خواص و مضرات مصرف پیازچه کوهی برای دندان نوزاد چیست

خواص و مضرات مصرف پیازچه کوهی برای دندان نوزاد چیست

پیازچه پیازچه ,پیازچه به انگلیسی,پیازچه پلو,پیازچه برای دندان نوزاد,پیازچه کوهی,پیازچه مو,پیازچه در بارداری,پیازچه خشک,پیازچه چیست,پیازچه زعفران توضیحاتی در مورد پیازچه همه‌ی آدم‌ها خواص پیازچه برای سلامتی را نمی‌دانند، چون ممکن است از …

همه چیز درباره گیاه مورد

همه چیز درباره گیاه مورد

همه چیز درباره گیاه مورد خواص مورد,فواید مورد,مورد درمانی,خاصیت مورد,خواص مورد درمانی,خواص مورد برای پوست,خواص مورد برای مو,خواص مورد برای جوانی,خواص مورد برای بارداری,خواص خوردن مورد,فواید مورد خام,فواید مورد پخته

دمنوش گلپر

دمنوش گلپر

آشنایی با خواص دمنوش گلپر خواص گلپر,فواید گلپر,گلپر درمانی,خاصیت گلپر,خواص گلپر درمانی,خواص گلپر برای پوست,خواص گلپر برای مو,خواص گلپر برای جوانی,خواص گلپر برای بارداری,خواص خوردن گلپر,فواید گلپر خام,فواید گلپر پخته  

آلو سیاه

آلو سیاه ،آلو سیاه خشک،آلو سیاه و دیابت،آلو سیاه در بارداری،آلو سیاه شابلون،آلو سیاه برای دیابت،آلو سیاه و لاغری،الو سیاه چه خاصیتی دارد،آلو سیاه به انگلیسی،آلو سیاه برای یبوست،آلو سیاه خشک شده،آلو سیاه خشک در بارداری،آلو سیاه خشک،خواص الو سیاه خشک،کالری آلو سیاه خشک،خواص آلو سیاه خشک شده،خاصیت آلو سیاه خشک

آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

آلوسیاه کالری پایینی دارد و مصرف آن برای افراد تحت رژیم های لاغری توصیه می شود. هر عدد آلو سیاه کوچک حاوی ۳۰ کالری است. کالری مربوط به مصرف آلو سیاه به آسانی سوزانده می شود، به طوریکه ۴ دقیقه شنا برای سوزاندن ۳۰ کالری کافی خواهد بود. نمایه گلیسمی آلوسیاه ۲۴ بوده و جزو موادغذایی با نمایه گلیسمی پایین به حساب می آید. نمایه گلیسمی پایین به این معناست که مصرف آلوسیاه موجب تغییرات اساسی در سطوح قند خون نخواهد شد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه، موادغذایی با سطوح گلیسمی پایین باعث بهبود کاهش وزن در یک رژیم غذایی کم کالری می شوند. همچنین در صورت پیروی از یک برنامه کاهش وزن با میزان کربوهیدرت محدود، استفاده از آلوسیاه به عنوان یک میان وعده ی شیرین انتخاب خوبی است. این میوه حاوی ۷.۵ گرم کربوهیدرات بوده، بنابراین نسبت به یک عدد موز متوسط با میزان کربوهیدرات ۱۵ گرم می تواند برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات گزینه ی مناسب تری باشد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد آلو سیاه صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

قابلیت بالای جذب آهن و خاصیت آنتی اکسیدانی بالای آلو سیاه

یکی از تواناییهای آلوسیاه و آلو بخارا،‌ قابلیت جذب بالای آهن می‌باشد که محققان یافته‌اند که این قابلیت بدلیل وجود ویتامین C موجود در آن می‌باشد. از فواید ویتامین C، می‌توان به سالم ساختن بافتهای بدن و همچنین مقاوم ساختن سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. مصرف مقدار کمی ویتامین C،‌ بصورت روزانه در فصل سرما برای جلوگیری از ابتلاء به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید می‌باشد و همچنین مورد نیاز افرادی است که بطور مرتب از عفونت گوش رنج می‌برند. ویتامین C، از اکسید شدن کلسترول توسط رادیکالهای آزاد جلوگیری می‌نمایند زیرا اکسید شدن کلسترول سبب ابتلاء به بیماریهای قلبی در افراد دیابتی و همچنین گرفتگی رگها می‌گردد. بعلاوه ویتامین C، می‌تواند با خنثی نمودن رادیکالهای آزاد از پیشرفت بیماریهایی نظیر آسم،‌سرطان روده، ‌آرتروز استخوان و روماتیسم جلوگیری می‌نماید. آلو سیاه بسیار برای بینایی مفید است و از ابتلاء به بیماری کم سویی چشم در دوران کهنسالی جلوگیری می‌نماید.

خوش اخلاقی با مصرف آلو سیاه

مصرف آلوسیاه در تولید سروتونین مفید است. این انتقال دهنده ی عصبی باعث بهبود حالات روحی و اشتها می شود. پزشکان معمولا داروهای ضدافسردگی را برای کمک به افزایش سطوح سروتونین مغز در افراد مبتلا به افسردگی تجویز می کنند.

