همه چیز درباره سفیداب

همه چیز درباره سفیداب

همه چیز درباره سفیداب خواص سفیداب,فواید سفیداب,سفیداب درمانی,خاصیت سفیداب,خواص سفیداب درمانی,خواص سفیداب برای پوست,خواص سفیداب برای مو,خواص سفیداب برای جوانی,خواص سفیداب برای بارداری,خواص خوردن سفیداب,فواید سفیداب خام,فواید سفیداب پخته

رژیم غذایی و لاغری و روشهای مناسب برای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

رژیم غذایی و لاغری و روشهای مناسب برای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

رژیم غذایی و لاغری و روشهای مناسب برای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش رژیم غذایی و لاغری و روشهای مناسب برای لاغری شکم و پهلو بدون ورزش در سایت جسارت  لاغری …

گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلات پا گرفتگی عضلات پا,بيماري گرفتگی عضلات پا,گرفتگی عضلات پا در بارداري,علائم گرفتگی عضلات پا,درمان گرفتگی عضلات پا,درمان گرفتگی عضلات پا با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان گرفتگی عضلات پا,گرفتگی …

قرص لوپرامید

قرص لوپرامید ,قرص لوپرامید2,قرص لوپرامید 2 چیست,قرص لوپرامید برای کودکان,قرص لوپرامید برای چیه,قرص لوپرامید برای چی خوبه,قرص لوپرامید حکیم 2

قرص لوپرامید

توضیحاتی در مورد قرص لوپرامید

قرص لوپرامید ب نام لاتین Loperamide ، یکی از داروهای ضد اسهال است که در صورت مصرف ممکن است عوارضی مثل سرگیجه، خواب‌آلودگی و تهوع را همراه داشته باشد.♥ اگر اسهال ۴۸ ساعت پس از مصرف لوپرامید برطرف نشده باشد باید به پزشک اطلاع دهید. نباید دارو را بیش از دوز مجاز مصرف نمود. در صورت عدم بهبودی طی 48 ساعت و بروز تب، پزشک را مطلع کنید. در صورت سیاه یا خونی شدن مدفوع پزشک را مطلع کنید. ترشح دارو در شیر مشخص نیست. باید با احتیاط مصرف شود. در صورت بروز اسهال شدید، وضعیت آب و الکترولیت‌های بیمار را کنترل کنید. مصرف لوپرامید در بارداری باید با احتیاط و با تجویز پزشک مصرف شود. اسهال مزمن اغلب ظرف 10 روز به درمان با این دارو جواب می‌دهد چنانچه در طی این مدت بهبودی حاصل نشد بعید است ادامه درمان موثر باشد. در صورت احتمال اسهال میکروبی و یا آمیبی مصرف لوپرامید ممنوع می باشد مصرف لوپرامید در کودکان کمتر ۶ سال حتما باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال باشد. لوپرامید در مقایسه با دیفنوکسیلات عوارض کمتر و اثر بخشی بیشتری دارد این دارو ممکن است باعث نفخخشکی دهان یبوست و سرگیجه شود. نباید دارو را بیش از دوز مجاز مصرف نمود. از کار با ماشین آلات و رانندگی باید پرهیز نمود تا زمانی که اثرات دارو بر CNS مشخص شود. در صورت عدم بهبودی طی 48 ساعت و بروز تب، پزشک را مطلع کنید. در صورت سیاه یا خونی شدن مدفوع پزشک را مطلع کنید. مصرف در کودکان: دارو برای کودکان 2 ساله و بزرگتر تأیید شده است، هر چند کودکان کم سن به عوارض جانبی ممکن است حساس تر باشند. مصرف در شیردهی: ترشح دارو در شیر مشخص نیست. باید با احتیاط مصرف شود. در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و موارد مصرف قرص لوپرامید 2 برای کودکان صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

مشخصات قرص لوپرامید

لوپرامید (به انگلیسی: Loperamide) یک داروی ترکیبی بر پایه پیپریدین، و از انواع مخدر ضد اسهال میباشد. در درمان اسهال ناشی از گاستروآنتریت کاربرد ویژه دارد. از دیگر نامهای آن Lopex، Imodium، Dimorو Fortasec میباشد. رده درمانی: ضداسهال‌ها اشکال دارویی: قرص، شربت . طبقه‌بندی فارماکولوژیک: مشتق پیپریدین. طبقه‌بندی درمانی: ضد اسهال. طبقه‌بندی مصرف در بارداری: رده C نامهای تجاری : Apo – Loperamide . پس از تجویز دارو از راه لوله بینی ـ معدی، ‌لوله را با آب شستشو دهید. در صورت بروز اسهال شدید، وضعیت آب و الکترولیت‌های بیمار را کنترل کنید. در صورت ابتلای بیمار به اختلال کبدی، بیمار را از نظر سمیت CNS کنترل کنید؛ زیرا متابولیسم عبور اول دارو ممکن است کاهش یابد.

