تصلب شرايین(آترواسكلروز)

تصلب شرايین(آترواسكلروز)

تصلب شرايین چیست؟ تصلب شريان,تصلب شرايين چيست,علاج تصلب شرايين القدم,مرض تصلب شرايين القلب,بیماری تصلب شرایین چیست,آترواسكلروز چيست

علائم و عوارض و علت “بیماری ام اس”+ راه درمان ام اس

علائم و عوارض و علت “بیماری ام اس”+ راه درمان ام اس

بیماری ام اس ام اس ,ام اس خفیف,ام اس ان,ام اس چیست,ام اس ای,ام اس خوش خیم,ام اس ان عربی,ام اسماعیل,ام اسیل,ام اس درمان دارد,ام اس خفیف درمان دارد,ام اس خفیف درمان …

تومورهای غدد بزاقی

تومورهای غدد بزاقی

تومورهای غدد بزاقی تومورهای غدد بزاقی,بيماري تومورهای غدد بزاقی,تومورهای غدد بزاقی در بارداري,علائم تومورهای غدد بزاقی,درمان تومورهای غدد بزاقی,درمان تومورهای غدد بزاقی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان تومورهای غدد بزاقی,تومورهای …

درمان و رفع یبوست در اوایل بارداری با طب سنتی

درمان و رفع یبوست در اوایل بارداری با طب سنتی در سایت جسارت

یبوست در اوایل بارداری ،درمان یبوست در اوایل بارداری،یبوست در اوایل دوران بارداری،رفع یبوست در اوایل بارداری،یبوست شدید در اوایل بارداری،دلیل یبوست در اوایل بارداری،مشکل یبوست در اوایل بارداری،یبوست اوایل بارداری،نفخ و یبوست در اوایل بارداری

درمان و رفع یبوست در اوایل بارداری با طب سنتی

یبوست در اوایل بارداری ، درمان یبوست در اوایل بارداری ، یبوست در اوایل دوران بارداری ، رفع یبوست در اوایل بارداری

به یاد داشته باشید که نامنظم شدن حرکات روده که به ندرت در بدن زنان معمولی اتفاق می افتد، عامل اصلی به وجود آورنده مشکل یبوست در بارداری خواهد بود، همانطور که می دانید در حالت عادی، عوامل زیادی مانند رژیم غذایی روزانه، عوارض جانبی داروها، مسمومیت با فلزات سنگین، کم کاری غده تیروئید و اختلالات هورمونی می توانند به وجود آورنده مشکل یبوست در بارداری باشند،

یبوست در اوایل بارداری

یکی از مشکلات شایع دوران بارداری که ممکن است بعضی از خانم های باردار به آن مبتلا شوند یبوست بارداری می باشد. مهمترین علت یبوست در دوران بارداری فشار رحم بر روده ها می باشد. با رشد جنین ، حجم رحم نیز افزایش می یابد و این افزایش حجم رحم باعث وارد آمدن فشار بر روده ها شده و این کار باعث ایجاد یبوست در زنان باردار می شود. البته علل دیگری هم ممکن است باعث ایجاد یبوست در دوران بارداری بشود مثل مصرف قرص آهن. البته هدف ما در اینجا بررسی علل یبوست بارداری نیست بلکه ارائه راهکارهای ساده جهت رفع و درمان یبوست بارداری و نیز جلوگیری از ایجاد یبوست در زنان باردار می باشد.

راهکارهایی برای پیشگیری از یبوست در اوایل بارداری

در اینجا 14 راه کار ساده و سنتی برای درمان یبوست دوران بارداری و نیز جلوگیری از یبوست در مادران حامله ارائه می شود. انشاء ا… که خانم های باردار محترم به وسیله این راه کار ها از یبوست دوران بارداری در امان مانده و بتوانند دوران خوش بارداری را بدون ناراحتی حاصل از یبوست پشت سر بگذارند.

