علت و علائم و درمان سرطان لگنچه کلیه در کودکان و بزرگسالان

علت و علائم و درمان سرطان لگنچه کلیه در کودکان و بزرگسالان

سرطان لگنچه سرطان لگنچه ,سرطان لگنچه کلیه,علائم سرطان لگنچه,درمان سرطان لگنچه,علت سرطان لگنچه,نشانه های سرطان لگنچه,سرطان لگنچه چیست,آشنایی با سرطان لگنچه توضیحاتی در مورد سرطان لگنچه شاید برایتان جالب باشد ولی ادرار …

من نزدیک بین هستم : چه راه حل هایی به من پیشنهاد می‌کنید

من نزدیک بین هستم : چه راه حل هایی به من پیشنهاد می‌کنید

من نزدیک بین هستم : چه راه حل هایی به من پیشنهاد می‌کنید نزدیک بینی,بیماری نزدیک بینی,نزدیک بینی در بارداری,علائم نزدیک بینی,درمان نزدیک بینی,درمان نزدیک بینی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای …

درمان یبوست با روش های گیاهی

درمان یبوست با روش های گیاهی

درمان یبوست با روش های گیاهی خواص روش های گیاهی,فواید روش های گیاهی,روش های گیاهی درمانی,خاصیت روش های گیاهی,خواص روش های گیاهی درمانی,خواص روش های گیاهی برای پوست,خواص روش های گیاهی برای …

قرص لتروزول

قرص لتروزول ,قرص لتروزول چیست,قرص لتروزول و آمپول Hcg,قرص لتروزول و بارداری,قرص لتروزول در بدنسازی,قرص لتروزول 2.5,قرص لتروزول و دوقلوزایی

قرص لتروزول

توضیحاتی در مورد قرص لتروزول

خوشبختانه امروزه برای درمان ناباروری از روش های نوین ابداعی استفاده می شود.♥ این تکنیک ها که بسته به علت ناباروری در زوجه به کار گرفته می شوند. تنوع زیادی دارند. در ادامه تمامی راههای درمان ناباروری و نازایی را برایتان خواهیم گفت.می دانیم افزایش سن مادر و همچنین وجود بیماری های ژنتیکی در زوج های در معرض خطر می تواند باعث افزایش خطر بروز ناهنجاری های کروموزومی در نوزاد شود. پیش از این روش های تشخیص ژنتیکی قبل از تولد موسوم به PND برای بررسی ناهنجاری های کروموزومی جنین قبل از تولد استفاده می شد، اما در صورت تشخیص ناهنجاری در جنین، تصمیم گرفتن در مورد سقط جنین برای زوج بسیار مشکل بود و صدمات جسمی و روانی را برای آنها در پی داشت. اکنون با استفاده از روش های تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی موسوم به PGD می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد. در این روش 16 الی 18 ساعت بعد از انجام لقاح، تخمک ها را از نظر لقاح ارزیابی می کنند و آن دسته را که دارای دو پیش هسته هستند، کشت می دهند و سپس در روز سوم هنگامی که جنین در مرحله 6 تا 8 سلولی است.در مواردی که زن مشکلات ترشح گردن رحم و اختلال ایمنی منجر به ناباروری دارد یا به علت درد و شرایط خاصی مانند واژینسیموس امکان مقاربت طبیعی وجود ندارد. این روش نسبتا ساده و بدون درد است و در مطب پزشک و بدون نیاز به بیهوشی نیز قابل انجام است. در این روش مایع اسپرم مرد تهیه می شود. در عین حال در آمیزش طبیعی حدود 10 درصد از اسپرم ها از واژن به گردن رحم می رسند اما با عمل IUI تعداد بیشتری از اسپرم های با کیفیت مناسب به داخل رحم راه می یابند و احتمال باروری افزایش می یابد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و بهترین زمان مصرف قرص لتروزول برای بارداری صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

قرص لتروزول چیست

قرص لتروزول، یک داروی خوراکی است که برای درمان ناباروری استفاده میشود. قرص لتروزول به زنانی که با مصرف کلومیفن باردار نشده اند، استفاده میشوند. در برخی مطالعات، لتروزول را اولین خط درمان ناباروری می دانند.لتروزول اغلب بعنوان داروی سرطان سینه معرفی شده است.