آلو سیاه برای کودکان

آلو سیاه خشک میزان بالایی آهن دارد و می تواند میان وعده ی مناسبی برای کودکان سه ساله باشد. همچنین این میوه ی خشک شده ۰.۸ میلی گرم آهن در هر نصف فنجان دارد.
آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

آلو سیاه و رفع جوش های پوستی

برای این امر 2 عدد آلوسیاه تازه و رسیده را له کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل، 5 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر و کمی آب را به آلوها اضافه کنید تا خمیری شکل شوند. این خمیر را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. روش دیگر این است که ابتدا آلوها را جوشانده و بعد از سرد شدن، آن ها را له کنید. سپس مقداری روغن بادام به آن ها اضافه کنید. این ماسک را به مدت 10 دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

سلامت قلب و عروق با آلو سیاه

براساس وزارت کشاورزی امریکا، آلو سیاه از منابع پلی فنول ها به حساب می آید. پلی فنول ها موادشیمیایی موجود در موادغذایی می باشند که مانع از آسیب رسانی رادیکال های آزاد به بدن می شوند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند منجر به آسیب عروق و بسیاری از مشکلات سلامتی شوند. آلو سیاه مقدار کمی چربی دارد، به طوریکه یک عدد میوه کوچک حاوی ۰.۲ گرم چربی است. همچنین آلو سیاه دارای چربی اشباع شده نیست، این چربی های مضر با بالا بردن سطوح کلسترول، باعث افزایش خطر بیماری قلبی-عروقی در افراد می شوند.

آلو سیاه و یبوست

آلو سیاه خشک شده ی خام حاوی بیشترین میزان فیبر است. فیبر نامحلول موجود در آلو سیاه خشک از ابتلا به یبوست، بیماری های دیورتیکولیت روده بزرگ و بواسیر جلوگیری می کند. یک عدد آلو خشک ۰.۷ گرم فیبر و یک فنجان پر از این ماده غذایی ۱۲.۴ گرم فیبر دارد. اگر قبل از مصرف، آلو سیاه خشک در آب پخته شود، هر یک فنجان از این ماده غذایی ۹.۴ گرم فیبر خواهد داشت. آلو سیاه کنسرو شده در محلول غلیظ حاوی ۸.۹ گرم فیبر در یک فنجان است. اگر رژیم غذایی شما حاوی میزان کمی فیبر است، به صورت تدریجی از موادغذایی غنی از فیبر از جمله آلوسیاه خشک شده استفاده کنید تا دستگاه گوارش فرصت عادت کردن به این ماده غذایی اضافی را داشته باشد. همچنین در صورت مصرف سریع فیبر ممکن است گاز روده و نفخ را تجربه کنید. همراه فیبر مقداری زیادی آب و مایعات بنوشید تا هر آنچه مورد نیاز سلامت روده است برای بدن فراهم شود.

فواید غذایی آلو سیاه

آلوسیاه کالری پایینی دارد و مصرف آن برای افراد تحت رژیم های لاغری توصیه می شود. هر عدد آلو سیاه کوچک به قطر ۵-۴.۵ سانتی متر حاوی ۳۰ کالری است. کالری مربوط به مصرف آلو سیاه به آسانی سوزانده می شود، به طوریکه ۴ دقیقه شنا برای سوزاندن ۳۰ کالری کافی خواهد بود.آلو سیاه مقدار کمی چربی دارد، به طوریکه یک عدد میوه کوچک حاوی ۰.۲ گرم چربی است. همچنین آلو سیاه دارای چربی اشباع شده نیست، این چربی های مضر با بالا بردن سطوح کلسترول، باعث افزایش خطر بیماری قلبی در افراد می شود.در صورت پیروی از یک برنامه کاهش وزن با میزان کربوهیدرت محدود، استفاده از آلو سیاه به عنوان یک میان وعده ی شیرین انتخاب خوبی است. این میوه حاوی ۷.۵ گرم کربوهیدرات بوده، بنابراین نسبت به یک عدد موز متوسط با میزان کربوهیدرات ۱۵ گرم می تواند برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات گزینه ی مناسب تری باشد.نمایه گلیسمی آلوسیاه ۲۴ بوده و جزو موادغذایی با نمایه گلیسمی پایین به حساب می آید. نمایه گلیسمی پایین به این معناست که مصرف آلو سیاه موجب تغییرات اساسی در سطوح قند خون نخواهد شد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه، موادغذایی با سطوح گلیسمی پایین باعث بهبود کاهش وزن در یک رژیم غذایی کم کالری می شود.

آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

آلو سیاه در دوران بارداری و شیردهی

فیبر موجود در آلوسیاه به روند هضم غذا کمک کرده در نتیجه از ابتلا به یبوست در دوران بارداری جلوگیری می کند. همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین C به جذب بیشتر آهن و تقویت بافت های بدن جنین و مادر هم کمک می کند. محققین پی برده اند که از خواص آلو سیاه در زمان بارداری افزایش هوش جنین می باشد. املاح و ویتامین های موجود در این میوه باعث ازدیاد شیر مادران هم می شود.

