با ترفندهای ساده از آلزایمر پیشگیری کنید

با ترفندهای ساده از آلزایمر پیشگیری کنید

با ترفندهای ساده از آلزایمر پیشگیری کنید آلزایمر,بیماری آلزایمر,آلزایمر در بارداری,علائم آلزایمر,درمان آلزایمر,درمان آلزایمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلزایمر,آلزایمر را چگونه درمان کنیم,آلزایمر در کودکان,آلزایمر در بزرگسالان,آلزایمر در نوزادان,آلزایمر …

علت و درمان اختلال پراشتهایی عصبی در کودکان و بزرگسالان

علت و درمان اختلال پراشتهایی عصبی در کودکان و بزرگسالان

پراشتهایی عصبی پراشتهایی عصبی ,پراشتهایی عصبی چیست,پراشتهایی عصبی و درمان آن,پراشتهایی عصبی,بیماری پراشتهایی عصبی,اختلال پراشتهایی عصبی,داروی پراشتهایی عصبی توضیحاتی در مورد پراشتهایی عصبی دسته ای از اختلال های خوردن این است که …

میوه های دندان خوار

میوه های دندان خوار

میوه های دندان خوار کل شدن دندان,بيماري کل شدن دندان,کل شدن دندان در بارداري,علائم کل شدن دندان,درمان کل شدن دندان,درمان کل شدن دندان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کل شدن …

دمل چرکی

دمل چرکی , دمل چرکی در پشت , دمل چرکی مقعدی , دمل چرکی کشاله ران

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد دمل چرکی صحبت میکنیم ، امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار بگیرد.

توضیحاتی در مورد دمل چرکی

دُمَل یا آبسه (به انگلیسی: Abscess) به جمع شدن چرک در جایی از بافت گفته می‌شود. علائم و نشانه‌های دمل شامل مواردی همچون قرمزی، درد، گرمی و ورم می‌شود. این ورم را هرگاه فشار دهیم، به نظر می‌رسد که درون آن از مایعی پر شده است. منطقهٔ قرمز شده اغلب فراتر از ورم نیز می‌رود. کفگیرک‌ها یا کورک‌ها انواعی از دمل هستند که اغلب دارای فولیکول مو می‌باشند و این مورد در نوع دمل بزرگ اندازهٔ بزرگ‌تری دارد.

درمان دمل چرکی با پودر زردچوبه

مواد لازم: – ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه – ۱ قاشق غذاخوری شیر یا آب * روش انجام این درمان آبسه یا دمل چرکی – تمام کاری که باید انجام دهید این است که پودر زردچوبه را با شیر یا آب مخلوط کنید و خمیر حاصل را مستقیما روی ناحیه‌ی دارای آبسه قرار دهید. – اجازه دهید خمیر در معرض هوا خشک شود و پس از ۲۰-۳۰ دقیقه آن را بشویید. این خمیر به درمان آبسه‌ی روی پوست کمک می‌کند. – شما همچنین می‌توانید پودر زردچوبه را با شیر مخلوط کنید و این نوشیدنی را سه بار در هفته برای رفع عفونت به صورت داخلی مصرف کنید. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ این خمیر را دوبار یا سه بار در روز استعمال کنید. * زردچوبه چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ زردچوبه برای خواص آنتی‌سپتیک و ضد التهابی که دارد معروف است. این خواص زردچوبه برای درمان آبسه نیز مفید هستند.

