علائم و درمان گیاهی و دارویی بیماری پانکراتیت مزمن و حاد نکروزان و صفراوی چیست

علائم و درمان گیاهی و دارویی بیماری پانکراتیت مزمن و حاد نکروزان و صفراوی چیست

پانکراتیت پانکراتیت ,پانکراتیت حاد,پانکراتیت مزمن,پانکراتیت مزمن چیست,پانکراتیت صفراوی,پانکراتیت لوزالمعده,پانکراتیت حاد و مزمن,پانکراتیت در سگها توضیحاتی در مورد پانکراتیت پانکراتیت همان التهاب لوزالمعده است . این بیماری به دو صورت حاد و مزمن …

طریقه و بهترین زمان مصرف قرص وگادول قرمز چیست

طریقه و بهترین زمان مصرف قرص وگادول قرمز چیست

قرص وگادول قرص وگادول ,قرص وگادول قرمز,قرص وگادول زرد,قرص وگادول در داروخانه,قرص وگادول طریقه مصرف,قرص وگادول چیست,قرص وگادول زرد رنگ توضیحاتی در مورد قرص وگادول قرص تاخیری وگادول به عنوان یک داروی …

علل و علائم و راه درمان بیماری طاعون چیست

علل و علائم و راه درمان بیماری طاعون چیست

طاعون طاعون ،طاعون چیست،طاعون سیاه،طاعون مرض،طاعون کی بیماری،بیماری طاعون چیست،علت طاعون چیست،مرض طاعون چیست،طاعون سیاه چیست،درمان طاعون چیست،علائم طاعون چیست،معنی طاعون چیست،عامل بیماری طاعون چیست؟،علایم بیماری طاعون چیست،طاعون سیاه چیست،بیماری طاعون سیاه،طاعون …

پیاده روی سریع

پیاده روی سریع ,پیاده روی سریع یا دویدن؟,پیاده روی سریع و لاغری,پیاده روی سریع کالری,پیاده روی سریع برای لاغری,پیاده روی سریع در بارداری

پیاده روی سریع

توضیحاتی در مورد پیاده روی سریع

ورزش های سخت و تند می تواند باعث لخته شدن خون در داخل رگ های خونی شما شود و در نتیجه توقف گردش خون در ماهیچه های قلب و درد شدید در قلب می شود.♥ برعکس “پیاده روی با کمی سرعت” ورزشی ساده و امن بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها دارد و باعث از بین بردن افسردگی می شود.پیاده‌روی روزانه توانایی آدم‌ها را برای حرکت بدون دردسر افزایش می‌دهد. این فایده‌ی پیاده ‌روی می‌تواند از زمین خوردن آدم‌های مسن که ممکن است منجر به مشکلات بیش‌تری شود، جلوگیری کند. توانایی حرکت کردن آسان و راحت در آدم‌ها در هنگام بالا رفتن سن‌شان کاهش می‌یابد، بنابراین برای حفظ ثبات، حرکت و فعالیت ضروری است. بسیاری از آدم‌های مسن بسیار بی‌تحرک می‌شوند و این باعث می‌شود که بدن‌شان تحلیل برود و از قوه‌ی بدنی‌شان کم شود. وقتی آنها تلاش می‌کنند راه بروند و حرکت کنند، ممکن است زمین بخورند، و این می‌تواند منجر به شکستگی استخوان‌ها و حتی مشکلات بدتر شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد فواید و عوارض پیاده روی سریع و دویدن برای لاغری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

فواید پیاده روی سریع

فایده پیاده روی در این است که هنگام راه رفتن، عضلات همانند تلمبه کار می کنند و خون به راحتی در قلب جریان می یابد. در ورزش، ران ها و ساق های پا نسبت سایر اعضای بدن نقش مهم تری دارند. اگر حرکت این اندام ضعیف و سست باشد، قوه محرکه بدن برای انتقال خون به قلب کافی نیست. لذا پیاده روی سریع به مراتب بهتر از دویدن است. هنگام راه رفتن سریع باید طی 10 دقیقه حدود یک کیلومتر راه رفت. یاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک کرده و برای افزایش مصرف اکسیژن مناسب است و بر شدت ضربان قلب می افزاید. البته برای سالخوردگان و افراد ضعیف تر این مسافت کمتر است.

