فروشگاه اینترنتی ایران رنگ

فروشگاه اینترنتی ایران رنگ

فروشگاه اینترنتی ایران رنگ بزرگترین استارتاپ فروشگاه آنلاین کشور در حوزه رنگ و ابزارآلات رنگ ، با پشتیبانی چند انبار در سطح کشور و شبکه فروش و توزیع پیشرفته با قابلیت ارسال …

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پنجره دار کوچک و بزرگ

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پنجره دار کوچک و بزرگ

چکیده : طراحی دکوراسیون اتاق خواب پنجره دار کوچک و بزرگ می تواند برای شما چالش برانگیز باشد در این نوشته به بررسی دکوراسیون اتاق خواب و پرده های مورد نیاز آن پرداخته …

تفاوت اصلی ارز دیجیتال تتر ₮ با دلار کاغذی چیست؟

تفاوت اصلی ارز دیجیتال تتر ₮ با دلار کاغذی چیست؟

انقلاب ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته شتاب بیشتری گرفته است و افراد بیشتری به دنبال ارزهای دیجیتال به عنوان پناهگاهی امن برای پول خود هستند. یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در …

انواع محیط کاری و لباسهایی که مناسب آنهاست

میگویند نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را به دست آورید؛ مگر اینکه برای همان شغل لباس بپوشید. ما یک قانون جدید را به این قانون اضافه میکنید؛ نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را حفظ کنید، اگر لباس مناسب محل کارتان را نپوشید. هر محل کاری قواعد مربوط به خودش را دارد وو اگر فکر میکنید هر لباسی برای هر محل کاری مناسب است؛ بهتر است در طرز فکرتان تجدید نظر کنید و از این مقاله چشم برندارید.

شناسایی وضعیت محیط کار

لباس پوشیدن برای مصاحبه کاری معمولا از قوانین ثابتی پیروی میکند؛ اما بعد از قبول شدن در مصاحبه و گرفتن شغل باید با توجه به محیط کارتان لباس بپوشید. نپوشیدن لباس مناسب محل کار به این معناست که شما اهمیتی نمیدهید بخشی از تیم جدید باشید یا به قوانینشان احترام بگذارید. به طور کلی استایل مردانه محیط کار به سه دسته رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی یا روزمره تقسیم میشود. البته این سه دستهبندی قابلیت تقسیم شدن به جزئیات بیشتر را دارد؛ اما از آنجایی که اغلب محیطهای کاری در ایران خارج از این سه حالت نیستند، در این مقاله به معرفی این سه استایل میپردازیم تا در محیط کارتان با بقیه هماهنگ شوید و به اصطلاح وصله ناجور به نظر نرسید.

استایل کاملا رسمی در محیط کار

برای اینکه استایل کاملا رسمی مردانه را بشناسید، باید تعریف محیط کاری رسمی را بدانید. محیط کاری رسمی جایی است که در آن میزان صمیمیت بسیار پایین است. مدیر تیم بیشتر از آنکه تیم را رهبری کند و به آنها انگیزه دهد، مدیریت میکند و از رابطه نزدیک دوری میکند. در این وضعیت معمولا دیواری شیشهای بین افراد وجود دارد که شاید ظاهرا دیده نشود؛ اما همیشه احساس میشود. معمولا شرکتهای بزرگ با تعداد پرسنل زیاد و بخشبندی کم، محیطی رسمی دارند. همچنین شرکتهایی که رده سنی آنها بیش از 45 سال است، خود به خود قواعد محیط رسمی را به خودش خواهد گرفت. در محیط کاری رسمی معمولا به طور مرتب جلسههای جدی و رسمی برای عقد قرارداد با سایر شرکتها وجود دارد و مهمانهای حاضر در جلسه غریبه هستند.

• اگر در چنین محیطی کار میکنید، روی خرید کت و شلوارهای شیک و خوش دوخت مردانه سرمایهگذاری کنید. سراغ کت و شلوارهایی بروید که طوسی یا سرمهای هستند و ترجیحا از کراوات استفاده کنید. موقع خرید کت و شلوار رسمی علاوه بر رنگ به سایز آن هم دقت داشته باشید. بهتر است از پوشیدن کت و شلوار تنگ یا گشاد خودداری کنید؛ کت و شلوار تنگ از رسمی بودنتان کم میکند و کت و شلوار گشاد باعث میشود بی نظم به نظر برسید. کت و شلواری را انتخاب کنید که کاملا اندازه شماست.

