معجزه ای به نام چای سبز

معجزه ای به نام چای سبز

معجزه ای به نام چای سبز خواص چای سبز,فواید چای سبز,چای سبز درمانی,خاصیت چای سبز,خواص چای سبز درمانی,خواص چای سبز برای پوست,خواص چای سبز برای مو,خواص چای سبز برای جوانی,خواص چای سبز …

گیاه چریش ، آکنه را درمان می کند

گیاه چریش ، آکنه را درمان می کند

گیاه چریش ، آکنه را درمان می کند خواص گیاه چریش,فواید گیاه چریش,گیاه چریش درمانی,خاصیت گیاه چریش,خواص گیاه چریش درمانی,خواص گیاه چریش برای پوست,خواص گیاه چریش برای مو,خواص گیاه چریش برای جوانی,خواص …

زمان نوشیدن چای سبز

زمان نوشیدن چای سبز

زمان نوشیدن چای سبز خواص چای سبز,فواید چای سبز,چای سبز درمانی,خاصیت چای سبز,خواص چای سبز درمانی,خواص چای سبز برای پوست,خواص چای سبز برای مو,خواص چای سبز برای جوانی,خواص چای سبز برای بارداری,خواص …

به لیمو

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص به لیمو در بارداری لاغری فشارخون چیست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مفید واقع شود.برگهای به لیمو بریی شبیه لیمو دارند.بهتر است بدانید به لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. درختچه این گیاه ۱،۵ تا ۲ متر است که گاهی بیشتر هم می شود. و دارای برگ های ساده سرنیزه ای به طول ۷ تا ۱۰ سانتی متر با قاعده گره ای و عموما بصورت دسته های سه تایی در هر گره می باشد.این گیاه معجزه می کند و در درمان سوء هاضمه و نفخ و  سردردهای یک طرفه و دردهای عصبی و سرگیجه و علائم سرماخوردگی مفید است

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

به لیمو

قابل ذکر است که گل آذین انتهایی و بصورت خوشه های باریک، جام گل کوچک و بطور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای ۲۱ عدد بذر است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌ گردد در ایران در استان های شمالی و باغ ها کشت می گردد.مهمترین خاصیت درمانی برگهای به لیمو خاصیت آرام بخش، تسکین دهنده اعصاب، در مان بی خوابی و ایجاد احساس نشاط است.

بارداری“>به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

خواص به لیمو و کاربردهای آن

بهتر است بدانید برگ ها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. برگ ها را در اواخر تابستان جمع آوری می کنند. پودر برگ گیاه به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است. از این گیاه در درمان سوء هاضمه، نفخ، سردرد های یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می گردد. قابل توجه است که در تقویت حافظه و ایجاد آرامش نیز مفید است. همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. اسانس آن دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی هم از آن استفاده می گردد.

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

به لیمو در بارداری

در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد دوری کرد. استفاده موضعی به لیمو امکان دارد باعث حساسیت پوستی گردد.برگ و اسانس آن را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری نمود. از فرآورده های موجود در بازار آن می توان به چای ورون اشاره نمود.نوشیدن دم کردهٔ این گیاه به صورت چای طرفداران زیادی دارد و خیلی ها چای آن را دوست دارند.بهتر است بدانید نوشیدنی که به نام “شربت به‌لیمو” مشهور است ربطی با گیاه به‌ لیمو ندارد و ترکیبی است از آب لیمو، آب میوه به، شکر و موادی دیگر. شربتی با محتوی عصاره یا دم کرده برگ گیاه به‌ لیمو به همراه افزودنی های مختلف نیز ساخته میشود، ولی آن نیست که در زبان عام “شربت به‌لیمو” نامیده شده است .این شربت گوارا و با خاصیت را تهیه کرده و نوش جان کنید.