درمان و رفع یبوست در اوایل بارداری با طب سنتی

یبوست در اوایل بارداری ، درمان یبوست در اوایل بارداری ، یبوست در اوایل دوران بارداری ، رفع یبوست در اوایل بارداری

غذاهای پرفیبر، مانند غلات سبوس‌دار و نان، برنج قهوه‌ای، لوبیا، و میوه‌های تازه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. افزودن چند قاشق غذاخوری سبوس گندم فرآوری نشده به غلات در صبح و سپس نوشیدن یک لیوان آب می‌تواند در بهبود این وضعیت کمک کند؛ اگرچه ممکن است چند روز طول بکشد تا بتوانید تفاوت را احساس کنید. مقدار زیادی آب بنوشید – حداقل شش تا هشت لیوان در روز. روزانه یک لیوان آب‌میوه به ویژه آب آلو نیز می‌تواند مفید باشد. برای بعضی افراد نوشیدن مقداری مایع گرم بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، به حرکت مواد در بدن مفید است.

درمان یبوست در اوایل بارداری

به مسائل معنوی اهمیت دهید: مسائل معنوی مخصوصا نماز و علی الخصوص نماز شب ، باعث رفع یبوست هستند. نماز علاوه بر اینکه دستور خداوند متعال است هم از نظر معنوی و هم از نظر مادی سبب بهبود اوضاع فرد می شود. مادران بارداری که از انجام واجبات الهی غفلت نمی کنند حتما هم خود و هم جنین موجود در شکمشان از فیوضات الهی بهره مند می شوند. حرکاتی که حین نماز انجام می دهیم در درمان و جلوگیری از یبوست بسیار موثر هستند.

پیاده روی نمایید: پیاده روی باعث رفع یبوست است. چنانچه مادر بارداری منعی برای پیاده روی نداشته باشد حتما سعی نماید پیاده روی را در برنامه دوران بارداری خود بگنجاند. 

مصرف بادام درختی را فراموش نکنید: بادام درختی نه تنها سبب جلوگیری از یبوست می شود بلکه باعث رشد بهتر مغز جنین و نیز استحکام استخوان های جنین می شود.

انجیر بخورید: خوردن روزانه 3 عدد انجیر، نه تنها باعث جلوگیری از یبوست می شود بلکه فواید فراوانی هم برای جنین و هم برای خود مادر دارد.

از میوه جات استفاده نمایید: میوه جات مخصوصا طالبی و گلابی سبب جلوگیری از یبوست می شوند.

از خوردن سبزیجات غافل نشوید: سبزیجات و مخصوصا به صورت آش در جلوگیری از یبوست نقش موثری دارند. ضمنا مصرف کاهو را فراموش ننمایید.

تعداد وعده های غذایی خود را افزایش داده و مقدار مصرف در هر وعده غذایی را کاهش دهید: به عبارتی کم کم بخورید ولی به دفعات زیاد بخورید.

درمان و رفع یبوست در اوایل بارداری با طب سنتی

یبوست در اوایل بارداری ، درمان یبوست در اوایل بارداری ، یبوست در اوایل دوران بارداری ، رفع یبوست در اوایل بارداری

به طور منظم ورزش کنید. پیاده‌روی، شنا، دوچرخه ثابت، و یوگا، همگی در بهبود یبوست به شما کمک کرده و احساس سلامتی بیشتری را در شما ایجاد می‌کنند. روده شما به احتمال زیاد بعد از صرف غذا فعال خواهد بود؛ بنابراین، پس از هر وعده غذایی زمانی برای اجابت مزاج اختصاص دهید. به بدن خود گوش کنید. زمانی که احساس می‌کنید نیاز دارید از سرویس بهداشتی استفاده کنید، هرگز آن را به تأخیر نیندازید. اگر مولتی‌ویتامین‌های دوران بارداری شما شامل دوز زیاد آهن است (و شما نیز کم‌خونی ندارید)، می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید که آن مکمل دیگری که میزان آهن کمتری دارد، جایگزین کند. در صورتی که راهکارهای فوق کمکی به بهبود وضعیت شما نکرد، با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از داروهای بدون نسخه یا مسهل استفاده کنید. در برخی موارد، این عارضه ممکن است علامت مشکل دیگری باشد. اگر شما به یبوست شدید و دردهای شکمی و گهگاه اسهال مبتلا هستید، و یا مخاط و خون دفع می‌کنید، فوراً با ماما یا پزشک خود تماس بگیرید.

