خواص و مضرات فلفل قرمز در بارداری و طب سنتی و سرماخوردگی

خواص و مضرات فلفل قرمز در بارداری و طب سنتی و سرماخوردگی

فلفل قرمز فلفل قرمز ,فلفل قرمز و فشار خون,فلفل قرمز به انگلیسی,فلفل قرمز در بارداری,فلفل قرمز گیشا,فلفل قرمز و لاغری,فلفل قرمز میرداماد,فلفل قرمز و سرماخوردگی توضیحاتی در مورد فلفل قرمز فلفل گیاهی …

آیا رابطه ای بین مصرف زنجبیل و سقط جنین وجود دارد؟

آیا رابطه ای بین مصرف زنجبیل و سقط جنین وجود دارد؟

آیا رابطه ای بین مصرف زنجبیل و سقط جنین وجود دارد؟ آیا رابطه ای بین مصرف زنجبیل و سقط جنین وجود دارد؟ در سایت جسارت  زنجبیل و سقط جنین ، زنجبیل برای …

خواص درمانی چای های گیاهی

خواص درمانی چای های گیاهی

خواص درمانی چای های گیاهی خواص چای های گیاهی,فواید چای های گیاهی,چای های گیاهی درمانی,خاصیت چای های گیاهی,خواص چای های گیاهی درمانی,خواص چای های گیاهی برای پوست,خواص چای های گیاهی برای مو,خواص …

مضرات و خواص چای در طب سنتی و اسلامی از نظر بزرگان

چای در طب سنتی ، چای سبز در طب سنتی ، مضرات چای در طب سنتی ، خواص چای در طب سنتی ، مصرف چای در طب سنتی ، طبع چای سبز در طب سنتی ، خواص چای سبز در طب سنتی ، مصرف چای سبز در طب سنتی ، فواید چای در طب سنتی ، مضرات چای سبز در طب سنتی ، جایگاه چای در طب سنتی ، مضرات چای سیاه در طب سنتی ، عوارض چای در طب سنتی ، خواص چای ترش در طب سنتی ، خوردن چای در طب سنتی ، مصرف چای از نظر طب سنتی ، چای سیاه در طب سنتی ، چای از نظر طب سنتی

چای در طب سنتی ، خواص چای در طب سنتی ، مصرف چای در طب سنتی ، عوارض چای در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص چای در طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در طب سنتی مانند طب جدید تعادل در مصرف مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. مانند خیلی از مواد غذایی، اگر چای سیاه را به درستی مصرف نکنیم مشکلات فراوانی را برای بخش های مختلف بدن به وجود خواهد آورد.چای سیاه که پراستفاده ترین چای در دنیای غرب است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند اما آیا می دانید همین خواص چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟ در طب سنتی مانند طب جدید تعادل در مصرف مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. مانند خیلی از مواد غذایی، اگر چای سیاه را به درستی مصرف نکنیم مشکلات فراوانی را برای بخش های مختلف بدن به وجود خواهد آورد.

چای در طب سنتی

برگ چای، دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، پیگمان های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است. چای از تشکیل لخته های خونی در سرخرگ های اصلی جلوگیری می کند.پلاک ها در واقع ترکیبی از چربی خطرناک و کلسترول هستند.محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که فالونوئید داخل چای سیاه باعث کاهش LDL – کلسترول بدخون  میشود که  میتواند منجر به حملۀ قلبی و مغزی شود. علاوه بر آن، مردهائی که بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز مینوشند، نسبت به مردانی که فقط دو یا سه فنجان چای سیاه در روز مینوشند، به مراتب در معرض خطر کمتری برای سکتۀ مغزی هستند.هر یک فنجان چای بین 150 تا 200 میلی گرم فلاوونوئید دارد. علاوه بر این ها میزان فلاوونوئید موجود در چای سیاه درست به همان اندازه چای سبز است.