پیاده روی سریع در افراد چاق

افرادی که چاق هستند،یعنی دارای اضافه وزن بالا هستند و ورزش را با هدف کاهش وزن آغاز کردند، به تدریج باید سرعت راه رفتن را بیشتر کنند، طوری که در هر دقیقه تقریبا 70 متر راه بروند. بسیاری از افراد هنگام صبح پیاده روی می کنند و حدود 15 دقیقه این کار را انجام می دهند.این میزان پیاده روی بیشتر برای سلامت افراد مفید است و در کاهش وزن تاثیر چندانی ندارد. اما پیاده روی حتی به میزان کم نیز روی اشتها و کیفیت خواب تاثیر مثبتی دارد. باوجودیکه اکثر افراد فکر می کنند که پیاده روی فقط روی چربی های پا و پایین تنه تاثیر می گذارد، جالب است بدانید که بهترین تمرین برای آب کردن چربی های شکم پیاده روی سریع است.بخصوص در صورتیکه چند دقیقه بدوید و چند دقیقه راه بروید و این کار را حداقل به مدت 30 دقیقه ادامه دهید. با این روش بهترین نتیجه را از یک تمرین 30 دقیقه ای و بدون هیچ وسیله ای را می گیرید. به طور حتم شما هم جزو افرادی هستید که از تاثیر پیاده روی سریع بر روی چربی های بازوها بی اطلاع هستید! جالب است بدانید که با پیاده روی سریع و گاهی دویدن،البته به شرطی که دستها را کنار بدن حرکت دهید،به جنگ چربی های بازو رفته اید.

پیاده روی سریع و تقویت عضلات پا

به رغم اینکه اکثر افراد می پندارند که پیاده روی سریع تمرینی مناسب فقط برای کاهش وزن و چربی افراد چاق هست، اما طبق تحقیقات اخیر پیاده روی سریع به شکل گرفتن و همچنین تقویت عضلات پا( عضلات سرینی و همسترینگ) بسیار کمک می کند و تاثیر زیادی دارد. البته برای نتیجه گیری بهتر، نباید همیشه فقط روی سطح صاف پیاده روی کرد و بهتر است گاهی اوقات کمی از زمان پیاده روی سریع ، را به راه رفتن روی سطح شیب دار اختصاص دهیم تا چربی های پشت ران و ساق پا به طور کامل از بین برود و عضلات نمایان تر شود. نکته مهم و قابل توجه اینکه در صورتی که از سلامت زانوهای خود اطمینان دارید روی شیب پیاده روی کنید

نکاتی در مورد پیاده روی سریع

پژوهشگران توصیه می کنند که در پیاده روی سریع باید به چند نکته مهم توجه کرد: – هنگام راه رفتن باید سر را بالا نگه داشت. اجازه ندهید که گردن و سر رو به پایین باشد،زیرا هم سرعت شما را می گیرد و هم تاثیر منفی بر گردن و ستون فقرات می گذارد. – سینه را جلو و دست ها را تا حد امکان باز و بسته کنید. – گام ها باید بلند برداشته شود و سرعت آن باید سریع تر گردد. – مرکز ثقل کمر باید بر روی گام های بلند باشد. – هنگام راه رفتن باید از همه عضلات بدن استفاده کرد. – این راه رفتن برای کاهش دردهای کمر و شانه و بهبود کارایی اعضای داخلی بدن مفید است. – این پیاده روی باید مستمر باشد و همیشه ادامه یابد. با وجود فواید بسیار پیاده روی سریع ، اما نباید در این زمینه افراط کرد. به ویژه سالخوردگان و مبتلایان به بیماری های قلبی در پیاده روی باید بر اساس توانایی خود عمل کنند و بیش از حد از نیروی بدنی خود استفاده نکنند.

پیاده روی سریع و سایز دور کمر

اگر متوجه شده‌اید که سایز دور کمرتان بزرگ‌تر شده‌است، با یک پیاده ‌روی تند و سریع روزانه می‌توانید از شر چربی‌های این ناحیه خلاص شوید. با یک برنامه‌ی پیاده‌روی منظم خیلی زود سایز دور کمرتان کم خواهد شد. مهمترین چیزی که باید در یادتان بماند این است که روش پیاده ‌روی باید صحیح باشد. سر خود را بالا نگه دارید، مستقیم به جلو نگاه کنید، نه به زمین. گردن، شانه‌ها و پشت‌تان نباید منقبض شده باشد. پیاده‌روی در صورتی که بدن‌تان شق و رق باشد خیلی دشوار است و بعد از آن بدن‌درد خواهید گرفت. دست‌های‌تان را به طور طبیعی و در حالی که آرنج‌تان کمی خم است در کنار بدن‌تان تاب بدهید. فقط کمی عضلات شکم‌تان را سفت کنید. نفس عمیقی بکشید و لذت ببرید.

