التهاب زبان

التهاب زبان

التهاب زبان چیست؟ التهاب زبان،درمان التهاب زبان،گلوسيت‌,التهاب زبان کوچک,التهاب زبان و دهان, علت التهاب زبان,گلوسيت چيست,گلوسيت زبان,بيماري گلوسيت,درمان بيماري گلوسيت

پیشگیری از دیابت با خوراکی ها

پیشگیری از دیابت با خوراکی ها

پیشگیری از دیابت با خوراکی ها دیابت,بیماری دیابت,دیابت در بارداری,علائم دیابت,درمان دیابت,درمان دیابت با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان دیابت,دیابت را چگونه درمان کنیم,دیابت در کودکان,دیابت در بزرگسالان,دیابت در نوزادان,دیابت در …

زنجبیل با سرطان تخمدان مبارزه مى كند

زنجبیل با سرطان تخمدان مبارزه مى كند

زنجبیل با سرطان تخمدان مبارزه مى كند خواص زنجبیل,فواید زنجبیل,زنجبیل درمانی,خاصیت زنجبیل,خواص زنجبیل درمانی,خواص زنجبیل برای پوست,خواص زنجبیل برای مو,خواص زنجبیل برای جوانی,خواص زنجبیل برای بارداری,خواص خوردن زنجبیل,فواید زنجبیل خام,فواید زنجبیل پخته

کپسول روغن گل مغربی

کپسول روغن گل مغربی ,کپسول روغن گل مغربی چیست,کپسول روغن گل مغربی باریج,کپسول روغن گل مغربی برای چیست,کپسول روغن گل مغربی باریج اسانس

کپسول روغن گل مغربی

توضیحاتی در مورد کپسول روغن گل مغربی

یکی از جالب ترین کشفیات در زمینه ی طب پیشگیری، فرآورده های گل مغربی یا همان گل پامچال است.♥ البته داروهای این گیاه به صورت قرص و روغن هم در دسترس می باشد که شامل ترکیباتی از فنیل آلانین برای کاهش درد می باشد. محصولات گل مغربی برای درمان سردرد های مزمن بسیار مفید هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و زمان مصرف کپسول روغن گل مغربی در بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول روغن گل مغربی چیست

قرص گل مغربی نوعی کپسول ژلاتینی محتوی عصاره روغنی گل مغربی است. میزان و طریقه مصرف قرص گل مغربی، دو بار در روز هر بار 2-1 کپسول نرم است.

نحوه مصرف کپسول روغن گل مغربی

به طور معمول حداکثر میزان استفاده از EPO به عنوان مکمل غذایی، روزانه 4 گرم می باشد که این مقدار حاوی 300 تا 360 میلی گرم GLA است. بعضی منابع مصرف روزانه تا 8 گرم برای بزرگسالان و 4 گرم برای کودکان را بلامانع می دانند. برای تسکین درد آرتریت روماتوئید، برخی از کارشناسان توصیه می کنند که روغن گل مغربی را همراه با کپسول روغن ماهی مصرف کنید طبق دستورالعمل برچسب استفاده شود. فرآورده های مختلفی از روغن گل مغربی بیشتر مکمل غذایی هستند و می توانند هر روز با مقادیر معینی مصرف شوند.

ترکیبات کپسول روغن گل مغربی

کپسول یا قرص گل مغربی از فراورده‌های تهیه شده از گیاه دارویی زیبا و پرفایده گل مغربی با نام علمی Evening primrose است. از این گیاه علاوه بر قرص خوراکی، روغن، لوسیون یا پماد نیز تهیه شده که مصرف موضعی دارند. فراورده اصلی این گیاه که امروزه در داروخانه ها موجود است کپسول ژلاتینی محتوی عصاره روغنی گل مغربی است.

