15 نشان‌کمبود، از نوع ویتامین

15 نشان‌کمبود، از نوع ویتامین

15 نشان‌کمبود، از نوع ویتامین کمبود ویتامین,بيماري کمبود ویتامین,کمبود ویتامین در بارداري,علائم کمبود ویتامین,درمان کمبود ویتامین,درمان کمبود ویتامین با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کمبود ویتامین,کمبود ویتامین را چگونه درمان کنيم,کمبود …

دلایل و درمان گرفتگی گوش بعد از استخر و خواب و بعد از سرماخوردگی

دلایل و درمان گرفتگی گوش بعد از استخر و خواب و بعد از سرماخوردگی

گرفتگی گوش گرفتگی گوش,بیماری گرفتگی گوش,گرفتگی گوش در بارداری,علائم گرفتگی گوش,درمان گرفتگی گوش,درمان گرفتگی گوش با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان گرفتگی گوش,گرفتگی گوش را چگونه درمان کنیم,گرفتگی گوش در کودکان,گرفتگی …

توصیه‌ های امام رضا (ع) درباره استحمام

توصیه‌ های امام رضا (ع) درباره استحمام

توصیه‌ های امام رضا (ع) درباره استحمام خواص استحمام,فواید استحمام,استحمام درمانی,خاصیت استحمام,خواص استحمام درمانی,خواص استحمام برای پوست,خواص استحمام برای مو,خواص استحمام برای جوانی,خواص استحمام برای بارداری,خواص خوردن استحمام,فواید استحمام خام,فواید استحمام پخته

جوش صورت

جوش صورت , جوش صورت نوزاد , جوش صورت نشانه چیست , جوش صورت در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد جوش صورت و راههای درمان آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد جوش صورت

همان گونه که می دانید جوش صورت عارضه ای بسیار ناراحت کننده است که بسیاری از افراد در زندگی با آن رو به رو می شوند. اگرچه اغلب ما به اشتباه فکر می کنیم که جوش و لک های پوست، مختص دوران نوجوانی هستند، اما حقیقت این است که جوش صورت می تواند در مراحل مختلف زندگی بروز کند. بسیاری از افراد، علاوه بر صورت، این عارضه را بر روی شانه ها، پشت، گردن، سینه، بالای دست ها، و سایر نقاط بدن تجربه می کنند. پس اگر به هر نحو از جوش رنج می برید، احتمالا علاقه مندید که با ماهیت، دلایل بروز و راههای احتمالی درمان آن آشنا شوید. جوش صورت می تواند برای هرکسی، و در هر سنی اتفاق بیافتد. درحالی که برخی از افراد، پوستی پاک و بدون جوش دارند، خیلی ها هم ممکن است در بیشتر عمر خود با چالش مبارزه با این مشکل دست و پنجه نرم کنند. جوش همچنین می تواند درجات مختلفی به لحاظ شدت داشته باشد. اینکه یک فرد در طول ماه یا سال، یک یا دو جوش بزند به هیچ وجه چیز عجیبی نیست. اما افراد مبتلا به جوش خفیف تا متوسط، معمولا همیشه یکی دو جوش را به همراه خود دارند. از طرفی، افراد مبتلا به جوش شدید، ممکن است در تمام صورت، گردن و پشتشان، حتی صد ها جوش داشته باشند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد جوش صورت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علل جوش صورت

پزشکان می گویند که بلوغ مهم‌ترین عامل آغازکننده آکنه است و علت آن هم افزایش هورمون آندروژن می‌باشد. ثابت شده‌است که هورمون آندروژن یا هورمن مردانه باعث افزایش تولید چربی و همچنین افزایش روند شاخی شدن پوست می‌شود. سایر عوامل شروع‌کننده عبارتند از: حاملگی تغییرات هورمونی؛ مواد پاک‌کننده پوست؛ رطوبت بیش از حد؛ تعریق زیاد؛ وراثت؛ استفاده از هورمون‌های آنابولیک (فراگَشتی)(که مورد استفاده بدن‌سازان قرار می‌گیرد)؛ تحریک پوست با خاراندن و همچنین ایجاد زمینه التهاب و عفونت؛ تجمع سلول‌های مرده و ایجاد زمینه مناسب برای بسته شدن دهانه فولیکول مو؛ استرس با مکانیزم افزایش هورمون‌های فوق کلیوی که آندروژن‌ها هم در آن وجود دارند؛ داروهای دارای هالوژن (ید، کلرید، برومید) مثل لیتیوم، باربیتورات‌ها و غیره؛ غذاهای دریایی که حاوی ید زیاد هستند؛ غذاهای حاوی قند و چربی زیاد؛ غذاهای حاوی پروتئین کم؛ کاهش مصرف ویتامین E و ویتامین A.

