اگزما

اگزما

اگزما اگزما ،اگزما پوستی،اگزما چیست،اگزما دست،اگزما صورت،اگزما فیلم،اگزما به انگلیسی،اگزمای دست،اگزمای سبورئیک،دانلود فیلم اگزما،نقد فیلم اگزما،موضوع فیلم اگزما،داستان فیلم اگزما،تیزر فیلم اگزما،بازیگران فیلم اگزما،خلاصه فیلم اگزما،درباره فیلم اگزما،اگزما پوستی در کودکان،اگزما پوستی …

درمان یبوست به روش گیاهی

درمان یبوست به روش گیاهی

درمان یبوست به روش گیاهی یبوست,بیماری یبوست,یبوست در بارداری,علائم یبوست,درمان یبوست,درمان یبوست با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان یبوست,یبوست را چگونه درمان کنیم,یبوست در کودکان,یبوست در بزرگسالان,یبوست در نوزادان,یبوست در بهار,یبوست …

دانلود کتاب آموزش تصویری ورزش یوگای صورت برای گونه گذاری چاق شدن

دانلود کتاب آموزش تصویری ورزش یوگای صورت برای گونه گذاری چاق شدن

دانلود کتاب آموزش تصویری ورزش یوگای صورت برای گونه گذاری چاق شدن دانلود کتاب آموزش تصویری ورزش یوگای صورت برای گونه گذاری چاق شدن در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب از قسمت پزشکی …

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای در سایت جسارت

علف چای چیست ,گیاه علف چای چیست,نام دیگر گیاه علف چای چیست؟,علف چای,علف چای افسردگی,علف چایی,علف چایر,علف چای (هزار چشم),علف چای کوهی,علف چای هایپیران,علف چای یا گل راعی,علف چای خواص,علف چای و درمان افسردگی,علف چایی چیست,علف چایی,خواص علف چایی,گیاه علف چایی,علف هرز چاییر,چایر علف هرز,خواص علف چایر,علف کش چایر,علف چای و خواص,خواص علف چای تبیان,خواص علف چای برای پوست

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

 علف چای چیست , گیاه علف چای چیست , نام دیگر گیاه علف چای چیست؟ , علف چای

در این مطلب از سایت جسارت به خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای می پردازیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

در صورتی که این گیاه توسط دهان به طور مستقیم بلعیده شود، ممکن است عوارضی نظیر مشکلات مرتبط با خواب، بی قراری، ناراحتی معده، سرگیجه، جوش های پوستی، اسهال و احساس مور مور را شدن به فرد دهد.علف چای تقریباً تا یک متر بلندی دارد و به همراه شاخه‌های جفتی و متقابل رشد می‌کند. برگ‌های آن متقابل و بی‌پایه (چسبیده) است، تا دو سانتی‌متر بلندی دارد و دارای نقاط غدّه ای و نیمه شفّاف متعدّدی که در برابر نور پدیدار می‌شود می‌باشد. گُل‌های زرد تا سفید رنگ، دارای پنج گلبرگ، با پرچم‌های بیرون زده است و به صورت مجتمع در بالای ساقه‌ها به چشم می‌خورد. 

علف چای چیست

علف چای با نام علمی Hypericum perforatum گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع تا یک متر، با بوی معطر و در زمان گل دهی بسیار زیبا. زمان گلدهی گیاه برحسب ناحیه رویش از اردیبهشت تا مهرماه می باشد. محل رویش گیاه در کوهستان ها و ارتفاعات نواحی شمالی کشور می باشد. البته در ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج، راه چالوس، لاهیجان، ارومیه، بروجرد، گنبدکاووس، کلاردشت و اطراف تهران نیز رویش دارد. قسمت مورد استفاده دارویی گیاه سرشاخه های گلدار آن است. موارد استفاده در طب سنتی : به عنوان ضد التهاب و ورم برونش ها و دستگاه تناسلی ادراری. درمان آسیب مجاری صفرا، التهاب مثانه، سرماخوردگی معمولی، ترش کردن، خونریزی، میگرن، سردرد، سیاتیک، زخم معده، ادرارآور، قاعده آور، ضد مالاریا، ضدشب ادراری. به طور موضعی جهت بریدگی و سوختگی، درمان زخم ها، عفونت های میکروبی و ویروسی استفاده می شود.