آلو سیاه با زخم معده

آلوسیاه جزو موادغذایی رایج با میزان فراوانی از فیبر محلول است. در یک رژیم غذایی با میزان فراوانی از فیبر محلول احتمال کمتری برای ابتلا به زخم معده وجود دارد. در حقیقت شانس ابتلا به این بیماری تا ۶۰ درصد کاهش می یابد.

آلو سیاه و فشار خون

مصرف روزانه ۳ تا ۶ عدد آلوسیاه خشک در کاهش فشارخون موثر است. فیبر محلول موجود در این ماده غذایی باعث کاهش کلسترول شده و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلب کرونری، سکته، حمله قلبی و نارسایی قلبی را به همراه دارد. همچنین براساس مجله امریکایی تغذیه و موادغذایی، مصرف آلوسیاه خشک ممکن است اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی پایین یا کلسترول بد را به حداقل برساند که به کاهش التهاب در بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند.
آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

ویتامین های موجود در آلو سیاه

آلوسیاه منبع خوبی از ویتامین C بوده، به طوریکه یک عدد میوه کوچک حاوی ۷ درصد از میزان روزانه توصیه شده به این ویتامین می باشد. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین C همچنین در کمک به تولید کارنیتین، نوراپینفرین و کلاژن موثر است.آلوسیاه حاوی ویتامین A بوده، به طوریکه ۸ درصد از میزان توصیه شده روزانه به این ویتامین را برای بدن فراهم می کند. ویتامین A همچنین باعث بهبود سلامت بینایی، باروری و استخوان می شود.

خواص آلو سیاه خشک

فواید آلوسیاه خشک تنها مختص افزایش حس سیری در افراد نیست، بلکه سرشار از موادمغذی بوده که فواید سلامتی بالقوه ای برای بدن انسان دارد، به طوریکه براساس مقاله ی منتشر شده در مجله امریکایی تغذیه و موادغذایی، این میوه ی خشک شده از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پوکی استخوان، دیابت نوع ۲ و چاقی جلوگیری خواهد کرد. مصرف یک چهارم فنجان آلوسیاه خشک یا تقریبا ۴ عدد از آن حاوی ۳۲ درصد از نیاز روزانه به ویتامین K و ۹ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم است. ویتامین K موجود در این ماده غذایی برای ساخت استخوان های قوی و انعقاد خون ضروری بوده، همچنین پتاسیم نیز برای کارکرد درست سیستم عصبی و ماهیچه ای و محدود کردن افزایش فشار خون ناشی از مصرف زیاد سدیم مورد نیاز است.

سلامت استخوان با مصرف آلو سیاه

برای محدود کردن خطر پوکی استخوان، از آلوسیاه خشک بیشتر استفاده کنید. با توجه به مجله انگلیسی تغذیه، این ماده غذایی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرده و باعث افزایش تراکم موادمعدنی استخوان می شود. همچنین براساس مجله بررسی تحقیقات سالمندی در امریکا، مصرف آلوسیاه خشک نه تنها باعث کاهش خطر از دست دادن استخوان می شود بلکه تراکم مینرالی از بین رفته را نیز احیا می کند.
آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

نحوه انتخاب آلو سیاه

برای انتخاب آلوسیاه باید آنهایی را انتخاب نمایید که فشار کمی به آنها وارد شده باشد و پوستی صاف داشته باشند. از انتخاب آلو سیاههای سفت بپرهیزید. آلو سیاههای که هنوز رسیده نشده‌اند را می‌توان در دمای معمولی اتاق نگهداری نمود. آلوسیاه خیلی سریع می‌رسد بنابراین هر روز آنها را تست کنید که زیاده از حد رسیده نشوند. آلو سیاه رسیده را می‌توان برای چندین روز در یخچال نگهداری نمود.

نکاتی در مورد آلو سیاه

اگر با مصرف این میوه دچار دل درد می شوید بهتر است آن را بدون پوست استفاده کنید. مصرف آلو سیاه برای سرد مزاج ها و یا افرادی که نفخ شکم دارند، مناسب نیست. به طور کلی برای بهره مندی از خواب 10 عدد آلو را خیس کرده سپس صبح به صورت ناشتا آلوهای سیاه و آب آلوهای خیس کرده را میل کرد.

آلو سیاه برای دیابت

آلوسیاه خشک به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد، برای بیماران دیابتی و رژِیم های لاغری مناسب است. مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش حجم غذای دریافتی کمک می کند. آلوسیاه خشک مقدار بالایی فیبر، سوربیتول و فروکتوز دارد، اما باعث افزایش سریع سطح قندخون یا سطح انسولین بعد از مصرف نشده و انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است.

بیشتر بخوانید : زردآلو ♥ آلو خشک ♥ آلو قرمز ♥ آلو بخاراآلو خورشتی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 تیر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.