خواص چای در طب سنتی

پزشکان دانشگاه غرب استرالیا نیز در یک بازبینی جدید یادآور شدند که نوشیدن منظم چای سیاه یا چای سبز می تواند 11 درصد خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را کاهش دهد.متخصصان تغذیه معتقدند که به لحاظ تحویل آنتی اکسیدان ها، دو فنجان چای معادل پنج نوبت مصرف سبزیجات یا دو عدد سیب حاوی آنتی اکسیدان ها است. مزایای چای به طور چشمگیری به خاطر محتوای فلاوونوئید آن است. چای سیاه همچنین میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود. محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام TF-2 در چای سیاه باعثمیشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به خودکشی بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد.چای سیاه میتواند میکروبها از جمله میکروبهائی که باعث اسهال، ذاتالریه، التهاب مثانه، و عفونتهای پوستی میشوند را خنثی کند.از خواص دیگر چای سیاه کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندانها، کاهش میزان کلسترول، تسکین آرتروز ،از بین بردن تبخال و شاید هم کمک به سوختن چربی باشد. نوشیدن مرتب چای، حافظه را تقویت کرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است. 
چای در طب سنتی ، خواص چای در طب سنتی ، مصرف چای در طب سنتی ، عوارض چای در طب سنتی
چای را خیلی داغ نخورید. دلایلی در دست است که خوردن مایعات خیلی داغ ممکن است به مخاط گلو و نای آسیب برساند و به بروز سرطان منجر شود.

مصرف چای در طب سنتی

محمد عبادیانی درباره خواص چای اظهار داشت: چای نیز مانند هر خوراکی دیگری فواید و زیان‌هایی دارد.اما از آنجا که طبیعت آن، در درجه دوم گرم و خشک است، مدام‌نوشیدن آن زیان‌آور نیست؛پس افرادی که از نوشیدن چای، دچار مشکل می‌شوند، دارای سوء مزاج، ضعف مزاج یا… هستند.به‌گفته وی بهترین چای، چای سفید است که خواص آن بیشتر از انواع دیگر چای (سبز، بنفش، تیره و سیاه) و قوی‌تر از آنهاست و به آن، چای ختایی می‌گویند. چای سبز از این جهت، پس از چای سفید قرار می‌گیرد و دیگر انواع چای، از نظر خواص، از آنها ضعیف‌ترند.این استاد طب سنتی بیان داشت: امروزه چای سفید به‌دلیل گران‌بودن، توسط عموم مردم استفاده نمی‌شود ولی چای سبز و سیاه، به‌سبب ارزان‌تربودن در همه جهان مورد استفاده عموم مردم هستند.عبادیانی افزود: طبیعت چای، بنابر نظر حکیم عقیلی خراسانی، گرم و خشک در مرحله دوم است و اینکه برخی به‌جهت تسکین عطش و کاهش حرارت و التهاب داخلی بدن، آن را سرد دانسته‌اند، اصلاً درست نیست.سبب این آثار، به تلطیف اخلاط بلغمی غلیظ و پاکسازی اخلاط لزج از سطح دستگاه گوارش مربوط است.

عوارض چای در طب سنتی

وی ابراز کرد: چای موجب تعدیل مزاج و تقویت اندام‌های بدن می‌شود؛ حرارت غریزی و به‌تبع آن، ارواح و قوای بدن را تقویت می‌کند؛و به‌خاطر قبض و عطریتی که دارد، موجب تقویت معده می‌شود، همچنین چای به‌علت حرارتی که دارد می‌تواند موجب افزایش قوای جنسی در افراد با مزاج سرد و تَر شود.این استاد طب سنتی اضافه کرد: به‌خلاف آب، نوشیدن یک فنجان چای پس از غذاهای سنگین، به برطرف‌کردن آثار زیان‌بار غذاهای چرب کمک می‌کند و موجب احساس راحتی در معده می‌شود. همچنین چای به‌خاطر حرارت مزاجی خود، اخلاط لزج را از مسیرهایی که در آن تجمع یافته‌اند، پاک می‌کند و انسدادهای مجاری بدن را باز می‌نماید و همچنین تشنگی کاذب را برطرف می‌کند. نوشیدن چای، موجب افزایش ترشح عرق و ادرار است؛ پس به دفع مواد زائد کمک می‌کند.عبادیانی در مجموعه مقالات مکتب طب ایرانی آورده است: از دیگر خواص چای می‌توان به تسکین برخی سردردها، تصفیه خون و بهبود رنگ چهره، پاکسازی معده و مغز، کاهش بوی بد دهان، کاهش اندوه و افزایش نشاط، رفع برخی از مشکلات ادراری، و کمک به بهبود خواب اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: اما باید دانست مانند هر گیاه دیگری، چای نیز اگر به‌جا و درست استفاده نشود، می‌تواند موجب بروز عوارضی شود که از جمله احساس ترشی در دهان، سردرد، دامن‌زدن به گرمی و خشکی بدن در برخی افراد، بی‌خوابی و… را می‌توان ذکر کرد.

