علائم و درمان گیاهی آپنه خواب مرکزی در کودکان چیست

علائم و درمان گیاهی آپنه خواب مرکزی در کودکان چیست

آپنه خواب آپنه خواب ،آپنه خواب در کودکان،آپنه خواب درمان،آپنه خواب مرکزی،آپنه خواب یعنی چه،آپنه خواب و درمان آن،آپنه خواب نوزاد،آپنه خواب طب سنتی،آپنه خواب دلیل،علت آپنه خواب،درمان آپنه خواب در کودکان،علائم …

۱۵ عادت آسیب ‌رسان به کلیه‌ ها

۱۵ عادت آسیب ‌رسان به کلیه‌ ها

۱۵ عادت آسیب ‌رسان به کلیه‌ ها بیماری کلیه‌,بیماری بیماری کلیه‌,بیماری کلیه‌ در بارداری,علائم بیماری کلیه‌,درمان بیماری کلیه‌,درمان بیماری کلیه‌ با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بیماری کلیه‌,بیماری کلیه‌ را چگونه …

علائم و علت و راه درمان تب بهاره

علائم و علت و راه درمان تب بهاره

علائم و علت و راه درمان تب بهاره تب بهاره,بيماري تب بهاره,تب بهاره در بارداري,علائم تب بهاره,درمان تب بهاره,درمان تب بهاره با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان تب بهاره,تب بهاره را …

خواص دارویی گیاه علف چای در طب سنتی برای پوست

علف چای در طب سنتی,علف چای,علف چای چیست,علف چای افسردگی,علف چایی,علف چایر,علف چای (هزار چشم),علف چای کوهی,علف چای هایپیران,علف چای یا گل راعی,علف چای خواص,گیاه علف چای چیست,نام دیگر گیاه علف چای چیست؟,علف چای و درمان افسردگی,علف چایی چیست,علف چایی,خواص علف چایی,گیاه علف چایی,علف هرز چاییر,چایر علف هرز,خواص علف چایر,علف کش چایر,علف چای و خواص,خواص علف چای تبیان,خواص علف چای برای پوست

علف چای در طب سنتی , علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص دارویی گیاه علف چای در طب سنتی برای پوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

عصاره گیاه علف چای دارای اثرات ضدمیکروب و ویروس قوی بر روی بسیاری از میکروارگانیزم های با اهمیت و بیماریزا است. مطالعاتی که تاکنون انجام شده نشان می دهد که بر ضدویروس آنفلوآنزای تیپ های A و B، ویروس تبخال نوع 1 و 2، ویروس وزی کولیا استوماتیتیس و ویروس ایدز(HIV)  دارای اثرات قوی است.علف چای را تهیه کنید و برای بهبود بیماریها از آن استفاده کنید

علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی , علف چایی یا گل راعی , خواص علف چای

علف چای با نام علمی Hypericum perforatum گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل دهی بسیار زیبا.زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد.قسمت مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است.

علف چای در طب سنتی

 علف چای گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل دهی بسیار زیبا است. زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهر ماه می باشد. محل رویش گیاه در ایران، کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد، البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. علف چای در مزارع چای شمال به عنوان علف هرز می  روید و احتمالا نامگذاری آن بدین علت است، قابل توجه اینکه گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد. نام های دیگر علف چای، گل راعی، گل هزار چشم و هوفاریقون است. در عربی به آن حشیشه القلب می گویند. قسمت مورد استفاده دارویی گیاه علف چای سرشاخه های گلدار آن است. مهمترین ماده شیمیایی علف چای، هاپیرین و همچنین ماده قرمز رنگی به نام هایپریسین است، علف چای دارای تانن نیز هست. سه فراورده دارویی از این گیاه به شکل قطره هایپران و قرص پرفوران است که هر دو در درمان افسردگی کاربرد دارند، همچنین اسپری نوروژیک که در درمان دردهای عصبی به کار میرود و خاصیت ضد التهابی دارد، از دیگر داروهای موجود است.

علف چای در طب سنتی , علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی

گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد و فقط گیاه علف چای به طور هرز در میان بوته های چای شمال کشور می روید و بدین نام مشهور گشته است

علف چای

 درمان افسردگی با خواص علف چای : ترکیبات دارویی موجود در گل راعی، واکنشهای شیمیایی درون مغز را به صورتهای ختلفی تحت تأثیر قرار می دهند که نهایتاً منجر به ایجاد روحیه و خلق خوی بهتر در فرد می شود. خواب، سرزندگی و آرامش فرد نیز ممکن است با استفاده از این گیاه بهبود یابد. معمولاً مشاهده اثرات مفید این گیاه بعد از دو هفته از مصرف آن آغاز می شود ولی بروز قطعی نتایج ممکن است تا شش هفته نیاز به زمان داشته باشد. درمان ورم معده با خواص علف چای : اثر بهبود دهنده ی گل راعی برای زخم ها می تواند چه به صورت مصرف داخلی و چه به صورت مصرف موضعی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. برای درمان زخم معده می تواند روزی یک قاشق مربا خوری روغن ثابت گل راعی را مصرف کنید. روغن ثابت گل راعی که اثر ضدعفونی کنندگی دارد، به طور سنتی در اروپا برای زخم های چاقو و سوراخ شدگی پوست، مفید بوده و به درمان زخم هاف پیچ خوردگی ها، کبودی ها و بهبود ورم مفاصل کمک می کند. اخیراً اعتقاد بر این است که این روغن می تواند برای درمان زخم ها و برآمدگی های پس از عمل جراحی نیز به کار رود. همچنین ممکن است در صورت نیاز، مقداری اسانس (روغن فرار) نیز به روغن ثابت افزوده شود.

