اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن

اثرات مفید گیاه اسفرزه روی بدن خواص اسفرزه,فواید اسفرزه,اسفرزه درمانی,خاصیت اسفرزه,خواص اسفرزه درمانی,خواص اسفرزه برای پوست,خواص اسفرزه برای مو,خواص اسفرزه برای جوانی,خواص اسفرزه برای بارداری,خواص خوردن اسفرزه,فواید اسفرزه خام,فواید اسفرزه پخته

فواید و خواص صبحانه برای دانش آموزان و کودکان چیست

فواید و خواص صبحانه برای دانش آموزان و کودکان چیست

خواص صبحانه برای دانش آموزان خواص صبحانه برای دانش آموزان ,فواید صبحانه برای دانش آموزان,فواید خوردن صبحانه برای دانش آموزان,فواید صبحانه برای دانش آموز,فواید صبحانه دانش آموزان توضیحاتی در مورد خواص صبحانه …

تقویت اعصاب و روحیه و روان در طب سنتی

تقویت اعصاب و روحیه و روان در طب سنتی

تقویت اعصاب در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد تقویت اعصاب صحبت کنیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما کاربران گرامی سایت قرار گیرد. از مهمترین مواد خوراکی …

گوشت اردک

گوشت اردک

گوشت اردک بسیار لذیذ است و جزو گوشت های حلال است.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به طور کامل در مورد خواص و مضرات گوشت اردک صحبت کنیم.

توضیحاتی در مورد گوشت اردک

همانطور که می دانید گوشت اردک ها فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد و علم پزشکی خیلی از آنها را تاکنون ثابت کرده است. از غذاهایی که می توانیم با این گوشت تهیه کنیم می توانیم به اردک سرخ شده و اردک کبابی اشاره کنیم که بسیار خوشمزه هستند.

گوشت اردک یک غذای مقوی برای افزایش قد است ، طب اسلامی می گوید که گوشت اردک می تواند افراد لاغر را چاق کند.

مواد مغذی گوشت اردک

گوشت اردک ، دارای مواد مغذی بسیاری از جمله مس است که در حفظ سلامت جسمی و ذهنی فرد بسیار موثر است. مس، نقش مهمی در رشد طبیعی بدن نیز ایفا می‌کند. به علاوه، در کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب تاثیر دارد و برای درمان بیماری های زیادی مفید است.

گوشت اردک و افزایش وزن طبیعی

متاسفانه میزان اسیدهای چرب موجود در گوشت اردک بالاست، بنابراین در افزایش وزن طبیعی، سریع و سالم بدن، نقش دارد ولی اگر در مصرف آنها زیاده روی شود موجب چاقی می شود. به هر حال، گوشت اردک را باید به صورت متعادل مصرف کنیم زیرا مصرف درست آن باعث وزن ایده‌آل می‌شود.

جالب است بدانید که میزان چربی و پروتئین گوشت اردک، دو برابر گوشت مرغ ها است.

خواص گوشت اردک

مصرف این گوشت باعث افزایش عملکرد سیستم عصبی می شود و آرامشبخش است ، زیرا دارای اسید پانتاتونیک  است که نوعی ویتامین B کمپلکس است و خواص زیادی برای سیستم عصبی ما دارد می باشد. این اسید باعث آزاد شدن انرژی می شود و فعالیت سیستم عصبی را زیاد می کند.♥