چای در طب سنتی ، خواص چای در طب سنتی ، مصرف چای در طب سنتی ، عوارض چای در طب سنتی

هنر طب ایرانی اینجاست که چای را بر حسب مزاج هر فرد تجویز می‌کند. چای از نظر مزاجی گرم و خشک است، لذا برای افرادی که غلبه رطوبت دارند, مناسب است. از نظر پُررنگ یا کمرنگ بودن آن باید گفت که چای جزو ادویه‌های دم‌کردنی است و هر ادویه‌ای در مصرف آن باید اعتدال را در نظر گرفت.اما افراد دارای مزاج گرم و خشک، استفاده چای می‌تواند حملات تحریکی عصبی و غلبه خشکی و حتی یبوست ایجاد کند.

خواص چای سبز در طب سنتی

گیاه چای دارای ماده ای است به نام اگزالیک اسید، که مسموم کننده بوده و اختلالات متابولیسمی ایجاد می کند.این ماده در کلیه رسوب کرده و سنگ های کلیوی اگزالیک را موجب می شود.  مصرف زیاد چای دندان ها را لک دار و سیاه می کند.چای ترشح اسید معده را تحریک می کند و همچنین به دلیل ماهیت اسیدی خود، در بروز زخم معده مؤثر است. در هر فنجان چای بین 60 تا 75 میلی گرم «کافئین» وجود دارد که LDL خون را افزایش می دهد و  عاملی می شود برای انفارکتوس های قلبی و مغزی، ولی البته آرام بخش است و در دراز مدت اعتیاد ایجاد می کند! به دلیل وجود مقدار زیادی از ماده کافئین در چای، براى عده اى باعث تحریک اعصاب و یا تپش قلب می شود. همچنین نوشیدن چاى پررنگ براى خانم ها احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش مى دهد.ماده آرام بخش دیگری در چای وجود دارد به نام «تئین» که محرک سیستم اعصاب سمپاتیک است و موجب افزایش ترشح آدرنالین می شود. تئین موجب کاهش مقدار منیزیم داخل سلول ها می شود. منیزیم ماده ای است که در سلول قرار دارد تا با انواع سرطان ها مبارزه کند و با نوشیدن چای این ماده مفید از بدن خارج می شود.

چای در طب سنتی ، خواص چای در طب سنتی ، مصرف چای در طب سنتی ، عوارض چای در طب سنتی

ابو علی سینا (نابغه طب اسلامی) در طب سنتی از چای به عنوان ماده پست غذایی نام می برد و از آن فقط برای مصارف درمانی در شرایط خاص استفاده می کرده است.بعضی می پرسند اگر مصرف چای این قدر مضر است چرا خداوند آن را آفریده است؟! پاسخ ساده است: خداوند حکیم هیچ موجودی را در عالم بدون دلیل و حکمت خلق نکرده است، اما این به معنی آن نیست که هرچه آفریده شده خوردنی و دارای ارزش غذایی است!! بوته چای یکی از بهترین گیاهانی است که می تواند هوا را از انواع آلودگی ها پاک کرده و حجم زیادی اکسیژن تولید کند. دلیل آن که هوای مزارع چای بسیار مطبوع است نیز همین واقعیت می باشد.در حقیقت بشر امروز اگر عاقلانه فکر کند باید به جای خوردن برگهای چای، بوته آن را به عنوان یک تصفیه کننده عالی هوا در سرتاسر معابر شهرها بکارد. شاید یک دلیل دیگر برای آن که مصرف خوراکی چای مضر است همین باشد که این گیاه سموم موجود در هوا را به خود جذب می کند! همچنین به دلیل این که گیاه چای اسیدی است، ماده ضد عفونی کننده خوبی می باشد. لذا برای شستشوی چشم های عفونی و لثه های عفونی مفید است. در طب سنتی برای درمان چشم عفونی شده نوزادان در عوض انواع و اقسام داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک های دارای اثرات مضر جانبی فراوان، با استفاده از آب جوشانده چای چشم نوزاد را طی چند نوبت شستشو می دهند.

چای در طب سنتی

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 فروردین 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.