جوش زیرپوستی

جوش زیر پوستی یا کمودون یا به صورت مفرد کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: سرسیاه و سرسفید. جوش سرسفید (Whiteheads): با نام کمودون‌ بسته نیز شناخته می‌شوند، زیرا چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست از باز شدن مجرای بسته شده جلوگیری می‌کنند و التهاب در زیر پوست باقی می‌ماند. اگر سر این التهاب بیرون بیاید شبیه دانه‌ای کوچک با حبابی از چرک است. جوش سرسیاه (Blackheads): به کمودون‌های باز معروفند. این جوش‌ها به راحتی به چشم می‌آیند. رنگ تیره‌ای دارند و روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که این جوش‌ها در اثر آلودگی به وجود آمده‌اند و با شدت سعی در پاک کردن آنها می‌کنند. این کار فایده‌ای ندارد و ممکن است پوست را آزار داده و مشکلات دیگری ایجاد کند. سیاهی سر این جوش‌ها ملانین‌ِ غدد چربی پوست است که وقتی در معرض هوا قرار گرفته‌اند اکسید شده‌ و به این رنگ درمی‌آیند.

جوش و آبلیمو

همه می دانیم که راه معجزه‌ آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید. نحوه‌ی استفاده: پیش از خوابیدن از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید. نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود از این روش استفاده کنند.

تشخیص آکنه

به طور کلی تشخیص آکنه ، یک تشخیص کلینیکی است. یعنی پزشک با معاینه بیمار شاکی از عارضه پوستی و با مشاهده نوع ضایعات، ضمن تشخیص بیماری، شدت آن را نیز تشخیص می‌دهد تا پروتکل درمانی لازم را برنامه‌ریزی کند. تشخیص بیماری آکنه برای پزشکان و به‌خصوص پزشکان متخصص پوست راحت است . اگر یک پزشک صورت بیمار را معاینه می‌کند، بیشتر از هر چیز قصد ارزیابی شدت بیماری را دارد تا بخواهد بیماری آکنه را تشخیص دهد.

جوش و خمیردندان

خمیر دندان برای درمان جوش فوق‌ العاده است. اگر به عنوان روشی بعد از یخ گذاشتن استفاده شود سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید. نحوه‌ی استفاده: قبل از اینکه جوش روی صورت‌‌تان جا خوش کند کمی خمیردندان سفید را روی آن ناحیه بمالید و بگذارید حین خواب شبانه آنجا بماند. وقتی بیدار شدید با آب سرد آن را بشویید. در صورتی که قرار نیست خانه را ترک کنید می‌توانید این کار را در میانه‌ی روز دوباره تکرار کنید. برای اینکه این روش فایده‌ای داشته باشد خمیردندان حداقل باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. نکته: خمیردندان می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کند، بنابراین مهم است که از این روش با احتیاط و به شیوه‌ی درست استفاده کنید.

درمان غیر دارویی جوش صورت

درمان غیر دارویی بازکردن سوراخ کومدون با دست یا سوزن و وارد کردن فشار به آن‌ها برای تخلیه که این کار در نهایت اغلب به لک شدن پوست منجر می‌شود؛ استفاده از صابون گلیسرین یا ضدباکتری؛ پیلینگ سطحی با استفاده از گلیکولیک اسید و سالیسیلیک اسید؛ استفاده از فوتوتراپی با نور قرمز، نور آبی یا بعضی از انواع لیزرها برای درمان از طریق مصرف بعضی از سیفیجات مانند اسفناج یا سبزی‌های که دارای برگ پهن می‌باشند ویا با مصرف میوه جات مانند هندوانه، البالو ، و… و همچنین مصرف هویج که برای ازبین بردن اکنه بسیار مفید است. برای شست شوی صورت‌های دار جوش می‌باشند باید این صورت‌ها را با اب خیلی ولرم که خیلی گرم نباشد وخیلی هم سرد نباشد یعنی معتدل و برای خشک کردن بایستی به جای حوله از دستمال کاغذی نرم استفاده کرد .

