خواص و عوارض مصرف گیاه انجدان رومی در طب سنتی

خواص و عوارض مصرف گیاه انجدان رومی در طب سنتی

انجدان رومی انجدان رومی ,انجدان رومی برای سرفه,انجدان رومی + سنگ کلیه,انجدان رومی شربت,انجدان رومی+pdf,انجدان رومی خواص,انجدان رومی زردبند,انجدان رومی عکس توضیحاتی در مورد انجدان رومی گیاه دارویی انجدان رومی با نام …

خواص تربچه قرمز و سفید در بارداری چه خاصیتی دارد

خواص تربچه قرمز و سفید در بارداری چه خاصیتی دارد

تربچه تربچه ،تربچه سفید،تربچه قرمز،تربچه گرافیک،تربچه خواص،تربچه در بارداری،تربچه سفید خواص،تربچه سفید،فواید تربچه سفید،خاصیت تربچه سفید،کاشت تربچه سفید،عکس تربچه سفید،برگ تربچه سفید تربچه گل سرسبد سبزی خوردن تربچه های نقلی و قرمز …

آیا ریختن عسل در چای داغ برای بدن مضر است؟

آیا ریختن عسل در چای داغ برای بدن مضر است؟

آیا ریختن عسل در چای داغ برای بدن مضر است؟  عسل در چای داغ , عسل در چای داغ,ریختن عسل در چای داغ,مضرات عسل در چای داغ,عسل چای داغ,عسل و چای داغ,عسل …

آب پرتقال

آب پرتقال در دوران بارداری , آب پرتقال در شیردهی , اب پرتقال در صبحانه , خواص آب پرتقال در صبحانه , خواص اب پرتقال طبیعی در بارداری

آب پرتقال

توضیحاتی در مورد آب پرتقال

متخصصان طب سنتی بهترین دارو برای بیماری های خشکی دهان و خشکی زبان و خشکی گلو را مصرف آب پرتقال شناخته اند.♥ آن ها معتقدند، نوشیدن آب پرتقال در افرادی که در طول روز و با انجام فعالیت های روزمره خیلی زود دچار خشکی دهان و گلو می شوند، بسیار مناسب است.بسیاری از آدم‌ها باور دارند مصرف مرتب آب پرتقال برای کم کردن وزن‌ّهای اضافه بسیار مفید است، به این دلیل که این میوه که جزء مرکبات است سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است، که می‌تواند کمک موثری در کاهش وزن باشد.کارشناسان سلامت می‌گویند: نوشیدن روزی یک لیوان آب پرتقال به تقویت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند. به گزارش ‘زینیوز’، کارشناسان این فواید را به ویتامین سی، پتاسیم و فولیک اسید موجود در آب پرتقال نسبت داده‌اند. ویتامین سی برای تولید کلاژن لازم و ضروری است. رنگدانه های زرد موجود در آب پرتقال با کاهش آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید بر پوست ارتباط دارد و گفته می‌شود که قابلیت انعطاف پذیری پوست را تقویت می‌کند. معمولاً یک لیوان 200 میلی لیتری آب پرتقال حاوی 60 میلی گرم ویتامین سی است. به گفته کارشناسان مواد مغذی مهمی که برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم نیاز است زمانی که در بخشی از رژیم غذایی انسان مصرف می‌شوند، بیشترین تأثیر را دارند. آب پرتقال غنی شده با استرول‌های گیاهی به کاهش کلسترول بد یا ال. دی. ال و التهاب مربوط به بیماری قلبی کمک می‌کند. بیماری قلبی به مشکلات مختلفی گفته می‌شود که عروق و عضلات قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از جمله این بیماری‌ها فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر هستند که به میزان قابل توجهی احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می‌دهند. به گزارش هلث سنترز، محققان دانشگاه کالیفرنیا یک مطالعه 8 هفته ای را بر روی 72 داوطلب مرد انجام دادند. طی این مدت داوطلبان رژیم غذایی خود به اضافه یک فنجان آب پرتقال با صبحانه و شام را داشتند. به نیمی از این افراد آب پرتقالی داده شد که با استرول های گیاهی غنی شده بود در حالی که نیم دیگر آب پرتقال بدون استرول را دریافت کردند. مطالعات قبلی ارتباط بین کاهش سطوح کلسترول خون و استرول های گیاهی را نشان داده‌اند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و فواید مصرف آب پرتقال در دوران بارداری چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ترکیبات آب پرتقال