خواص کپسول روغن گل مغربی

1- از قرص گیاه گل مغربی به عنوان یک مکمل دارویی در تامین نیاز بدن به اسیدهای چرب ضروری استفاده میشود. 2- این قرص در درمان علایم قبل از قاعدگی بسیار موثر بوده، کاهش درد پستان پیش از قاعدگی و رفع مشکلات قبل از یائسگی از موارد استفاده از این قرص گیاهی است. 3- از قرص گل مغربی برای درمان اختلال نعوظ در مردان و رفع برخی ناتوانی‌های جنسی آنان استفاده میشود. 4- برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید و بیماری اسکلروز مفید است و باعث کاهش علائم این بیماری‌ها میگردد. 5- مصرف قرص گل مغربی برای مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی و عروقی مفید میباشد. 6- استفاده از این قرص باعث کاهش درد می شود و به طور فزاینده‌ای در درمان سردردهای مزمن مفید است. 7- برای رفع مشکلات ناشی از افزایش سن نظیر درد مفاصل، آرتروز و … استفاده از این قرص به عنوان مکمل توصیه میگردد. 8- کپسول گل مغربی به درمان بیش فعالی کودکان کمک میکند. 9- استفاده از این قرص به تنظیم هورمونی بدن کمک کرده یکی از نتایج استفاده از این قرص بهبود سلامت بافت پستان است و به طور کلی در پیشگیری از ایجاد سرطان پستان موثر است. 10- استفاده از این قرص در درمان بیماری‌های ناشی از کم کاری کبد تاثیر دارد.

موارد مصرف کپسول روغن گل مغربی

درمان کمکی در نوروپاتی دیابتی، آرتریت روماتوئید، بیماری اسکلروز متعدد، سندرم پیش از قاعدگی، درد پستان پیش از قاعدگی و درمان اختلال نعوظ، خصوصاً ناشی از دیابت و اختلالات میکرووسکولار دیابت.

کپسول روغن گل مغربی و دیابت

خواص روغن گل مغربی گسترده بوده برخی خواص دارویی آن شامل اثرات ضدالتهابی، ترمیم کننده سریع زخم‌ها، مهار تجمع پلاکت‌ها، درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزمای حساسیتی و درمان عفونت‌های ویروسی است. همچنین در رفع مسمومیت‌ها به خصوص مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی، درمان تصلب شرائین و درمان بیمارهای ناشی از کم کاری سلولهای کبدی کاربرد دارد. بدن افراد مبتلا به دیابت و افراد مسن کمتر قادر به تبدیل لینولنیک اسید به گاما لینولنیک اسید می باشد، لذا مصرف روغن دانه گل مغربی تحت نظارت پزشک برای این افراد توصیه شده است. ضد آلرژی، ضد التهاب، ضد سرطان، قابض، ملین، کاهش دهنده کلسترول، کاهش دهنده پُرفشاری خون، آرام بخش، مغذی (تأمین کننده اسیدهای چرب ضروری بدن) و وازودیلاتور (گشاد کننده رگها) است. برای استفاده بهتر و به اندازه از روغن این گیاه، قرص گل مغربی که حاوی این روغن است تهیه شده که دارای همان خواص گل مغربی است.

ترکیبات شیمیایی کپسول روغن گل مغربی

بذور کاملاً رسیده و خشک شده گیاه گل مغربی، بخش دارویی آن را تشکیل می‌دهند که بدون بو و با طعم نسبتاً روغنی و تلخ هستند. بذرهای این گیاه دارای ۲۰ تا ۳۰ درصد روغن میباشند که یک منبع تجاری مهم جهت گاما لینولنیک اسید هستند. مهمترین اجزای روغن این گیاه که در تهیه قرص روغن گل مغربی از آن استفاده میشود، عبارتند از لینولنیک اسید (۷۰ درصد)، گاما لینولنیک اسید (۷ تا ۱۰ درصد)، اولئیک اسید و پالمتیک اسید. گاما لینولنیک اسید یک اسید چرب غیر اشباع ضروری است که به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی مهم مطرح بوده و در ساختار غشاهای سلولی، تراوایی پوست و جابجایی کلسترول نقش به سزایی دارد و از نظر برخی محققین روغن دانه‌های گل مغربی، فعالترین فرم بیولوژیکی گاما لینولنیک اسید را دارا است.