جوش صورت و بخور

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زاید از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می‌برند به همراه دارد. نحوه‌ی استفاده: یک ظرف بزرگ را با آب داغ پر کنید، سپس صورت خود را در نزدیکی دهانه‌ی ظرف قرار دهید به طوری که بخار آب به پوست‌تان برسد. به هیچ عنوان پوست‌تان را در تماس با آب داغ قرار ندهید، زیرا ممکن است منجر به سوختگی شود. نکته: بخور را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.

جوش صورت و سیگار

هر بار که سیگارتان را روشن می‌کنید، درصد اکسیژنی که به پوست‌تان می‌رسد، کاهش می‌یابد. سیگار کشیدن فقط موجب سرطان و از بین رفتن کلاژن و الاستین و در نتیجه چروک شدن پوست نمی‌شود، بلکه به‌خاطر وجود ماده‌ی کارسینوژن در دود آن آثار مخرب دیگری چون انسداد منافذ پوستی و تحریک پوست را نیز به همراه دارد. سیگار باعث می‌شود پوست شما خشک و تحریک‌پذیر شود و چربی بیشتری تولید کند که نتیجه‌ی آن ایجاد جوش‌های بیشتر است. چه باید کرد؟ کار این بخش خیلی خیلی ساده است: سیگار نکشید؛ هم عمرتان زیادتر می‌شود و هم پوست‌تان بهتر و زیباتر.

جوش صورت و روغن درخت چای

روغن درخت چای درمان‌کننده‌ی حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکروب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید آنها را بهبود می‌دهد. نحوه‌ی استفاده: گلوله‌ی پنبه‌ای را در روغن درخت چای غوطه‌ور کنید و بر موضع جوش بمالید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید. راه دیگر مخلوط کردن چند قطره از این روغن در یک قاشق ژل آلوئه‌ورا است. مخلوط به دست آمده را روی جوش‌ها و سایر نقاط مشکل‌دار پوست‌تان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. نکته: اگر پوست شما حساس است نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

جوش صورت و استرس

استرس یکی از عوامل ایجاد آکنه و آکنه نیز عامل ایجاد استرس است؛ در حقیقت این دو در یک چرخه‌ی معیوب با هم مرتبط‌ هستند. وقتی تحت فشارید پوست شما هورمون‌های استرس (مانند کورتیزول) تولید می‌کند. این هورمون غدد چربی را به ساختن تستوسترون تحریک می‌کند، میزان تولید چربی را افزایش می‌دهد و در نهایت جوش‌ها یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند. چه باید کرد؟ مرتب ورزش کنید، مدیتیشن و اختصاص دادن زمانی برای تمرکز و کسب آرامش را فراموش نکنید. این کار شما را از تنش و استرس رها می‌کند و بدن‌تان از ترشح هورمون‌هایی که به پوست‌ آسیب می‌زند، جلوگیری می‌کند.

درمان جوش صورت با سیر

سیر گیاهی است که به علت مزه‌ی عالی و فایده‌های پزشکی مورد توجه است. سیر دارای خواص اثبات شده‌ی قوی ضدباکتریایی، تقویت سلولی و ضدویروس است و به عوامل بیماری‌زای مسری حمله‌ می‌کند. سیر همچنین در تقویت قوای جسمی نقش دارد. سیر خام در طب قدیمی هند، آیوروِدا، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش‌های رسیده برشمرده می‌شود و طبیبان آیورودا بر سر خواص سیر در درمان جای جوش‌ها و همچنین در جلوگیری از عود مجدد جوش قسم می‌خورند. بدون در نظر گرفتن گزارش‌های طب آیورودا درباره‌ی سیر، به اندازه‌ای افراد مختلف به فواید خوردن سیر خام در پیشگیری و درمان جوش‌ صورت اشاره‌ کرده‌اند که می‌توان آن را درمانی عالی برشمرد. سیر این ماده‌ی ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان برای درمان سریع جوش‌ها کارساز است. همچنین سولفور موجود در سیر به تسریع فرایند بهبودی جوش کمک می‌کند. نحوه‌ی استفاده: یک حبه سیر را دو نیم کنید. سیر را روی جوش بمالید و بعد از ۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. نکته: خوردن روزانه‌ی یک حبه سیر خام به پاک‌سازی خون‌تان نیز کمک می‌کند. اما توجه کنید که در مصرف سیر خام زیاده‌روی نکنید تا معده‌ی شما اذیت نشود.