آب میوه پرتقال سرشار از الیاف (فیبر) است، به ویژه اگر با (Pulpe) یا گوشت میوه مصرف شود. آب پرتقال هر اندازه که سردتر باشد و در یخچال نگهداری شود ویتامین Cآن بیشتر حفظ خواهد شد. اینوریتول، پکتین، لیگنین، هورمون های نمو، اسانس ها، آنزیم های پروکسیداز، موادمعدنی شامل: سدیم ۳ میلی گرم، منیزیوم ۱۲ میلی گرم، فسفر۲۲ میلی گرم، گوگرد۱۰ میلی گرم، کلر۳ میلی گرم، پتاسیم ۱۸۷ میلی گرم، کلسیم ۴۳ میلی گرم، منگنز۰/۰۵ میلی گرم، مس ۰/۰۴ میلی گرم و روی ۰/۱۷ میلی گرم.

آب پرتقال و سرطان معده

کارشناسان مؤسسه ملی سرطان آمریکا معتقدند موارد سرطان معده در آمریکا تقریباً کم است، زیرا در تمام ماه های سال پرتقال و مرکبات در دسترس همه قرار دارد و بیشتر مردم آنها را مصرف می کنند. ویتامینC یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است به طوری که این ویتامین را دشمن نیرومندی بر علیه یکی از عوامل شناخته شده سرطان زا یعنی نیتروزامین ها(Nitrosamies) می شناسند. مصرف زیاد پرتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان معده، در پیشگیری از انواع دیگر سرطانها نیز مؤثر است. از جمله سرطان مری در اشخاصی که زیاد پرتقال می خورند، ۵۰ درصد کمتر از اشخاصی است که آن را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً نمی خورند. همچنین میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده در مصرف کنندگان پرتقال در پایین ترین حد قرار دارد.

معرفی میوه پرتقال

همانطور که می دانید پرتقال پرتقال آنقدر خوشمزه است که همه آن را دوست دارند. این موهبت الهی، نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارد بلکه قدرت دفاعی بدن را نیز به سرعت بالا می‌برد. مواد مغذی شگفت‌انگیز موجود در پرتقال به بدن‌تان کمک می‌کند با بیماری‌هایی نظیر عارضه‌ی قلبی و عروقی، سرطان و اختلالات دستگاه گوارش مبارزه کند. می‌توانید با مصرف آب تازه‌ی پرتقال به سرعت از محسنات این میوه بهره‌مند شوید. از این طریق، مواد مغذی بدون نیاز به فرآیند گوارشیِ چندانی به سرعت جذب جریان خون می‌شوند.

آب پرتقال و پیری زودرس

نوشیدن حداقل ۲ لیوان آب میوه پرتقال در روز، غلظت ویتامین C را در بدن بین ۴۰ تا ۶۴ درصد افزایش می دهد. ویتامین C، یکی از ویتامین های ضروری است، بنابراین مصرف روزانه آن برای بدن خیلی مهم است. این ویتامین، به عنوان یکی از آنتی اکسیدان های مهمی شناخته می شود که از بدن در مقابل مضرات رادیکال های آزاد محافظت می کند. باقی ماندن رادیکال های آزاد در بدن می تواند باعث آسیب دیدگی بافت های بدن شود و افراد را با پیری زودرس مواجه کند.

آب پرتقال و دیابت

وعده های غذایی حاوی چربی و قند زیاد، باعث تشدید واکنش های التهابی در بدن می شود. واکنش های التهابی نیز شانس مقاومت به انسولین را افزایش می دهد که درنتیجه باعث ابتلا به بیماری دیابت نوع۲ و آترواسکلروزیس (تصلب شرایین) می شود. خوشبختانه، تحقیقات علمی نشان داده اند که مصرف آب پرتقال در کنار وعده های غذایی دارای چربی و کربوهیدرات زیاد، از شکل گیری واکنش های التهابی در بدن جلوگیری می کند بنابراین مصرف روزانه آب پرتقال، یکی از اقدامات پیشگیرانه موثر برای جلوگیری از ابتلا به مقاومت به انسولین و آترواسکلروزیس است.

آب پرتقال و فشارخون دیاستولیک

تحقیقات علمی بسیاری نشان داده اند که مصرف منظم و روزانه آب میوه پرتقال می تواند وضعیت فشارخون دیاستولیک را به سطح مطلوبی برساند. آب پرتقال حاوی نوعی رنگدانه گیاهی محلول در آب به نام «هسپریدین» است که مسئولیت این تاثیرگذاری را برعهده دارد. هسپریدین، فعالیت عروق خونی کوچک را بهبود می بخشد و به طور کلی فشارخون را به شرایط مناسبی می رساند. هسپریدین با توجه به همین اثربخشی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی– عروقی را در افراد مستعد کاهش می دهد.