موارد مصرف قرص لوپرامید

لوپرامید برای درمان علامتی اسهال حاد (به خصوص در گاستروآنتریت، بیماریهای التهابی روده و سندرم روده تحریک‌پذیر) بکار می‌رود.

مکانیسم اثر قرص لوپرامید

لوپرامید نوعی آگونیست گیرنده‌های μ مخدر است.این دارو با تاثیر بر شبکه عصبی میانتریک روده بزرگ تون عضلات صاف طولی روده را کاهش می‌دهد در نتیجه فعالیت حرکتی روده را کند می‌سازد و لذا میزان دفع آب و نمکهای بدن را کاهش می‌دهد .

عوارض قرص لوپرامید

خواب آلودگی، سرگیجه، خستگی، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، ناراحتی معده و یبوست، حساسیت، نفخ، درد شکم یا تب در حین درمان.لوپرامید برای اسهالهای ناشی از عفونت توصیه نمی‌شود زیرا دفع میکروبها را از روده به تأخیر می‌اندازد.

آشنایی با قرص لوپرامید

قرص لوپرامید (Loperamide) یک داروی ترکیبی بر پایه پیپریدین، و از انواع مخدر ضد اسهال می‌باشد که برای درمان علامتی اسهال حاد (به خصوص در گاستروآنتریت، بیماری‌های التهابی روده و سندرم روده تحریک‌پذیر) بکار می‌رود. قرص لوپرامید فعالیت حرکتی روده را کند می‌سازد و لذا میزان دفع آب و نمکهای بدن را کاهش می‌دهد . از دیگر نام‌های این دارو Lopex، Imodium، Dimor و Fortasec می‌باشد.

تداخل دارویی با قرص لوپرامید

مصرف همزمان لوپرامید با ضد دردهای اوپیوئید ممکن است باعث ایجاد یبوست شدید شود.این دارو می تواند با برخی از داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود . ممکن است پزشک شما بتواند با تغییر ساعات مصرف برخی از داروها ، از برخی از تداخلات جلوگیری کند . برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید و در زمان تجویز لوپرامید تمام داروهایی که در حال مصرف کردن هستید را به پزشک خود اطلاع دهید .برخی از داروهایی که با لوپرامید تداخل دارند عبارتنداز : متادون / ترامادول / فلوکونازول / دونپزیل / سیلوستازول / آناگریلید آزیترومایسین / داکسی سایکلین / پنی سیلین / سیپروفلوکساسین / کلاریترومایسین / اریترومایسین فلوکونازول / آنتی توکونازول / کتوکونازول / لووفلوکساسین / موکسی فلوکساسین / پنتامیدین / تلیترومایسین تری اکسید آرسنیک / اگزالی پلاتین Oxaliplatin / سیتالوپرام / اسکلیتوپرام / اگزازپام / آمی تریپتیلین / ایمی پرامین کلروکین / هالوفانترین / کینین آمیودارون / دیسوپیرامید / دوفتیلید / دروندارون / فلکاینید / ایبوتیلید / پروکاریامین / کینیدین / سوتالول کلرپرومازین / دروپریدول / هالوپریدول / پیموزاید / تیوریدازین

نحوه مصرف قرص لوپرامید

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول مقدار مصرف لوپرامید برای بزرگسالان و کودکان به شرح زیر است: اسهال حاد کودکان بیشتر از ۱۲ سال و بزرگسالان: در ابتدای مصرف ۴ میلی‌گرم به صورت خوراکی مصرف می‌شود. به طور معمول دوز روزانه مصرفی در بزرگسالان ۴ بار است. کودکان ۲ تا ۱۲ سال: دوز مصرفی برای این کودکان ۲ بار در روز است. اسهال مزمن بزرگسالان: برای بهبود باید ۴ بار در روز و تا ۱۰ روز مصرف این دارو را قطع نمایید. کودکان: مصرف قرص لوپرامید برای درمان اسهال مزمن در کودکان ۲ تا ۳ بار روزانه بسته به نظر پزشک است. توجه: لوپرامید برای اسهال‌های ناشی از عفونت توصیه نمی‌شود زیرا دفع میکروب‌ها را از روده به تأخیر می‌اندازد. توجه: مصرف لوپرامید در کودکان کمتر ۶ سال حتما باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال باشد.

