دندان‌هایی که آرام و قرار ندارند

دندان‌هایی که آرام و قرار ندارند

دندان‌هایی که آرام و قرار ندارند دندان‌قروچه,بيماري دندان‌قروچه,دندان‌قروچه در بارداري,علائم دندان‌قروچه,درمان دندان‌قروچه,درمان دندان‌قروچه با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان دندان‌قروچه,دندان‌قروچه را چگونه درمان کنيم,دندان‌قروچه در کودکان,دندان‌قروچه در بزرگسالان,دندان‌قروچه در نوزادان,دندان‌قروچه در …

التهابی که در مفاصل جا خوش کرده‌ است

التهابی که در مفاصل جا خوش کرده‌ است

التهابی که در مفاصل جا خوش کرده‌ است التهاب مفاصل,بيماري التهاب مفاصل,التهاب مفاصل در بارداري,علائم التهاب مفاصل,درمان التهاب مفاصل,درمان التهاب مفاصل با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان التهاب مفاصل,التهاب مفاصل را …

استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات

استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات

استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات در سایت جسارت زردچوبه و لاغری ,خواص زردچوبه و لاغری,زردچوبه …

قرص نوافن

قرص نوافن ,قرص نوافن ویکی پدیا,قرص نوافن چه عوارضی دارد,قرص نوافن در بارداری,قرص نوافن عوارض,قرص نوافن چیست,قرص نوافن برای درد دندان,قرص نوافن در شیر دهی

قرص نوافن

توضیحاتی در مورد قرص نوافن

قبلا گفته شد که دندان از ۴ لایه با نام‌های مینای دندان، عاج، سمان (ساروج) و پالپ (مغز دندان) تشکیل شده است.♥ پوسیدگی دندان نتیجه وجود باکتری‌هایی است که در دهان حضور دارند و به قند و شکر مصرفی واکنش نشان می‌دهند. زمانی که باکتری‌های موجود در دهان، شکر یا قند مصرفی را می‌شکنند، پلاک‌های چسبنده‌ای بر روی دندان تشکیل می‌شود که پر از اسید است. اگر این موارد دست نخورده باقی بماند، پلاک‌ها می‌توانند باعث تشکیل تارتار شوند که به راحتی قابل شستشو نیست. این اسیدها باعث خورده شدن عاج دندان می‌شوند و اگر به آن‌ها رسیدگی نشود قادرند مغز دندان را نیز از بین ببرند. اینکار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پالپ یا همان مغز دندان دچار عفونت ‌شود. در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و موارد مصرف قرص نوافن در دوران بارداری صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

ترکیبات قرص نوافن

نوافن ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین می‌باشد. این دارو در درمان دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سر درد، دندان درد و … کاربرد دارد.

قرص نوافن چیست

کپسول نوافن به عنوان یک مسکن خوب برای سردرد و بدن درد به شمار می‌آید. این دارو ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین می‌باشد. به این صورت که هر عدد کپسول نوافن دارای ۳۲۵ میلی‌گرم استامینوفن، ۴۰ میلی‌گرم کافیین و ۲۰۰ میلی‌گرم ایپوبروفن می‌باشد. کافئین محرک خفیف دستگاه عصبی مرکزی است و عروق خونی مغز را منقبض می‌کند و این اثر ممکن است به رفع سردرد کمک نماید. اثرات ضد درد و ضد تب این دارو نیز مربوط به استامینوفن و ایبوپروفن می‌باشد. کافئین به خوبی از دستگاه گوارش جذب می‌شود و نیمه عمر آن ۴-۳ ساعت است. اتصال آن به پروتئین‌های پلاسما کم است و متابولیسم آن عمدتا کبدی است. استامینوفن و ایبوپروفن نیز به خوبی از دستگاه گوارش جذب می‌شوند و متابولیسم هر دو کبدی است. استامینوفن به مقدار ناچیز و ایبوپروفن ۹۹ درصد به پروتئین پلاسما پیوند می‌یابد.

مقدار مصرف قرص نوافن

برای نتیجه بهتر این دارو تنها می‌توانید در هر بار یک کپسول، آن هم هر 8 ساعت یک‌بار استفاده کنید. در صورت نیاز تحت نظر پزشک این میزان قابل افزایش است و چون محتوی ۳ دارو می‌باشد باید میزان دارو بر اساس هر ۳ دارو سنجیده شود.