موارد مصرف قرص لتروزول

قرص لتروزول در موارد زیر تجویز میشود: در زنان مبتلا به pcos: معمولا از کلومیفن مفید تر است و باعث تحریک تخمدان ها در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می شود. در افراد مقاوم شده به کلومیفن: زمانی می رسد که کلومیفن دیگر قادر به تحریک تخمدانها حداقل در سه دوره حتی بعد از زیاد کردن دوز آن نیست. قرص لتروزول ممکن است برای این زنان مفیدتر باشد. برای درمان ناباروری، درمان پیش سرطان: اگر یک زن سرطان استروژنیک دارند، شبیه سرطان سینه ( روش شناسایی سرطان سینه)، استفاده از داروهای باروری باعث تحریک کردن تخمدانها و بالغ شدن تخمک میشود. داروهایی که سطح استروژن را بالا برده که منجر به رشد سریعتر تومور میشود. قرص لتروزول بدون افزایش سطح استروژن باعث تحریک کردن تخمدانها می شود. گاهی لتروزول همراه با کلومیفن مصرف میشود.قرص لتروزول داروی مناسب در بیماری های اولیه تخمدان، مسدود بودن لوله فالوپ و مشکل باروری در مرد نیست. توجه: گاهی قرص لتروزول برای درمان اندومتریوز استفاده میشود اما در این افراد تحریک تخمدانها مورد هدف نیست و ماه ها برای کاهش درد لگن در این افراد استفاده میشود.

تجویز قرص لتروزول

تجویز قرص با توجه به دستور پزشک شما است. پزشک از شما می پرسد که پریود شده اید یا نه؟اگر هم شده اید از شما می خواهد تست بارداری بدهید. اگر شما مطمعن نیستید که پریود شده اید یانه؟ مثلا لکه بینی کم رنگ دارید به پزشک اطلاع دهید. زمانی که پزشک از باردار نبودن شما اطمینان حاصل کرد به مدت 5 روز شما باید قرص لتروزول بخورید.شما این قرص ها را در روزهای 3،4،5،6 و 7 سیکل خود و یا در روزهای 5،6،7،8 و 9 مصرف کند. پزشکان بین مصرف 3 تا 7 روز و 5 تا 9 روز اختلاف نظر دارند اما میزان موفقیت تقریبا یکسان است. قرص های لتروزول معمولا 2.5 میلی گرمی هستند و شما یک تا 3 قرص را در هر روز مصرف می کنید. دکتر در روزهای 12 تا 15 سیکل برای شما درخواست آزمایش خون و سونوگرافی می کند که برای تعیین میزان موفقیت تحریک تخمدانهاست. در همان روزهای مصرفی رابطه جنسی داشته باشید. همچنین قرص لتروزول همراه با iui قابل استفاه است.

بارداری با قرص لتروزول

براساس مطالعات منتشر شده،زنان pcos که لتروزول مصرف می کنند تا 27.5 درصد نوزاد سالم متولد می کنند. در این مطالعه زنان با مصرف کلومیفن، 19.1 درصد است. شانس هر شخص وابسته به فاکتورهایی از قبیل سن و فاکتورهای باروری است. مطالعه انجام شده دیگه، نشان داده است که میزان تحریک تخمدانها با مصرف لتروزول و کلومیفن به ترتیب 70.9 و 67.5 درصد است.

تفاوت قرص لتروزول با کلومیفن

اگرچه اولین خط درمان برای کمک به تخمک گذاری کلومیفن است که با تحریک تخمک‌گذاری می تواند باعث افزایش احتمال باروری شود، اما امروزه برای تحریک تخمک گذاری، لتروزول اغلب به جای کلومیفن تجویز می شود و اثرات قابل قبولی در افزایش باروری دارد. اگر لتروزول را با کلومیفن مقایسه کنیم خواهید دید که لتروزول در مقایسه با کلومیفن، فولیکولهای بالغ با کیفیت بهتر را ایجاد می کند و همین فولیکولهای باکیفیت نسبت چند قلوزایی را کمتر نموده و احتمال باروری بالاتری را در مقایسه با تجویز کلومیفن خواهد داشت.

عوارض قرص لتروزول

عوارض این قرص ناشی از پایین آمدن سطح استروژن در بدن است. همین عامل باعث ایجاد عوارض میشود: خستگی سرگیجه سردرد نفخ شکمی گرگرفتگی و تعریق شبانه تاری دید معده درد خوابیدن دشوار لکه بینی یا خونریزی قاعدگی غیر طبیعی درد سینه بیشترین عارضه این قرص ها در درمان ناباروری، خستگی و سرگیجه است. اگر علائم شدید شد به دکتر خبر دهید.

