اولین علامت نیمی از تومور های مغزی را بدانید

اولین علامت نیمی از تومور های مغزی را بدانید

اولین علامت نیمی از تومور های مغزی را بدانید تومور های مغزی,بیماری تومور های مغزی,تومور های مغزی در بارداری,علائم تومور های مغزی,درمان تومور های مغزی,درمان تومور های مغزی با طب سوزنی,مواد غذایی …

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن!

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن!

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن! خواص آرایش مناسب,فوايد آرایش مناسب,آرایش مناسب درماني,خاصيت آرایش مناسب,خواص آرایش مناسب درماني,خواص آرایش مناسب براي پوست,خواص آرایش مناسب براي مو,خواص آرایش مناسب براي جواني,خواص آرایش مناسب براي …

درمان و رفع و از بین بردن جرم دندان با راههای گیاهی و خانگی

درمان و رفع و از بین بردن جرم دندان با راههای گیاهی و خانگی

جرم دندان جرم دندان ,جرم دندان چیست,جرم دندان در کودکان,جرم دندان طب سنتی,جرم دندان سیگار,جرم دندان مصنوعی,جرم دندان گربه,جرم دندان و لثه,جرم دندان در خواب,جرم دندان به انگلیسی,جرم گیری دندان به انگلیسی,جرم …

خواص آب نارنج و سرماخوردگی و درمان خانگی

نارنج و سرماخوردگی ,نارنج سرماخوردگی,آب نارنج و سرماخوردگی,بهار نارنج و سرماخوردگی,نارنج برای سرماخوردگی,نارنج برای سرماخوردگی مفید است,نارنج برای سرماخوردگی خوب است؟,آب نارنج برای سرماخوردگی,بهار نارنج برای سرماخوردگی,خواص نارنج,سرماخوردگی و درمان خانگی,سرماخوردگی درمان خانگی,سرماخوردگی کودکان ودرمان خانگی,سرماخوردگی کودکان درمان خانگی,سرماخوردگی نوزاد درمان خانگی,درمان خانگی سرماخوردگی و آنفلوآنزا,درمان خانگی سرماخوردگی و سرفه,درمان سرماخوردگی خانگی کودکان,درمان سرماخوردگی خانگی کودک,سرماخوردگی درمان گیاهی,درمان سرماخوردگی گیاهی کودکان

نارنج و سرماخوردگی , نارنج سرماخوردگی , آب نارنج و سرماخوردگی , بهار نارنج و سرماخوردگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص آب نارنج و سرماخوردگی و درمان خانگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.نارنج،میوه‌ای بین نارنگی و گریپ‌فروت است و بیشتر در تهیه سُس‌ها یا چاشنی غذاها از آن استفاده می‌شود.به علاوه نارنج نیز مانند نارنگی منبع مناسبی از بتاکاروتن است و کمی بیشتر از پرتقال فولات دارد.در ضمن مقدار قابل ‌قبول پتاسیم در این میوه خوردن آن را برای یک فرد با سابقه بیماری‌های قلبی به عادتی مناسب تبدیل می‌کند.

تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافین موجود در نارنج باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها شده و در کنار ورزش می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.نارنج، میوه‌ای بین نارنگی و گریپ‌فروت است و بیشتر در تهیه سُس‌ها یا چاشنی غذاها از آن استفاده می‌شود. به علاوه نارنج نیز مانند نارنگی منبع مناسبی از بتاکاروتن است و کمی بیشتر از پرتقال فولات دارد. در ضمن مقدار قابل ‌قبول پتاسیم در این میوه خوردن آن را برای یک فرد با سابقه بیماری‌های قلبی به عادتی مناسب تبدیل می‌کند.

نارنج و سرماخوردگی

نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود.نارنج طبیعت سرد و خشک دارد.هر ۶۰ گرم یا ۱ عدد آن ۱۴ کالری انرژی دارد. که در واقع با توجه به خواص ذکرشده در بالا، از میوه‌های کم‌کالری بوده و پیشنهاد خوبی برای افزایش سطح سلامت می‌باشد. نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود. از فواید آن میتوان به درمان اختلالات عصبی ، درمان حالت تهوع و استفراغ و همچنین درمان سردردی که بخاطر زیاد بودن صفرا است اشاره کرد. همچنین کسانی که تپش قلب دارند میتوانند با استفاده از : سنبل الطیب یک گرم + لیموی عمانی یک عدد + بهار نارنج ۲ گرم + گل گاوزبان ۳ گرم در یک قوری دم کرده روزی ۳ فنجان بیماری خود را تسکین دهند. 

نارنج و سرماخوردگی , نارنج سرماخوردگی , آب نارنج و سرماخوردگی , بهار نارنج و سرماخوردگی

نارنج مانند خانواده ی مرکبات سرشار از ویتامین C بوده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و درمان سینوزیت مفید است.