پیاده روی سریع و سلامت قلب

ثابت شده‌است که پیاده ‌روی روزانه شانس ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای‌ روی ۲۲۹ زنان یائسه انجام شد به این ترتیب که آنها به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه روزانه یک مایل پیاده‌روی می‌کردند و گروه دیگر کارهای همیشگی‌شان را طی روز انجام می‌دادند. پس از گذشت ۱۰ سال، این مطالعه نشان داد در گروهی که به طور منظم پیاده‌روی می‌کردند، خطر ابتلا به بیماری قلبی ۸۲ درصد پایین‌تر بود. بعضی از آدم‌ها از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند که تعداد گام‌های آنها را هر روز شمارش می‌کند. اگر این کار را بکنید و هر روز ده هزار قدم بردارید، تاثیر مثبتی بر روی قلب خود خواهید گذاشت. در صورت امکان، به جای آسانسور، از پله‌ها استفاده کنید. پیاده ‌روی یک فعالیت خوب برای داشتن قلبی سالم است.

پیاده روی سریع و آرتریت

اگر هر روز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده ‌روی کنید، به طور طبیعی درد آرتریت در شما کاهش خواهد یافت. پیاده‌روی باعث کاهش التهاب و سفتی در مفاصل شما می‌شود. وقتی شروع به پیاده ‌روی می‌کنید، ابتدا آرام قدم بردارید و بعد به‌تدریج گام‌هایی سریع‌تر و بلندتر بردارید. مطمئنا احساس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت!

پیاده روی سریع و نگرش ذهنی

ثابت شده‌است که پیاده‌روی روزانه تاثیر مثبتی روی نگرش ذهنی آدم‌ها دارد. پیاده‌روی از طریق تنفس در هوای تازه و نزدیک شدن به محیط زیست چند دقیقه‌ای به شما وقت می‌دهد افکار منفی را که در سر دارید از بین ببرید.

پیاده روی سریع و کاهش وزن

یکی از آشکارترین مزایای پیاده ‌روی روزانه این است که شما می‌توانید به‌تدریج وزن اضافی خود را کاهش دهید. اگر شما سرعت مناسبی داشته باشید، و هر روز دست کم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه راه بروید، متوجه خواهید شد که لباسهای‌تان کمی گشادتر شده‌اند. همین‌طوری ادامه بدهید و ممکن است به یک سری رخت و لباس جدید نیاز داشته باشید.

پیاده روی و دیابت

برنامه های پیشگیری از دیابت نشان داده اند که 150 دقیقه پیاده روی طی هفته و کاهش فقط 7 دقیقه درصد از وزن بدن “حدود 5 تا 7 کیلوگرم” می تواند تا 58 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. پیاده روی روی قلب شما را نیرومند می سازد مطالعه ای که در این خصوص روی تعدادی پرستار زن اعلام شد، نشان داد افرادی که 3 ساعت یا بیشتر در طول هفته پیاده روی داشتند، در مقایسه با پرستاری که پیاده روی نداشتند، 35 درصد کمتر دچار مشکلات قلبی شدند. گفته‌ می‌شود که ورزش تقریبا به اندازه‌ی رژیم غذایی در کنترل دیابت نوع ۲ اهمیت دارد. پیاده ‌روی یکی از بهترین شکل‌های ورزش است که می‌توانید انجام دهید. این ورزش آسان، بدون دردسر و موثر است. شما از قدم زدن برای کنترل دیابت بیش از یک فایده خواهید برد. پیاده‌روی برای سلامتی خوب است و سبب شادابی و سرزندگی شما می‌شود. هنگامی که هوا خوب است بیرون از خانه پیاده ‌روی کنید. هنگامی که این امکان وجود ندارد، در داخل یک مرکز خرید این کار را انجام بدهید.