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

به لیمو و فشار خون

نام فارسی: به لیمو

نام علمی:  Aloysia citrodora

نام عمومی:  Lemon verbena ،Lemon beebrush ،Lemonscented Verbena و Herb Louisa

نام خانواده: از خانواده ی Verbena (شاه پسند)

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

به لیمو و لاغری

زیستگاه: این گیاه بومی آمریکای جنوبی است. می توان آن را در بیشتر باغ ها کاشت زیرا برگ های آن بویی معطر چون لیمو دارد و برای مصارف پزشکی می توان از آن استفاده کرد.

مشخصات به لیمو

این گیاه بوی شبیه لیمو دارد. ارتفاع درختچه ی آن به 3 تا 7 متر نیز می رسد. دارای برگ های سر نیزه ای به اندازه ی 10 سانتیمتر است. گل های آن در خوشه جمع شده و به شکل زنگوله است. بیرون این گلها بنفش مانند و درون آنها سفید است. میوه ی به لیمو سفت بوده و دارای دو دانه است.

چیدن و ذخیره سازی به لیمو

بهترین فصل برای چیدن این میوه فصل تابستان است. بهتر است قبل از چیدن شکوفه های آن، برگ گیاه را بچینید. هر دوی این ها باید در سایه خشک شده و در یک کیسه ی پارچه ای ذخیره و نگهداری شوند.

ترکیبات به لیمو

اسانس بسیار غنی در آن عبارت است از:

سیترال: ضد باکتری، ضد قارچ، آنتی هیستامین ضد سرطان

لینالول: ضد باکتری، ضد التهاب؛ محافطت از کبد

کامفن: آنتی اکسیدان و خلط آور

سینئول

ترپینئول: ضد باکتری، ضد سرفه، خلط آور

کاریوفیلن: ضد التهابی، ضد باکتری، ضد تومور

لیمونن: ضد سرطان ضد باکتری

نرول

وربونن

مصارف پزشکی به لیمو

ضد نفخ: بسیار مفید برای خروج گازهای گوارشی از بدن، جلوگیری از نفخ (یک قاشق مرباخوری برگ خشک شده ی به لیمو حل شده در آب، روزی دو فنجان)

معده: به هضم راحت تر کمک کرده و در معده ی ضعیف و عصبی از اسپسام و سوء هاضمه و درد معده جلوگیری می کند.

بوی بد دهان: افرادی که از بوی بد دهان رنج می برند می توانند از این دهانشویه ی طبیعی استفاده کنند.

سیستم تنفسی: حل کردن یک قاشق برگ خشک به لیمو در آب می تواند به سیستم تنفسی کمک کند و باعث خروج خلط شود. همچنین می توان از به لیمو به عنوان ضد سرفه نیز استفاده کرد.

آرامش بخش: به لیمو خاصیت آرامش بخشی نیز دارد.

از به لیمو در آشپزخانه برای طعم دهندگی به ماهی، گوشت، سبزیجات، غذاهای دریایی، سالادها، مرباها، کیک ها و دیگر مواد غذایی مورد استفاده است و در ساخت عطرها نیز  استفاده می شود.

دمنوش به لیمو طعم و مزه ی بسیار عالی دارد. تنها  چند جرعه از این دمنوش می تواند بدن و ذهن انسان را تازه تر و جوانتر کند و برای آرامش اعصاب نیز بسیار مفید است.

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

فواید دمنوش به لیمو

افرادی که در معرض اضطراب و استرس قرار دارند می توانند از مزیت ها و فواید این دمنوش به نفع خود استفاده کنند. یک فنجان دمنوش به لیمو بعد از یک روز کاری سخت می تواند باعث آرامش و تمدد اعصاب شود و  به بدن خسته ی انسان نیرویی تازه ببخشد. این دمنوش همچنین تنش عضلانی را که اغلب با استرس های فیزیولوژیکی همراه است را نیز کاهش می دهد.می تواند خواب را تنطیم کند و به بیماری ها و اختلالات خواب، مانند بی خوابی به خصوص در افرادی که به خاطر اختلالات ذهنی مانند اضطراب و افسردگی مشکلات خواب دارند نیز کمک کند.این دمنوش، در حل مشکلات گوارشی مانند اسهال ، نفخ ،سو هاضمه نیز مفید و موثر باشد. برای افرادی که به طور مزمن از این مشکلات رنج می برند پیشنهاد می شود روزانه حداقل یک فنجان دمنوش به لیمو را مصرف کنند.گرفتگی بینی به خاطر سرما خوردگی های شایع یکی از مشکلاتی است که تقریبا هر فردی یک بار در سال با آن مواجه می شود. این مشکل را می توان با دمنوش آن که راه های هوایی را پاک می کند حل کرد. در برخی از کشورها، دمنوش آن به عنوان کاهنده وزن به فروش می رسد.البته باید توجه داشت که با اینکه دمنوش به لیمو مزایای زیادی دارد ولی نمی توان از آن به صورت نا محدود و بیش از حد استفاده کرد. مانند سایر دمنوش های گیاهی، افراط در مصرف می تواند مضر باشد و باید از مصرف مقدار زیاد آن پرهیز کرد.