نارنج سرماخوردگی

۱- برای از بین بردن کرم، پوست خشک شده نارنج را کوبیده مخلوط با آب گرم میل شود. همچنین مربای خلال پوست نارنج ضدکرم است (صبح ناشتا). ۲- جوشانده برگ درخت نارنج برای اختلالات کبدی مفید است. ۳- دم کرده برگ نارنج ضدعفونی کننده، ضد تشنج و صفرابر می‌باشد. ۴- کسانی را که عقرب زده است تخم نارنج ۴ گرم + تخم لیمو ترش ۴ گرم کوبیده به عقرب گزیده بدهید. ۵- دم کرده بهار نارنج برای رفع سکسکه به کار می‌رود. ۶- کسانی که طحال آنها بزرگ شده است به مدت یک هفته روزی ۶۰ گرم عرق بهار نارنج میل کنند. ۷- کسانی که قند خون دارند نارنج را به عنوان چاشنی در تمام برنامه‌های غذایی خود قرار دهند. ۸- نارنج برای بیماران قلبی مفید است. ۹- کسانی که دچار تورم گلو و حلق شده‌اند آب نارنج را غرغره کنند. ۱۰- کسانی که فشار خون دارند نارنج را در برنامه غذایی خود بگذارند.

نارنج و سرماخوردگی , نارنج سرماخوردگی , آب نارنج و سرماخوردگی , بهار نارنج و سرماخوردگی

مقادیر بالای ویتامین C موجود در نارنج باعث افزایش جذب آهن شده و برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد.

آب نارنج و سرماخوردگی

۱۱- خوردن زیاد نارنج کبد را ضعیف می‌کند مخصوصاً اگر ناشتا خورده شود. ۱۲- برای جلوگیری از سردرد پوست نارنج را در سرکه خیس نموده صاف کنید از محلول به شقیقه‌ها بمالید. ۱۳- برای زایمان آسان در چاشنی غذای خود نارنج را قرار دهید. ۱۴- کسانی که در هوای کثیف دچار خفقان می‌شوند از نارنج استفاده کنند. ۱۵- عرق بهار نارنج مقوی جسم و روح است. ۱۶- عرق بهار نارنج تقویت کننده قلب است. ۱۷- عرق بهار نارنج تقویت کننده اشتها است. ۱۸- برای استخراج سنگ کلیه و مثانه و خرد کردن آن از عرق بهار نارنج + آب کرفس به طور مساوی در یک استکان حل و میل شود. ۱۹- برای باز شدن عادت ماهانه خانمها عرق بهار نارنج را با پنبه آغشته نموده استعمال کنند. ۲۰- زیادی در خوردن عرق نارنج بی‌خوابی ایجاد می کند. ۲۱- عرق بهار نارنج زود فاسد می‌شود بهتر است دور از نور نگهداری شود. ۲۲- بودن بهارنارنج در کمد لباس مانع بید زدن لباسها می‌شود.

نارنج و سرماخوردگی , نارنج سرماخوردگی , آب نارنج و سرماخوردگی , بهار نارنج و سرماخوردگی

طبع نارنج سرد و خشک می باشد. از نارنج، پوست نارنج و بهار نارنج برای تهیه سس سالاد، مربا و مارمالاد و به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می شود، همچنین از روغن نارنج نیز برای تهیه داروها، لوازم آرایشی و صابون استفاده می شود.

بهار نارنج و سرماخوردگی

۲۳- برای اوریون آب نارنج و سرکه با غوره را به طور مساوی مخلوط نموده و بر روی برآمدگی بمالید. بهتر است خوراک بیمار شیربرنج باشد و از غذاهای سرخ کردنی پرهیز شود. ۲۴- آب بهار نارنج باعث بسته شدن منافذ پوست می‌گردد. ۲۵- آب نارنج تب را پایین می‌آورد. ۲۶- برای سردردهایی که علامت مشخصی ندارند می‌توان از آب نارنج استفاده کرد. ۲۷- برای سرگیجه‌ها از شربت بهار نارنج استفاده شود. ۲۸- برای رفع ترشی معده غذای خود را همراه نارنج بخورید. ۲۹- کسانی که دچار بیماری وبا شده‌اند سعی کنند برگ و پوست نارنج را استشمام (بو) کنند. ۳۰- آب نارنج همراه شکر کم کننده کلسترول خون است. ۳۱- غلیظ بودن خون توسط آب بهار نارنج همراه شکر درمان می‌گردد.

نارنج و سرماخوردگی , نارنج سرماخوردگی , آب نارنج و سرماخوردگی , بهار نارنج و سرماخوردگی

مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار ۲ قاشق پوست گردو + ۴ قاشق پوست خرد شده نارنج.

نارنج برای سرماخوردگی

۳۲- صورت‌هایی که جوش دارند آب نارنج با کمی عرق آویشن مخلوط نموده صورت را بشویند. و یا اینکه گل ختمی را در آب جوش ریخته و سپس صاف نموده با آب نارنج مخلوط نموده صورت را بشویند. ۳۳- برای درمان قلنج از دم کرده بهار نارنج ۱۰ گرم در ۲۵۰ سی‌سی آب دم کرده با عسل شیرین کنند روزی سه فنجان بخورند. ۳۴- کسانی که یبوست دارند آب بهار نارنج را همراه عسل شیرین کنند و بخورند. ۳۵- برای جلوگیری از خونریزی بواسیر نارنج را در برنامه غذایی خود قرار دهید. ۳۶- کسانی که می‌خواهند موی نرم داشته باشند میوه نارنج را پخته له نموده روی سر بمالند. ۳۷- عرق بهار نارنج برای رفع غم و افسردگی مفید است. ۳۸- مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهید. این محلول تقویت کننده مو می باشد. مقدار ۲ قاشق پوست گردو + ۴ قاشق پوست خرد شده نارنج. ۳۹- نارنج دارای ویتامین ‌B و C و D می‌باشد.

نارنج و سرماخوردگی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 فروردین 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.