 یک سیستم عصبی خوب و قوی، مانع از استرس و افسردگی می‌شود. به علاوه، در کاهش اضطراب نیز نقش دارد.وجود نیاسین (ویتامین B۳) در گوشت اردکها به نرم و روان شدن دستگاه گوارش کمک می‌کند. نیاسین در جذب کربوهیدرات، پروتئین و چربی نقش دارد. این ماده برای مبارزه با دیابت نیز مفید است. در هر ۱۰۰ گرم گوشت کبابی اردک، ۵.۱ میلی‌گرم نیاسین ( ۲۵٪ نیاز روزانه) وجود دارد.گوشت اردکها، دارای سدیم است که به تغذیه عضلات و حفظ حداکثر عملکرد آنها کمک می‌کند. به علاوه، می‌تواند خطر گرفتگی عضله را کاهش داده یا آن را درمان کند. سدیم، فشار عصبی که باعث ایجاد درد در بدن می‌شود را کاهش می‌دهد.مصرف گوشت اردکها می‌تواند گردش خون را روان کرده و سیستم عصبی را تقویت کند که این مسئله با توانایی مردان در ارتباط است. این به دلیل وجود تیامین (ویتامین B۱) در گوشت اردکها است. در ۱۰۰ گرم گوشت کبابی اردک، ۰.۳ میلی‌گرم تیامین (۱۷٪ نیاز روزانه) وجود دارد.گوشت اردکها می تواند قوانی جنسی افرادی که دچار مشکل هستند را تا حدی بر طرف کند از این رو به این گونه افراد توصیه می شود به صورت منظک از گوشت اردکها استفاده کنند.خون سازی بالا جالب است بدانید جگر، بال و بازو‌های اردک، خاصیت خون سازی بلایی دارند از یان رو به افرادی که دچار کم خونی هستند توصیه می شود از جگر اردک استفاده کنند. ۱۴. کاهش تنگی نفس کسانی که از تنگی نفس رنج می برند می توانند از گوشت اردکها استفاده کنند چرا که گوشت اردکها خاصیت کاهش تنگی نفس را دارد. ۱۵. کم کردن تپش قلب شما با مصرف گوشت اردکها می توانید تپش قلب را کنترل کنید نباید از یاد برد که تپش بالای قلب می تواند باعث بروز انواع مشکلات قلبی و عروقی در بدن شود. ۱۶. درمان سرف گوشت اردکها می تواند سرفه را بند بیاورد. کسانی که دائما سرفه می کنند پس از پیگیری مشکل‌شان بهتر است گوشت اردکها را در سبد غذای خود لحاظ کنند. ۱۷. صاف کردن صدا بافت های گوشت اردکها به نحوی است که در هنگام خوردن قادر هستند گرفتگی صدا را بر طرف کنند. ۱۸. برطرف کردن خشکی سینه گوشت اردکها می تواند خشکی سینه را برطرف کند از این رو توصیه می شود کسانی که از خشکی سینه رنج می برند از این ماده غذایی به طور منظم بهره ببرند. ۱۹. رفع مشکلات خونریزی مصرف تخم این پرنده هم برای رفع لاغری و تنگی سینه یا برای افرادی که به هر دلیلی دچار خونریزی هستند، توصیه می‌شود. بد نیست که تخم اردک را با پیه خود آن سرخ و مصرف کنید، چون فایده بیشتری خواهد داشت.

گوشت اردک و پوست

نیاز به چربی را می‌توان با مصرف گوشت اردکها تامین کرد. چربی، بر حفظ رطوبت، شادابی و سفتی پوست تاثیر می‌گذارد. اگر بدن به کمبود چربی دچار باشد، پوست، شادابی خود را از دست می‌دهد. در واقع، چربی یکی از شاخص‌های محافظت در برابر تغییرات آب و هوایی است.

ارزش غذایی گوشت اردک

گوشت اردکها یکی از مطلوب‌ترین انواع گوشت‌‌ها در میان ماکیان می‌‌باشد. این گوشت منبع غنی پروتئین‌‌ها با کیفیت بالا، نیاسین(1/5 میلی گرم به ازای 100گرم)، فسفر، ریبوفلاوین (5/0 میلی گرم به ازای 100 گرم)، تیامین ( 3/0 میلی گرم به ازای 100گرم )، آهن، روی، ویتامین ب۶ (3/0 میلی گرم به ازای 100گرم)، ویتامین ب١٢(4/0 میلی گرم به ازای 100 گرم )، سلنیوم، فولات و منیزیم می‌‌باشد. گوشت اردکها چربی و کلسترول نسبتا بالایی دارد، به خصوص اگر با پوست خورده شود. به همین علت در صورت داشتن کلسترول بالا باید مصرف این گوشت را به یک اونس در روز (بدون پوست) محدود کنید. 3 اونس از گوشت اردکها پخته شده بدون پوست حاوی 4 گرم و با پوست حاوی 8 گرم اسید‌‌های چرب اشباع می‌‌باشد. مصرف این مقدار گوشت حاوی 75 میلی‌گرم کلسترول می‌‌باشد که تقریبا 25 درصد از کل کلسترول توصیه شده در روز (300 میلی‌گرم در روز ) را شامل می‌‌شود. 100 گرم از گوشت کباب شده اردک 24 گرم پروتئین و 11 گرم چربی دارد. ناگفته نماند که قسمت سینه و ران اردک پروتئین بیشتری دارد و 100 گرم آن بدون پوست 201 کالری و با پوست 337 کالری انرژی دارد. گوشت اردکها حاوی 5/50 درصد اسید چرب غیر اشباع 7/35 درصد اسید چرب اشباع و 7/13 درصد اسید چرب غیر اشباع می‌‌باشد. نقطه ذوب چربی گوشت اردک 14 درجه سانتی‌گراد می‌‌باشد که بسیار پایین‌تر از دمای بدن است (نقطه ذوب چربی گوشت گاو و مرغ به ترتیب 45 و 37 درجه سانتی‌گراد می‌‌باشد که در مورد چربی گاو، بسیار بالاتر از دمای بدن است)، بنابراین گوشت اردک به آسانی متابولیزه می‌‌شود و باعث ایجاد مشکل چاقی نمی‌شود.

گوشت اردک و آهن

آهن هِم برای جذب توسط انسان آسان است و گوشت اردک حاوی مقادیر بالایی از آهن هِم در مقایسه با سایر گوشت‌‌هاست. این گوشت می‌‌تواند منبع خوب آهن برای خانم‌‌ها باشد.