موارد مصرف قرص نوافن

این دارو در درمان دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سردرد (عصبی و میگرنی)، دندان درد، دردهای عصبی– ماهیچه‌ای و دردهای مفصلی کاربرد دارد.

عوارض قرص نوافن

بثورات جلدی، درماتیت آلرژیک، اختلالات خونی و پانکرات از عوارض جانبی پس از مصرف طولانی است. صدمات کبدی به دلیل مصرف بیش از حد داروهای حاوی استامینوفن ایجاد می‌گردد. ناراحتی دستگاه گوارش نظیر تهوع، اسهال و گاهی خونریزی و زخم ممکن است ایجاد گردد. از عوارض داروی ایپوبروفن می‌توان به احتمال بروز سردرد، سرگیجه، اختلالات شنوایی نظیر وزوز گوش و دفع خون در ادرار اشاره کرد. توجه: در صورت سابقه وجود آلرژیک شدید از قبیل آنافیلاکسی یا آنژیوادم ناشی از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی بهتر است این دارو مصرف نگردد. همچنین در صورت وجود الکلیسم فعال، بیماری کبدی و هپاتیت ویروسی استامینوفن باید با احتیاط مصرف شود.

نکاتی در مورد مصرف قرص نوافن

استفاده بیش از حد این دارو ممکن است خطر نکروز کبدی را افزایش دهد. در صورت بروز هرگونه اختلال در بینایی باید با پزشک مشورت شود زیرا احتمال بروز تنبلی چشم وجود دارد. مصرف این دارو در زمان بارداری و شیردهی توصیه نمی‌گردد. مصرف این دارو برای بیماران دچار اختلالات کلیوی به دلیل وجود ایبوپروفن باید حساب شده و زیر نظر پزشک باشد در غیر این صورت شاید مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند. به دلیل وجود ماده استامینوفن در نوافن ممکن است استفاده از آن نتیجه کاذب در تست‌های افراد دیابتی ایجاد کند. اگر دچار زخم گوارشی هستید و یا سابقه آن را دارید از مصرف داروهای دارای ایپوبروفن پرهیز کنید. این دارو مانند قهوه و نوشابه منبعی غنی از کافئین است به همین دلیل زیاده‌روی کردن در خوردن آن باعث تپش قلب و بی‌خوابی می‌شود.

قرص نوافن و دندان‌ درد

نوافن را در اولویت انتخاب‌های خود برای دندان‌درد بگذارید. این دارو از ترکیب 3 ماده استامینوفن، پروفن و کافئین تهیه می‌شود. دو ماده اول، استامینوفن و کافئین تأثیر ضد دردی خود را روی سردرد و دندان‌درد دارند، اما پروفن به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد برای دردهای عضلانی- مفصلی استفاده می‌شود. هر کپسول نوافن، حاوی 325 میلی‌گرم استامینوفن، 40 میلی‌گرم کافئین و 200 میلی‌گرم ایبوپروفن است. برای نتیجه بهتر این دارو، تنها می‌توانید در هر بار یک کپسول، آن هم هر 8 ساعت یک‌بار استفاده کنید. این دارو مانند قهوه و نوشابه منبعی غنی از کافئین است، به همین دلیل زیاده‌روی کردن در خوردن آن باعث تپش قلب و بی‌خوابی می‌شود. از طرفی هم به دلیل وجود ماده استامینوفن در نوافن، ممکن است استفاده از آن نتیجه کاذب در تست‌های افراد دیابتی ایجاد کند. باید توجه داشت که مصرف این دارو برای بیماران دچار اختلالات کلیوی به دلیل وجود ایبوپروفن، باید حساب شده و زیر نظر پزشک باشد، در غیر این صورت شاید مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند.

منع مصرف قرص نوافن

1- اگر دچار آلرژیک شدید از جمله آنافیلاکسی یا آنژیوادم ناشی از داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی هستید نباید این دارو را مصرف کنید. 2- همچنین اگر دچار الکلیسم فعال بیماری کبدی و هپاتیت ویروسی استامینوفن هستید، باید این دارو را با احتیاط و با مشورت پزشک مصرف کنید.