علف چای در طب سنتی , علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی

گیاه علف چای دارای حدود 20 گونه و واریته در نقاط مختلف ایران است و چند گونه از آن ها بسیار مشابه می باشند، ولی فقط یک گونه ی آن دارویی است.

علف چای چیست

 درمان استرس با خواص علف چای : هرچند بیشتر روی اثر ضدافسردگی گل راعی تأکید می شود، اما می توان از آن برای آرامش و تقویت سیستم عصبی در شرایط اضطراب و خستگی عصبی که از استرس ها و نگرانی های طولانی مدت بوجود می آید استفاده کرد.این مورد می تواند به ویژه در موارد اضطراب و افسردگی مفید باشد. گل راعی می تواند بر کج خلقی های ناشی از دوران یائسگی نیز مؤثر بوده و باعث بالا بردن روحیه خانمهای یائسه شود. همچنین اثر آن بر هورمون ملاتونین می تواند در بهبود مشکلات ناشی از سفرهای هوایی مؤثر باشد. درمان درد دندان خواص علف چای : گل راعی به تسکین دردهای عصبی و ترمیم بافتهای آسیب دیده کمک می کند. روغن ثابت آن را بر روی مناطقی از پوست که درد دارند بمالید و یا قبل از عملیات دندانپزشکی، آن را بر روی گونه های خود بمالید تا از شدت درد بکاهد.

علف چای در طب سنتی , علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی

در صورت استفاده صحیح و با میزان کافی، موفقیت تسکین میگرن توسط هایپیران در افراد ایرانی بیش تر از نود درصد می باشد. این موضوع توسط تحقیقات کلینیکی چند سال گذشته در دانشگاه انجام شده است.

علف چای افسردگی

 خواص علف چای برای سنگ کلیه  : علف چای را در موارد کم بودن اشتها، اسهال های ساده، قولنج های کبدی و کلیوی، زردی، آب آوردن، سنگ کلیه، نزله های ششی، آغاز بیماری سل، آسم مرطوب، کم­ خونی دختران جوان، هیستری، صرع، حالات تشنجی، عدم تعادل عصبی، سردردهای عصبی، میگرن، سیاتیک، دردهای عصبی صورت، بواسیر، دفع کرم روده، تب های نوبه، قطع حالت قاعدگی در زنان جوان، تاخیر وقوع قاعدگی، اختلالات مختلف قاعدگی، ترشحات مهبلی بکار می برند.

علف چای در طب سنتی , علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی

فرآورده های مشابه هایپیران با نام های تجارتی مختلف که توسط کارخانجات جهان ساخته می شوند، پرمصرف ترین داروی گیاهی دهه اخیر در مشکلات روحی روانی و افسردگی بوده است.

علف چایر

مضرات علف چای : تحقیقات دانشمندان نشان داده مصرف گیاه علف چای برای انسان در صورتی که در حد مجاز توصیه شده، مصرف شود ایجاد عوارض پوستی نمی کند، مگر افرادی که دارای پوستی حساس باشند، لذا اشخاصی که نیاز به استفاده از خـواص علـف چـای داشته و از این گیاه استفاده می کنند، باید حتی الامکان دور از تابش اشعه آفتاب باشند. قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب پس از مصرف خوراکی این گیاه، ممکن است منجر به آسیب پوستی و درماتیت شود. در هوای مرطوب و آفتابی هرس کردن گیاه و چیدن برگ و گل باعث درماتیت تماسی می شود. علف چای با غذاهای دارای مقادیر زیاد تریپتامین مانند پنیر، داروی فلوکستین، مهار کننده MAO، داروهای ضد ایدز، داروهای قلبی حاوی دیگوگسین بهتر است مصرف نشود، چون ممکن است مقدار کمی اثرات آنها را کاهش دهد.

علف چای در طب سنتی , علف چای , علف چای چیست , علف چای افسردگی

گیاه علف چای با گیاه چای معمولی ارتباطی ندارد و فقط گیاه علف چای به طور هرز در میان بوته های چای شمال کشور می روید و بدین نام مشهور گشته است.

علف چای (هزار چشم)

 خواص علف چای برای  دستگاه تناسلی : گل چای گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر که در زمان گلدهی بسیار زیبا است. به عنوان ضدالتهاب و ورم برونش ها و دستگاه تناسلی ادراری، درمان آسیب مجاری صفرا، التهاب مثانه، سرماخوردگی معمولی، ترش کردن، خونریزی، میگرن، سردرد، سیاتیک، زخم معده، ادرارآور، قاعده آور، ضدمالاریا، ضدشب ادراری، به طور موضعی برای بریدگی و سوختگی درمان زخم ها و عفونت های میکروبی و ویروسی استفاده می شود.  علف چای قادر است در استفاده های کلینیکی به عنوان ضدافسردگی، ضداضطراب، بی خوابی، بدخوابی، احساس بی ارزشی,بی اشتهایی, خونسردی و بی احساسی, افسردگی های فصلی (مانند پاییز، زمستان و یا سستی در بهار و تابستان) کاربرد داشته باشد. همچنین تأثیر این گیاه در فعالیت های مغزی بسیار رضایت بخش بوده و این موضوع با آزمایش های الکتروآنسفالوگراف و به روش دوسوکور ثابت شده است.

علف چای در طب سنتی

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.