علت و علائم و درمان “میکروب معده” و راه درمان آن

علت و علائم و درمان “میکروب معده” و راه درمان آن

علت و علائم و درمان “میکروب معده” و راه درمان آن میکروب معده,میکروب معده در کودکان,میکروب معده+درمان گیاهی,میکروب معده و روده,میکروب معده و بوی بد دهان,میکروب معده و درمان گیاهی,میکروب معده و …

علت و راه و روش های درمان اسهال خونی نوزاد سه ماهه در طب سنتی

علت و راه و روش های درمان اسهال خونی نوزاد سه ماهه در طب سنتی

علت و راه و روش های درمان اسهال خونی نوزاد سه ماهه در طب سنتی علت و راه و روش های درمان اسهال خونی نوزاد سه ماهه در طب سنتی در سایت …

علت و عوارض و درمان “گردن درد” عصبی و شدید

علت و عوارض و درمان “گردن درد” عصبی و شدید

گردن درد گردن درد,گردن درد عصبی,گردن درد به انگلیسی,گردن درد شدید,گردن درد و سردرد,گردن درد+درمان,گردن درد در کودکان,گردن درد و درمان آن,گردن درد مزمن,گردن درد در بارداری,گردن درد عصبی,درمان گردن درد عصبی,گردن …

التهاب کلیه

التهاب کلیه ,التهاب کلیه چیست,التهاب کلیه ها,التهاب کلیه یا نفریت,التهاب کلیه در جنین,التهاب کلیه جنین,التهاب کلیه در دوران بارداری,التهاب کلیه در نوزادان,التهاب کلیه و درمان,التهاب کلیه نوزاد,علت التهاب کلیه چیست,درمان التهاب کلیه چیست,علائم التهاب کلیه چیست,التهاب کلیه از چیست

التهاب کلیه

توضیحاتی در مورد التهاب کلیه

کلیه‌ها دو اندام لوبیا‌شکل و اندازه مشت دست هستند که درست زیر دنده‌ها و در ناحیه چپ و راست ستون فقرات قرار دارد. کلیه‌ها، مواد ناخالص و آب اضافی را از خون خارج ساخته و حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کوارت (معادل ۹۸/۰ لیتر) از خون را به طور روزانه تصفیه می‌کنند. هر کلیه متشکل از هزاران ساختار به نام گردیزه است که در آن عمل اصلی تصفیه‌سازی خون انجام می‌شود. در گردیزه‌ها، یک فرآیند پاکسازی دو مرحله‌ای انجام می‌شود و آنچه بدن به آن نیاز دارد، از آنچه نیاز ندارد و باید از شرش خلاص شود، تفکیک می‌شود.زمانی که کلیه‌ها آسیب می‌بینند، نمی‌توانند عملکرد درستی داشته باشند. مواد زائد و رسوبات در آن تجمع پیدا کرده و منجر به بروز مشکلات جدی سلامت می‌شود. اگر این بیماری خیلی حاد باشد یا مدت زمان زیادی ادامه یابد، منجر به نارسایی کلیه می‌شود. 

درمان التهاب کلیه

ورم کلیه در مراحل حاد اغلب بازخورد خوبی نسبت به درمان دارد. در برخی مواقع، سال‌ها بعد از عود کردن التهاب کلیه، افراد دچار گلومرولونفریت می‌شوند. هرچند این بیماری‌ها همواره قابل درمان نیستند، اما درمان مناسب مانع از عود کردن مجدد بیماری شده و از کلیه‌ها محافظت می‌کند. نکته مهمی که باید به خاطر داشت، انجام دقیق دستورات پزشک به منظور پیشگیری و کم کردن آسیب به کلیه است. اگر کلیه دچار نارسایی شود، بهترین گزینه‌های به‌جا مانده، عمل دیالیز کلیه یا پیوند آن است. دیالیز نوعی فرآیند پزشکی است که طی آن، مواد زائد و مایعات اضافی از کلیه‌ها زدوده شده و مواد شیمیایی خون را در سطح متعادلی نگه می‌دارد.

علائم التهاب کلیه

علائم ورم کلیه اغلب در سطوح اولیه آن چندان شدید نیست. با این همه، به منظور مراقبت از کلیه‌ها در برابر آسیب‌های دائمی، اگر هر یک از علائم زیر را دیدید باید قویا مراقبت‌های پزشکی را انجام دهید: -تغییر در عادت‌های ادراری -تورم در نقاط مختلف بدن خصوصا در دست‌ها، پاها، قوزک پا و صورت -تغییر در رنگ ادرار -ادرار کف‌آلود -وجود خون در ادرار تشخیص التهاب کلیه

علت التهاب کلیه

گلومرولونفریت حاد: این نوع ورم کلیه می‌تواند به ناگهان بعد از یک عفونت شدید مانند گلودرد میکروبی، هپاتیت و یا HIV تشدید پیدا کند. از طرفی ممکن است زخم آکله هم سبب بروز آن شده و بیماری‌هایی که شیوع کمتری دارند مانند سندروم گودپاسچر و یا گرانولوماتوز همراه با پلی‌آنژیت (GPA) هم مسبب آن باشد. این بیماری به مراقبت‌های شدید پزشکی به منظور پیشگیری از آسیب نیاز دارد.