علل دمل چرکی

دمل‌ها معمولاً به دلیل عفونت باکتریایی به وجود می‌آیند. اغلب باکتری‌های مختلفی در یک عفونت درگیر هستند. در ایالات متحده و بسیاری از نقاط دنیا، معمول‌ترین باکتری استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین است. در مواردی به ندرت پیش می‌آید که انگل نیز باعث دمل می‌شود و این امر بیشتر در کشورهای در حال توسعه معمول است. دمل پوستی معمولاً با شکل ظاهر آن تشخیص داده می‌شود و بعد با برش و بازکردن آن تأیید می‌شود. در مواردی که تشخیص چندان واضح نیست، می‌توان از تصویربرداری فراصوت استفاده کرد. در دمل‌های به وجود آمده اطراف مقعد، لازم است سی‌تی اسکن صورت گیرد تا میزان عمق عفونت شناسایی شود. درمان استاندارد بسیاری از دمل‌های بافت نرم یا پوستی با برش آن برای بازکردن و خشک شدن انجام می‌شود. استفاده از آنتی‌بیوتیک برای این نوع دمل در افرادی که سالم هستند و به غیر از دمل مشکل دیگری ندارند، به نظر تأثیری ندارد. شواهد اندکی وجود دارد که می‌گویند حفرهٔ ایجاد شده بعد از خشک شدن دمل را نباید با گاز پانسمان بست. درست بعد از خشک شدن دمل، اگر به جای این که آن را باز بگذاریم، آن را ببندیم احتمال بهبودی افزایش می‌یابد، بدون این که خطر بازگشت دمل وجود داشته باشد اغلب استفاده از سوزن سرنگ برای کشیدن چرک به بیرون کافی نیست.

درمان دمل چرکی با چریش

مواد لازم: – چند برگ چریش تازه – آب * روش انجام این درمان – برگ را با آب میکس کیند تا یک خمیر آماده شود. – خمیر حاصل را روی آبسه قرار دهید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. – در نهایت آن را با آب شستشو دهید. – اگر نمی‌توانید برگ چریش پیدا کنید، می‌توانید چند قطره روغن چریش را با یک قاشق روغن زیتون رقیق کنید. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ هر چند ساعت یک بار این روش درمانی را تکرار کنید. * چریش چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ گیاه دارویی چریش از قرن‌ها قبل برای درمان اختلالات پوستی استفاده شده‌است. این گیاه دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که عفونت ناحیه‌ی آبسه درمان می‌کند.

دمل چرکی و پوستی

دمل‌های پوستی مشکلی رایج هستند و در سال‌های اخیر رایج‌تر نیز شده‌اند. عوامل خطر شامل استفاده از تزریق دارو به صورت درون‌وریدی می‌شود که نرخ افراد گزارش شده در این مورد تا ۶۵ درصد بوده است. در سال ۲۰۰۵، در ایالات متحده، ۳٫۲ میلیون نفر برای مشکل دمل به بخش اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.  در استرالیا حدود ۱۳ هزار نفر به خاطر این بیماری در سال ۲۰۰۸ در بیمارستان بستری شدند

درمان دمل چرکی با خمیر شنبلیله

مواد لازم: – برگ تازه‌ی شنبلیله – آب – یک تکه پارچه * روش انجام این درمان آبسه یا دمل چرکی با استفاده از برگ‌های شنبلیله خمیر آماده کنید و آن را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید. اجازه دهید خمیر خشک شود. – سپس تکه پارچه را در آب گرم خیس کنید و خمیر را پاک کنید. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ این روش را دو بار یا سه بار در روز تکرار کنید. * شنبلیله چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ خمیر آماده شده از برگ له شده‌ی شنبلیله یک درمان خانگی عالی و موثر برای آبسه‌ی دندان است. این خمیر دارای خواص ضد میکروبی است و میکروب‌هایی را که ممکن است باعث ایجاد یا تشدید آبسه شوند، از بین می‌برد. این گیاه همچنین دارای خواص ضد التهابی است و به کاهش تورم و درد کمک می‌کند.

