خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی و لاغری

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی و لاغری

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی و لاغری  خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی و لاغری خواص ترکیب بیماری قلبی ثابت شده …

روش های درمان افسردگی با دارو و معرفی چند قرص برای افسردگی

روش های درمان افسردگی با دارو و معرفی چند قرص برای افسردگی

درمان افسردگی با دارو درمان افسردگی با دارو ،درمان افسردگی با داروهای گیاهی،درمان افسردگی با دارو،درمان افسردگی با دارو چقدر طول می کشد،درمان افسردگی با داروی گیاهی،درمان افسردگی با داروهای شیمیایی،درمان افسردگی …

همه چیز درباره آشنایی با قرص لیدی ارا و عوارض آن

همه چیز درباره آشنایی با قرص لیدی ارا و عوارض آن

قرص لیدی ارا قرص لیدی ارا چیست ,قرص لیدی ارا,قرص لیدی ارا چیست,قرص لیدی ارا در ایران,قرص لیدی ارا ویکی پدیا,قرص لیدی ارا برای چیست,قرص لیدی ارا تحریک کننده توضیحاتی در مورد …

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست در سایت جسارت

خواص ترنجبین و خاکشیر,خواص ترنجبین و خاکشیر,خواص ترنجبین با خاکشیر,خواص ترنجبین خاکشیر,خواص مخلوط خاکشیر و ترنجبین,خاصیت ترنجبین با خاکشیر,فواید ترنجبین با خاکشیر,خواص ترنجبین همراه با خاکشیر,خواص خوردن خاکشیر با ترنجبین,خواص خاکشیر و ترنجبین

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

در این مطلب از خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.خاکشیر جزو آن دس ته از خوراکی هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن “عطش و تشنگی ” می شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات دختران لاغر است چرا که اشتها می آورد و معده را تقویت می کند. قصد داریم در رابطه با یکی از دانه های پرخاصیت که خوردن آن از گذش ته تا کنون توسط بزرگ تر ها و همچنین پزشکان به ما توصیه شده است صحبت کنیم. از خواص اولیه ی خاکشیر می توان به خاصیت صفرا بر بودن درمان عطش اش اره کرد.

خواص ترنجبین و خاکشیر

ترنجبین ماده ای است شیرین که به صورت شبنم روی گیاه حاج یا خارشتر یا خاربز می نشیند. در یک بررسی که توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان انجام شد، مشاهده شد که این شیرابه‌های قندی در نتیجه عمل حشره ای به طور طبیعی و با ایجاد شکاف به خارج تراوش می شود.  گیاه خارشتر درختچه یا بوته خاری است که در بیابان ها و دشت های کم ارتفاع ایران مانند خراسان، یزد، تبریز، زرند، اطراف قم و بوشهر به طور خودرو فراوان دیده می شود.  ترنجبین حاوی ترکیبات قندی مختلفی چون گلوکز و فروکتوز، ساکاروز و تری ساکارید است که به راحتی در آب حل می شود.   سابقا از ترنجبین در کارخانجات ساده قندگیری به طور سنتی قند می گرفتند، ولی بعدها چون فروش ترنجبین از نظر دارویی بازار بهتری پیدا کرد، آن را فقط به عنوان دارو می فروشند.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

همه ما از مادر بزرگ ها یا قدیمی های فامیل درباره خواص صفرابر و ضدعطش خاکشیر مطالبی را شنیده ایم و نسخه های خانگی و کار بردی را می شناسیم اما تعداد کمی از ما با دیگر خاصیت های این دانه های ریز و خوش تر اش سرخ رنگ آش نایی داریم. دانه هایی که نه تنها برای درمان برخی بیماری ها کار برد دارند بلکه می توانند کیفیت زندگی ما را از این رو به آن رو کنند.