تداخل دارویی با قرص نوافن

+ کاربامازپین (تگرتول)، ایزونیازید، باربیتورات ها مانند فنوباربیتول و ریفامپین که آنزیم های کبدی را فعال تر می کنند تاثیر استامینوفن را کمتر خواهند کرد. + طبق اطلاعات بدست آمده داروی کلستیرامین موجب کاهش جذب استامینوفن از روده شده و بنابراین استامینوفن باید یک ساعت قبل و یا ۴-۳ ساعت بعد از آن استفاده شود. + مصرف استامینوفن با دوز بیش از ۲ گرم در روز میتواند اثر رقیق کنندگی خون وارفارین را افزایش دهد. + مصرف همزمان کپسول نوافن با آنتی بیوتیک ها، کورتیکواستروئیدها و NSAIDs احتمال بروز عوارض گوارشی را افزایش می دهد. + همچنین نوافن با داروهایی مانند فوروزماید، آمینوگلیکوزیدها، سیس پلاتین، کاپرومایسین، اریترومایسین، ونکومایسین و … تداخل دارویی دارد. + ایبوپروفن با مهار کننده های آنزیم آنژیوتانسین تداخل دارویی داشته و باعث معکوس شدن اثر ضد فشار خون، نارسائی کلیوی و افزایش پتاسیم خون می شود. + همچنین ایبوپروفن با داروهای از قبیل سیکلوسپورین، لیتیم، متوترکسات، تریامترن، آسپرین و والپروئیک اسید تداخل دارویی دارد.

مکانیسم اثر قرص نوافن

مکانیسم اثر این دارو نیز بدین شکل است که از طریق دستگاه گوارش جذب شده و به پروتئین های پلاسما متصل می شود. متابولیم آن نیز کبدی می باشد. و تا 4 ساعت اثر آن در بدن باقی می ماند.

کنترل دندان درد

داروهای خوراکی اولین و بهترین گزینه برای کنترل دندان درد شما هستند. به شرطی که منع مصرفی در مورد داروهای خوراکی ضد درد که به آن ها اشاره می شود، نداشته باشید. قرص های روی پیشخوان دارو خانه ها (OTC) در کنترل درد های دندانی موثرند. ایبوپروفن و استامینوفن شایع ترین و موثرترین این دسته از داروها هستند. برخلاف تصور عمومی که در مورد قرص دندان درد بودن مفنامیک اسید وجود دارد قرص یا شکل ژلاتینی/کپسولی ایبوپروفن مناسب ترین دارویی است که میتوانید به قیمت ارزان و بدون نسخه برای دندان درد ناغافل خود تهیه کنید. قرص های ترکیبی ضد درد حاوی ایبوپروفن هم برای این منظور بسیار مناسبند. این دارو ها را می توانید با مصرف دو قرص یا کپسول شروع کنید و تا زمان مراجعه به دندانپزشک هر شش ساعت تا چهارساعت یکبار ادامه دهید.اگر داخل دندانتان حفره ایجاد شده و درد دندان تان با حرارت یا برخورد غذا تحریک می شود، میتوانید با آدامس (ترجیحا بدون قند) یا پنبه تمیز داخل اتاقک حفره را به طور موقت بپوشانید. از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم، خیلی سرد و شیرین اجتناب کنید.در درد های نبض دار که موقع خوابیدن شما شروع میشود یا از خواب بیدارتان می کند، یک بالش بلند طوری که سرتان بلند تر از بدنتان قرار گیرد ممکن است اجازه بدهد که تا صبح بتوانید بخوابیدیکی از مواد اصلی تشکیل دهنده بی‌حس کننده‌هایی است که دندانپزشکان بر روی دندان بیمار استفاده می‌کنند. روش‌های مختلفی برای اعمال میخک بر روی دندان وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از روغن میخک استفاده کنید. برای اینکار کمی روغن میخک و روغن زیتون را مخلوط کنید و با پنبه روی دندان خود بگذارید.به کار بردن مخلوط نمک و فلفل زمانی که یک دندان بی نهایت حساس و دردناک می شود می تواند بسیار عالی و موثر باشد، زیرا هر دو مواد تشکیل دهنده این مخلوط دارای خواص آنتی باکتریال، ضد التهابی و کاهش دهنده درد می باشند. مقادیر مساوی نمک و فلفل سیاه را با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. این خمیر را بطور مستقیم روی دندان عفونی یا دردناک قرار داده و اجازه دهید برای چند دقیقه بماند. این کار را چند روز تکرار کنید.سبزه‌ی گندم دارای خاصیت ضدباکتری طبیعی است، و می‌تواند با پوسیدگی دندان مبارزه کند و دندان درد را تسکین دهد. عصاره‌ی آب سبزه‌ی گندم را بگیرید و به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید. این ماده سموم لثه‌ها را جذب می‌کند، رشد باکتری‌ها را کاهش می‌دهد، و عفونت را نیز کنترل می‌کند. در صورت تمایل، می‌توانید به راحتی خودِ سبزه‌ی گندم را نیز با دندان بجوید.برگ تازه‌ی گواوا نیز می‌تواند دندان‌درد را تسکین دهد؛ زیرا خواص ضدالتهابی، آرام‌بخشی، و ضدمیکروبی دارد. به راحتی می‌توانید یک یا دو برگ ترد و تازه‌ی گیاه گواوا را بجوید تا عصاره‌ی آن خارج شود و بر دندان‌دردتان اثر کند. هم‌چنین می‌توانید از برگ‌های اسفناج تازه نیز به همین صورت استفاده کنید. راه دیگر این است که چهار یا پنج عدد از برگ‌های گیاه گواوا را در آب بریزید و بجوشانید. بگذارید مقداری خنک شود و سپس کمی نمک به آن اضافه کنید. از این محلول به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید.

