15 دردی که درمان خانگی دارند!

15 دردی که درمان خانگی دارند!

15 دردی که درمان خانگی دارند! خواص درمان خانگی,فواید درمان خانگی,درمان خانگی درمانی,خاصیت درمان خانگی,خواص درمان خانگی درمانی,خواص درمان خانگی برای پوست,خواص درمان خانگی برای مو,خواص درمان خانگی برای جوانی,خواص درمان خانگی …

خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است

خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است

خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است در این مطلب از سایت جسارت به خواص چای و دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه و …

همه چیز درباره زخم بستر

همه چیز درباره زخم بستر

همه چیز درباره زخم بستر زخم بستر,بیماری زخم بستر,زخم بستر در بارداری,علائم زخم بستر,درمان زخم بستر,درمان زخم بستر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان زخم بستر,زخم بستر را چگونه درمان کنیم,زخم …

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری در سایت جسارت

ترنجبین و خاکشیر ,ترنجبین و خاکشیر برای پوست,ترنجبین و خاکشیر برای جوش,ترنجبین و خاکشیر,خواص ترنجبین و خاکشیر,خاصیت ترنجبین و خاکشیر,مخلوط ترنجبین و خاکشیر,ترکیب ترنجبین و خاکشیر,جوشانده ترنجبین و خاکشیر,ترنجبین خاکشیر,خواص ترنجبین و خاکشیر,ترنجبین خاکشیر,خواص ترنجبین با خاکشیر,خواص ترنجبین خاکشیر,خواص مخلوط خاکشیر و ترنجبین,خاصیت ترنجبین با خاکشیر,مخلوط ترنجبین با خاکشیر,ترکیب ترنجبین با خاکشیر,خاکشیرو ترنجبین,ترنجبین با خاکشیر,شربت خاکشیر ترنجبین,خواص خاکشیر و ترنجبین

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

در این مطلب از سایت جسارت به استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و عکس برگ بو و عکس درخت برگ بو می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خاکشی  با نام علمی: Descurainia sophia، که با نام خاکشیر نیز شناخته می‌شود، گیاهی یکساله یا دوساله از تیره شب‌بویان میباشد. خاکشی در دشت و کوهستان قابل رویش است و بلندی ساقه آن تا یک متر نیز می‌رسد و پائین گیاه کرک دار بوده اما  قسمت  بالای آن بدون کرک می‌باشد. تخم این گیاه که همان خاکشیر است ریز و کمی دراز و معمولاً به دو رنگ وجود دارد یکی  قرمز که دارای طعم کمی تلخ میباشد و دیگری به رنگ قرمز تیره می‌باشد. دانه‌های خاکشی از لایه‌ای از موسیلاژ (لعاب) پوشیده شده‌اند که با قرار دادن انان  در آب و جذب رطوبت، این لایه ها حجیم شده و آب را در خود نگه می‌دارد. به همین دلیل از قدیم، با دانه‌های ‌خاکشی شربتی برای رفع عطش و گرمازدگی استفاده میشود.

ترنجبین و خاکشیر

دفع سنگ کلیه : درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت 5 ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با 2 قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.  اگر دوست دارید وزن اضافه کنید : افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود. 

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

گیاه خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی میباشد علفی و بوته ای که یک ساله یا دو ساله است که ارتفاع آن گاهی به یک متر نیز می رسد و اصولاً از قسمت های بالای ساقه منشعب می گردد. برگ ها دارای بریدگی های زیاد میباشد و گاهی نخ مانند میشود. میوه ها به صورت خورجین باریک به طول تا 3/5 سانتیمتر به صورت تقریباً عمودی بر روی انتهای ساقه قرار می گیرند. گل های خاکشیر کوچک و به رنگ زرد روشن است. دانه ها بسیار ریز و به رنگ تقریباً نارنجی و یا مایل به قهوه ای و بیضی شکل میباشند  که در یک ردیف داخل خورجین قرار گرفته اند. دانه های خاکشی که قسمت مورد استفاده دارویی گیاه می باشند را بعد از رسیدن کامل میوه و در مرداد و شهریور ماه جمع آوری می شوند. گیاه خاکشی در اکثر نقاط ایران رویش داشته ، خاکشی بومی اروپا و نواحی معتدل و قاره آسیا، از جمله ایران، عراق، پاکستان، افغانستان، چین، هند و شمال آفریقا مانند مصر، مراکش و الجزیره می باشد.

