آشنایی با خواص سریش

آشنایی با خواص سریش

آشنایی با خواص سریش خواص سریش,فواید سریش,سریش درمانی,خاصیت سریش,خواص سریش درمانی,خواص سریش برای پوست,خواص سریش برای مو,خواص سریش برای جوانی,خواص سریش برای بارداری,خواص خوردن سریش,فواید سریش خام,فواید سریش پخته

گلابی

گلابی

گلابی و خواص آن گلابی وحشی،گلابی شاه میوه،گلابی در بارداری،گلابی به انگلیسی،گلابی جنگلی،خواص گلابی

درمان چرک و عفونت گلو با داروهای گیاهی

درمان چرک و عفونت گلو با داروهای گیاهی

درمان چرک و عفونت گلو با داروهای گیاهی خواص گياهان دارویی,فواید گياهان دارویی,گياهان دارویی درمانی,خاصیت گياهان دارویی,خواص گياهان دارویی درمانی,خواص گياهان دارویی برای پوست,خواص گياهان دارویی برای مو,خواص گياهان دارویی برای جوانی,خواص …

از خواص گندم در لاغری و کاهش وزن بیشتر بدانید

از خواص گندم در لاغری و کاهش وزن بیشتر بدانید در سایت جسارت

خواص گندم در لاغری ، خواص جوانه گندم در لاغری ، خواص سبوس گندم در لاغری ، خواص بلغور گندم در لاغری ، خواص پودر جوانه گندم در لاغری ، خواص گندم برای لاغری ، خواص جوانه گندم برای لاغری ، خواص جوانه گندم لاغری ، خواص جوانه گندم و لاغری ، خاصیت جوانه گندم برای لاغری ، خواص سبوس گندم برای لاغری ، خاصیت سبوس گندم در لاغری ، فواید سبوس گندم در لاغری ، خواص سبوس گندم لاغری ، خواص سبوس گندم و لاغری ، فواید سبوس گندم برای لاغری ، خواص بلغور گندم برای لاغری ، خواص پودر جوانه گندم برای لاغری

از خواص گندم در لاغری و کاهش وزن بیشتر بدانید

خواص گندم در لاغری , خواص سبوس گندم در لاغری , خواص جوانه گندم در لاغری , خواص گندم برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت با خواص گندم در لاغری بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .گندم دارای پروتئینی به نام گلوتن است که می تواند در برخی افراد مستعد موجب حساسیت شود و دردسرهایی در پی داشته باشد. با این حال برای کسانی که می توانند گندم سبوس دار را هضم کنند این غذا حاوی منابع بسیاری از جمله آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است.این دانه عمدتا از کربوهیدرات تشکیل شده است اما مقداری پروتئین نیز در آن وجود دارد.

خواص گندم در لاغری

فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن ها را مصرف کنید.قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست.از خواص گندم سرشار بودن این دانه از فیبر است. اما به یاد داشته باشید گندم تصفیه شده تقریبا هیچ فیبری ندارد. محتوای فیبر در غلات در محدوده ۱۲ تا ۱۵ درصد است. اما از آنجایی که فیبر در سبوس آن ها متمرکز است،بسیاری از الیاف در فرایند تصفیه حذف شده و در نتیجه مقدار زیادی از فیبر در آرد سفید وجود ندارد.فیبر منجر به عملکرد بهتر دستگاه گوارش شده و حرکت غذا را در روده ها تسهیل می بخشد. گندم حاوی مقدار کمی از فیبرهای محلول است که ممکن است در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر علائمی را در پی داشته باشد.با این حال برای کسانی که مشکلی با این غلات ندارند سبوس آن اثرات مفیدی روی سلامت روده دارد.

خواص سبوس گندم در لاغری

سبوس گندم بدلیل دارا بودن منبع قابل توجه فیبر لبنی مشهور می باشد، آن همچنین منبع عالی از مواد مدنی و ویتامین هاست.سبوس پوسته بیرونی سخت گندم می باشد. ورود سبوس گندم غیر محلول به سیستم بدن به عمل هضم غذا کمک می کند، و باعث افزایش حجم مدفوع و پیشگیری از یبوست می شود.سبوس گندم منبع غنی از فیبر می باشد می تواند انتخاب مناسبی برای میان وعده ها در طول روز باشد.سبوس گندم با کیفیت باید دارای گرم فیبر و 8 گرم شکر باشد. مکمل های سبوس گندم برای کاهش وزن مناسب می باشند.وقتی در روده با آب ترکیب می شود، حجم محتوی روده افزایش یافته و باعث می شود احساس سیری کنید.یکی از موادی که اکثرا برای کاهش مقدار زیاد وزن مورد استفاده قرار می گیرد فیبر می باشد.