پیاده روی سریع و روزانه

گزارش شده است که پیاده ‌روی روزانه می‌تواند به طور طبیعی فشار خون را کاهش دهد. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که برای یک پیاده‌روی روزانه به مدت ۳۰ یا ۴۵ دقیقه وقت ندارند. خبر خوب این است که مطالعات جدید نشان می‌دهند که چند بار پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند به اندازه‌ی یک پیاده ‌روی طولانی مفید باشد. صبح‌ها به مدت ۱۰ دقیقه پیاده ‌روی کنید. یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای در زمان ناهار داشته باشید و بعد از کار هم ۱۰ دقیقه‌ی دیگر پیاده‌روی کنید.

پیاده روی و تقویت استخوان ها

استئوبلاست‌ها سلول‌هایی در استخوان‌های شما هستند که استخوان‌های جدید می‌سازند. آنها در برابر فشار اضافی واکنش مثبتی نشان می‌دهند. این بدان معنا است که اگر پیاده ‌روی جزو برنامه‌ی زندگی شما نبوده‌است و آن را شروع کنید، استخوان‌های‌تان قوی‌تر می‌شوند، زیرا شما با پیاده‌روی در واقع فشار روی آنها را زیاد می‌کنید. راه رفتن بهترین راه برای اضافه کردن این فشار است. اگر درحال‌حاضر پیاده ‌روی انجام می‌دهید، باید چیزی به آن اضافه کنید. شاید اضافه کردن چند دقیقه به مدت پیاده‌روی‌تان تاثیر خود را بگذارد.

پیاده روی روزانه و افزایش عمر

مطالعات نشان می‌دهند که پیاده ‌روی روزانه عمر شما را زیاد می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. پیاده‌روی مزایای فراوانی دارد به طوری که قطعا زندگی شما را بهبود می‌بخشد. شما قادر خواهید بود برای مدت بیش‌تری بدون کمک کسی حرکت کنید.

پیاده روی و استرس

امروزه استرس مشکل بسیاری از آدم‌های مشغول و گرفتار است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کنیم و با آنها مقابله کنیم، گاهی اوقات احساس می‌کنید تمام طول روز را مدام از موضوعی به موضوع دیگر می‌پردازید. تحقیقات نشان می‌دهند که روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند استرس ذهنی را کاهش دهد. گفته می‌شود که پیاده ‌روی می‌تواند اثر مشابه با اثر یک داروی آرام‌بخش خفیف داشته باشد.

پیاده روی و قدرت حافظه

ورزش سبب می‌شود که قدرت حافظه و توانایی فکر کردن در مغز بهبود بیابد. مطالعه‌ای که در دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شده‌است، نشان داد که تمرینات هوازی منظم باعث افزایش سایز هیپوکمپوس می‌شود. هیپوکمپوس بخشی از مغز است که روی حافظه‌ی کلامی و یادگیری موثر است. پیاده ‌روی صبحگاهی به مدت ۴۵ دقیقه یک ورزش هوازی محسوب می‌شود. پیاده‌روی خواصی مشابه با خواص استفاده از تجهیزات ورزشی دارد. این ورزش سبک راهی عالی برای پیشگیری از بروز زوال عقل است. بخش‌هایی از مغز که تفکر و حافظه را کنترل می‌کنند در افرادی که ورزش می‌کنند در مقایسه با کسانی که ورزش نمی‌کنند، بزرگ‌تر است. اگر ورزش نمی‌کنید، شروع یک برنامه‌ی منظم پیاده‌روی می‌تواند به افزایش سایز مغز شما کمک کند، بنابراین برای شروع هنوز دیر نشده است.

پیاده روی روزانه و تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاده‌روی روزانه می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که اگر شما به طور مرتب ورزش ‌کنید می‌توانید تعداد دفعات سرماخوردگی‌تان را در طول سال کاهش دهید. پزشکان گزارش می‌دهند که ورزش منظم می‌تواند با تقویت سلول‌هایی که با باکتری‌های بد در بدن شما مبارزه می‌کنند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. برای به‌دست آوردن این فایده، باید هر روز پیاده‌روی کنید.

بیشتر بخوانید : پیاده روی در بارداری ♥ ورزش های هوازی ♥ ورزش برای لاغری شکم ♥ لاغری شکم با زردچوبهآب کردن شکم

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.