موارد مصرف و عوارض قرص کلردیازپوکساید 10 چیست

موارد مصرف و عوارض قرص کلردیازپوکساید 10 چیست

قرص کلردیازپوکساید قرص کلردیازپوکساید ,قرص کلردیازپوکساید  5,قرص کلردیازپوکساید ۱۰,قرص کلردیازپوکساید5 چیست,قرص کلردیازپوکساید چیست,قرص کلردیازپوکساید10 توضیحاتی در مورد قرص کلردیازپوکساید قرص کلردیازپوکساید با نام لاتین Chlordiazepoxide ، به منظور کاهش فشارهای روحی و …

روش های خانگی و سریع برای درمان یبوست شدید با طب سنتی

روش های خانگی و سریع برای درمان یبوست شدید با طب سنتی

درمان یبوست شدید  درمان یبوست شدید ،درمان یبوست شدید در کودکان،درمان یبوست شدید کودکان،درمان یبوست شدید در سالمندان،درمان یبوست شدید در طب سنتی،درمان یبوست شدید با خاکشیر،درمان یبوست شدید در بارداری بیماری …

قانون های ساده برای پشت میزنشین ها

قانون های ساده برای پشت میزنشین ها

قانون های ساده برای پشت میزنشین ها کمردرد,بیماری کمردرد,کمردرد در بارداری,علائم کمردرد,درمان کمردرد,درمان کمردرد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کمردرد,کمردرد را چگونه درمان کنیم,کمردرد در کودکان,کمردرد در بزرگسالان,کمردرد در نوزادان,کمردرد …

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی در سایت جسارت

خواص نارنج ,خواص نارنج برای لاغری,خواص نارنج برای پوست,خواص نارنج در بارداری,خواص نارنج در طب سنتی,خواص نارنج برای مو,خواص نارنج و عسل,خواص نارنج در دوران بارداری,خواص نارنج برای پوست,خواص آب نارنج برای لاغری,خواص نارنج در لاغری,خواص نارنج و لاغری,خواص نارنج برای پوست و مو,خواص پوست نارنج برای مو,خواص آب نارنج برای پوست,خواص اب نارنج برای پوست صورت,خواص نارنج بر پوست,خواص اب نارنج در بارداری

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

خواص نارنج , خواص نارنج برای لاغری , خواص نارنج برای پوست , خواص نارنج در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

طبیعت میوه نارنج از دیدگاه طب ایرانی، سرد و خشک است ولی مزاج پوست زرد و شکوفه آن گرم و خشک است, طبق اصول طب ایرانی تمامی ترش مزه‌ها به اعصاب ضرر می‌رسانند اما از بین ترش‌مزه‌ها نارنج کمترین ضرر را برای اعصاب دارد زیرا در آب نارنج ماده‌ای صمغی و لعابی وجود دارد که آن را در بین مرکبات ممتاز کرده و به علت همین مواد است که ترشی آن برای عصب‌ها ضرر کمتری دارد و برای سرفه و درد سینه مفید است.

خواص نارنج

نارنج یکی از گیاهان بومی ایران است که بخشهای مختلف آن مصارف درمانی فراوان داشته، در طب سنتی از خواص نارنج برای درمان اختلالات کبدی و صفرا استفاده میشده است. خوردن این میوه ترش و پرخاصیت و استفاده از شکوفه های این گیاه که به بهارنارنج معروف است و از آن عرق گیاهی تهیه میشود، برای همه گروههای سنی مفید بوده، استفاده از آن در رژیم غذایی به صورت مصرف میوه نارنج، عرق بهارنارنج، چای، رب نارنج و … علاوه بر خوش طعم نمودن غذاها به تغذیه و سلامت کمک شایانی خواهد نمود. برای آشنایی بیشتر با خواص نارنج و فواید آن برای سلامتی و دفع سموم بدن، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اگر آب نارنج را با عسل مخلوط و مصرف شود, از زیان آن خواهد کاست, اگر مبتلا به درد سینه و سرفه گرم هستید یک عدد نارنج را از میان دو قسمت کرده کمی نبات کوبیده و کمی نشاسته روی آن بپاشید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا یکی دو جوش بزند و سپس آن را به‌صورت مکیدنی میل کنید.

خواص نارنج برای لاغری

درخت نارنج به نظر میرسد، از دورگه گیری دو گونه دیگر از مرکبات شامل نارنگی و دارابی به دست آمده است. این گیاه همیشه سبز بوده، گاهی میوه های سال قبل هنوز باقی مانده که میوه های جدید حاصل میشوند. ارتفاع این درخت 3 تا 9 متر بوده، بسیار به درختان پرتقال شباهت دارد، با این تفاوت که تاج درخت نارنج انبوه تر و متراکم تر و ارتفاع آن کوتاه تر از درخت پرتقال است.  برگها و شکوفه های درخت نارنج بسیار معطر بوده، همانند میوه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردارند. از مهمترین خواص بهار نارنج، تقویت اعصاب، درمان بی خوابی و رفع غم و افسردگی است

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

خواص نارنج , خواص نارنج برای لاغری , خواص نارنج برای پوست , خواص نارنج در بارداری

پوست این میوه هم سرشار از خاصیت و طبیعت و مزاج آن گرم و خشک است, از خلال پوست نارنج می‌توان مانند خلال پوست پرتقال مربا تهیه کرد و هم با خیساندن آن در سرکه ترشی ساخت. مربا و ترشی پوست نارنج تقویت‌کننده معده است, مصرف حدود 4گرم از پوست خشک نارنج برطرف کننده حالت تهوع و استفراغ است و باعث خارج شدن انگل‌های دستگاه گوارش می‌شود.