نکاتی در مورد مصرف قرص لوپرامید

– در صورت بروز اسهال شدید، وضعیت آب و الکترولیت‌های بیمار را کنترل کنید. – در صورت ابتلای بیمار به اختلال کبدی، بیمار را از نظر سمیت CNS کنترل کنید. – از بیمار بخواهید تا مشخص نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهای نیازمند دقت پرهیز نماید. – به بیمار تذکر دهید در صورتی که پس از چند روز بهبودی حاصل نشد و یا در صورت بروز درد، اتساع شکم و یا تب به پزشک اطلاع دهد.

تاثیر قرص لوپرامید در بدن

لوپرامید با کاهش حرکات دستگاه گوارش علائم اسهال را کاهش می دهد. توجه به این نکته لازم است که اسهال یک سازو کار طبیعی بدن است برای دفع مواد سمی از دستگاه گوارش و ممکن است در اثر شرایط مختلفی اسهال ایجاد شود. عوامل میکروبی – ویروسی – تک یاخته ای – عوارض دارویی و غذایی و حتی استرس ممکن است باعث بروز اسهال شود. دلیل اسهال حرکات سریع روده است بنابر این برای برطرف کردن اسهال یا باید عامل آن برطرف شود و یا باید حرکات گوارشی را کاهش داد. کاهش حرکات گوارشی می تواند بالقوه خطرناک باشد چون ممکن است بدن نتواند سموم خطرناک را دفع کند و با حبس عامل ایجاد کننده اسهال در واقع مواد سمی وارد جریان خون شود. بنابر این تشخیص علت اسهال موضوع بسیار مهمی است که نیاز به معاینه دقیق توسط پزشک دارد و تجویز داروی ضد باکتری – ضد ویروس و یا ضد آمیب بر عهده پزشک است. مصرف لوپرامید بدون بر طرف کردن علت بیماری فقط با کاهش حرکات دستگاه گوارش دفع مایعات بدن را کاهش می دهد. لوپرامید بیشتر در اسهال مسافرتی کاربرد دارد وباید مطمئن باشیم که علت اسهال میکروبی یا ویروسی نباشد. همچنین در کرامپ های شکمی و روده تحریک پذیر مصرف می شود. در صورت وجود اسهال خونی و یا اسهال همراه با تب نباید لوپرامید استفاده شود اگر اسهال ۴۸ ساعت پس از مصرف لوپرامید برطرف نشده باشد باید به پزشک اطلاع دهید.

قرص لوپرامید چیست

لوپرامید نوعی داروی ضد اسهال است که در مواردی برای کاهش میزان مدفوع در افرادی که تحت عمل جراحی ایلئوستومیز قرار گرفته اند استفاده می شود . در صورتی که معده درد دارید (و دچار اسهال نیستید) ، دچار کولیت اولسراتیو هستید ، اگر مدفوع خونی دارید ، در صورتی اسهال همراه با تب بالا دارید ویا به دلیل مصرف آنتی بیوتیک ها دچار اسهال شده اید ، نباید لوپرامید مصرف کنید .

هشدار در مورد مصرف قرص لوپرامید

توجه : هرگز بیش از مقدار مجاز، لوپرامید مصرف نکنید . مصرف بیش از حد این دارو می تواند باعث بیماری های قلبی جدی و حتی مرگ شود . در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید ، در زمان تجویز لوپرامید به پزشک خود اطلاع دهید . مصرف این دارو با برخی از سایر داروها می تواند منجر به مشکلات قلبی مرگبار شود . همچنین مصرف این دارو در کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث بروز مشکلات قلبی جبران ناپذیر در کودک شود .