طبع گوشت اردک

در طب سنتی، اعتقاد بر این است که گوشت اردک،‌ گرم‌ترین گوشت بین گوشت طیور اهلی است. ارزش تغذیه‌ای آن بالاست. البته گوشت اردک، بسیار دیرهضم است و خاصیت نفاخی دارد. بال اردک برای افراد لاغر خاصیت چاق‌کنندگی دارد. مصرف این نوع گوشت، تقویت کلیه‌ها و افزایش قوای جنسی را به دنبال دارد. اگر سیستم گوارشی بدن‌ قدرت هضم بالا و خوبی داشته باشد، ‌این گوشت جزو بهترین‌ها برای تقویت قوای جنسی است.

گوشت اردک در طب سنتی

جگر، بال و بازوهای اردک، خون ساز هستند و باعث کاهش تنگی‌نفس و تپش‌قلب می‌شود. خوردن پیه اردک برای تقویت کلیه‌ها،‌ درمان سرفه، خشکی سینه،‌ سوزش معده و خشونت صدا بسیار مفید است. مصرف تخم‌ این پرنده هم برای رفع لاغری و تنگی سینه یا برای افرادی که به هر دلیلی دچار خونریزی هستند، توصیه می‌شود. بد نیست که تخم اردک را با پیه خود آن سرخ و مصرف کنید چون فایده بیشتری خواهد داشت.

مصلح گوشت اردک

سرکه،‌ زنجبیل، سکنجبین، کرفس،‌ گشنیز،‌ دارچین و آویشن جزو مصلح‌های گوشت اردک محسوب می‌شوند. پر کردن شکم اردک با ادویه‌ها و سبزی‌هایی که نام بردیم و پختن آن با روغن زیتون، بسیار خوب است و عوارض ناشی از مصرف آن را به حداقل ممکن می‌رساند. گوشت اردک باید قبل از خوردن کامل پخته شود. برای رفع بوی زهم اردک هم باید گوشت اردک را 3 بار با آب جوشاند و آب آن را دور ریخت و سپس پیاز، سبزی و ادویه‌های مختلف را به آن اضافه کرد.

گوشت اردک و سلامت مو

ریبوفلاوین/ ویتامین B۲ نیز در گوشت اردک یافت می‌شود. ویتامین B۲ باعث حفظ سلامت مو می‌شود. به علاوه، می‌تواند ریزش مو و یا چربی زیاد آن را نیز کاهش دهد. ۱۰۰ گرم گوشت کبابی اردک، ۰.۵ میلی‌گرم ریبوفلاوین دارد. به عبارت دیگر می‌تواند ۲۸٪ نیاز روزانه به ریبوفلاوین را تامین کند.

گوشت اردک در بارداری

پروتئین- ماده مغذی و منبع انرژی- گوشت اردکها بالاست. پروتئین حیوانی و مقدار کمی سدیم، برای رشد ماهیچه‌ها و بافت‌ها بسیار مفید است، بنابراین افرادی که در سن رشد هستند و مادران باردار، برای عملکرد درست ماهیچه‌های خود به این مواد نیاز دارند. در هر ۱۰۰ گرم گوشت اردک بدون پوست، ۲۳.۵ گرم پروتئین وجود دارد که ۴۷٪ نیاز روزانه به پروتئین را تامین می‌کند.

عوارض و مضرات گوشت اردک

خوردن گوشت اردکها فواید بسیاری برای بدن دارد. اما به هر حال، خوردن بیش از اندازه آن عوارضی نیز دارد. ۱. انسداد رگ‌های خونی گوشت اردکها، چربی اشباع بالایی دارد که وارد بدن شده و در بدن باقی می‌ماند. اگر چربی‌های اشباع موجود در گوشت اردک وارد بدن شوند، باعث انسداد عروق خونی خواهند شد. انسداد رگ‌های خونی باعث بیماری‌های خطرناک می‌شود.۲. بیماری قلبی کلسترول بالا در بدن باعث بیماری قلبی می‌شود. چربی، فرآیند متابولیسم بدن را سخت کرده، به قلب حمله می‌کند و باعث بیماری قلبی می‌شود. ۳. افزایش کلسترول مصرف زیاد گوشت اردک می‌تواند باعث کلسترول بالا شود زیرا چربی موجود در گوشت اردکها، سطح کلسترول را بالا می‌برد. برای تثبیت سطح کلسترول، باید از پزشک کمک بگیریم. ۴. چاقی مصرف بیش از اندازه گوشت اردکها می‌تواند به چاقی منجر شود. توجه به میزان غذای تهیه شده از گوشت اردکها بسیار مهم است زیرا از چاقی جلوگیری می‌کند. مواردی که در بالا گفته شد خواص گوشت اردک برای سلامتی هستند. ممکن است گوشت اردک، سالم و خوشمزه باشد اما باید مراقب عوارض جانبی ناشی از مصرف زیاد آن نیز بود. بنابراین به اندازه بخورید تا سالم بمانید.

بیشتر بخوانید : گوشت کبک ♥ گوشت شتر ♥ گوشت بلدرچین ♥ گوشت سفیدگوشت قرمز گوشت بوقلمون

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.