کنترل دندان درد با عصاره وانیل

عصاره وانیل دیگر درمان معروف خانگی برای دندان درد می باشد که به بیحس و کرخت کردن درد کمک می کند. به علاوه، وانیل تاثیر آرام کننده نیز دارد.یک گوش پاک کن را به مقداری عصاره وانیل آغشته سازید و روی دندان دردناک بمالید.این کار را چند بار در روز انجام دهید تا دردتان تسکین یابد.

کنترل دندان درد با پیاز

پیاز دارای خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی است و می‌تواند درد دندان‌تان را آرام کند. پیاز از طریق نابود کردن جرم‌هایی که باعث عفونت شده‌اند، درد را تسکین می‌دهد. با نخستین نشانه‌ی دندان‌درد، می‌توانید چند دقیقه مقداری پیاز را بجوید تا دردتان تسکین یابد. اگر مایل به جویدن پیاز نیستید، تکه‌ای از آن را روی دندان یا لثه‌ی دردناک قرار دهید.

کنترل دندان درد با آب‌ نمک

یک لیوان آب‌نمک گرم ساده، می‌تواند به درمان دندان‌درد کمک کند. نصف قاشق نمک طعام را در یک لیوان آب گرم بریزید، و از آن به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید. این کار تورم و التهاب را کاهش می‌دهد؛ به علاوه، می‌تواند با باکتری‌های عامل عفونت مبارزه کند.

کنترل دندان درد با سیر

استفاده از سیر نیز می تواند دندان درد را به میزان زیادی تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و دیگر خواص دارویی است که می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد. یک حبه سیر رنده شده یا کمی پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و بطور مستقیم روی دندان دردناک قرار دهید تا درد را بهبود بخشد. اگر با خوردن سیر مشکلی ندارید، می توانید یک یا دو حبه سیر خام را بجوید تا دردتان را ساکت کند. این درمان طبیعی را به مدت چند روز تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

کنترل دندان درد با یخ

یخ نیز یکی از چند درمان خانگی موثر برای دندان درد است. یخ می‌تواند با بی‌حس کردن اعصاب دندان‌ها، دردتان را کاهش دهد. یک قطعه یخ کوچک را با پارچه‌ی نخی بپوشانید. آن را برای چند دقیقه روی لپ‌تان، کنار دندان مورد نظر بگذارید. البته اگر ریشه‌ی دندان‌تان عریان شده باشد، سرما باعث افزایش درد می‌شود. روش فشاردرمانی نیز می‌تواند درد دندان‌تان را کاهش دهد؛ فقط کافی است با یک تکه یخ، بین انگشت اشاره و شست‌تان را برای چند دقیقه بمالید. در کنار آزمودن این ۱۰ درمان خانگی موثر برای دندان درد ، حتما باید به دندان‌پزشک نیز مراجعه کنید. برخی مشکلات دندان و لثه نیاز به درمان‌های جدی‌تری دارند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص نوافن صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیردهمراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص نیتروفورانتوئین ♥ قرص ول وومن ♥ قرص ولبان ♥ قرص نورکرینقرص نوتروپیک

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.