نام دمل چرکی

دمل با تلفظ به معنی قرحه که برآید و میان آن چرک کند و گاه سر باز کند و گاه محتاج نشتر شود، دمل از جنس خراج است و سبب آن بد گواریدن (هضم) طعام (خوراک) باشد و حرکت‌ها و ریاضت‌ها که بر امتلا کنند. امثال :ز دمل دولت یافتن، گویند هرکه را دمل شود دولت به او روی آورد: ضرری نیست که سودی ز پی‌اش گل نکند دمل غنچه ز دنبال زر گل دارد. دمل زخمی که روی پوست بدن پدید شود و از آن خونابه و چرک آید، آبسه مترجمان پزشکی دمل را به واژه‌های مختلفی اطلاق کرده‌اند از جمله واژهٔ کورک یا (Boil) که به معنی یک برآمدگی بزرگ، حساس و سرخ رنگ است و زمانی بوجود می‌آید که پیازچهٔ مو دچار عفونت ناشی از باکتری استافیلوکوک شود. همچنین به کورک و جوش چرکی نیز دمل گفته شده‌است.

دمل چرکی و پوست انار

مواد لازم: – پوست انار – ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو * روش انجام این درمان – پوست انار را در نور خورشید خشک کنید و بعد آن را آسیاب کنید تا پور شود. – مقدار کمی از این پودر را بردارید و به آن آبلیمو اضافه کنید تا تبدیل به خمیر شود. – خمیر حاصل را در منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید و صبر کنید تا در معرض هوا خشک شود. – در نهایت آن را با آب شستشو دهید. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ این روش درمانی را دو بار در روز انجام دهید. * پوست انار چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ همه‌ی ما نسبت به مزایای خوردن انار اطلاعاتی داریم، اما چه کسی می‌داند که پوست‌اش هم می‌تواند به از بین بردن مشکلات پوستی ما کمک کند! ثابت شده‌است که پوست انار اثرات ضد التهابی و ضد عفونت روی پوست دارد. لیمو هم که یک عامل ضد میکروبی با آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است.

داروهای خانگی دمل چرکی

داروهای خانگی درمان آبسه یا دمل چرکی ۱. جوش شیرین ۲. روغن نارگیل ۳. روغن میخک ۴. زردچوبه ۵. نمک اپسوم ۶. چریش ۷. خمیر شنبلیله ۸. پوست انار ۹. پیاز خام ۱۰. گیاه اکیناسه

دمل چرکی و پیاز

مواد لازم: – برش‌های پیاز – یک تکه پارچه * روش انجام این درمان – پیاز را روی آبسه قرار دهید و آن را با پارچه بپوشانید. – هر سه ساعت یکبار برش پیاز را عوض کنید. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ انجام این درمان را یک روز کامل ادامه بدهید. روز بعد، اگر آبسه بهبود نیافته بود، درمان را تکرار کنید. * پیاز چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ مواد شیمیایی موجود در پیاز دارای خواص ضدعفونی کننده‌ای هستند که آبسه را با بهبود گردش خون در منطقه‌ی آسیب‌دیده درمان می‌کنند. پیاز همچنین تاثیر مثبتی روی کاهش التهاب دارد.

دمل چرکی و جوش شیرین

مواد لازم: ۱- قاشق غذاخوری پودر جوش شیرین – ۱ قاشق غذاخوری نمک – آب – توپ پنبه * روش انجام این درمان آبسه یا دمل چرکی – جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. آب را به این ترکیب اضافه کنید تا به خمیر تبدیل شود. – با یک توپ پنبه‌ای کمی مرطوب، این خمیر را روی آبسه قرار دهید. اجازه بدهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی دمل بماند. – قبل از برداشتن پنبه، فشار کمی را روی آبسه وارد کنید تا به طور کامل تخلیه شود. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ یک بار استفاده از این روش درمانی تاثیر خوبی دارد. * جوش شیرین چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ این درمان خانگی تاثیر بسیار خوبی دارد اگر آبسه هنور نترکیده است و شما می‌خواهید چرک آن را خارج کنید و از شر درد و فشار ناشی از آن خلاص شوید. پوست در اثر وجود دمل کشیده می‌شود و در واقع سطح آبسه بسیار نازک است. ترکیبی از جوش شیرین و نمک به آبسه کمک می‌کند که بترکد و خالی شود. جوش شیرین همچنین به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند چرا که یک ماده‌ی آنتی‌سپتیک و ضد باکتری محسوب می‌شود.