منع مصرف قرص لوپرامید

اگر دچار درد معده هستید و اسهال ندارید اگر دچار اسهال هستید که با تب بالا همراه است در صورت ابتلا به بیماری های روده ای مانند کولیت اولسراتیو در صورتی که اسهال و یا مدفوع خونی دارید اگر دچار اسهال ناشی از باکتری هستید مصرف آنتی بیوتیک ها می تواند باعث بروز اسهال شود . در صورتی که به دلیل مصرف آنتی بیوتیک دچار اسهال شدید به هیچ عنوان لوپرامید مصرف نکنید در صورتی که به لوپرامیدحساسیت دارید اگر در دوران بارداری هستید و یا تصمیم به حاملگی دارید در صورتی که در دوران شیردهی هستید و به نوزاد شیر می دهید

قرص لوپرامید در بارداری

این دارو در گروه C بارداری قرار دارد و دقیقا مشخص نیست که برای جنین مضر است یا خیر . قبل از مصرف این دارو در دوران بارداری ، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید .

قرص لوپرامید در شیردهی

این دارو از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل می شود و می تواند برای سلامت کودک خطرناک باشد . در دوران شیردهی نباید از لوپرامید استفاده کنید و در صورتی که مجبور به مصرف این دارو هستید ، نباید به کودک شیر بدهید . در هر صورت طبق نظر پزشک رفتار کنید .

فراموش کردن مصرف قرص لوپرامید

لوپرامید معمولا زمانی مصرف می شود که دچار اسهال شده اید و اکثر اوقات برنامه خاص و زمان خاصی برای مصرف لوپرامید در نظر گرفته نمی شود . ولی در صورتی که پزشک شما زمان خاصی برای مصرف دارو برای شما تعیین کرده است و شما مصرف داروی خود را فراموش کرده اید ، به محض یاداوری قرص خود را مصرف کنید . اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک می شوید ، دوز فراموش شده را رها کنید .

فارماکوکینتیک قرص لوپرامید

جذب: به مقدار ناچیز از دستگاه گوارش جذب می‌شود. اوج اثر 5-2.5 ساعت و مدت اثر 24 ساعت می‌باشد. پخش: به خوبی مشخص نشده است. متابولیسم: داروی جذب شده توسط کبد متابولیزه می‌شود. دفع: قسمت عمده دارو در مدفوع و کمتر از %2 آن در ادرار دفع می‌شود.

اسهال

اِسهال وضعیتی است که در آن فرد بیمار دست کم سه بار در روز دفع مدفوع روان یا مایع دارد. این حالت می‌تواند چند روز به طول بینجامد و موجب کم آبی بدن می‌شود که در پی از دست دادن مایعات رخ می‌دهد. نشانه‌های کم آبی معمولاً با از بین رفتن کشش طبیعی پوست و تغییر در شخصیت آغاز می‌شود. این وضعیت می‌تواند پیشروی کند و در حالات حادتر منجر به کاهش ادرار، رنگ‌پریدگی، ضربان سریع قلب، و کاهش در پاسخگویی شود. ولی مدفوع روان اما بدون آب در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند می‌تواند طبیعی باشد.اصلی‌ترین علت اسهال، عفونت روده‌ها است. عفونت روده‌ ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس، باکتری، انگل یا وضعیتی که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می‌شود. این آلودگی‌ها معمولاً از طریق غذا یا آبی حاصل می‌شوند که آلوده به مدفوع شده‌اند یا مستقیماً از فردی منتقل می‌شوند که به این بیماری آلوده شده است. این بیماری را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: اسهال آبکی کوتاه مدت، اسهال خونی کوتاه مدت، و اگر به مدت بیش از دو هفته ادامه یابد، به عنوان اسهال پایدار شناخته می‌شود. اسهال آبکی کوتاه مدت می‌تواند در پی آلودگی به وبا باشد. اسهال خونی کوتاه مدت وضعیتی است که به عنوان دیسانتری هم شناخته می‌شود. شماری از عوامل غیرعفونی نیز ممکن است منجر به اسهال بشوند. این عوامل شامل این موارد هستند: پرکاری تیروئید، عدم تحمل لاکتوز، بیماری‌های التهابی روده، مصرف برخی داروها، سندروم روده تحریک‌پذیر و یک سری عوامل دیگر. در بیشتر موارد، برای شناخت عامل اصلی به کشت مدفوع نیازی نیستدر این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص لوپرامید صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص لونژیل ♥ قرص لوزارتان ♥ قرص لیدی ارا ♥ قرص لتروزولقرص ملاتونین

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.