آب پرتقال و کلسترول بد خون

نوشیدن منظم و روزانه آب میوه پرتقال می تواند سطح کلسترول بد خون (LDL) را در افراد مبتلا به بیماری کلسترول بالای خون کاهش دهد. با این حال، مکانیسم پنهان در این اثربخشی بر وضعیت کلسترول خون هنوز روشن نشده است. محققان معتقدند که انجام تحقیقات تکمیلی و آزمایش های بالینی برای واکاوی این واقعیت علمی ضرورت دارد. محققان دریافته اند که پرتقال و سایر مرکبات در پایین آوردن کلسترول خون نیز مؤثرند و این خاصیت مدیون وجود پکتین(Pectin) یا ماده الیافی پوست و ورقه های نازک مابین پره های پرتقال است. در مواردی که هدف کاهش کلسترول و تأمین سلامت شریان ها باشد، برای استفاده از حداکثر نیروی درمانی پرتقال، توصیه می شود که پرتقال را با لایه سفید رنگ زیر پوست و لایه های نازک داخل پرتقال که حاوی پکتین هستند مصرف کنید.

مصرف آب پرتقال برای سالمندان

طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن آب میوه پرتقال می تواند به بهبود عملکرد مغز سالمندان کمک کند. پژوهشگران دریافتند که در آب پرتقال ماده ای موسوم به فلاونوئید وجود دارد که مصرف دائمی آن سبب افزایش سطح کارآئی مغر انسان می شود. این موضوع در افراد کهنسال نمود بیشتری داشته و حافظه و ادراک آنها را تقویت می کند. آب پرتقال سرشار از ماده ای موسوم به فلاونوئید است که مطالعات جدید نشان می دهد این ماده نقش مهمی در بهبود عملکرد حافظه از طریق فعال کردن مسیرهای انتقال سیگنال های مغزی در بخش هیپوکامپ مغز دارد که عملکرد حافظه و یادگیری در انسان را مدیریت می کند.

آب پرتقال و سرطان

آخرین تحقیقات علمی، اثربخشی آب پرتقال را در راستای جلوگیری از ابتلا به چند نوع از سرطان ها نشان داده اند. پرتقال، ماده ای به نام دی-لیمونن دارد که تا به امروز کمتر مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است، اما تحقیقات اخیر نشان داده اند که این ماده، قابلیت های مثبتی در مقابله با سرطان پوست، پستان، دهان، کولون و ریه دارد. حتی تحقیقات دیگری نشان داده اند که مصرف آب پرتقال، خطر ابتلا به سرطان های کبد، حنجره و معده را هم کاهش می دهد. خود ویتامین C موجود در پرتقال و بالابودن سطح آنتی اکسیدان ها در آن به تاثیرگذاری بهتر دی-لیمونن کمک می کند.

آب پرتقال و سنگ کلیه

کسانی که روزانه یک وعده مصرفی از آب پرتقال را برای برنامه غذایی خودشان در نظر می گیرند، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهند. معمولا غلظت بیش از حد املاح و مواد شیمیایی به شکل گیری سنگ کلیه منجر می شود، اما آب پرتقال با این وضعیت مقابله می کند. آب پرتقال حاوی ماده ای به نام سیترات است که اسیدیته ادرار را کاهش می دهد و توانایی فوق العاده ای برای جلوگیری از این اختلال دارد.

خواص و فواید آب پرتقال

۱. تنظیم فشار خون آب پرتقال نوشیدنی شگفت‌انگیزی است برای آن‌هایی که از فشار بالا یا پایین خون رنج می‌برند. آیا می‌خواهید بدانید چرا؟ زیرا این نوشیدنی خوشمزه حاوی مقدار زیادی منیزیوم است که توانایی فوق‌العاده‌ای برای بازگرداندن فشار خون به حالت طبیعی‌اش دارد. ۲. تقویت دستگاه ایمنی بدن به دلیل حضور ویتامین C در آب پرتقال، این نوشیدنی با تقویت دستگاه ایمنی بدتان، به عنوان بهترین مدافع شما علیه بیماری‌هایی مختلفی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی عمل می‌کند. ۳. خواص درمانی و تسکینی یکی از برترین برترین خواص آب پرتقال ، خواص درمانی و تسکینی آن است. پرتقال حاوی فلاونوئید‌ها ( نظیر نارینجنین و هسپریدین) است که مواد ضدالتهابی هستند. وقتی این میوه‌ی لذیذ را به صورت خام یا نوشیدنی مصرف می‌کنید، فلاونوئیدها به شکل شگفت‌انگیزی دست به کار می‌شوند تا آرتروز و درد و کرختی‌تان را درمان کنند.