• سعی کنید دو یا سه پیراهن کاملا رسمی و شیک داشته باشید. رنگ پیراهنهای شما باید به کت و شلوارتان بیایند. به خاطر داشته باشید نباید یقه پیراهنتان را بیش از حد باز بگذارید. این کار باعث میشود بی ملاحظه و غیر جدی به نظر برسید.

• کفشی که برای پوشیدن در شرکت به آن نیاز دارید، یک جفت کفش جلو بسته کاملا رسمی است. از پوشیدن صندل در تابستان و بوت بلند در زمستان به شدت خودداری کنید.

• سعی کنید بین رنگ کمربند و کفشتان هماهنگی ایجاد کنید و در نهایت بین رنگ این دو گزینه و رنگ کت و شلوار و پیراهن هارمونی به وجود آورید.

محیط کار غیر رسمی

آیا همکارانتان را به اسم کوچک صدا میزنید؟ آیا آنها را خارج از محیط کارتان هم میبینید؟ آیا با همکارانتان دوست هستید و آیا سن و سال شما و رئیستان به هم نزدیک است؟ اگر جوابتان به این سوالها مثبت است؛ شما در یک محیط غیر رسمی کار میکنید که جز زمانی که با غریبههای شرکتهای رسمی قرار مصاحبه دارید، نیازی به پوشیدن لباس رسمی نیست. محیط کار اغلب استارت اپها و شرکتهایی با مدیریت و نیروهای جوان اغلب غیر رسمی است و کار تیمی و صمیمیت در آن به شدت دیده میشود.

• اگر در یک محیط کاری غیر رسمی کار میکنید، بهتر است همیشه در کمدتان جدیدترین انواع شلوار مردانه لی و پارچه ای را داشته باشید. پوشیدن شلوار لی به معنی مجاز بودن هر مدلی نیست؛ هر چقدر هم که محیط کار شما غیر رسمی باشد؛ نباید شلوار جین زاپ دار بپوشید یا سراغ مدلهای غیر متعارف بروید. یک شلوار جین سرمهای تیره و راسته به اغلب لباسهای شما خواهد آمد.

• در تابستان چندین پولوشرت و تی شرت رنگی و ساده تهیه کنید و در زمستان پوشیدن پلیورهای یقه هفت یا پلیورهای یقه گرد و پیراهن را فراموش نکنید.

• با خیال راحت کتانی بپوشید، صندل به پا کنید یا با نیمبوتهایتان قدم بزنید. در یک شرکت غیر رسمی راحتی شما مهم است چون در نهایت باید بازده کار را بالا ببرد؛ کسی کفشهایتان را زیر ذره بین نمیبرد.

محیط کاری نیمه رسمی

محیط کاری نیمه رسمی نه کاملا در دسته بندی رسمیها قرار میگیرد و نه به دسته شرکتهای غیر رسمی تعلق دارد. رابطه بین کارمندان این شرکت بینابین است؛ یعنی عدهای با هم صمیمی هستند و با بقیه غیر صمیمی. معمولا این شرکتها وضعیت نیمه خصوصی دارند و گروه سنی کارمندان طیف متنوعی را در نظر میگیرد. شرکتها تازه تاسیس نیستند و سابقهای چندین ساله دارند و فضای کاریشان نیمه جدی است.

• چنانچه در شرکتی نیمه رسمی کار میکنید؛ خوب است چند دست شلوار پارچهای شیک مردانه تهیه کنید. رنگهایی مثل سرمهای، بژ، عاجی و شیری میتوانند برای شلوارهای شما مناسب باشند.

• خرید کت تک را فراموش نکنید. لازم نیست رنگ کت تک شما عین شلوارتان باشد؛ هماهنگی یا هم خانواده بودن آنها هم ایده خوبی خواهد بود. برای یاد گرفتن قواعد رنگها از چرخه رنگ کمک بگیرید. • رنگ پیراهن شما باید فصل مشترکی با رنگ کت تک و شلوارتان داشته باشد.

• میتوانید به جای کفش کاملا رسمی از کالج مردانه استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 دی 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.