گیاهان دارویی کاهش‌دهنده چربی خون

گیاهان دارویی کاهش‌دهنده چربی خون

گیاهان دارویی کاهش‌دهنده چربی خون خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی برای …

شما هم دچار خشکی دهان هستید؟

شما هم دچار خشکی دهان هستید؟

شما هم دچار خشکی دهان هستید؟ خشکی دهان,بيماري خشکی دهان,خشکی دهان در بارداري,علائم خشکی دهان,درمان خشکی دهان,درمان خشکی دهان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان خشکی دهان,خشکی دهان را چگونه درمان …

برای درمان کبودی و بریدگی پوست چه کنیم؟

برای درمان کبودی و بریدگی پوست چه کنیم؟

برای درمان کبودی و بریدگی پوست چه کنیم؟ کبودی و بریدگی پوست,بيماري کبودی و بریدگی پوست,کبودی و بریدگی پوست در بارداري,علائم کبودی و بریدگی پوست,درمان کبودی و بریدگی پوست,درمان کبودی و بریدگی …

استفاده از روغن هسته و شیره انگور و یبوست را درمان کردن

انگور و یبوست,انگور و یبوست,انگور یبوست,شیره انگور و یبوست,اب انگور و یبوست,روغن هسته انگور و یبوست,انگور یبوست میاره,انگور برای یبوست,انگور برای یبوست خوب است,خواص انگور یبوست,انگور باعث یبوست میشود,انگور برای رفع یبوست,شیره انگور یبوست,انگور ضد یبوست,اب انگور برای یبوست,روغن هسته انگور برای یبوست

انگور و یبوست , شیره انگور و یبوست , اب انگور و یبوست , روغن هسته انگور و یبوست

در این مطلب از سایت جسارت به استفاده از روغن هسته و شیره انگور و یبوست را درمان کردن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.انگور میوه تابستانی و خوشمزه و پرطرفداری است.انواع و شکلهای مختلف آن در فصل تابستان و پاییز در دسترس عموم مردم قرار دارد. این میوه یکی از منحصر به فرد ترین میوه هایی است که در رنگ های گوناگون و سایزهای مختلف است.این میوه یک میوه بهشتی است و خواص بسیار زیادی دارد.بهتر است بدانید که دانه های سبز یا قرمز آن خاصیت های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیرگذارند. این میوه به جنگ بیماری های قلبی می رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون هم کمک می کندو موثر است.

انگور , خواص انگور , انگور برای سرماخوردگی , انگور و لاغری , انگور و دیابت , انگور برای فشار خون

انگور برای سرماخوردگی

واقعیت این است که انگورها در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای زنان توصیه میگردد.انگورها از آن دسته میوه هایی است که مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدانت در خود گنجانده و یک ضد سرطان قوی به حساب می آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده اند که انگورها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند و این واقعا عالی است.درخت آن را “تاک” یا “مو” نیز می نامند.علاوه بر این یک خبر خوش دیگر هم برای طرفداران این میوه وجود دارد و آن خاصیت ضد پیری این میوه است که پس از تحقیقات متعدد اثبات شده است.این میوه از پیر شدن سلول ها جلوگیری می نماید.قابل ذکر است که که آب آن هم به اندازه خود آن و حتی بیشتر از آن برای سلامتی بدن مفید است و دکترها علاوه بر نوشیدن آب این میوه، خوردن میوه آن را هم توصیه می کنند.بهتر است بدانید در میوه ها ترکیب هایی به نام فیتوکمیکال وجود دارد. این ترکیب ها جزو سیستم ایمنی گیاه به حساب می آید. سیستم ایمنی، گیاه را که در معرض آفات، قارچ ها و انگل ها قرار دارداز دسترس آفات حفظ کرده و مولد عطر، طعم و رنگ گیاهان است. دیده شده انگورهایی که رنگ بنفش و قرمز دارند حاوی ماده ای به نام آنتوسیانین هستند.این ماده در تمشک هم وجود دارد که وقتی وارد بدن می شود، می تواند از بروز مشکلات بسیاری نظیر ناراحتی های قلبی عروقی، گرفتگی عروق، لخته شدن خون و در نهایت حتی دیابت پیشگیری نماید و موثر باشد.به همین دلیل است که می توان از خواص منحصر به فرد انگور رنگی نسبت به انگورهای زرد به وجود آنتوسیانین اشاره نمود.جالب است بدانید هر چه رنگ این میوه پررنگ تر باشد، غلظت فیتوکمیکال ها در آن بیشتر بوده و انگورهای حاوی هسته نیز اگر هسته آنها خورده شود؛ خود هسته می تواند حرکات روده را به ویژه در افرادی که مشکل یبوست دارند، کنترل کند.البته این افراد باید مایعات فراوانی هم مصرف کنند. وقتی این ماده خورده می شود، ضدالتهاب بوده و به ویژه در افرادی که دچار تصلب شرایین هستند و مشکلات التهابی دارند سبب بهبود حالت این افراد می گردد.خاصیت دیگری که این میوه دارد این است که اجازه نمی دهد پلاکت ها در خون به هم بچسبند و از گرفتگی عروق پیشگیری می کند. ضدسرطان بوده و خاصیت ضدپیری هم دارد و سلول ها را از گزند رادیکال های آزاد که عامل پیر شدن سلول ها هستند، محافظت می نمایند.در ضمن نگهبان سیستم قلب و عروق بوده و از لخته شدن خون در عروق قلب پیشگیری کرده و در عین حال خاصیت فیتواستروژنی هم دارد یعنی آنتی اکسیدانی است که نه تنها خواص ضدسرطانی دارد بلکه تا حدی حالت استروژنی ضعیفی هم ایجاد می کند. در کل می توان گفت مصرف انگورهای رنگین تر می تواند برای بدن مفیدتر باشد و به عبارت ساده تر تمام میوه ها و سبزیجاتی که به رنگ نارنجی، قرمز یا بنفش هستند، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدپیری بیشتری داشته و مفیدند. و قابل توجه است که این میوه خون را تصفیه می کند‍ وقتی ما دارویی مصرف می کنیم یا مواد سمی وارد بدنمان می شود در کبد یکسری آنزیم ها یا ترکیباتی وجود دارد که این مواد سمی را از خون پاک می سازد. قابل توجه است که خوردن آن از هر نوعی به دلیل فیتوکمیکال هایی که دارد باعث می شود آنزیم هایی که در کبد نقش سم زدایی دارند، بیشتر تولید شده و اصطلاحا سبب تصفیه خون و سم زدایی از آن شود. انار و تمشک هم همانند انگور همین خاصیت را دارند.