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

علف چای چیست , گیاه علف چای چیست , نام دیگر گیاه علف چای چیست؟ , علف چای

با مصرف این دارو افرادی که به افسردگی شدید مبتلا هستند احتمال اینکه این افسردگی به افسردگی ماژور(عمده) تغییر ماهیت دهد وجود دارد.این گیاه در ایران، با نام‌های علف چای، گُل راعی یا هزارچشم خوانده شده است و در زبان انگلیسی، St. John’s wort (به معنی: مخمّر یوحنای مقدّس) نام دارد؛ دلیل این نام گزینی، به گُلدهی و برداشت سنّتی آن در زادروز حضرت یحیی (۲۴ ژوئن) برمی‌گردد . همچنین می‌تواند یادآور شوالیه‌های St. John (به معنی: شوالیه‌های یوحنای مقدّس) باشد که در طول جنگ‌های صلیبی، از آن برای درمان زخم استفاده می‌کردند. لازم است ذکر شود که همهٔ گونه‌های خانوادهٔ Hypericaceae با نام St. John’s wort شناخته می‌شوند.

گیاه علف چای چیست

خاصیت ضد افسردگی : هیپریسین قادر است هر دو نوع A و B منوآمینواکسیداز (MAO) را مهار نماید. از این نظر می تواند در استفاده های کلینیکی به عنوان ضدافسردگی، ضداضطراب، بی خوابی، بدخوابی، احساس بی ارزشی، بی اشتهایی، خونسردی و بی احساسی، افسردگی های فصلی(مانند پاییز، زمستان و یا سستی در بهار و تابستان) کاربرد داشته باشد. هم چنین تاثیر این گیاه در فعالیت های مغزی بسیار رضایت بخش بوده و این موضوع با آزمایشات الکتروآنسفالوگراف و به روش دوسوکور ثابت شده است. بیشتر از 25 تحقق دوسوکور بر روی 1757 نفر که دارای افسردگی خفیف تا متوسط بودند نشان داد که علف چای به صورت عصاره استاندارد در درمان آن ها بسیار رضایت بخش بوده است. در سال 1994 در آلمان معادل 66 میلیون دوز روزانه از آن توسط پزشکان نسخه شده است.

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

علف چای چیست , گیاه علف چای چیست , نام دیگر گیاه علف چای چیست؟ , علف چای

در بیماران مبتلا یه اسکیزوفرنی با مصرف این گیاه احتمال دست دادن به جنون افزایش پیدا می کند.این گیاهان، حاوی تعداد زیادی از پیگمان (رنگیزه)های فلورسانس dianthrone (ترکیب‌های دارای دو انترون، به شکل ساختارهای سوزنی و به رنگ سفید تا زرد روشن) مربوط به طیف قرمز با فعّالیت زیستی هستند. این نیز گزارش شده که بیوسنتز hypericinها، با ریخت زایی و چیدمان غدد روغنی قرمز تیرهٔ موجود بر روی برگ‌های گیاه، مرتبط است.

نام دیگر گیاه علف چای چیست؟

اثرات ضد میکروب و ویروس : عصاره گیاه علف چای دارای اثرات ضدمیکروب و ویروس قوی بر روی بسیاری از میکروارگانیزم های با اهمیت و بیماریزا است. مطالعاتی که تاکنون انجام شده نشان می دهد که بر ضدویروس آنفلوآنزای تیپ های A و B، ویروس تبخال نوع 1 و 2، ویروس وزی کولیا استوماتیتیس و ویروس ایدز(HIV) دارای اثرات قوی است. هم چنین بر ضد هر دو نوع میکروب های گرام منفی و مثبت از جمله استافیلوکوک اورئوس، استرپتوکوک موتانس، پروتئوس ولگاریس، اشرشیاکلی و پزدوموناس آئروژنیوزا تاثیرات قوی ای دارد. اثرات ضد سوختگی : زخم به عنوان ضد زخم، ضدسوختگی، ضد آفتاب، ضد درد ماهیچه ها و ضد خونریزی سطحی کاربرد دارد. محصولاتی که برای این منظور تهیه شده است به صورت پماد لوسیون از عصاره می باشد که به طور مستقل و یا همراه با گیاهان دیگر به تعداد زیاد و متنوع ساخته شده اند.