خواص نارنج برای پوست

طبع میوه نارنج سرد و خشک است و هرچه میزان ترشی آن بیشتر باشد، درجه سردی آن نیز افزایش می یابد. برخی از مهمترین خواص نارنج و فواید درمانی آن عبارتند از : نارنج حالت لزجی دارد که این لزجت برای درمان سرفه و مشکلات مجاری تنفسی که علت ایجاد آن از حرارت و خشکی است، بسیار مفید میباشد . به این منظور میوه نارنج را از وسط به دو نیم تقسیم کرده، هسته های آن را خارج نمایید و مقداری نبات کوبیده شده روی آن بپاشید، سپس کمی به آن حرارت دهید تا حد نزدیک به جوش آب برسد. این ترکیب، داروی خوبی برای قفسه سینه، مشکلات حنجره و مجاری تنفسی و درمان سرفه است. کمک به هضم بهتر غذا، پیشگیری و درمان نفخ و سوء هاضمه، افزایش اشتها و درمان حالت تهوع از خواص نارنج برای حفظ سلامت دستگاه گوارش است.

اگر نارنج را به‌صورت کامل و با حرارت کم و به همراه کمی آب پخته تا اجزایش از هم جدا شود و سپس آن را بر روی پوست و مو خود بمالید متوجه خواهید شد که یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مویتان پیدا کرده‌اید همچنین این مخلوط در رفع خارش‌های پوستی نیز مؤثر است.

خواص نارنج در بارداری

نارنج به دلیل ترکیبات شیمیایی مفیدش، به درمان اختلالات عصبی و سردرد هایی که حاصل از مشکلات صفراوی است خاتمه می دهد. همچنین از خواص نارنج، کمک به تصفیه خون، درمان اختلالات کبدی و کاهش ترشح صفرا است. پوست میوه نارنج، تقویت کننده قلب بوده، خاصیت نشاط آور و آرامبخش دارد. همچنین مصرف میوه، شکوفه و سایر فراورده های این گیاه و حتی بوییدن آن، به درمان اختلالات خواب و افزایش احساس شادی و سرخوشی کمک میکند. جالب است بدانید برگ درخت نارنـج را اگر با دست تحت فشار قرار داده و له کنید، عطر ملایم و مطبوعی از آن خارج می شود که استشمام آن برای آرامش اعصاب و برطرف نمودن اندوه مفید بوده، انسان را فرحناک می نماید .

آب نارنج عصاره میوه نارنج است که برای از یبن بردن تلخی آن، بعد از آب گرفتن نارنج، 2 بار آنرا جوشانده و بعد از خنک شدن آب نارنج را مصرف می کنند. نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب نارنج همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد.این مایع ترش به دلیل طعم ویژه ای که دارد در صورتی که به غذا یا سالاد اضافه شود، نیاز به مصرف نمک را کاهش می دهد و به تحریک اشتها کمک می کند.

خواص نارنج در طب سنتی

میزان کالری نارنج بسیار پایین بوده، پیشنهاد خوبی برای افزایش سطح سلامت میباشد. به طور کلی ارزش غذایی و خواص نارنج شبیه به خواص پرتقال و خواص نارنگی بوده، سرشار از ویتامین ث است. در ۱۰۰ گرم آب نارنج مقدار ویتامین ها به قرار زیراست :  ویتامین آ،۳واحد – ویتامین ب۱، ۱۴میلی گرم – ویتامین ب۲، ۶ میلی گرم – ویتامین سی۲۵۰ میلی گرم .

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

خواص نارنج , خواص نارنج برای لاغری , خواص نارنج برای پوست , خواص نارنج در بارداری

آب نارنج طبیعت سرد و خشک دارد. طبق اصول طب سنتی، ترشی‌ها همه به عصب‌ها ضرر می‌رسانند. از بین ترش مزه ها، نارنج کمترین ضرر را به عصب‌ها می‌رساند. خوردن آب نارنج همراه با شکر، صفرای زیادی را از بدن خارج می‌کند. آب نارنج، خاصیت کاهندگی قند خون است. از این رو به بیماران دیابتی توصیه می شود این چاشنی را همراه سالاد سبزیجات تازه و غذایشان میل کنند. کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان آب نارنج مصرف کنند. آب نارنج پایین آورنده چربی خون است. در ضمن یک ضدعفونی کننده محسوب می شود و مصرف آن هنگام گلودرد اثرات مثبتی را به همراه دارد.

خواص نارنج برای مو

مضرات نارنج (موارد احتیاطی و منع مصرف) : زیاده روی در خوردن نارنج، کبد را ضعیف میکند، مخصوصا اگر ناشتا خورده شود. با توجه به اینکه عرق بهارنارنج بسیار زود فاسد شده و کپک میزند، توصیه میشود همیشه از عرق گیاهی تازه استفاده نموده وبرای نگهداری آن را در شیشه های تیره و دور از نور قرار دهید. زیاده روی در خوردن عرق بهار نارنج میتواند باعث بیخوابی شود. بهترین نوع میوه نارنج، نوعی است که هم پوست رویی و هم پوست نازک داخل میوه خیلی ضخیم نباشد و هر چه پوسته ها نازکتر باشند کیفیت و خواص نارنج بالاتر بوده و هضم و جذب آن نیز راحت تر است

خواص نارنج

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.