علائم و درمان گیاهی و قطعی خار پاشنه چیست و درمان آن

علائم و درمان گیاهی و قطعی خار پاشنه چیست و درمان آن

خار پاشنه خار پاشنه ,خار پاشنه چیست,خار پاشنه پا چیست,خار پاشنه پا,خار پاشنه به انگلیسی,خار پاشنه پا درمان,خار پاشنه+طب سنتی,خار پاشنه چیست و چگونه درمان میشود,خار پاشنه چیست و درمان آن توضیحاتی …

از پیشگیری تا درمان یبوست

از پیشگیری تا درمان یبوست

از پیشگیری تا درمان یبوست یبوست,بیماری یبوست,یبوست در بارداری,علائم یبوست,درمان یبوست,درمان یبوست با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان یبوست,یبوست را چگونه درمان کنیم,یبوست در کودکان,یبوست در بزرگسالان,یبوست در نوزادان,یبوست در بهار,یبوست …

خواص و عوارض قرص ویاگرا تاخیری زنانه چیست

خواص و عوارض قرص ویاگرا تاخیری زنانه چیست

قرص ویاگرا قرص ویاگرا ,قرص ویاگرا چیست,قرص ویاگرا برای زنان,قرص ویاگرا زنانه,قرص ویاگرا تاخیری,قرص ویاگرا برای خانمها,قرص ویاگرا ویکی پدیا,قرص ویاگرا زنان,قرص ویاگرا بانوان,قرص ویاگرا ایرانی,قرص Viagra چیست,عوارض قرص ویاگرا چیست توضیحاتی …

قرص ایمی پرامین

قرص ایمی پرامین ,قرص ایمی پرامین 25,قرص ایمی پرامین ۲۵ برای چیست,قرص ایمی پرامین چیست,قرص ایمی پرامین ۲۵,قرص ایمی پرامین برای چیست

قرص ایمی پرامین

توضیحاتی در مورد قرص ایمی پرامین

قرص ایمی پرامین دارویی از دسته ی داروهای ضد افسردگی های سه حلقه ای است و معمولاً برای درمان افسردگی در بزرگسالان تجویز می شود.♥این دارو همچنین در درمان شب ادراری در کودکان و موارد دیگری که مربوط به افسردگی نمی باشند هم استفاده دارد . علت اصلی بروز افسردگی ناشناخته است اما هدف از درمان دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و…جهت رساندن فعالیت و عملکرد روزانه ی فرد به سطح طبیعی، می باشد. داروهایی مانند ایمی پرامین می توانند به برطرف نمودن علائم افسردگی مانند کم خوابی یا کمبود اشتها کمک قابل توجهی کنند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف قرص ایمی پرامین 25 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

عملکرد قرص ایمی پرامین

این دارو در بدن با افزایش سطح ناقل های شیمیایی موجود در مغز که نقش پیام رسانی عصبی بین سلول های اعصاب رابر عهده دارند،علائم افسردگی رابرطرف می نماید. اما در کودکان با سن بیشتر که با وجود این تغییرات مشکل پا بر جامی ماند، در برخی موارد نیاز به دارودرمانی وجود دارد.در این موارد ایمی پرامین توسط پزشک متخصص می تواند تجویز شود. اما این دارو برای اطفال زیر شش سال مناسب نمی باشد.

