همه چیز در مورد زالزالک و بارداری و خواص و عوارض

همه چیز در مورد زالزالک و بارداری و خواص و عوارض

همه چیز در مورد زالزالک و بارداری و خواص و عوارض  زالزالک و بارداری ،زالزالک بارداری،زالزالک برای بارداری،زالزالک برای بارداری ضرر دارد،زالزالک دردوران بارداری ، زالزالک در بارداری ، خواص زالزالک در …

جالب ترین نکات در مورد آب

جالب ترین نکات در مورد آب

جالب ترین نکات در مورد آب بی آب

درمان فشارخون با گیاهان دارویی

درمان فشارخون با گیاهان دارویی

درمان فشارخون با گیاهان دارویی خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی برای …

خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت >>>در این مطلب از سایت جسارت به آلو بخارا و کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست می پردازیم.آلو بخارا ماده ای موثر برای دیابت و یبوست است
 آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

همانطور که می دانید آلو بُخارا یکی از انواع خشکبار است. آلو بخارا از خشک کردن آلو و یا گوجه به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود.

مضرات و خواص آلو بخارا چیست برای یبوست در بارداری و دیابت

موارد استفاده از آلو بخارا

آلو بخارا دارای خاصیت صفرا بر –زیاد کننده ادرار –ضد بلغم –تب بر –دافع انگل و ضد استفراغ می باشد .همچنین از ان درمواردی مانند :گلو درد –اسکوربوت –کم خونی –تقویت کبد –سرفه –یبوست –مسمومیت –چسبندگی پلاکت های خون –تقویت لثه ها –احساس تشنگی –خارش پوستی –ورم لوزه –تقویت معده –خشکی معده –سو، هاضمه –ورم کلیهسنگ کلیه –ائره –ارتروز –تصلب شرایین –تقویت اعصاب –سردرد ونقرس استفاده به عمل می اورند.

خواص آلو بخارا برای جریان خون

آلو و آلو بخارا این قابلیت را دارند که جذب آهن را در بدن افزایش دهند. علت این قابلیت وجود مقدار زیادی ویتامین C در این میوه است. آهن موجود در آلو برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون بسیار لازم است. آهن جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد و از کم‌خونی پیشگیری می‌کند.

خواص آلو بخارا برای پوست

نوشیدن آب آلو نیز می‌تواند با بهبود سلامت پوست و جوان‌سازی ظاهری، به یکسان‌سازی رنگ پوست و استحکام آن کمک کند. کمبود کلاژن اغلب پوست را گرفته و بی‌روح می‌کند. آلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای تولید هیدروکسی پرولین و هیدروکسیلیسین لازم است. این دو ماده برای پیوند دادن مولکول‌هایی که کلاژن تولید می‌کنند لازم است. این پوست را از ریشه جوان می‌کند و چین و چروک و دیگر نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد.

خواص آلو بخارا در بارداری

بررسی ها نشان می دهد آلوبخارا که آلوی خشک شده محسوب می شود سرشار از آنتی اکسیدان است به طوری که محققان مقدار آن را با آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری برابر می دانند.آلو بخارا آلو بخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که میتوانید در دوران بارداری میل کنید احتمالا شنیده اید که میوه های خشک در طول دوران بارداری چقدر مفید می باشند. آیا هوس آلوبخارا کرده اید و نمیدانید که چه تاثیری بر جنین و خودتان دارد؟

اطلاعاتی در مورد مهمترین خواص آلو بخارا در بارداری و شیردهی

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

خواص آلو بخارا برای سلامت قلب

آلو به حفظ سلامت قلب نیز کمک می‌کند. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به خلاص شدن از شر رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از اکسیده شدن کلسترول کمک می‌کند. اکسیده شدن کلسترول تهدیدی برای سلامت رگ‌های خونی سالم است، که ممکن است در نهایت به برخی بیماری‌های قلبی از جمله سکته‌ی قلبی و کلسترول بالا منجر شود. ویتامین C موجود در آلو برای کنترل بیماری‌های قلبی در بیماران دیابتی بی‌نهایت مفید است.

خواص آلو بخارا برای کاهش وزن

هم‌چنین آلو سموم را از بین می‌برد و از یبوست پیشگیری می‌کند، که به کاهش وزن به‌طور طبیعی می‌انجامد. این میوه سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که به گوارش درست و سوخت و ساز خوب کمک می‌کند. آلو حاوی اسید سیتریک است، که از خستگی و گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند. آلو عملکرد کبد و دستگاه گوارش را نیز بهبود می‌بخشد. برای همین خوردن آلو یا نوشیدن آب آلو به‌طور مرتب به شما کمک می‌کند به آسانی آن چند کیلوگرم اضافه وزن را کم کنید.