مصرف آب انگور تازه برای کسانی که نارسایی کبد دارند توصیه شده است، زیرا آب انگور عمل ذخیره قند در کبد و دفع صفرا را تسهیل می‌کند. کبد را تقویت می‌کند و به فعالیت سالم آن کمک می‌کند.

انگور و یبوست

انگور با دارا بودن فیبر غذایی در بهبود بیماری یبوست و حرکات دستگاه گوارش موثر است. یوسف نقیایی کارشناس تغذیه مهمترین مواد مغزی تشکیل دهنده انگور را کربوهیدرات ها یا قند دانست و افزود:‌ هر یکصد گرم انگور، ۱۶ گرم کربوهیدرات دارد که بیشترین نوع قند موجود در این میوه از نوع گلوگز است که قند خون بدن را نیز تامین می‌کند. وی گفت: حجم هر ۱۵ عدد دانه انگور تقریبا معادل یک سوم لیوان است که خود یک واحد غذایی محسوب می‌شود. وی افزود: بیماران دیابتی باید از مصرف بیش از حد میوه انگور اجتناب کنند، چرا که مصرف زیاد این ماده غذایی، قند خون این بیماران را افزایش می‌دهد.

انگور و یبوست , شیره انگور و یبوست , اب انگور و یبوست , روغن هسته انگور و یبوست

انگور در زدودن غم و اندوه و بی‌تابی شدید، بسیار موثر است. از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که فرمود: “پس از طوفان نوح که آب، زمین را شست و حضرت نوح در قبرستان‌ها، استخوان مردگان را دید و بسیار اندوهناک گشت، خداوند متعال به او وحی کرد که انگور سیاه بخور تا غم تو از بین برود.” (بحارالانوار/ج14/باب اطعمه و اشربه)

شیره انگور و یبوست

این کارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب که ‌انگور با داشتن فیبر در کاهش چربی مضر خون، بهبود یبوست و حرکات دستگاه گوارش نقش مثبتی دارد، گفت: میزان پتاسیم موجود در میوه انگور در بهبود بیماری های قلبی عروقی موثر است. یوسف نقیایی با بیان این که امروزه از هسته انگور روغن خوراکی تهیه می‌شود، اذعان داشت: افزایش سطح ایمنی بدن،‌ بهبود بینایی، بهبود بیماری‌های قلبی عروقی،‌ افزایش شادابی و طراوت پوست، بهبود آسم و آمفیزم و اثرات مفید در پیشگیری و بهبود سرطان های کولون، ‌پروستات و سینه از مهمترین فواید روغن هسته انگور است.

انگور و یبوست

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.