مصرف قرص ایمی پرامین

پیش از شروع مصرف این دارو در صورت باردار یا شیرده بودن ،سابقه ی بیماری هایی نظیر تیروئید پر کار ،مشکلات کبدی ،صرع،دیابت،یبوست های مزمن،بیماری قلبی عروقی،چشمی و یا بیماری های اعصاب و سایر بیماری هارا به پزشک خود اطلاع دهید. از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید . قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض نامناسبی برای بیمار در برداشته باشد که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت دارو می گویند و عوارضی همچون سردرد،تهوع،ضعف،حملات ترس و بی حالی در بر دارد. از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود (خصوصا سایر داروهایی که تاکنون و در یک ماه اخیر برای درمان افسردگی و خواب استفاده نموده اید) در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. اگر ایمی پرامین به صورت یک نوبت در روز تجویز شود بهترین زمان مصرف آن شب ها پیش از خواب می باشد.اما برخی پزشکان ترجیح می دهند دارو را در مقدار کمتر اما در دو تا سه نوبت در روز برای درمان افسردگی تجویز کنند لذا. حتماً دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف نمایید. ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود. این دارو با غذا تداخلی ندارد و میتوانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید. به دلیل این که مسمومیت با ضد افسردگی های سه حلقه ای بسیار خطرناک می باشد دارو را به همان مقدار تجویز شده مصرف کنید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.در صورت مصرف بیش از حد یا ناخواسته ی دارو حتما با مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید.

عوارض قرص ایمی پرامین

در مدت درمان با این دارو ممکن است خشکی دهان را تجربه کنید که برای برطرف نمودن آن می توانید از آدامس یا آبنبات های بدون شکر استفاده نمایید. یبوست ،خواب آلودگی،تاری دید و احساس گیجی و خستگی نیز از عوارض شایع این دارو می باشند که با یک رژیم غذایی حاوی وعده های غذا سبک و ساده و حاوی فیبر مناسب و با محدود کردن غذا های چرب و پر ادویه و مصرف به اندازه آب در شبانه روز این علائم را کاهش دهید. در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند. بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید . مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. اگر برای اولین بار از این دارو استفاده می کنید ممکن است با تغییروضعیت سریع از حالت نشسته به ایستاده سرگیجه مختصری ایجاد شود کهبه مرور برطرف می شود. این حالت طبیعی است. هنگام برخواستن ، به ارامی بلند شوید. در صورتی که مبتلا به دیابت هستید ،مصرف این دارو ممکن است باعث افزایش قندخون شما شود لذا قندخون خودرا به صورت منظم چک کنید و با پزشک خود درمورد آن صحبت کنید.

موارد مصرف قرص ایمی پرامین

قرص ایمی پرامین برای رفع بیماری افسردگی و نیز شب‌ ادراری در کودکان تجویز می‌شود. قرص ایمی پرامین (Imipramine) برای کنترل و درمان افسردگی توسط پزشک تجویز می‌شود.خشکی دهان، تاری دید و یبوست از عوارض قرص ایمی پرامین می‌باشد. 

مکانیسم اثر قرص ایمی پرامین

از طریق مهار برداشت مجدد نوراپی‌نفرین و سروتونین توسط پایانه سلول عصبی پیش‌سینماپسی غلظت سیناپسی آنها را در سیستم عصبی مرکزی افزایش می‌دهد.

فارماکوکینتیک قرص ایمی پرامین

این دارو پس از تجویز خوراکی به سرعت و به‌طور کامل جذب می‌شود.دارای متابولیسم گذر اول کبدی بوده و متابولیت فعال آن دزپیرامین‌ می باشد راه دفع دارو کلیوی است. پیوند این دارو به پروتئین بسیار زیاد است. نیمه عمر دارو 25-11 ساعت و زمان لازم برای شروع اثر ضد افسردگی 3-2 هفته می‌باشد.

عوارض جانبی قرص ایمی پرامین

خشکی دهان خواب آلودگی، تاری دید، یبوست، تهوع، اشکال در ادرار کردن، عوارض قلبی- عروقی، واکنش‌های ازدیاد ، حساسیت، اختلالات رفتاری، اختلالات حرکتی، تداخل در فعالیت جنسی، تغییرات قند خون، افزایش اشتها و وزن و عوارض اندوکرین مثل ژنیکوماستی، اختلالات خونی و هیپوناترمی از عوارض جانبی دارو هستند.