خواص آلو بخارا برای رشد مو

رادیکال‌های آزاد اغلب موهای ما را ضعیف، شکننده، و نازک می‌کند. این وضعیت مانع از رشد مناسب مو می‌شود. ویتامین E موجود در آلو سلول‌های غشای مو را تقویت می‌کند و مانع از حمله‌ی رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های پوست سر می‌شود. برای همین کسانی که به‌طور مرتب آلو و آلو بخارا می‌خورند موهایی سالم، قوی، و ضخیم دارند.

خواص آلو بخارا برای کبد

یک کارشناس طب سنتی گفت: مبتلایان به کبد چرب چند عدد انجیر خشک و آلو بخارا را در آب خیسانده و صبح مصرف کنند که به دفع سموم از کبد کمک می‌کند، همچنین مبتلایان به کبد چرب از مصرف آب یخ نیز پرهیز کنند.سید جواد علوی در گفت‌وگو با سایت جسارت، اظهار داشت: کبد چرب از دیدگاه طب سنتی کبد به عنوان آشپزخانه بدن عمل می‌کند که طبع گرم و تر دارد و در اثر تغییر مزاج کبد به طبع سرد تحلیل و کم کردن چربی‌ها کاهش پیدا می‌کند و موجب انباشته شدن چربی در کبد می‌شود.

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

خواص آلو بخارا برای سرطان

برخی پژوهش‌ها آلو را با پیشگیری از سرطان، به‌ویژه سرطان سینه، سرطان دستگاه گوارش و دستگاه تنفس در ارتباط می‌دانند. آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های آبی مایل به قرمز در این میوه هستند که با پاکسازی رادیکال‌های آزاد از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کنند. گفته می‌شود ویتامین A موجود در آلو نیز از بدن در برابر سرطان حفره دهان محافظت می‌کند. قدرت آنتی‌اکسیدانی آلو و فیتونوترینت‌های آن پیشرفت سلول‌های سرطان سینه را، بدون کشتن سلول‌های سالم، متوقف می‌کند.

خواص آلو بخارا برای دیابت

آلو در شاخص گلوکز رتبه‌ی بسیاری پایینی دارد، بنابراین خوردن آلو میزان قند خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. فیتونوترینت‌های موجود در آلو بلافاصله بعد از این‌که غذایتان را خوردید ترشح گلوکز در خون را کنترل می‌کند و افزایش ناگهانی انسولین را بین وعده‌های غذایی کنترل می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود بیماران دیابتی آلو را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند چون وضعیت‌شان را حادتر نمی‌کند و سلامت‌شان را حفظ می‌کند.

رابطه بین مصرف آلو بخارا و دیابت چیست؟آیا آلو بخارا قند خون را کنترل می کند؟

خواص آلو بخارا برای شوره ی سر

ویتامین C موجود در آلو می‌تواند به شما کمک کند از شوره‌ی سر خلاص شوید. فولیکول مو اغلب در اثر شوره‌ی سر و پوسته پوسته شدن پوست مسدود می‌شود. اگر این مشکل به موقع رفع نشود، باعث آسیب دیدن فولیکول‌ها، و مانع از رشد مو می‌شود. آلو می‌تواند با باکتری‌های پوست سر مبارزه کند و پوست را تسکین دهد تا شوره‌ی سر را از بین ببرد. این باعث می‌شود از شر باقی‌مانده‌ی فولیکول‌ها خلاص شوید و رشد موی جدید را تقویت می‌کند.

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

خواص آلو بخارا برای کلسترول خون

آلو حاوی پتاسیم است که یکی از اجزای مهم سلول‌ها و مایعات بدن است و به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند. هم‌چنین این میوه از لخته شده پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند که شاید به تصلب شرایط، فشار خون بالا، سکته و بیماری عروق کرونر قلب منجر شود. هم‌چنین فشار خون را در سطح سلامت حفظ می‌کند. فیبر موجود در آلو به پایین آوردن میزان کلسترول نیز کمک می‌کند. آلو حاوی ویتامین B۶ نیز هست، که از افزایش میزان هموسیستئین جلوگیری می‌کند و احتمال حمله‌ی قلبی را پایین می‌آورد.