خواص ترنجبین و خاکشیر

به زرد شدن رنگ پوست نوزادان پس از تولد و معمولا تا 28 روز اول زندگی زردی نوزاد می‌شوند. ضمن اینکه از بروز این بیماری پیشگیری هم می‌کند. این دارو برای نوزاد یک ملین و مسهل لطیف است و برای درمان و پاکسازی دستگاه گوارش از اخلاط و خونابه‏‌های بازمانده از دوران جنینی، معده و روده نیز استفاده می‌شود. در حقیقت زمانی که روده‌های نوزاد از همان ابتدای تولد پاک‌سازی شود، بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‏‌های ویروسی و عفونی در او کمتر شده و سیستم ایمنی‌اش از همان بدو تولد فعال می‏ شود، همچنین متابولیسم بدن یعنی هاضمه و دافعه و نیروی نگهدارنده و نیروی جاذبه در بدن کودک به صورت نرمال در می‏آید و بدن از همان ابتدا در مقابل بیماری‏ها در حد خودش مقاوم می‌‏شود. این نوزادان کبدی بسیار سالم و فعال خواهند داشت و تمام اعمال متابولیسمی و سوخت و ساز در بدنشان، با روال طبیعی به پیش خواهد رفت. ضمنا با مصرف ترنجبین، نوزاد اشتهای زیادی به خوردن شیر مادر پیدا می‌کند، شبها بهتر می‌خوابد و دل‌پیچه و نق زدن زیاد نوزاد برطرف می‌شود.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

 اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به دلیل افزایش خلط بلغم در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده اید و نمی توانید به سادگی از شر این موضوع خلاص شوید، برای شما پیشنهاد جالبی داریم؛ از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهان تان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشی را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ ق اش ق خاکشی مخلوط کنید.

خواص ترنجبین با خاکشیر

برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشی مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می کند تا با دفع اخلاط ناسالم و بلغم اضافه به مرور احساس بهتری پیدا کنید و با اصلاح مزاج از شر بدبویی دهانتان راحت شوید.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشیر، کمک به کنترل و تسکین فشارخون میباشد ،  اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده نمایید که برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی کوبانده و آن را به‌صورت پودری نرم بیاورید، سپس ان ر  در ظرفی بریزید و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست بیاید. می‌توانید در هفته یک  الی  دو ‌بار این مرهم رابر روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل  و بهتر است  که نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد .

خواص ترنجبین خاکشیر

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

خاصیت ان مقوی معده بوده و هاضمه میباشد  و جهت گرفتگی آواز و نیکویی رنگ رخسار مفید میباشد و برای شکر کف نمایند. ضماد آن برای زخم ها، ورم ها و سرفه مزمن و جهت شش، جگر و زخم های رحم نیز نافع است.

خواص مخلوط خاکشیر و ترنجبین

افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود.برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین و خاکشیر , خواص ترنجبین با خاکشیر , خواص ترنجبین خاکشیر

دانه های خاکشی باید در ظروف سربسته، دور از نور، حرارت و رطوبت نگهداری بشوند.  گاهی دانه های گیاهان خانواده خاکشیر که شبیه  با آن می باشند به اسهال می باشد که در حالت اول صمغ و موسیلاژهای خاکشی در آب متورم شده و باعث میشود که یبوست رفع شوند، در حالی که در جوشانده ترکیبات داخل خاکشی استخراج شده و خاصیت ضد اسهال را ایجاد می کند.بر روی ور‌م‌های سخت و سرطانی، پستان، چشم، نقرس و ورم گوش، ضماد قرار دهید.  افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه می‌شود مصرف خاکشیر را محدود نمایند.

خاصیت ترنجبین با خاکشیر

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به‌دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده‌اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می‌کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.

خواص ترنجبین و خاکشیر

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 آذر 1397

1 دیدگاه

  • سپهر ژانویه 2019 در 09:17

    با تشکر از نویسنده مطلب بسیار عالی بود من بشخصه امتحان کردم و تاثیر اون رو دیدم حتی برای بچه هام نیز استفاده کردم ترکیب ترنجبین و خاکشیر واقعا فوق العاده س .با تشکر

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.