تداخل دارویی با قرص ایمی پرامین

مصرف همزمان با داروهای ضد آریتمی، خطر آریتمی‌بطنی را افزایش می‌دهد. مصرف همزمان این دارو با مهار کننده‌های آنزیمMAO باعث تحریک CNS و بالا رفتن فشار خون می‌گردد. این دارو از طریق کاهش آستانه تشنج با اثر داروهای ضد صرع مقابله می‌کند. بعضی از داروها ضد صرع با کاهش غلظت پلاسمایی این دارو، اثر ضد افسردگی آن را کاهش می‌دهند این دارو اثر پائین آورنده فشار خون کلونیدین و گوانتیدین را کاهش می‌دهد و در صورت قطع ناگهانی این دو دارو خطر افزایش فشار خون زیاد می‌شود. مصرف همزمان این دارو با فنوتیازین‌ها موجب افزایش عوارض جانبی آنتی‌موسکارینی‌ می‌شود. مصرف همزمان این دارو با داروهای مقلد سمپاتیک ممکت است سبب تشدید عوارض قلبی-عروقی و احتمالا بروز آریتمی، تاکی‌کاردی یا افزایش فشار خون شود. مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد تیروئید ممکن است خطر بروز اگرانولوسیتوز را افزایش دهد. مصرف همزمان فراورده‌های حاوی الکل و سایر داروهای مضعفCNS با این داو ممکن است سبب بروز ضعف شدید CNS، ضعف تنفسی و کاهش فشار خون شود. سایمتیدین با مهار متابولیسم این دارو، غلظت پلاسمایی آن را افزایش می‌دهد.تداخلات دارویی از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند اثربخشی قرص ایمی پرامین را افزایش یا کاهش دهد. تصور کنید که شما دارویی مصرف می‌کنید که عملکرد این دارو را کاهش می‌دهد. بنابراین این موضوع می‌تواند موجب کاهش اثر آن و همچنین طولانی‌شدن درمان و یا غیر مؤثر گردیدن آن شود. عکس این موضوع نیز صادق است. بدین صورت که اگر داروی دیگری میزان تأثیر قرص ایمی پرامین را افزایش دهد می‌تواند شما را مستعد عوارض آن نماید. بنابراین پزشک شما بایستی دوز این دارو را کاهش دهد تا احتمال عوارض آن را بکاهد. توجه: در صورتی که شما علایمی نظیر تشنج، کاهش شدید میل جنسی، تغییرات خلقی شدید، افسردگی غیر معقول، تغییر در بینایی و یا تغییر در ضربان قلب خود شدید بی‌درنگ به یک مرکز درمانی مجهز و یا پزشک خود مراجعه نمایید و از راهنمایی وی بهره‌مند گردید.

هشدار در مورد مصرف قرص ایمی پرامین

در موارد زیر مصرف این دارو باید با احتیاط فراوان مصرف شود: الکلسیم‌حاد، آسم، اختلالات دو قطبی، اختلالات خونی‌و گوارشی، گلوکوم با زاویه باریک‌، افزایش‌فشار کره چشم، پرکاری تیروئید، هیپرتورفی پروستات، عیب کار کلیه، اسکیزوفرنی، حملات تشنجی، حساسیت به داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای و احتباس ادرار.