التهاب کلیه چیست

ورم علل مختلف و متعددی دارد. در برخی موارد، علت آن ممکن است چندان شاخص و بارز نباشد. التهاب کلیه و بیماری کلیوی اغلب در خانواده‌ها بروز پیدا کرده و همین نشان‌دهنده وجود نوعی ارتباط ژنتیکی است. عفونت‌هایی مانند HIV و هپاتیت B و یا C هم می‌توانند مسبب بروز التهاب کلیه باشند. حدودا ۶۰ درصد از افرادی که دچار زخم آکله هستند – نوعی بیماری خودایمنی – دچار التهاب کلیه هم می‌شوند. در نتیجه می‌توان گفت بین این بیماری و مشکلات مربوط به سیستم ایمنی هم ارتباط‌هایی وجود دارد. در برخی موارد، داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها هم می‌توانند به کلیه آسیب وارد کرده و منجر به التهاب کلیه شوند. مصرف زیاد قرص‌های مسکن، داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب و قرص‌های ادرارآور هم می‌توانند سبب بروز التهاب کلیه شوند. مهم‌ترین عوامل خطرزای مربوط به بیماری کلیوی عبارتند از: -سابقه خانوادگی بیماری کلیوی –فشار خون بالادیابت -چاقی -بیماری قلبی -سنین ۶۰ سالگی و بالاتر علائم التهاب کلیه

التهاب کلیه ها

سندروم آلپورت: این بیماری می‌تواند به نارسایی کلیه و نیز مشکلات بینایی و شنوایی بیانجامد. این بیماری اغلب در خانواده‌ها رخ داده و در مردان حادتر است. گلومرولونفریت مزمن: این بیماری به کندی پیشرفت کرده و در مراحل اولیه، تنها علائم کمی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند سبب آسیب به کلیه و نارسایی آن شود. این بیماری اغلب در خانواده‌ها بروز پیدا کرده و ممکن است بعد از بروز یک بیماری حاد، شدید شود.

درمان گیاهی التهاب کلیه

زغال اخته یک میوه بسیار پر خاصیت و سرشار از آنتی اکسیدان است. آب این میوه یک پاک کننده طبیعی است که به از بین بردن باکتری ها و درمان بیماری های سیستم ادراری کمک می کند . اگر بتوانید آب طبیعی میوه را تهیه کنید ارجحیت دارد زیرا آبمیوه های صنعتی حاوی مقدار زیادی شکر و مواد افزودنی هستند که خواص آن را کاهش می دهند.

درمان التهاب کلیه چیست

درمان ورم کلیه تا حد زیادی بر این اساس صورت می‌گیرد که آیا این بیماری حاد یا مزمن بوده و یا با سایر بیماری‌ها مانند زخم آکله مرتبط است یا خیر. التهاب حاد کلیه در برخی مواقع به خودیِ خود خوب می‌شود. این بیماری معمولا مستلزم درمان با دارو و روش‌های خاصی است تا بتوان مایعات اضافی و پروتئین‌های خطرناک را از آن خارج ساخت. درمان التهاب مزمن کلیه معمولا مستلزم چک‌آپ‌های مداوم و مرتب کلیه و سنجش فشار خون است. پزشک برای کنترل فشار خون شما و کاهش تورم، قرص‌های ادرارآور برایتان تجویز خواهد کرد. از طرفی می‌تواند داروهایی هم تجویز کند که از سیستم ایمنی بدن در مقابل هر نوع حمله به کلیه‌ها مراقبت می‌کند. تغییرات رژیمی مانند کم کردن و قطع مصرف پروتئین، نمک و پتاسیم هم جزو دستورات پزشک است.

داروی التهاب کلیه

نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج در کنار داروهای تجویز شده توسط پزشک به مقابله با التهاب کلیه ها کمک می کند. هویج سرشار از ویتامین است و باعث تقویت و پاکسازی کلیه ها می شود. هویج را در مخلوط کن به خوبی له کنید. سپس ۱ لیوان آب، آب نصف لیمو و در صورت تمایل کمی عسل به آن اضافه نمایید. روزانه در حال ناشتا این آبمیوه را بنوشید تا بیماری کاملا برطرف شود.

