انسداد روده ؛ علائم و درمان گیاهی انسداد روده بزرگ

انسداد روده ؛ علائم و درمان گیاهی انسداد روده بزرگ

انسداد روده در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد انسداد روده و علل ایجاد این بیماری صحبت میکنیم ، امیدواریم این مطلب مورد توجه قرار بگیرد.   انسداد روده …

گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش

گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش

گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی …

باور های معمول در مورد خستگی

باور های معمول در مورد خستگی

باور های معمول در مورد خستگی خستگی,بیماری خستگی,خستگی در بارداری,علائم خستگی,درمان خستگی,درمان خستگی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خستگی,خستگی را چگونه درمان کنیم,خستگی در کودکان,خستگی در بزرگسالان,خستگی در نوزادان,خستگی در …

کپسول سلبرکس

کپسول سلبرکس ,کپسول سلبرکس عوارض,کپسول سلبرکس ایرانی,کپسول سلبرکس 200 میلی گرم,موارد مصرف کپسول سلبرکس,خواص کپسول سلبرکس,قیمت کپسول سلبرکس

کپسول سلبرکس

توضیحاتی در مورد کپسول سلبرکس

داروی سلبرکس با نام لاتین Celebrex، که با نام عمومی سلکوکسیب یا Celecoxib نیز شناخته می‌شود،♥ میزان هورمون هایی را که باعث التهاب و درد در بدن می‌شوند، کاهش می‌د‌هد. این دارو برای درمان التهاب و دردهایی که در اثر شرایط مختلف به وجود آمده‌اند- مثلاً ناشی از آرتریت، درد سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف کپسول سلبرکس 100 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

عوارض کپسول سلبرکس

این دارو می تواند خطر ابتلا به سکته قلبی و سکته مغزی را در فرد مصرف کننده دارو افزایش دهد.؛ به خصوص اگر به مدت طولانی و یا به میزان زیاد مصرف شود و یا در صورتی که شما دچار مشکلات و بیماری‌های قلبی باشید. از این دارو بلافاصله قبل یا بعد از جراحی بای پس قلبی، استفاده ننمائید. سلبرکس می‌تواند باعث ایجاد خونریزی شدید معده یا روده در افراد شود؛ به طوری که کُشنده و بسیار خطرناک باشد. این وضعیت، وقتی در دوره مصرف این دارو هستید ممکن است بدون علامت خاصی اتفاق بیفتد و خصوصاً در افراد مسن‌تر، شایع‌تر است. بنابراین در صورتی که شما هم‌اکنون دچار خونریزی معده یا روده هستید، از این دارو استفاده نکنید.

نکاتی در مورد مصرف کپسول سلبرکس

یادآوری می‌شود که داروی سلبرکس می‌تواند باعث افزایش خطر سکته‌ی قلبی کُشنده یا سکته‌ی مغزی شود؛ به خصوص اگر به مدت طولانی و یا به میزان زیاد مصرف شود و یا در صورتی که شما دچار مشکلات و بیماری‌های قلبی باشید. حتی افرادی که بیماری‌های قلبی ندارند و یا عوامل خطرزا در آن‌ها نیست، هم ممکن است در دوره مصرف این دارو، دچار سکته‌ی قلبی یا مغزی شوند. از این دارو بلافاصله قبل یا بعد از جراحی بای پس قلبی، استفاده ننمائید. به دلیل اهمیت، دوباره یادآوری می‌شود که سلبرکس می‌تواند باعث ایجاد خونریزی شدید معده یا روده در افراد شود؛ به طوری که کُشنده و بسیار خطرناک باشد. این وضعیت، وقتی در دوره مصرف این دارو هستید ممکن است بدون علامت خاصی اتفاق بیفتد و خصوصاً در افراد مسن‌تر، شایع‌تر است. در صورتی که نسبت به سلکوکسیب آسم یا واکنش‌های آلرژیکی شدید بعد از مصرف آسپیریت یا داروهای داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی. برای اطمینان از اینکه مصرف این دارو برای شما خطراتی در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید: بیماری قلبی، دیابت، اعتیاد به زخم معده یا خونریزی معده؛ آسم؛ بیماری کلیوی یا کبدی؛

کپسول سلبرکس در بارداری و شیردهی

اگر این دارو را در بارداری مصرف می کنید باید بدانید که مصرف دارو پس از ماه ششم می تواند به جنین درون شکم شما آسیب برساند. بنابراین چنانچه در دوره مصرف این دارو باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. سلکوکسیب می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد شود. اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. مصرف سلبرکس برای افراد زیر ۲ سال ممنوع است.