توصیه هایی در مورد مصرف قرص ایمی پرامین

1. از قطع ناگهانی مصرف دارو باید پرهیز شود. در صورت نیاز، کاهش مقدار مصرف به تدریج در طول یک دوره حداقل 4 هفته‌ای باید انجام شود. 2. در هفته‌های اول درمان به دلیل افزایش تمایل به خودکشی باید بیمار را تحت نظر قرار داد 3. بیش از یک داروی ضد افسردگی در یک زمان نباید تجویز شود. 4. برای شروع اثرات درمانی این دارو حداقل دو هفته وقت لازم است. 5. درمان سالمندان باید با حداقل مقدار شروع شود، زیرا به عوارض جانبی این دارو حساسترند. 6. به علت نیمه‌عمر طولانی دارو تجویز یک‌باره مقادیر آن در موقع خواب، کفایت می‌کند. 7. به بیمار باید یاد‌آوری شود که در صورت بروز علائم آنتی‌موسیکارینی به درمان ادامه دهد، چون به این اثرات تا حدی تحمل حاصل می‌شود. 8. در صورت وجود سابقه مصرف مهار کننده‌های آنزیم MAO توسط بیمار، باید دو هفته بعد از قطع آن مصرف این دارو را آغاز نمود. 9. در صورت ضرورت مصرف دارو‌های مهار‌کننده MAO باید حداقل یک هفته میان قطع این دارو و شروع مصرف داروی جدید فاصله ایجاد شود. 10. این دارو با ایجاد خواب‌آلودگی ممکن است بر اعمالی که نیاز به مهارت و هوشیاری دارند مانند رانندگی، تأثیر بگذارد. 11. دوره درمان با این دارو باید کامل شود.این دارو نباید بیش از مقدار توصیه‌شده مصرف شود. 12. در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو،اگر رژیم درمانی به صورت چند نوبت در روز می‌باشد، به محض به یادآوردن آن نوبت باید مصرف شود، مگر اینکه تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد، در این صورت، مقدار مصرف بعدی نیز نباید دو برابر گردد. اگر رژیم درمانی بصورت مصرف در هنگام خواب باشد، نباید هنگام صبح دارو مصرف شود. بهتر است در این موارد با پزشک مشورت گردد. 13. به دلیل احتمال بروز منگی و سرگیجه و هنگام برخاستن ناگهانی از حالت خوابیده یا نشسته باید احتیاط نمود. 14. با مصرف این دارو خشکی‌دهان ممکن است بروز نماید .در صورت تداوم این عارضه به مدت بیش از دو هفته باید به پزشک مراجعه نمود. 15. احتمال بروز حساسیت به نور با مصرف این دارو وجود دارد.لذا ضروری است از پوشش ضد آفتاب استفاده شود. 16. بیمار باید 7-3 روز پس از قطع مصرف دارو تحت نظر باشد. 17. در صورت نیاز به هرگونه عمل جراحی یا درمان اضطراری، پزشک باید از مصرف دارو مطلع شد.

قرص ایمی پرامین چیست

قرص ایمی پرامین (Imipramine) دارویی است که در درمان مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب، وسواس و مشکلات شب‌ادراری به خصوص در کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت قرص ایمی پرامین به گروهی از داروها به نام TCAs (داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای) تعلق دارد. این گروه دارویی موجب افزایش سطح ماده‌ای شیمیایی به نام سروتونین در مغز می‌گردد. این دارو در دو شکل قرص و آمپول موجود است. اما تزریق عضلانی دارو به ندرت مورد استفاده‌ است. ایمی پرامین پس از تجویز خوراکی به سرعت و بطور کامل جذب شده و زمان لازم برای شروع اثر ضدافسردگی دارو 3-2 هفته می‌باشد.

مقدار مصرف قرص ایمی پرامین

این دارو را بایستی همراه آب معمولا یک تا چهار بار در روز مصرف نمایید. شما بایستی این دارو را مطابق نسخه خود مصرف نمایید و از افزایش یا کاهش این دارو بدون نظر پزشک خود جدا خودداری نمایید. دوز قرص ایمی پرامین به میزان پاسخ شما به دارو، شدت مشکلتان، سن و همچنین سایر داروهایی که مصرف می نمایید وابسته می‌باشد. به طور معمول برای درمان افسردگی بزرگسالان، 50-25 میلی‌گرم سه یا چهار بار در روز مصرف می‌شود و سپس مقدار مصرف برحسب تحمل و نیاز بیمار تنظیم می‌گردد. مصرف این دارو همراه غذا می‌تواند عوارضی نظیر تهوع را تا حدودی کاهش دهد. در صورتی که قرص ایمی پرامین موجب خواب‌آلودگی شما گردد ممکن است پزشک شما به شما توصیه نماید تا این دارو را قبل از رفتن به رختخواب مصرف نمایید.