از خواص گندم در لاغری و کاهش وزن بیشتر بدانید

خواص گندم در لاغری , خواص سبوس گندم در لاغری , خواص جوانه گندم در لاغری , خواص گندم برای لاغری

خواص سبوس گندم برای سلامتی بسیار است. یکی از مهمترین خواص سبوس گندم کاهش وزن و لاغریست.برای همین می گویند چاقها نان سبوس دار بخورند.

خواص گندم برای لاغری

دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه، گفت: سبوس‌ها جزء ‌خانواده‌ی فیبرها به شمار می آیند و افرادی که قصد لاغر شدن دارند می‌توانند با مصرف سبوس گندم و جو به چاقی خود پایان دهند.وی افزود: مصرف سبوس گندم به صوت خام یا پخته به دلیل دارا بودن فیبر کافی باعث لاغری می شود و تأثیر لاغری آن‌ها قابل مقایسه را فیبر‌های طبیعی دیگر است.وی ادامه داد: سبزی‌ها و میوه‌ها و محصولات لبنی مانند شیر هم جزء‌ خانواده فیبر‌ها می‌باشند که علاوه بر تأثیر لاغری، قند خون را نیز کنترل می‌کنند.وی افزود: مقدار مصرف سبوس‌ها رعایت شود زیرا مصرف زیاد آن‌ها کم خونی، پوکی استخوان ، ریزش مو را به همراه دارد.وی در آخر گفت: بهتر است این سبوس‌ها را پیش از ۲ قاشق مربا خوری مصرف نکنیم زیرا علاوه بر کم خونی و پوکی استخوان و ریزش مو باعث کمبود کلسیم در بدن نیز می شود.

خواص گندم در لاغری

فایده دیگر سبوس، کاهش جذب کلسترول است که باعث کاهش چربی خون شده و غیرمستقیم از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی پیشگیری می‌کند. سبوس ۱۸-۱۵ درصد کلسترول خون را پایین می‌آورد؛ مثلاً فردی که کلسترول ۲۲۰ دارد، اگر روزانه نان کامل مصرف کند، این کلسترول به زیر ۲۰۰ یعنی حد طبیعی می‌رسد.سبوس جذب قند را نیز کم می‌کند و زمینه ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.این ماده غیرمستقیم بر فشارخون هم تأثیر دارد. به این ترتیب که کاهش وزن و کاهش چربی خون می‌تواند باعث کاهش فشارخون شود اما مستقیم در درمان فشارخون موثر نیست.در ضمن جویدن بهتر و بیشتر سبوس نیز برای دندان‌ها مفید است.

از خواص گندم در لاغری و کاهش وزن بیشتر بدانید

خواص گندم در لاغری , خواص سبوس گندم در لاغری , خواص جوانه گندم در لاغری , خواص گندم برای لاغری

طریقه مصرف سبوس گندم:

این است که روزانه برای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری در داخل انواع غذاهایی چون انواع سوپ‌ها و آش، سالاد، ماست و انواع خورش ها، کتلت، کوکو سبزی و سیب زمینی،‌ انواع خوراک ها ریخته شود و یا یک قاشق مرباخوری داخل یک لیوان شیر و یا انواع آبمیوه ها استفاده شود.

خواص جوانه گندم در لاغری

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین ای و ویتامین های گروه ب است .ویتامین ای امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود .سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم ، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است .به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر است .همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند باید از این ماده غذایی کمک بگیرند.اگر می خواهید لاغر شوید ، پودر جوانه گندم را همراه ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرفغذا و اگر میخواهید چاق شوید آن را ۱۰ دقیقه بعد از صرف غذا میل کنید.

از خواص گندم در لاغری و کاهش وزن بیشتر بدانید

خواص گندم در لاغری , خواص سبوس گندم در لاغری , خواص جوانه گندم در لاغری , خواص گندم برای لاغری

سبوس غلات همان طور که خواص مفیدی دارد اگر بیش از اندازه مصرف شود، می‌تواند مشکل‌ساز شود.اگر میزان مصرف سبوس از حد اعتدال خارج شود، باعث کاهش جذب املاح دو ظرفیتی خواهد شد. مثلاً کلسیم، آهن و روی به ترکیب‌های موجود در فیبر سبوس مانند فیتات‌ها و فسفات‌ها متصل می‌شوند و جذبشان کاهش پیدا می‌کند.حداکثر فیبر مجاز مصرفی روزی ۳۰ گرم است یعنی اگر نان ها را سبوس دار انتخاب کنیم و  در روز ۳-۲ واحد میوه و ۲ فنجان سبزی مصرف کنیم، این مقدار فیبر به دست می‌آید.

خواص گندم در لاغری

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.