قرص لتروزول و چند قلویی

لتروزول و هر قرص باروری دیگر شانس چندقلویی را در شما زیاد میکند. اما این احتمال نسبت به قرص کلومیفن کمتر است. بین 2 تا 4 درصد از بارداری ها توسط لتروزول دوقلو میشود. در درمانهای باروری، سطح پایین استروژن در جریان خون باعث افزایش تولید fsh هورمون تحریک کننده تخمدانها میشود.این نحوه عملکرد لتروزول در باروری است.

قرص لتروزول و شیمی درمانی

این دارو همچنان در سرطانهای استروژیکی کارساز است اما بعنوان یه داروی شیمی درمانی محسوب نمیشود.

درمان با قرص لتروزول

درمان با لتروزول در بیماران مبتلا به تخمدان پلی‌کیستیک که اغلب دچار عدم تخمک گذاری در سیکل های ماهیانه خود هستند، اثر بخش تر از کلومیفن است. زیرا تجویز لتروزول باعث ایجاد قاعدگیهای یک تخمکی بیشتر و همچنین افزایش ضخامت آندومتر می شود.

آشنایی با قرص لتروزول

لتروزول را می توان به تنهایی و یا همراه گونادوتروپین برای تحریک تخمک‌گذاری در IUI و IVF به‌کار برد. این دارو علی الخصوص در افرادی که به درمان اولیه با کلومیفن یا گونادوتروپینها مقاومند استفاه می شود. لتروزول برای تحریک تخمک‌گذاری در بیماران سرطانی مانند سرطان پستان و تخمدان نیز کاربردیست زیرا بر خلاف دیگر داروها سطح استروژن خون را بالا نمی‌برند. لتروزول اغلب جهت حفظ باروری در بیماران همراه با دوز کم از گونادوتروپین‌ها استفاده می شود.

زمان مصرف قرص لتروزول

 قرص لتروزول باید روز سوم پریود مصرف کنید و تا 5 روز مصرف این قرص را ادامه دهید. همچنین توجه داشته باشید به منظور بالابردن شانس باروری در این زمان حتما با همسرتان نزدیکی داشته باشید. در واقع 3روز قبل و بعد از 14 روز پریود یعنی (از روز 10 پریود تا 18 پریود) شما باید حتما نزدیکی داشته باشید.

قرص لتروزول در بارداری

مصرف لتروزول در بارداری ممنوع است، پس به محض اطلاع از بارداری از مصرف آن پرهیز کنید.

قرص لتروزول و رابطه جنسی

بله به خاطر داشته باشید که در زمان مصرف لتروزول برای تخمک گذاری، حتما با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید تا شانس باروری افزایش یابد.

مصرف قرص لتروزول و کلومیفن

درمان تحریک تخمک‌گذاری با کلومیفن معمولاً اولین انتخاب درمانی بیماران عدم تخمک‌گذاری می‌باشد مکانیسم اثر کلومیفن مربوط به فیدبک منفی استروژن بوده که باعث می‌شود دامنه ترشح گونادوتروپین‌ها بالا رفته و باعث تخمک‌گذاری شود. بسیاری از پزشکان به عنوان جایگزین کلومیفن برای تحریک تخمک گذاری از قرص لتروزول استفاده می کنند. لتروزول به نسبت کلومیفن فولیکولهای بالغ با کیفیت تری را تولید می کند و همین امر باعث کمتر شدن چند قلو زایی و بیشتر شدن شانس باوری نیز نسبت به استفاده از کلومیفن است. در بیماران مبتلا به تخمدان پلی‌کیستیک درمان با لتروزول درصد سیکل‌های یک تخمکی خیلی بیشتر است تا با کلومیفن و همچنین ضخامت بیشتر آندومتر حاصل می‌گردد. در نتیجه لتروزول داروی تحریک تخمک‌گذاری است که می‌توان آن‌را تنها و یا همراه گونادوتروپین برای تحریک تخمک‌گذاری در IUI و IVF به‌کار برده می شود به‌خصوص در بیماران مقاوم به‌درمان با کلومیفن و گونادوتروپین‌ها و در بیماران سرطانی مانند سرطان پستان و تخمدان نیز می‌توان برای تحریک تخمک‌گذاری از آن‌ها استفاده کرد زیرا سطح استروژن خون را بالا نمی‌برند. لتروزول در حفظ باروری در بیماران همراه دوز کم گونادوتروپین‌ها برای کاهش سطح استروژن استفاده می شود.