دستورالعمل تهیه ی دمنوش به لیمو

برای تهیه یک دمنوش به لیموی کامل نیاز به دو فنجان آب، 20 برگ تازه ی نعناع و 10 برگ تازه ی به لیمو شسته شده دارید. ابتدا آب را بجوشانید و قتی به نقطه ی جوش خود رسید، برگ نعناع و به لیمو را به آن اضافه کنید و برای 5 دقیقه بجوشانید. شیرین کننده ی مناسب برای این دمنوش، عسل است اما بدون شیرین کننده نیز این دمنوش بسیار خوشمزه و معطر است. بهتر است این دمنوش را گرم مصرف کنید.در ضمن گهگاهی می توانید چند برگ تازه به لیمو را به چای سیاه نیز اضافه کنید تا طعم بهتری به چای دهد.

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

اخطارها
در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین طی دوران بارداری و شیردهی می بایست از مصرف مقادیر زیاد گیاه اجتناب نمود. استفاده موضعی اسانس به لیمو ممکن است سبب حساسیت پوستی گردد.برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جاى خنک و در ظروف در بسته نگهدارى کرد.

ابهام‌زدایی

نوشیدنی که به نام “شربت به‌ لیمو” معروف است ربطی با گیاه به‌ لیمو ندارد و ترکیبی است از آب لیمو، آب میوه به، شکر و موادی دیگر. شربتی با محتوی عصاره یا دم کرده برگ گیاه به‌ لیمو به همراه افزودنی های مختلف نیز ساخته میشود، ولی آن نیست که در زبان عام “شربت به‌ لیمو” نامیده میشود.چای به‌ لیمو ، مقوی معده می باشد

بیشتر بخوانید : بادرنجبویهگل گاوزبانبرگ بوبرگ سنالیمو عمانی

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 20 تیر 1397

9 دیدگاه

  • احمد حجازیان جولای 2016 در 19:59

    عالی بود

  • پوریا جولای 2016 در 13:36

    مطالب مفید و خیلی قشنگی داشت

  • پوریا جولای 2016 در 13:37

    مطالب جالبی داشت و قشنگ بود

  • جعفر آگوست 2016 در 23:30

    ممنون از مطالب خوبتون.من یک گدان به لیمو دارم و واقعا لذت میبرم ازش مخصوصا چای به لیمو که قبل از خواب یه آرام بخش فوق العادس

  • فاطمه اکتبر 2016 در 22:27

    سلام من الان در حال نوشیدن این دم نوش هستم طعم و عطر خوشش بی نظیره واقعا برا خواب عالیه

  • ناصرخان اکتبر 2016 در 10:25

    عالیه دمنوش به لیمو

  • محمدl نوامبر 2016 در 13:00

    سلام دوستان مزارعی هستم از شیرازمزرعه کشت گیاهان دارویی از جمله به لیمو و … با بهترین کیفیت رو دارم اماده همکاری و عرضه به صورت عمده در کل کشور را دارم.09170748760

  • ناشناس آگوست 2017 در 23:52

    عالی بود ممنون

  • سید محمد رضا آوریل 2018 در 00:48

    مطالب خیلی عالی بود. ممنون

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.