قرص ایمی پرامین و تمایل به خودکشی

در هفته‌های اول درمان به دلیل افزایش تمایل به خودکشی باید بیمار را تحت نظر قرارداد. کودکان و سالمندان بیش از سایر گروه‌های سنی به این دارو حساس می‌باشند. بنابراین توصیه می‌گردد این افراد با نظارت خاصی از داروی خود استفاده نمایند. ایمی پرامین به مقدار کم در شیر ترشح می‌شود. منافع دارو برای مادر در برابر مضرات آن برای شیرخوار باید سنجیده شود. ایمی پرامین با میزان بروز بالای کمی فشار خون وضعیتی همراه است. بعد از اولین مقدار مصرف، باید فشار خون بیمار در حالت ایستاده و نشسته اندازه‌گیری شود. قطع مصرف دارو نباید به‌ طور ناگهانی صورت گیرد، بلکه باید تدریجی و در طول زمان انجام شود. مصرف این دارو حداقل 48 ساعت قبل از اعمال جراحی باید قطع شود. این دارو با ایجاد خواب‌آلودگی، ممکن است بر اعمالی که نیاز به مهارت و هوشیاری دارند (مانند رانندگی) تاثیر بگذارد. دوره درمان با این دارو باید کامل شود. مصرف دارو برای افسردگی در کودکان کوچکتر از ۲۱ سال توصیه نمی‌شود.

مشخصات قرص ایمی پرامین

ایمیپرامین یکی از داروهای ضد افسردگی سه‌حلقه‌ای است که برای درمان برخی دیگر از اختلالات روحی همچون اختلال هراس، فوبی اجتماعی، دردهای عصبی و همچنین در مقدار کم برای کنترل شب ادراری (شب‌میزی) در کودکان بزرگتر از ۶ سال به‌کار می‌رود. این دارو در دو شکل قرص و آمپول موجود است. اما تزریق عضلانی دارو به ندرت مورد استفاده‌است

تاریخچه قرص ایمی پرامین

در سال ۱۹۵۵ رولند کان روانپزشک سوئیسی که از ابتدای دهه ۱۹۵۰ برای به دست آوردن دارویی مؤثر بر بهبود روحیه تلاش می‌کرد، متوجه شد ترکیب G 22355 که در سال ۱۹۵۱ در ایالات متحده توسط هافلیگر و اشنایدر ساخته شده بود، تأثیر مثبتی بر بیماران افسرده با عقب‌ماندگی ذهنی دارد[۲]. کان این دارو را «تیمولپتیک» (thymoleptic) به مفهوم نگهدارنده هیجانات – در برابر داروهای موسوم به «نورولپتیک» (neuroleptics)- به مفهوم نگهدارنده اعصاب نامید.

نکاتی در مورد مصرف قرص ایمی پرامین

طی دوره درمان درازمدت، بررسی دوره‌ای وضعیت کبدی، کلیوی، قلبی و هماتولوژیک باید انجام شود. احتمال بروز حساسیت به دوز و عوارض جانبی در جوانان و سالمندان بیشتر است، دوز دارویی کمتری باید در این بیماران استفاده شود. سالمندان دریافت‌کننده ضد افسردگی ۳حلقه‌ای ممکن است افزایش وزن یابند ، بنابراین اقدامات کنترل وزن الزامی است. هیپرگلیسمی یا هیپوگلیسمی ممکن است در بعضی از بیماران ایجاد شود. بیماران دیابتی به ویژه در خلال درمان اولیه باید کنترل شوند. هنگامی که بیمار از بیمارستان مرخص می‌شود، به بیمار و اعضای مسئول خانواده بیاموزید تا دوز دارو را دو برابر یا حذف نکنند یا فواصل بین دوزها را تغییر ندهند.

بیشتر بخوانید : قرص فلوکستین ♥ قرص ترامادول ♥ قرص ایمیونس ♥ قرص ایندرالقرص اکس

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.