علایم بیماری و درمان آلرژی و حساسیت به گلوتن چیست

علایم بیماری و درمان آلرژی و حساسیت به گلوتن چیست

علایم بیماری و درمان آلرژی و حساسیت به گلوتن چیست حساسیت به گلوتن ,حساسیت به گلوتن چیست,حساسیت به گلوتن گندم,حساسیت به گلوتن غیر سلیاکی,حساسیت به گلوتن در نوزادان,حساسیت به گلوتن چگونه است,حساسیت …

عوارض و خواص و موارد مصرف کپسول جوینت فری چیست

عوارض و خواص و موارد مصرف کپسول جوینت فری چیست

کپسول جوینت فری کپسول جوینت فری ,کپسول جوینت فری چیست,کپسول جوینت فری برای چیست,کپسول جوینت فری,عوارض کپسول جوینت فری,قیمت کپسول جوینت فری,خواص کپسول جوینت فری توضیحاتی در مورد کپسول جوینت فری شما …

کاربرد و عوارض کپسول داکسی سایکلین 100 برای جوش

کاربرد و عوارض کپسول داکسی سایکلین 100 برای جوش

کپسول داکسی سایکلین کپسول داکسی سایکلین ,کپسول داکسی سایکلین برای جوش صورت,کپسول داکسی سایکلین برای بارداری,کپسول داکسی سایکلین برای عفونت واژن,کپسول داکسی سایکلین چیست؟ توضیحاتی در مورد کپسول داکسی سایکلین داکسی سایکلین …

عوارض و خواص سیاه دانه چیست همراه طریقه مصرف

عوارض و خواص سیاه دانه چیست همراه طریقه مصرف در سایت جسارت

خواص سیاه دانه چیست ؟,خاصیت سیاه دانه و عسل چیست,فواید سیاه دانه چیست,خواص سیاه دانه چیست,خاصیت سیاه دانه چیست,خواص روغن سیاه دانه چیست,خواص سیاه دانه وعسل چیست,خاصیت روغن سیاه دانه چیست,خواص درمانی سیاه دانه چیست,خواص گیاه سیاه دانه چیست,خاصیت سیاه دانه با عسل چیست؟,خواص سیاه دانه با عسل چیست,فواید سیاه دانه چیست,فواید روغن سیاه دانه چیست,خواص سیاه دانه چیست؟,خواص سیاه دانه چیست,مضرات سیاه دانه چیست,خاصیت سیاه دانه باعسل چیست,خواص سیاه دانه و عسل چیست

عوارض و خواص سیاه دانه چیست همراه طریقه مصرف

خواص سیاه دانه چیست؟ , خاصیت سیاه دانه و عسل چیست , فواید سیاه دانه چیست , خواص سیاه دانه چیست

در این مطلب از سایت جسارت با عوارض و خواص سیاه دانه چیست؟ همراه طریقه مصرف بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید. هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

خواص سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه مزاج گرم و خشک درجه 3 دارد یعنی داروی بسیار گرمی است و مصرف خودسرانه آنها می تواند تاثیرات بسیار شدیدی را بر سلامت افراد بگذارد. اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاهدانه آن را به‌نوعی مواد غذایی ضدسرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو مفید است.  سیاهدانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.  مصرف روغن سیاهدانه در برنامه غذایی به‌دلیل امگا 6 فراوان آن در کاهش قندخون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.

پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

خاصیت سیاه دانه و عسل چیست

سیاه دانه در افرادی که مزاج بلغمی دارند، داروی بسیار مناسبی است و بلغم بدن آنها را از بین می برد.  مزاج بلغمی، مزاج سرد و تر است و افرادی که این مزاج را دارند، دارای ظاهری تپل، سفید پوست، عدم برجستگی عروق روی دست، انگشت های کوتاه و چاق، دارای سستی و رخوت، خواب های طولانی مدت و سنگین، عکس العمل های کند، آب دهان زیاد، نفخ معده، رنگ چشم روشن، موهای روشن صاف و لخت و موهای بدن بسیار کم و پرزمانند هستند.  نهرینی گفت: ممکن است افرادی دارای مزاج بلغمی و صفراوی به صورت ترکیبی باشند، که این علایم در آنها بسیار متفاوت است.  عضو هیات علمی موسسه تحقیقات حجامت ایران در مورد خواص این ترکیب دارویی اظهار داشت: این ترکیب(سیاه دانه عسل) بر دستگاه گوارش تاثیرات بسیار مناسبی دارد؛ در افرادی که نفخ های بلغمی دارند و افرادی که دارای یک سری بیماری های انگلی هستند تاثیرات بسیار مناسبی دارد

عوارض و خواص سیاه دانه چیست همراه طریقه مصرف

خواص سیاه دانه چیست؟ , خاصیت سیاه دانه و عسل چیست , فواید سیاه دانه چیست , خواص سیاه دانه چیست

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. در ضمن با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید.

فواید سیاه دانه چیست

یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید. روغن سیاه دانه فولیکول های موی ابرو را تحریک می کند، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می شود. برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود را به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید. همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید.

خواص سیاه دانه چیست

مقادیر بالای روغن سیاه دانه می تواند باعث کاهش انقباضات رحمی شود. تحقیقات نشان داده که مقادیر کم روغن سیاه دانه می تواند باعث افزایش جریان شیر در دوران شیردهی شود اما با توجه به مطالعات کمی که در این زمینه صورت گرفته بهتر است از روغن سیاه دانه در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید. مصرف مرتب سیاه دانه و همچنین روغن آن در برنامه ی غذایی تاثیر فوق العاده ای روی تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و شما را در برابر بیماری‌های زمستانی و سرماخوردگی مصون می‌کند. می‌توانید به خورشت ها، ماست یا سالادهایتان نیز سیاه دانه بزنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

عوارض و خواص سیاه دانه چیست همراه طریقه مصرف

خواص سیاه دانه چیست؟ , خاصیت سیاه دانه و عسل چیست , فواید سیاه دانه چیست , خواص سیاه دانه چیست

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید. یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

خاصیت سیاه دانه چیست

اگر مدتی است که از احساس خستگی مداوم شکایت دارید حتما روغن سیاه دانه را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید. صبح‌ها به چایتان چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعنا اضافه کنید. این کار را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید. خواهید دید که به مرور انرژی از دست رفته برگشته و انرژی تان چند برابر می‌شود. اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند. روزانه می توان 1 تا 2 گرم از دانه سیاهدانه به صورت له شده یا چای و یا موارد دیگر استفاده نمود. دوز توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه روزانه حدود 1 تا 2 قاشق چای خوری می باشد.

سیاه دانه چیست

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.