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

علف چای چیست , گیاه علف چای چیست , نام دیگر گیاه علف چای چیست؟ , علف چای

نگرانی هایی نیز حاکی از این است که این گیاه می تواند نزد افراد مبتلا به آلزایمر باعث زوال عقل شود.گیاه گل راعی از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و خواص درمانی بسیاری دارد این گیاه ضد کرم معده و روده است و گرفتگی صدا را باز می‌کند. این گیاه برای درمان مرض کزاز بکار می‌رود و اگر برگ آن را به صورت پودر روی زخمهای عمیق بپاشید این نوع زخمها را خوب می‌کند. مواد روغنی گیاه بالاخص دارای اثرات بارز ضد زخم، ضدسوختگی و التیام بخش پوستی می‌باشد. گل راعی درمان کننده بیماری مننژیت است؛ درد پشت و گردن و خشکی گردن را درمان می‌کند و ضدافسردگی اس

علف چای

عوارض جانبی و موارد منع مصرف : در حد میزان مصرف دارویی معادل(7/2 میلی گرم هیپریسین به طور روزانه که مساوی 9 میلی لیتر قطره استاندارد می باشد) دارای هیچگونه عارضه جانبی نمی باشد. با مقادیر مصرف زیاد ممکن است باعث حساسیت به نور گردد، البته این موضوع فقط در حیوانات مانند گوسفند گزارش شده و در انسان مشاهده نشده است. احتمال داده می شود که با 30 تا 50 برابر مقدار مصرف دارویی می تواند حساسیت به نور(فتوتوکسیسیته) ایجاد کند. عوارض مطالعه شده برحسب آمار این گیاه و فرآورده های مربوط بسیار محدود می باشد به طوری که کلیه عوارض خفیف و موقتی آن به 5/2 درصد موارد مصرف کننده می رسد که شامل التهاب روده و معده به میزان 55/0 درصد، آلرژی به گیاه به میزان 5/0 درصد، ایجاد خستگی به میزان 4/0 درصد و بی خوابی به میزان 26/0 درصد می باشد. منع مصرف این گیاه فقط در صورت حساسیت به این گیاه می باشد.

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

علف چای چیست , گیاه علف چای چیست , نام دیگر گیاه علف چای چیست؟ , علف چای

مضرات استفاده از این گیاه به نسبت بیشتر از محاسن آن است و مصرف این گیاه برای کلیه افراد هر چهار گروه خونی مضر است.خاصیت این گیاه در درمان افسردگی به اثبات رسیده و مکانیزم اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار آنزیمی است. یکی از مواد مؤثر این گیاه هایپریسین می‌باشد که فراورده‌های آن هم بر اساس همین ماده استاندارد سازی می‌شوند و اثر ضد افسردگی گیاه نیز مربوط به این ماده می‌باشد. در ابتدا تصور می‌شد که این ماده مهار کنندهٔ آنزیم Mono amino oxidase (به اختصار: MAO) است؛ ولی مطالعات جدیدتر روی حیوانات نشان داد که این اثر بسیار ناچیز است و مکانیسم عمده اثر ضد افسردگی آن از طریق مهار برداشت (reuptake) سروتونین یا سایر انتقال دهنده‌های عصبی (نوروترانسمیترها) در مغز می‌باشد.

علف چای افسردگی

طریقه و مقدار مصرف چای: چای کیسه ای(تی بگ) تهیه شده از آن اصولا 2 گرمی بوده که در یک لیوان آب تهیه می گردد و تا 3 بار در روز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. گل خشک: به مقدار 2 تا 4 گرم به صورت دم کرده یا جوشانده تا سه بار در روز(جمعا 6 تا 12 گرم در روز) می تواند مصرف گردد. تنتور: 3 تا 6 میلی لیتر تا سه بار در روز(جمعا 9 تا 18 میلی لیتر در روز) توصیه می گردد. عصاره روان: 1 تا 2 میلی لیتر تا سه بار در روز(جمعا 3 تا 6 میلی لیتر در روز) توصیه می گردد. قطره: در صورتی که از نوع استاندارد که حاوی 3/0 درصد هیپریسین است استفاده شود، 30 قطره تا سه نوبت در روز(جمعا 90 قطره در روز) مصرف می گردد. قرص: روزی 1 تا 3 قرص برحسب شدت بیماری میل شود. مقدار مصرف انواع فرآورده ها به هر شکل تا معادل 7/2 میلی گرم “هیپریسین ها” در روز بلامانع است.

علف چای چیست

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.