مصرف کپسول روغن گل مغربی

در زمان استفاده از این قرص لازم است، فراورده از دید و دسترس اطفال دور نگه داشته شود. بلافاصله پس از مصرف، درب ظرف قرص را محکم ببندید و دور از نور، در دمای 30-15 درجه سانتی‌گراد نگهداری نمایید. در بیماران مبتلا به درد پستان، قبل از درمان با این دارو باید تشخیص سرطان پستان رد شده باشد. به پزشکان توصیه میشود در بیماران تحت درمان با داروهای ضد تشنج یا دارای سابقه تشنج، اثرات قرص گل مغربی را به دقت پایش نمایند. استفاده از این قرص در سه ماهه اول بارداری ممنوع است، لیکن در زمان شیردهی مصرف به اندازه آن و با تجویز پزشک بیخطر است. مقدار مصرف قرص گیاه دارویی گل مغربی، 2 بار در روز هر بار 2-1 کپسول نرم است. همچنین استفاده از راهنمای مصرف قرص و روغن گل مغربی هنگام مصرف لازم است.

تداخل دارویی با کپسول روغن گل مغربی

مصرف این قرص با برخی داروهای شیمیایی مانند آسپرین، کلوپیدوگرل، وارفارین موجب افزایش خونریزی خواهد شد و مصرف همزمان این قرص با داروهای ضد تشنج منجر به افزایش احتمال تشنج خواهد گردید

کپسول روغن گل مغربی و کاهش درد مفاصل

بررسی ها نشان می دهد که مصرف مکمل روغن گل مغربی و سایر منابع GLA سبب کاهش درد مفاصل و التهاب در بیماری های مفصلی می شود. در یک مطالعه شش ماهه کاهش علائم التهاب در آرتریت روماتوئید با دریافت کپسول های حاوی GLA نسبت به گروه پلاسبو، دیده شده است. در مطالعه دیگر تعداد مفاصل حساس و متورم در مقایسه با گروه پلاسبو کاهش یافته بود.

کپسول روغن گل مغربی و آسیب های عصبی

تحقیق ها نشان می دهد که GLA موجود در روغن گل مغربی می تواند باعث پیشگیری و درمان آسیب های عصبی (نوروپاتی) در بیماران دیابتی باشد. در یک مطالعه یک ساله علائمی نظیر بی حسی و گزگز شدن در افرادی که نوروپاتی خفیف دیابتی داشتند، با مصرف روغن گل مغربی نسبت به گروه پلاسبو کاهش یافت.

کپسول روغن گل مغربی و اگزما

در بعضی از بیماران زمانی که مشکلات تغذیه ای مربوط به GLA وجود داشته باشد، اگزما دیده می شود. بنابراین دریافت GLA از طریق مصرف روغن گل مغربی می تواند مفید واقع شود. در بعضی مطالعه ها نشان داده شده است که این روغن می تواند التهاب های ناشی از اگزما را در مقایسه با گروه پلاسبو کاهش داده و علائمی نظیر خارش، ترشح و پوسته پوسته شدن پوست که مربوط به اگزما هستند را بهبود بخشد. در این حالت بیمار نیاز کمتری به استفاده از کرم های استروئید و دارو و در نتیجه عوارض جانبی ناخوشایند آن ها دارد.

کپسول روغن گل مغربی و ناتوانی جنسی

از طریق بهبود جریان خون، GLA موجود در روغن گل مغربی به مواردی از درمان ناتوانی جنسی در مردان که ناشی از اختلال های جریان خون در اعضای تناسلی است، کمک می کند. برای این منظور روغن معمولا با ویتامین C و Ginko Biloba تجویز می شود. به علاوه روغن به مدت طولانی مصرف می شود. GLA از تنگ شدن عروق خونی پیشگیری کرده و سپس از تشکیل پلاک در جدار رگ به دنبال افزایش کلسترول جلوگیری می کند. به علاوه با بهبود عملکرد رحم در زنانی که نازایی دارند، مفید واقع می شود.