مصرف آب پرتقال در بارداری

کمبود فولات، یکی از علت های اصلی کم وزن شدن نوزاد و ابتلا به نقص لوله عصبی است که از مشکلات مادرزادی در مغز و نخاع محسوب می شود. با این حال، این نقص مادرزادی تا حد زیادی قابل پیشگیری است. فولات به عنوان یکی از ریزمغذی های مهمی شناخته می شود که از شکل گیری نقائص مادرزادی جلوگیری می کند. مصرف روزانه یک سوم فنجان آب پرتقال، ۴۰ میکروگرم فولات برای مادران باردار فراهم می کند. یک سوم فنجان از آب پرتقال، ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فولات را تامین می کند.

آب پرتقال برای زیبایی

نوشیدن روزی یک لیوان آب پرتقال انسان را زیباتر می کند. کارشناسان سلامت می گویند: نوشیدن روزی یک لیوان آب پرتقال به تقویت پوست، مو و ناخن کمک می کند. کارشناسان این فواید را به ویتامین سی، پتاسیم و فولیک اسید موجود در آب پرتقال نسبت داده اند. ویتامین سی برای تولید کلاژن لازم و ضروری است. رنگدانه های زرد موجود در آب پرتقال با کاهش آسیب های ناشی از تابش نور خورشید بر پوست ارتباط دارد و گفته می شود که قابلیت انعطاف پذیری پوست را تقویت می کند. معمولاً یک لیوان ۲۰۰ میلی لیتری آب پرتقال حاوی ۶۰ میلی گرم ویتامین سی است. به گفته کارشناسان مواد مغذی مهمی که برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم نیاز است زمانی که در بخشی از رژیم غذایی انسان مصرف می شوند، بیشترین تأثیر را دارند.

آب پرتقال برای صبحانه

بسیاری از ما بر این باوریم که نوشیدن آب پرتقال به همراه صبحانه تاثیر زیادی در حفظ سلامت، شادابی و تندرستی ما دارد، اما درمانگران طب سنتی چین اینگونه فکر نمی کنند. آن ها معتقدند، نوشیدن یا خوردن پرتقال به همراه وعده غذایی مناسب نیست و بهتر است این میوه را یک ساعت بعد از وعده غذایی میل کرد، زیرا همزمانی خوردن آب پرتقال یا پرتقال با وعده صبحانه موجب جذب نشدن مناسب مواد غذایی می شود زیرا اسید بالای این میوه موجب هضم زودهنگام غذا و دریافت نکردن مواد و ویتامین های لازم از وعده صبحانه یا دیگر وعده های غذایی می شود. همیشه آب پرتقال را یک ساعت پس از آن میل کنید.

ممنوعیت برای مصرف آب پرتقال

پرتقال اگر چه یکی از پرفایده ترین میوه های طبیعی محسوب می شود که مصرف روزانه آن موجب افزایش مقاومت بدن به ویژه در روزهای زمستانی می شود اما برخی از ویژگی های منحصربه فرد این میوه موجب می شود تا مصرف آن برای برخی از افراد توصیه نشود. افرادی که به هر دلیل دچار اسهال هستند، بهتر است آب پرتقال میل نکنند. نوشیدن این آبمیوه موجب افزایش عملکرد روده ها و تشدید اسهال می شود. به اعتقاد درمانگران طب سنتی چین کودکانی که دچار گوش درد هستند بهتر است آب پرتقال ننوشند. افراد مبتلا به برونشیت و افرادی که مبتلا به سینوزیت هستند در شرایطی که بیماری در آن ها عود کرده، بهتر است آب پرتقال ننوشند و از میوه آن مصرف نکنند. درمانگران طب سنتی چین،بیماران مبتلا به دیابت را نیز از مصرف پرتقال و آب آن منع می کنند. آن ها بر این باورند که این میوه به دلیل قند زیادی که در خود دارد برای مبتلایان به دیابت مضر است و آن ها با مشاوره پزشک شان باید از این میوه مصرف کنند.

بیشتر بخوانید : آب توت فرنگی ♥ آب گریپ فروت ♥ آب زغال اخته ♥ آب انگورآب انجیر

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.