خواص آلو بخارا برای سلامت استخوان

پژوهش‌های مختلف به این نتیجه رسیده است که خوردن آلو سلامت استخوان را، به‌ویژه در دوره‌ی یائسگی زنان بالا می‌برد. این میوه سرشار از ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است، به همین خاطر تحلیل رفتن استخوان را متوقف می‌کند. آلو حاوی عنصر بور نیز هست که در استخوان‌سازی نقش مهمی دارد و فعالانه در حفظ تراکم استخوان و نگهداری کلی استخوان موثر است.

خواص آلو بخارا برای مو

آلو می‌تواند برای رفع خستگی آدرنال نیز مفید باشد. این برای توقف ریزش مو و تقویت رشد بیش‌تر مو بسیار ضروری است، چون غدد فوق کلیوی برای حفظ توازن هورمونی مناسب بسیار مهم هستند.محتوای آهن بسیار زیاد این میوه جریان خون را بهبود می‌بخشد و مویرگ‌ها را ترمیم می‌کند تا استقامت و ضخامت مو را بالا ببرد.آلو می‌تواند برای درمان موی آسیب‌دیده نیز مفید باشد و به درمان انواع اختلالات مو کمک می‌کند، اختلالاتی که می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب بزند و مانع از رشد مناسب مو شود، . هم‌چنین برای مقابله با ریزش موی سکه‌ای، یا همان کچلی مردانه، مفید است.آلو میوه‌ای پر از رنگدانه است که نه‌تنها با مشکلات ریزش مو مقابله می‌کند، بلکه رنگ طبیعی مو را نیز حفظ می‌کند. هم‌چنین از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند.

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

خواص ضد پیری آلو بخارا

ویتامین E و بتاکاروتن، یعنی همان آنتی‌اکسیدانی که در آلو موجود است، از اسیدهای چرب و غشای سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این خاصیت آلو بدن را قادر می‌سازد با نشانه‌های پیری پوست از قبیل از بین رفتن حالت ارتجاعی و چین و چروک مبارزه می‌کند. آلو حاوی مقداری زیادی آنتی‌اکسیدان و خواص ضدالتهابی بسیار است، که جریان خون و سوخت و ساز سلول‌ها را افزایش، و التهاب را کاهش می‌دهد. این در نهایت حالت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند و آکنه و چین و چروک را کنترل می‌کند.

مضرات آلو بخارا

۱- زیاده روی و مصرف بی رویه الو بخارا موجب ناراحتی معد ه –نفغ –ایجاد اسید اوریک وناراحتی طحال می شود . ۲- اشخاص سرد مزاج باید در مصرف این میوه احتیاط نمایند .افراد مبتلا به قند خون نیز نباید درمصرف الو بخارا زیا ده روی کنند .افرادی که مبتلا به ناراحتی ها یی مانند :نقرس –اسید اوریک –رماتیسم –اترومی –تصلب شرایین – اسهال زخم معده واثنی عشر می باشند ،باید در مصرف میوه ی مزبور احتیاط نمایند .

طرز تهیه و نگهداری آلو بخارا

آلو در تمام طول سال به‌ویژه بین خرداد تا مهر در دسترس است؛ به دنبال آلوهایی باشید که رنگ قوی دارند و کمی گرد سفید روی پوست آن هست که نشان می‌دهد این میوه بیش از حد دست‌خورده نشده‌است. از خریدن آلوهایی که خیلی نرم هستند، یا خراش و سوارخ دارند اجتناب کنید. می‌توانید آلوهایی را که کمی نارس هستند یک یا دو روز در دمای اتاق نگه دارید تا کاملا برسند. آلوهای رسیده باید فورا در یخچال قرار داده شود تا برای مدت طولانی تازه بماند. می‌توانید آلوی خشک‌شده را، که آلو بخارا نامیده می‌شود، به مدت چند روز در دمای اتاق نگه دارید. آلو قبل از مصرف باید با آب شیر به خوبی شسته شود. می‌توان این میوه را بدون نگرانی با پوست خورد. این میوه در اصل برای تهیه‌ی مربا، پای، دسر و ژله استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌توان از آن در انواع دستورهای آشپزی تنوری یا آب‌پز استفاده کرد. آلو بخارا نیز به کلوچه‌ها، کیک‌ها، و بستنی‌ها افزوده می‌شود. می‌توانید آلو را در آب جوش غوطه‌ور کنید، پوست آن را جدا کنید، قطعات آلو را به آب لیمو آغشته کنید، و سپس این قطعات را در ظرف شربت آب‌میوه بریزید.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آلو بخارا در منزل و خشک کردن الو بخارا

بیشتر بخوانید : آلو خشک ♥ آلو قرمز ♥ آلو سیاه ♥ آلو زردآلو خورشتی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 تیر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.