یبوست در اوایل دوران بارداری

شیر گرم بخورید: شیر را سعی نمایید به صورت گرم میل نمایید. توجه داشته باشید که شیر، داغ نباشد! بلکه فقط کمی گرم باشد. اصولا مواد غذایی داغ ممکن است باعث زردی نوزاد بشود و خوب نیست. شیر گرم باعث رفع یبوست است. ضمنا سعی نمایید شیر را همراه با خرما میل کنید.

مایعات زیاد مصرف کنید: از مصرف مایعات مخصوصا آب میوه و علی الخصوص آب آلو غافل نشوید.

تا حد امکان از ورزش های دوران بارداری استفاده نمایید: در صورتی که شما منعی از نظر پزشکی برای ورزش کردن ندارید سعی کنید حدالامکان از ورزش های دوران بارداری استفاده نمایید.

روغن زیتون را دریابید: روغن زیتون و خود زیتون در جلوگیری از یبوست بسیار مفید هستند. در وعده های غذایی خود، زیتون و روغن زیتون را بگنجانید.

آرامش خود را حفظ نمایید: عصبانیت و اضطراب باعث یبوست می شوند. یک مادر باردار باید سعی کند از مسائل حاشیه ای و تنش زا دوری کرده و دوران بارداری را با توکل بر قادر متعال با آرامش سپری نماید. جهت داشتن آرامش می توانید یک کاسه از گل سرخ را شبها کنار بالش خود بگذارید. عطر گل سرخ باعث آرامش می شود.

درمان و رفع یبوست در اوایل بارداری با طب سنتی

یبوست در اوایل بارداری ، درمان یبوست در اوایل بارداری ، یبوست در اوایل دوران بارداری ، رفع یبوست در اوایل بارداری

همچنین، فشار آوردن به شکم در هنگام اجابت مزاج یا دفع دردناک، می‌تواند به بروز یا تشدید هموروئید، که رگ‌های متورم در ناحیه مقعد هستند، شود. هموروئیدها ممکن است بسیار دردناک و آزاردهنده باشند، اگرچه به ندرت باعث بروز مشکلات جدی می‌شوند. در اغلب موارد، اندکی پس از تولد نوزاد از بین می‌روند. با این حال، اگر درد آن شدید است و دچار خونریزی مقعدی شده‌اید، به منظور ارزیابی وضعیت خود با پزشک یا ماما تماس بگیرید.

مشکل یبوست در اوایل بارداری

شیرخشت و گل سرخ در یبوست بارداری شدید: از نظر طب سنتی توصیه شده است که خانم های باردار در صورت داشتن یبوست شدید در دوران بارداری ، شیرخشت یا گل سرخ و امثالهم مصرف نمایند. شیرخشت را می توانید از عطاری های معتبر تهیه کنید.

پوشاندن پایین شکم با پارچه پشمی: سعی کنید شکم خود را از قسمت سر دنده ها به پایین با یک پارچه پشمی بپوشانید.

امیدواریم با به کار بستن این تدابیر، مادران باردار بتوانند از یبوست در دوران حاملگی در امان بمانند و دوران بارداری خوبی را سپری کنند.

یبوست در اوایل بارداری

بیشتر بخوانید :

گل محمدی خواص

گل گاوزبان در دوران بارداری

خواص عسل طبیعی

جوز هندی چیست

خواص سرکه

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.