علت التهاب کلیه ها

نفروپاتی IgA: یکی از شایع‌ترین التهاب‌های کلیه سوای بیماری‌های مرتبط با دیابت یا زخم آکله، همین بیماری است. این بیماری زمانی تشدید پیدا می‌کند که مواد زائد و رسوبات پادتن‌ها در کلیه شکل گرفته و سبب التهاب می‌شوند. این بیماری در مردان شایع‌تر از زنان بوده و به ندرت در جوانان بروز پیدا می‌کند چرا که علائم اولیه آن به راحتی قابل شناسایی نیست. این بیماری را می‌توان با داروهای مربوط به فشار خون درمان کرد. نفریت بینابینی: این بیماری اغلب خیلی سریع تشدید پیدا کرده و به خاطر مصرف دارو یا انواع عفونت رخ می‌دهد. این بیماری بر بخشی از کلیه که اغلب به نام بخش بینابین در کلیه شناخته می‌شود تأثیر می‌گذارد. اگر بیماران بلافاصله مصرف داروهایی را که سبب بروز مشکلات‌اند قطع کنند، ظرف چند هفته بهبود پیدا خواهند کرد. 

داروی گیاهی برای التهاب کلیه

مهم ترین خاصیت گیاه گزنه تصفیه مواد سمی و محافظت از کلیه هاست. می توان برای پاکسازی خون و کاهش تجمع مواد سمی در کلیه ها هر روز از دمنوش گزنه استفاده کرد. برای تهیه این دمنوش ۵۰۰ میلی لیتر آب را جوش بیاورید و سپس ۵ گرم گزنه را به آن اضافه نمایید. یک لیوان از آن را صبح و یک لیوان را بعد از ظهر بنوشید.

عوارض التهاب کلیه

ابتلا به بیماری کلیوی باعث خستگی و حتی ناتوانی می شود. با این حال، توصیه می شود بیمار هر روز کمی در هوای باز تحرک داشته باشد. پیاده روی در پارک تمرین بسیار مناسبی است. هوای تازه و طبیعت برای درمان بیماری و تسریع دوران نقاهت بسیار مناسب است. سعی کنید خیلی خود را خسته نکنید و در زمان های کوتاهی استراحت داشته باشید.

نشانه های التهاب کلیه

علایم عفونت و التهاب حاد کلیه عبارنتد از : بروز ناگهانی ، تب و لرز تکان دهنده ، سوزش و تکرر ادرار ، دفع ادرار کدر یا خونی ، درد یک طرفه یا دو طرفه کمر که گاه شدید است ، درد شکم ، خستگی قابل توجه ، لازم به ذکر است که کودکان خردسال وسالمندان ممکن است علایم معمول بیماری را نداشته باشند و تشخیص عفونت در انان دشوارتر باشد . تشخیص دقیق بیماری با آزمایش ادرار امکان پذیر است . التهاب کلیه نخست از روی آزمایش‌های عادی خون و ادرار تشخیص داده می‌شود. یافتن پروتئین در ادرار می‌تواند گویای این باشد که کلیه‌ها به خوبی کار نمی‌کنند. انجام آزمایش خون که می‌تواند مواد زائد موجود در خون یعنی کراتینین را مشخص کند، اطلاعات مهمی درباره سلامت کلیه‌ها نشان خواهد داد. بهترین روش برای بررسی و چک کردن التهاب کلیه انجام نمونه‌برداری است. برای این عمل، پزشک از یک سوزن برای برداشتن قسمتی از کلیه و تحقیق روی آن استفاده خواهد کرد.

التهاب کلیه

گیاهان موثر جهت درمان و التهاب کلیه : گیاهان متعددی وجود دارند که با افزایش ادرار، اسیدی کردن ، محیط ادراری و ضد عفونی ، به درمان عفونت کلیه کمک میکنند.لازم به ذکر است اگر از داروهای تجویز شده توسط پزشک جهت درمان عفونت استفاده میکنید، هیچ گاه خود سرانه آن ها را قطع نکرده و با داروهای گیاهی جایگزین نسازید. داروهای گیاهی بیش تر جهت درمان عفونت های خفیف به کار میروند و جهت درمان های عفونت های جدی و شدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. تخم شوید: روش تهیه و مقدار مصرف: این گیاه ضد عفونی کننده و داروی ضد درد های کلیه است. یک قاشق مربا خوری از گیاه کوبیده شده را در یک فنجان آب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه دم کنید و سپس آنرا صاف کرده و بنوشید . میزان مصرف 3 فنجان در هر شبانه روز گل بنفشه : داروی ضد التهاب مجاری ادراری است یک قاشق مربا خوری از گیاه کوبیده شده را در یک فنجان آب جوش ریخته به مدت 15 دقیقه دم کنید سپس آنرا صاف کرده و بنوشید . میزان مصرف 3 فنجان در هر شبانه روز روغن بادام شیرین: نوشیدن روغن بادام عفونت کلیه و مثانه را درمان میکند و در برطرف کردن ناراحتی های کلیه دارویی موثر است بدین منظور میتوان روزانه 1 تا 3 قاشق چای خوری از آن را مصرف کرد .

بیشتر بخوانید : نارسایی کلیه در کودکان ♥ سرطان کلیه در کودکان ♥ کلیه درد در دوران بارداری ♥ سنگ کلیه و درمان آن ♥ ورم کلیه در بارداری

آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 خرداد 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.