشگیری از بروز اختلال عملکردهای حرکتی در سنین ۲ ۱ سالگی باید جراحی انجام شود. در این جراحی توجه به حفظ عروق انگشتان بسیار مهم است. همچنین اگر گوش های کودک متمایل به سمت بیرون باشد، خال های مادرزادی بزرگ که تا قبل از ۵ سالگی بزرگی آنها رابطه مستقیمی با احتمال بدخیمی شان دارد، چسبندگی های زودرس استخوان های جمجمه که می توانند فشار وارد بر چشم ها یا مغز را افزایش دهند و باعث نشانگان هایی شوند، از بدشکلی های مادرزادی اند.

انتخاب جراح پلاستیک

▪ معیار انتخاب کاندیدای مناسب جراحی زیباسازی چیست؟ یک جراح پلاستیک حاذق حتما مشاوره دقیقی طی چند جلسه با بیمار انجام می دهد. باید به بیمار بها داد و از مقتضیات سنی، وضعیت روانی، شخصیتی، فرهنگی، خانوادگی و موقعیت اجتماعی او اطلاعات کافی به دست آورد. پزشک باید بداند این جراحی تا چه حد در زندگی بیمار مهم است آیا فقط به دلیل نداشتن اعتمادبه نفس و تایید شدن به وسیله اطرافیان قصد رفتن زیر تیغ جراحی دارد؟ آیا جراحی باعث تغییر قابل توجهی در عملکرد فردی و اجتماعی او می شود؟ به نظر من ذوق و عشق جراح به کارش هم به اندازه دانش او اهمیت دارد. جراح باحوصله ای که وقت کافی می گذارد، حتما برای بازسازی یک عضو هم هنر به خرج خواهد داد و از عملی که انجام می دهد، همان قدر لذت می برد که یک هنرمند از آفرینش هنری لذت می برد.

بیشتر بخوانید : جراحی دندان عقل ♥ جراحی بینی ♥ جراحی فک ♥ عوارض جراحی زیبایی بینیجراحی زیبایی بینی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.