دمل چرکی و آبسه

هنگامی که غدد چربی یا غدد عرق در پوست مسدود می‌شوند، یا اگر در فولیکول‌های مو التهاب رخ بدهد، آبسه تشکیل می‌شود. آنها به دلیل سوراخ شدن جزئی پوست هم رخ می‌دهند. منطقه‌ی آسیب‌دیده معمولا نسبت به عفونت میکروبی حساس می‌شود. میکروب‌ها زیر پوست می‌روند و در نتیجه‌ی یک واکنش ایمنی اتوماتیک، التهاب در محل آبسه دیده می‌شود. بخش مرکزی آبسه شامل سلول‌های مرده، میکروب‌ها و سایر آلودگی‌ها است. مقدار مایع این ناحیه افزایش می‌یابد و درد و تورم ایجاد می‌کند. محیط آلوده، بهداشت ضعیف، و گردش خون نامناسب‌ به بروز آبسه منجر می‌شود. آبسه یا دمل چرکی می‌تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود. به عنوان مثال، آبسه در نزدیکی مقعد یا رکتوم به علت عفونت ایجاد می‌شود و آبسه‌ی مقعدی نامیده می‌شود. آبسه معمولا در دهان هم تشکیل می‌شود. هنگامی که یک آبسه در محل بریدگی (رخ داده در طی عمل جراحی) ایجاد می‌شود، آن را آبسه‌ی اینسیژنال نامیده می‌شود.

درمان دمل چرکی با روغن نارگیل

مواد لازم: – ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل – آب گرم * روش انجام این درمان – هنگامی که آبسه‌ی دندان دارید، روغن را در دهان خود به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بچرخانید. – سپس روغن را بیرون بریزید. دقت کنید که نباید روغن را ببلعید. – دهان‌تان را آب بکشید و دندانهای‌تان را طبق معمول بشویید. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ این روش را دو بار در روز انجام دهید. * روغن نارگیل چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ این درمان خانگی روغن گردانی نامیده می‌شود و برای درمان آبسه‌های دندانی و دندان درد بسیار مفید است. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل باعث کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت می‌شود.

علائم دمل چرکی

علائم عبارتند از: – محل بروز آبسه به رنگ قرمز – صورتی و حساس است – تورم و درد در آبسه و اطراف آن – بافت پوست در محل عفونت سفت می‌شود – آبسه ممکن است در زمان لمس کردن گرم باشد – چرک و عفونت از آن خارج می‌شود – تب و / یا لرز در صورتی که عفونت وارد جریان خون شده باشد.

درمان دمل چرکی با روغن میخک

مواد لازم: – چند قطره روغن میخک – یک مسواک * روش انجام این درمان – اگر دچار آبسه‌ی دندان شده‌اید، به طور روزانه دندان‌های‌تان را با مقداری روغن میخک مسواک کنید. – هنگام استفاده از آن در منطقه‌ی آلوده مراقب باشید. روی این ناحیه فشار وارد نکنید زیرا ممکن است درد آن بیش‌تر شود. – شما همچنین می‌توانید لثه‌ها را با روغن میخک ماساژ دهید. * این روش درمانی را چند وقت یک بار باید انجام بدهید؟ با استفاده از روغن میخک دو بار در روز مسواک بزنید. * روغن میخک چه‌طور چنین تاثیر دارد؟ استفاده از روغن میخک یکی از مؤثرترین روش‌های خانگی برای درمان آبسه در نزدیکی دندان‌ها و لثه‌ها است. فعالیت ضد میکروبی قدرتمندی که این روغن دارد سبب می‌شود که هر گونه عفونتی را که ممکن است وجود داشته باشد، درمان کند و محتوای آنتی‌اکسیدانی آن، روند بهبودی و التیام را تسریع و تسهیل می‌کند.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 8 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.