درمان ناباروری

در بعضی موارد علل ناباروری به گونه ای نیست که با تجویز دارو یا روش های پیشرفته درمان ناباروری بتوان آنها را رفع کرد. برای مثال، بعضی زنان به خاطر سن بالا، یائسگی زودرس و اختلال دیگر، با وجود سالم بودن ارگان های باروری به علت نداشتن تخمک از مکان باروری محروم اند. در این افراد تنها راه باروری دریافت تخمک اهدایی از یک داوطلب است. در محیط آزمایشگاه تخمک اهدایی توسط اسپرم های مرد که همسر گیرنده تخمک است، لقاح می یابد و جنین حاصله از این لقاح در رحم زن نابارور منتقل می شود. اولین کودک حاصل از اهدای تخمک در جهان در سال 1984 متولد شده است و این روش هم اکنون در کشور ما پس از طی مراحل شرعی و قانونی آن سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد.اهدای جنین در دو مورد انجام می شود؛ اول در مواردی که مشکل ناباروری مربوط به مرد است و مرد قادر به تولید اسپرم نیست و به علت ممنوعیت اهدای اسپرم ناگزیر باید از اهدای جنین استفاده شود و دوم در زوج هایی که بنا به هر دلیل، دیگر روش های درمان ناباروری به رغم تکرار، موفق نبوده است، اما زن از نظر سن و ارگان های نگهداری جنین مشکلی ندارد و می تواند یک جنین اهدایی را در رحم خود پرورش دهد. روند اهدای جنین به این ترتیب است که زوجین بعد از مراجعه به مرکز ناباروری و محرزشدن این مسئله که با هیچ کدام از روش های درمان ناباروری امکان درمان شان وجود ندارد، نامه ای برای دادگاه خانواده و پزشکی قانونی دریافت می کنند. پزشکی قانونی و دادگاه بعد از بررسی این مسئله در صورت موافقت مجوز این کار را صادر می کند که زوجین با ارائه مجوز می توانند به مرکز نگهداری جنین های اهدایی مراجعه کنند یا خودشان اهداکننده جنین را معرفی کنند.

علل ناباروری در زنان

زنان با تعداد مشخصی تخمک متولد می‌شوند. تعداد و کیفیت تخمک‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد. پس از ۳۰ سالگی شانس بچه‌دار شدن، هر سال ۳ تا ۵ درصد کاهش می‌یابد و پس از ۴۰ سالگی، کاهش باروری با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند. علاوه بر سن، ناباروری در زنان ممکن است به دلایل زیر باشد: آسیب دیدن لوله‌های رحم: لوله‌های رحم یا فالوپ وظیفۀ حمل تخمک از تخمدان به رحم را بر عهده دارند و وجود هر مشکلی در این لوله‌ها می‌تواند مانع از رسیدن تخمک و اسپرم به هم شود. عفونت لگن، آندومتریوز و جراحی می‌تواند منجر به تشکیل بافت یا جای زخم در لوله‌های رحم و بسته شدن آنها یا آسیب دیدنشان شود. تغییرات هورمونی: اختلال در ترشح هورمون‌های تولیدمثل در زنان می‌تواند منجر به مشکلات تخمک‌گذاری شود. این هورمون‌ها در آزاد شدن تخمک و تخمک‌گذاری و ضخیم شدن پوشش داخلی رحم یا آندومتر جهت آماده کردن رحم برای لانه‌گزینی تخمک بارور نقش دارند. در صورت وجود اختلال هورمونی در زنان، فرایند تخمک‌گذاری، لقاح و لانه‌گزینی ممکن است با مشکل مواجه شود. اختلال هورمونی معمولاً منجر به تغییر در عادت ماهانۀ زنان خواهد شد. مشکلات دهانۀ رحم: مشکلات دهانۀ رحم می‌تواند مانع از رسیدن اسپرم به تخمک شود. غیرطبیعی بودن ترشحات دهانۀ رحم یا سابقۀ جراحی دهانۀ رحم ممکن است باعث بروز این مشکل شود. اگرچه این مشکل شایعی در زنان نابارور نیست، اما با روش تلقیح داخل رحمی اسپرم یا IUI می‌توان این مشکل را درمان کرد. مشکلات رحم: غیرطبیعی بودن آناتومی رحم مثل زمانی که پولیپ یا فیبروئید در رحم وجود داشته باشد. ناباروری با علت نامشخص: علت ناباروری در درصد زیادی از زوج‌ها با روش‌های فعلی قابل تشخیص نیست.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص لتروزول صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص لورازپام ♥ قرص متورال ♥ قرص ملوکسیکام ♥ قرص مونته لوکاستقرص ملاتونین

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.