دلایل جوش صورت چیست

1.آب میوه‌ها چه چیز بدی می‌تواند در نوشیدن یک لیوان آب میوه یا آب سبزیجات تازه وجود داشته باشد؟ وقتی آب یک میوه یا سبزی را می‌گیرید، در واقع فیبر موجود در آن ماده غذایی را از بین می‌برید و صرفا قند طبیعی آن میوه یا سبزیجات برایتان باقی می‌ماند. قند موجود در این نوشیدنی‌ها موجب به هم خوردن سطح انسولین در بدن شده و با انتشار هورمون‌هایی باعث تولید روغن زیاد و گرفتگی منافذ پوستی می‌شود. علاوه بر این، افزایش سطح قند خون خطر التهاب را افزایش می‌دهد و موجب انسداد منافذ پوستی و بروز آکنه می‌شود. ۲. پودر پروتئین میل فزاینده به مصرف پروتئین باعث شده که پودرهای پروتئینی را در تهیه بلغور جوی دوسر، ماکارونی و حتی قهوه استفاده کنیم. با توجه مقاله سال ۲۰۱۶ در مجله آکادمی درماتولوژی آمریکا، بسیاری از برندهای تجاری از پروتئین‌های لبنی یا کازئین در تهیه محصولات خود استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف این محصولات توسط ورزشکاران و بدنسازان باعث بروز جوش و آکنه در آن‌ها می‌شود. ۳. مصرف بیش از اندازه محصولات دارویی و بهداشتی قفسه‌های داروخانه‌ها پر از کرم، روغن، سرم، اسانس و پودر است. اما استعمال بیش از اندازه آن‌ها بر روی بعضی از انواع پوست ایده چندان مناسبی نخواهد بود. محصولات آبرسان و ضد پیری از جمله تولیداتی هستند که بعضا بیش از اندازه استفاده می‌شوند. اگر در یک دوره طولانی مدت از این محصولات استفاده کنید، ممکن است جوش بزنید یا با گرفتگی منافذ پوست مواجه شوید، به خصوص اگر پوست چرب داشته باشید. متخصصان توصیه می‌کنند که تا حد امکان از محصولات روغنی بر روی پوست صورت استفاده نکنیم تا دچار جوش و آکنه نشویم. ۴. تلفن همراه و جوش روی صورت اعتیاد به فیس بوک، توییتر، اسنپ چت و سایر شبکه‌های اجتماعی به دلایل مختلف برای پوست مضر است. هر بار که صدای زنگ یکی از این رسانه‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی را می‌شنویم، دچار استرس می‌شویم. استرس موجب انتشار آندروژن شده و با تولید چربی باعث بروز التهاب و آکنه می‌شود. به علاوه، قرار دادن تلفن همراه نزدیک به صورت در ۲۴ ساعت روز باعث می‌شود که باکتری‌های انباشته در سطح تلفن باعث بروز آکنه بر روی صورت شوند. مالش تلفن همراه بر روی پوست صورت و دست نیز باعث تحریک غدد چربی می‌شود؛ اگر در این شرایط عرق کنید، چربی در منافذ سطح پوست به دام می‌افتد. بدیهی است که اگر تلفن همراهتان دارای میکروب باشد (که حتماً هست)، وضعیت جوش‌ها بدتر خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از هدفون صورت خود را از آسیب‌های احتمالی مصون نگه دارید. ۵. پاک‌کننده نقش پاک‌کننده‌ها در از بین بردن آلودگی و چربی‌ها غیرقابل انکار است. پاک‌کننده‌های ناملایم با PH قلیایی می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. این تحریک ممکن است با التهاب و سوزش همراه باشد یا در حالت بدتر موجب آکنه شود. متخصصان توصیه می‌کنند به جای این محصولات از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید که مواد تشکیل دهنده آن بر روی پوست انباشته نشود. فوم پاک‌کننده نیوتروجینا که حاوی پلیمرهای اصلاح شده‌است، گزینه خوبی است. این محصول پوست شما را کمتر تحریک می‌کند و تأثیر قابل توجهی در درمان جوش و آکنه دارد. ۶. رفت و آمد فرقی نمی‌کند برای رفت و آمد از اتوبوس استفاده می‌کنید یا ماشین، یا اینکه قدم می‌زنید؛ در هر صورت آلودگی هوا به پوست شما آسیب می‌رساند و موجب التهاب می‌شود. متخصصان تصور می‌کردند که جوش و آکنه به دلیل انسداد منافذ شکل می‌گیرند. امری که در نهایت به بروز جوش‌های سرسیاه یا سرسفید منجر می‌شود. آنچه در مورد این عارضه مسلم است، این است که التهاب منشأ آن است