مصرف کپسول سلبرکس

سلبرکس را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. کمترین میزانی از این دارو که می‌تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند را مصرف کنید. شما می‌توانید داروی سلبرکس را به همراه غذا یا بدون آن مصرف کنید. اگر استفاده از سلبرکس باعث می‌شود معده‌ی شما درد بگیرد، آن را به همراه غذا مصرف کنید. قرص سلبرکس را به طور کامل قورت دهید و آن را نجوید. اگر از این دارو به مدت طولانی می‌خواهید استفاده کنید، باید هر از گاهی وضعیت سلامت خود را با انجام آزمایشات بررسی کنید. دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید. همه‌ی اطلاعاتی که در مورد این دارو نوشته شده را به دقت مطالعه کنید و از دستورالعمل پزشک تبعیت نمائید و در صورتی که سوالی داشتید، از مسئول داروخانه یا دکتر خود بپرسید.

مصرف بیش از اندازه یا کمتر کپسول سلبرکس

گاهی سلبرکس طبق یک برنامه‌ی زمانی مصرف نمی‌شود و هر موقع که نیاز بود، بیمار آن را استفاده می‌نماید. ولی هنگامی که این دارو را طبق یک برنامه‌ی زمانی مشخص مصرف می‌کنید، اگر یک بار مصرف آن را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، سلبرکس را مصرف کنید. از مصرف داروی اضافه، برای جبران دوز مصرفیِ فراموش شده، اجتناب کنید. چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید.

منع مصرف کپسول سلبرکس

از مصرف الکل اجتناب کنید. چرا که ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی معده در شما شود. از مصرف حساسیت، یا مسکن‌ها، با دکتر خود مشورت کنید. بسیاری از داروهای موجود در داروخانه‌ها، حاوی آسپیرین یا داروهای مشابه با سلکوکسیب هستند؛ بنابراین مصرف همزمان آن‌ها باعث بالا رفتن دوز مصرف شما از این ماده می‌شود. برچسب اطلاعات داروها را قبل از مصرف آن ها به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید حاوی آسپیرین، ایبوپروفن، کتوپروفن، یا ناپروکسن نیستند.

مشخصات کپسول سلبرکس

داروی سلبرکس (Celebrex)، که با نام عمومی سلکوکسیب (Celecoxib) نیز شناخته می‌شود . سلکوکسیب (به انگلیسی: Celecoxib) رده درمانی: داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از نوع کوکسیب اشکال دارویی: کپسول . این دارو در درمان بسیاری از بیماریها مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، دیسمنوره، تب و … به کار می رود . این دارو برای درمان آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت( تخفیف علائم و نشانه‌ها) بکار می‌رود.

مکانیسم اثر کپسول سلکوکسیب

سلکوکسیب از مهارکننده‌های قوی آنزیم سیکلواکسیژناز است.آنزیم سیکلواکسیژناز باعث تبدیل اسید آراشیدونیک به پروستاگلاندینها می‌شود . حداقل دو ایزوفرم سیکلواکسیژناز وجود دارد: Cox-۱ و Cox-۲ . تفاوت سلکوکسیب با سایر مهارکننده های سیکلواکسیژناز در این است که سلکوکسیب به صورت اختصاصی Cox-۲ را که در سلولهای التهابی است مهار میکند و به Cox-۱ که در سایرسلولها مانند سلولهای معده است تاثیری ندارد. این دارو با مهار سیکلواکسیژناز تولید پروستاگلاندین‌ها را کاهش می‌دهد و به این روش اثر ضد درد و التهاب خود را نشان می‌دهد. آنزیم کوکس۱ در تمام ارگان‌ها مانند معده و کبد و غیره پاسخگوی نیاز ایمنی در برابر آسیب‌ها بوده ولی آنزیم کوکس۲ تنها در محل بروز التهاب وجود دارد. ضد التهاب‌های کلاسیک مانند بروفن با بلوک کردن هردونوع آنزیم٬ در کنار مهار التهاب پی‌آمدهای ناخواسته چون آسیب‌های گوارشی و غیره را نیز همراه دارند٬ حال‌آن‌که داروهای کوکسیب به‌خاطر شکل کوکس۲ با بلوک کردن آن باعث رفع التهاب می‌شوند ولی قادر به بلوک کردن کوکس۱ نیستند و بنابراین آثار تخریبی انسایدهای کلاسیک را دارند. این دارو یک ضد التهاب غیر استروئیدی بوده و دارای اثرات ضد التهاب ، ضد درد می‌باشد. این دارو با مهار آنزیم سیکلواکسیژناز2(COX-2) موجب کاهش تولید پیش نیاز پروستاگلاندین‌ها می‌شود.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول سلکوکسیب

_ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما جهت کاهش احتمال بروز عوارض گوارشی،سلکوکسیب را با مقدار کم تجویز نماید.با این حال در صورتی که نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو دارید،پزشک می تواند همراه آن،از دارو های محافظت کننده از معده تجویز نماید تا عوارض کاهش یابد. _در صورت مصرف طولانی مدت،تحت نظر پزشک خود بمانید تا آزمایشات و معاینات دوره ای لازم ،انجام شود. -در صورتی که تا دوهفته پس از مصرف این دارو درد شما کاهش یا بهبود نیافت با پزشک خود مشورت نمایید تا داروی مناسب دیگری برایتان تجویز نماید. _در صورتی که مبتلا به آسم می باشید ،ممکن است علائمی مانند خس خس سینه و مشکل تنفسی در شما با مصرف این دارو تشدید شود.در صورت بروز این عوارض ،این دارو را قطع نمایید و به پزشک خود مراجعه نمایید. ‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید.

عوارض مصرف کپسول سلکوکسیب

-در صورت احساس سرگیجه، از رانندگی وانجام کارهایی که نیاز به احتیاط دارند خودداری نمایید. _علائم گوارشی مانند آنفولانزا و اختلال در استفراغ حاوی خون یا شکم درد شدید، مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.

نحوه مصرف کپسول سلکوکسیب

سلکوکسیب را دقیقا همانطور که پزشک تجویز کرده است مصرف کنید. مقدار مجاز مصرف این دارو در طی روز ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم است. یک ساعت پس از مصرف تاثیراتش ظاهر می‌شود و تا مدت ۸ ساعت در بدن می‌ماند. اگر یک وعده مصرف دارو را فراموش کردید به محض یادآوری آن را مصرف کنید. البته اگر تا زمان مصرف بعدی مدت کمی مانده بود صبر کنید و مصرف آن را نیز دو برابر نکنید. توجه: قطع مصرف سلکوکسیب در مواردی که برای درمان‌های کوتاه مدت مورد استفاده قرار گرفته بود بعد از بهبودی می‌توان مصرف آن را قطع کرد اما در موارد استفاده طولانی مدت قطع مصرف باید با نظر و تشخیص پزشک صورت گیرد. توجه: افرادی که دچار خونریزی معده یا ناراحتی‌های گوارشی هستند ممکن است بعد از مصرف این دارو دچار عوارض بیشتری شوند و مشکلات گوارشی‌شان تشدید شود. یکی از نشانه‌ها برای تشخیص خونریزی دستگاه گوارش بعد از مصرف کپسول سلکوکسیب، سیاه شدن رنگ مدفوع است. در صورت مشاهده آن مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

کپسول سلکوکسیب چیست

کپسول سلکوکسیب (Celecoxib) از داروهای ضد التهابی است که در درمان بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، دیسمنوره و نقرس تجویز می‌شود. این روزها با گسترش علم پزشکی داروهایی که هر روزه روانه بازار می‌شوند تنوع و گستردگی بسیاری پیدا کرده‌اند. به همین منظور لازم است قبل از اقدام به مصرف هر دارویی درباره موارد مصرف و یا عوارض احتمالی آن که ممکن است بعد از مصرف برای فرد بیمار به وجود آید آشنا شویم. یکی از این داروها کپسول سلکوکسیب است . کپسول سلکوکسیب (Celecoxib) داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، دیسمنوره، نقرس، آرتریت‌ها، تب و … به کار می‌رود. از سلکوکسیب می‌توان در دردهای ناشی از کشیدگی و کوبیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و پیچیدن مفاصل، درد ناشی از التهاب و یا کشیدگی تاندون و لیگامان‌ها و درد و تورم بورسیت‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : کپسول فارماتون ♥ کپسول فلوکستین ♥ کپسول ژری لاکت ♥ کپسول ژینوفیلوسکپسول سرکه سیب

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.