آمله برای قلب مفید است

آمله برای قلب مفید است

آمله برای قلب مفید است خواص آمله,فواید آمله,آمله درمانی,خاصیت آمله,خواص آمله درمانی,خواص آمله برای پوست,خواص آمله برای مو,خواص آمله برای جوانی,خواص آمله برای بارداری,خواص خوردن آمله,فواید آمله خام,فواید آمله پخته

درمان انواع لکنت زبان کودکان و بزرگسالان با داروهای گیاهی

درمان انواع لکنت زبان کودکان و بزرگسالان با داروهای گیاهی

لکنت زبان لکنت زبان ,لکنت زبان به انگلیسی,لکنت زبان در کودکان,لکنت زبان در جدول,لکنت زبان در کودکان 3 ساله,لکنت زبان ناگهانی در بزرگسالان,لکنت زبان بزرگسالان توضیحاتی در مورد لکنت زبان وقتی که …

راه های جلوگيری از سرماخوردگی

راه های جلوگيری از سرماخوردگی

راه های جلوگيری از سرماخوردگی سرماخوردگی,بیماری سرماخوردگی,سرماخوردگی در بارداری,علائم سرماخوردگی,درمان سرماخوردگی,درمان سرماخوردگی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرماخوردگی,سرماخوردگی را چگونه درمان کنیم,سرماخوردگی در کودکان,سرماخوردگی در بزرگسالان,سرماخوردگی در نوزادان,سرماخوردگی در بهار,سرماخوردگی …

رابطه بین مصرف آلبالو و فشار خون بالا را کاهش دادن

آلبالو و فشار خون,آلبالو و فشار خون بالا,البالو فشار خون,آلبالو برای فشار خون,آب آلبالو و فشار خون,البالو کاهش فشار خون,آب آلبالو فشار خون,تاثیر آلبالو بر فشار خون,چای البالو برای فشار خون

آلبالو و فشار خون , آلبالو و فشار خون بالا , البالو فشار خون , آلبالو برای فشار خون

در این مطلب از سایت جسارت به رابطه بین مصرف آلبالو و فشار خون بالا را کاهش دادن می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلبالو یکی از میوه‌های فصل تابستان است که هم تازه خورده می‌شود و هم از آن در تهیه انواع دسرها، شربت و شیرینی‌ها و غذاها استفاده می‌کنند و غنی از ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین C، انواع آنتی‌اکسیدان‌، منیزیم، پتاسیم و مس است. از آنجا که انواع میوه و سبزی‌های رنگی، به‌ خصوص به رنگ‌های قرمز، بنفش یا حتی سبزتیره مانند آلبالو، انگورسیاه و قرمز، آلوسیاه، توت‌ فرنگی، کلم‌قرمز، برگ تربچه و اسفناج، آنتی‌‌ اکسیدان‌ های فراوانی دارند، مصرفشان به خصوص در فصل خود، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها موثر است.

آلبالو و فشار خون

محققان انگلیسی تایید کردند که مصرف آب آلبالو تاثیری مشابه داروهای کاهش فشار خون دارد. محققان دانشگاه نورثومبریا متوجه شدند افرادی که 60 میلی لیتر کنستانتره آلبالوی رقیق شده با آب می نوشند، فشار خون آنها در عرض سه ساعت هفت درصد کاهش می یابد که برای کاهش 38 درصدی خطر سکته مغزی و یا 23 درصدی بیماری قلبی کافی است. در این مطالعه مشخص شد که داروی کاهش فشار خون نیز تاثیر مشابه و همسان دارد. افراد زیادی در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که در صورت درمان نشدن، با افزایش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری کلیه، سکته مغزی و زوال عقل مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد آلبالو

آلبالو در حاملگی

ته چین آلبالو پلو

گل گاوزبان و فشار خون

آلبالو و فشار خون , آلبالو و فشار خون بالا , البالو فشار خون , آلبالو برای فشار خون

آلبالو ارزش غذایی فراوانی دارد و میزان قند آن پایین است و مصرفش به تمام گروه‌های سنی، به‌خصوص افراد مبتلا به چاقی، چربی و فشارخون بالا توصیه می‌شود زیرا کاهش‌دهنده چربی و فشارخون است و اشتها را کم می‌کند. البته بهترین زمان مصرف آلبالو قبل از غذا یا همراه با غذاست.

آلبالو و فشار خون بالا

محققان در این مطالعه که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شد، 15 نفر را که علائم اولیه فشار خون بالا داشتند، مورد بررسی قرار دادند. محققان این افراد را به دو دسته تقسیم کردند و به یک گروه 60 میلی لیتر کنستانتره آلبالو رقیق شده با 100 میلی لیتر آب و به گروه دوم شربت با طعم میوه دادند. براساس نتیجه این مطالعه، افرادی که کنستانتره آلبالو مصرف کرده بودند، فشار خون ماکزیمم (سیستولیک) آنها نسبت به افرادی که شربت با طعم آب میوه نوشیده بودند، هفت درصد بیشتر کاهش یافت. 

آلبالو و فشار خون , آلبالو و فشار خون بالا , البالو فشار خون , آلبالو برای فشار خون

گرچه تاکید متخصصان بر مصرف انواع میوه و سبزی‌های تازه است، اما به افرادی که از بیماری کلیوی رنج می‌برند و باید از یک رژیم غذایی کم‌پتاسیم پیروی کنند، توصیه می‌شود در مصرف میوه‌هایی مانند آلبالو جانب احتیاط را رعایت کنند و از زیاده‌روی در خوردن این میوه بپرهیزند.

البالو فشار خون

محققان علت تاثیر آب آلبالو بر پرفشاری خون را ناشی از غنای این میوه از اسیدهای فنولیک- یک نوع آنتی اکسیدان می دانند که به طور طبیعی تولید می شود.  محققان با پیگیری وضعیت افراد مورد بررسی متوجه شدند که بیشترین تاثیر در فشار خون زمانی اتفاق می افتاد که سطح دو اسید فنولیک — اسید وانیلیک و protocatechuic — در خون بیماران به اوج می رسد.  محققان خاطرنشان کردند که اکثر بیماری های قلبی و عروقی توسط عوامل خطرسازی اتفاق می افتد که می توان آنها را کنترل، درمان و یا اصلاح کرد.  این عوامل خطرساز شامل فشار خون بالا، کلسترول، چاقی، استعمال تنباکو، نبود فعالیت بدنی و دیابت می شود.

آلبالو و فشار خون

بیشتر بخوانید :

فشار خون

فشار خون بالا

افت فشار خون

آلبالو

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.