جوش صورت و جوش‌ شیرین

جوش‌شیرین راه‌ حل خانگی مفید دیگری برای درمان جوش است که با لایه‌برداری پوست و باز‌ کردن راه تخلیه‌ی چربی و سلول‌های مرده جوش‌ها را از بین ‌می‌برد. جوش‌شیرین کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان از آن به عنوان ضدبو، به عنوان خمیردندان و در محلول‌های مختلف خانگی برای لایه‌برداری پوست استفاده کرد. التهاب جوش زمانی که سلول‌های پوست و ارگانیسم‌های کوچک در کنار هم جمع می‌شوند و یک جوش متورم را ایجاد می‌کنند، شکل می‌گیرد. التهاب پوست علاوه بر اینکه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند می‌تواند واقعا دردناک باشد. بخشی از قدرت جوش‌شیرین در مراقبت از پوست به این دلیل است که قادر است به عنوان بخشی از درمان التهاب پوست و در یک برنامه‌ی درمانی به کار رود. مثلا از مواد معمولی موجود در آشپزخانه می‌توان برای درست کردن ماسک‌های قوام‌دار با پایه‌ی جوش‌شیرین استفاده کرد. ماسک‌های خانگیِ پوشاننده‌ی صورت که با جوش‌شیرین درست شوند می‌توانند به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی کمک کنند. نحوه‌ی استفاده: جوش‌شیرین را با مقداری آب و آبلیمو مخلوط کرده و یک خمیر باقوام درست کنید. پوست خود را به دقت بشویید و در حالی که نم‌دار است خمیر را در نواحی مشکل‌دار پوست بمالید، آنگاه چند دقیقه تا زمانی که خمیر روی پوست شما خشک شود صبر کنید. صورت‌ خود را با آب گرم بشویید. برای اینکه سریع‌تر نتیجه بگیرید این فرایند را دوبار در روز تکرار کنید. نکته: هرگز جوش‌شیرین را بیشتر از چند دقیقه‌ی محدود روی پوست رها نکنید، زیرا ممکن است موجب خشکی و حساسیت شود.

نکاتی در مورد جوش صورت و راه های درمان آن

اگر پیوسته صورتتان جوش می زند می توانید روی خواص مهره مار حساب کنید چرا که  به خاطر خواص فوق العاده مغناطیسی که دارد باعث تسکین درد در بدن شما می شود و جوش صورت را ریشه کن می کند و باعث افزایش زیبایی می شود همانطوری که ثابت شده است کسانی که مهره مار اصل دارند زیباتر به نظر می آیند.

اگر صورتتان به دلیل حساسیت دارویی جوش زده است می توانید از شربت هیدروکسی زین استفاده کنید.از این دارو برای درمان جوش هایی استفاده می شود که خود به دلیل حساسیت دارویی به وجود آمده اند.برای درمان این نوع جوش ها بهترین درمان برای این بثورات، خودداری از مصرف دارویی است که باعث ایجاد آن ها شده است. پس از این که مصرف دارو متوقف شد، ممکن است 5 تا 10 روز طول بکشد تا بهبودی در پوست ایجاد شود. برای از بین رفتن کامل بثورات نیز به حدود 3 هفته زمان نیاز می باشد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.