کپسول روغن گل مغربی در بارداری و شیردهی

مثل همه داروها، در ارتباط با استفاده از این فراورده در طول سه ماهه اول بارداری، رعایت احتیاط توصیه می‌شود. مصرف این دارو در دوران شیردهی بی خطر است زیرا شیر مادر دارای لینولئیک اسید و گاما لینولنیک اسید می باشد. البته بعضی متخصصان طب سنتی استفاده از روغن گل مغربی را برای زنان باردار و شیرده ممنوع دانسته اند.

کپسول روغن گل مغربی و پوست

روغن گیاه گل مغربی حاوی دو نوع ماده مغذی است: گاما لینولنیک اسید (GLA) و لینولنیک اسید. هر دو ماده مغذی دارای اسیدهای چرب امگا ۶ هستند که به جذب اینولین کمک می‌کنند. اینولین، ساختاری است که سلولهای ما را می‌سازد. این ماده‌ ی مغذی هورمون‌ ها را تنظیم می‌کند، بافت پوست را بهبود می‌بخشد، اعصاب را بهتر می‌کند و از التهاب جلوگیری می‌کند. متأسفانه بدن نمی‌تواند اسیدهای چرب امگا تولید کند و ما این ماده‌ی مغذی را از غذاهایی که می‌خوریم، دریافت می‌کنیم.

کپسول روغن گل مغربی و جوش

کورک یا جوش های هورمونی معمولا با التهاب افزایش می‌یابند. عوامل ضد التهابی در روغن گل مغربی، پوست تحریک شده را آرام خواهد کرد. همچنین فلورای پوست را دوباره متعادل کرده، چربی را تنظیم می‌کند و سطح پوست را صاف می‌گرداند که تمام این ها به داشتن پوستی صاف و بدون جوش کمک می‌کنند. به منظور جلوگیری از بروز جوش، فقط مقدار کمی از این روغن را مستقیما روی جوش قرار دهید. همچنین می توانید چند قطره از روغن گل مغربی را به مرطوب‌کننده‌ی مورد‌علاقه‌تان اضافه کنید. این محصول را مثل همیشه روی پوست‌تان بمالید و این کار را تا زمانیکه پوست‌ تان شروع به آرام شدن کند، انجام دهید.

آشنایی با کپسول روغن گل مغربی

فراورده را از دید و دسترس اطفال دور نگهدارید. بلافاصله پس از مصرف، در ظرف را محکم ببندید و دور از نور، در دمای 30-15 درجه سانتی‌گراد نگهداری نمایید. در بیماران مبتلا به درد پستان، قبل از درمان با این دارو باید تشخیص سرطان پستان رد شده باشد. به پزشکان توصیه میشود در بیماران تحت درمان با داروهای ضدتشنج یا دارای سابقه تشنج، اثرات این دارو را به دقت پایش نمایند.زیاده‌ روی در مصرف این گیاه و فراورده‌ های تهیه شده از آن ممکن است باعث: کاهش انعقاد خون و افزایش خونریزی سر درد سوء هاضمه ایجاد حالت تهوع . از آنجا که گل مغربی آسیب پیشرونده مفاصل در آرتریت روماتوئید را متوقف نمی کند آن را در جای دارو استفاده نکنید. اگر شما در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستید از گل مغربی استفاده نکنید (تصور بر این است که GLA رشد سلول های سرطانی پروستات را ترویج می دهد). اگر شما تشنج دارید ازخوردن گیاه گل مغربی اجتناب نمایید گزارش شده است که GLA ممکن است تشنج در افراد مبتلا به اختلالات تشنج را آغاز کند. از خوردن گیاه گل مغربی در دوران بارداری اجتناب کنید نگرانی از روغن های غنی از GLA است که می تواند به جنین آسیب برسانند.گل مغربی در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی، سوپر مارکت ها موجود است و در برخی از کشورها، با نسخه پزشک داده می شود. فرآورده های گل مغربی به صورت روغن و قرص و کپسول در بازار وجود دارد. البته مصرف به صورت موضعی به صورت روغن، پماد، لوسیون و کرم بیشتر دیده می شود.

بیشتر بخوانید : کپسول زغال ♥ کپسول زینتوما ♥ کپسول زینک پلاس ♥ کپسول زردچوبهکپسول زیره

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.