ترنجبین و خاکشیر برای پوست

شربت ضد بدبویی دهان : اگر شما هم در گروه افرادی هستید که به‌دلیل افزایش اخلاط فاسد در بدن به بدبویی دهان مبتلا شده‌اید می توانید از شربت ترنجبین و خاکشیر برای برطرف کردن بدبویی دهانتان استفاده کنید. تنها کافی است هر روز عصر یک لیوان از شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید. ترنجبین را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با یک تا ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کنید. نوشیدن این شربت به شما کمک می‌کند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتری پیدا کنید.  بهبود لک‌ها با خاکشیر : برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

خاکشی از قدیم به عنوان اشتهاآور، مقوی معده، ضد تب، ملین و در مشکلات سوء هاضمه مورد استفاده قرار میگرفته. همچنین در زمان باستان جهت درمان اسهال خونی مورد استفاده بوده و توسط متخصصان گیاهان دارویی به نام Sophia .chirugorum به معنی « عقل جراحان» نامیده می شده و مورد توجه قرار میگرفت.

ترنجبین و خاکشیر برای جوش

اگر دل ضعفه می‌گیرید، خاک‌شیرو عسل بخورید : براساس اعلام انجمن طب سنتی ایران،برخی از افراد هستند که در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممکن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنید. برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید.  بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی مواد همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند که برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است. 

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

مهم ترین ترکیبات دانه خاکشی شامل گلوکز اینولات ها بوده که شامل آلیل ایزوتیوسیانات، بوتنیل ایزوتیوسیانات، سیانو 3 و 4- اپی تیو بوتان، 5- متیل تیوپنتانیتریل، 3- فنیل پروپیونیتریل، 4- متیل تیوبوتیل ایزوتیوسیانات و 2- فنیل اتیل ایزوتیوسیانات هستند. ترکیبات دیگر آن شامل : اسیدهای چرب پالمیتیک، لینولنیک، اولئیک و استئاریک می باشند و املاح موجود در دانه شامل گوگرد، کلر، فسفر، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم می باشند. دانه همچنین حاوی پروتئین، صمغ، موسیلاژ، چربی و ترکیبات ازت دار میباشد و ضمناً در خاکشیر اسانس روغن فرّاری وجود داشته که دارای مواد بنزیل و ایزوسیانات است.

ترنجبین و خاکشیر

بهبود اسهال : ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. برخی درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در تمامی خانه‌ها امکان تهیه و مصرف آن وجود دارد.  برای تهیه این دارو کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است. البته در اسهال های شدید همراه با تب و درد شدید و در کودکان زیر 3 سال مراجعه به پزشک ضروری است.

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

ترنجبین و خاکشیر , ترنجبین و خاکشیر برای پوست , ترنجبین و خاکشیر برای جوش , ترنجبین و خاکشیر

مطالعات فارماکولوژیکی در مورد خاکشی چندین خاصیت آن را روشن شده است: صمغ و موسیلاژ روی دانه خاکشی با جذب آب متورم شده و تولید ژل حجیمی می کند  که دارای خاصیت نرم کنندگی میباشد و سبب سهولت خروج مدفوع و اثر ملین آن می شود. اصولاً ایزوتیوسیانات ها دارای خاصیت ضد میکروب داشته که به همین دلیل خاصیت ضد تب خاکشی را می توان به آنها نسبت داده اند. از طرفی چون هورمون تیروئید ظاهراً وابسته به تنظیم درجه حرارت بدن می باشد، ممکن است که با کاهش تولید و ترشح تیروکسین، متابولیسم بازال کاهش پیداکرده و درجه حرارت بدن متعاقب آن کاهش یابد

خواص ترنجبین و خاکشیر

کمک به بهبود جوش صورت : مخلوط 2 قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با 2 قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم 3 هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود. کمک به کنترل فشار خون : یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشیر، کمک به کنترل و تسکین فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف می‌کنید، می‌توانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید.  برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می‌توانید در هفته یک تا دو‌بار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید .بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

ترنجبین و خاکشیر

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.