علائم و درمان و ورزش برای دیسک کمر و رابطه زناشویی چیست

علائم و درمان و ورزش برای دیسک کمر و رابطه زناشویی چیست

دیسک کمر دیسک کمر ,بیماری دیسک کمر,دیسک کمر در بارداری,علائم دیسک کمر,درمان دیسک کمر,درمان دیسک کمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان دیسک کمر,دیسک کمر را چگونه درمان کنیم,دیسک کمر در …

مفید ترین روش های درمان افسردگی با داروهای گیاهی در طب سنتی

مفید ترین روش های درمان افسردگی با داروهای گیاهی در طب سنتی

درمان افسردگی با داروهای گیاهی  درمان افسردگی با داروهای گیاهی ، درمان افسردگی با داروهای گیاهی چیست،راههای درمان افسردگی با داروهای گیاهی ،درمان افسردگی شدید با داروهای گیاهی،درمان افسردگی با گیاهان داروی …

5 روش برای پیشگیری از ابتلاء به آلزایمر

5 روش برای پیشگیری از ابتلاء به آلزایمر

5 روش برای پیشگیری از ابتلاء به آلزایمر آلزایمر,بیماری آلزایمر,آلزایمر در بارداری,علائم آلزایمر,درمان آلزایمر,درمان آلزایمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلزایمر,آلزایمر را چگونه درمان کنیم,آلزایمر در کودکان,آلزایمر در بزرگسالان,آلزایمر در …

مضرات و خواص مصرف کاکائو چیست برای کودکان و سرماخوردگی

مضرات و خواص مصرف کاکائو چیست برای کودکان و سرماخوردگی در سایت جسارت

کاکائو چیست ,کاکائو چیست و کاربرد آن,کاکائو چیست,کره کاکائو چیست,درخت کاکائو چیست,کاکائو تالک چیست,پودر کاکائو چیست,پودینگ کاکائو چیست,خواص کاکائو چیست؟,مضرات کاکائو چیست,کره کاکائو چیست,کره کاکائو چیست ؟,گیاه کاکائو چیست,کاکائو تاک چیست,برنامه کاکائو تالک چیست,خواص کاکائو تلخ چیست,مضرات شیر کاکائو چیست

مضرات و خواص مصرف کاکائو چیست برای کودکان و سرماخوردگی

 کاکائو چیست , کاکائو چیست و کاربرد آن , کاکائو چیست , کره کاکائو چیست

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص مصرف کاکائو چیست برای کودکان و سرماخوردگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

کاکائو را بیشتر مردم تحت عنوان شکلات کاکائویی می‌شناسند. کره کاکائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است. کاکائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌کننده قلب شناخته می‌شود. در بعضی از مطالعات ثابت شده است کاکائو باعث کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول بد در خون می‌شود.

کاکائو چیست

کاکائو درختی است از تیره پنیرکیان که ارتفاعش بین ۴ تا ۱۰ متراست و برگهایش ساده و متقابل و گلهایش منظم و کوچک و قرمز رنگ در همه فصول وجود دارد. میوه‌شا سته و زرد رنگ است و به اندازه یک خیار محتوی ۲۵ تا ۴۵ دانه است .میوه‌های این گیاه را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به مصرف می‌رسانند که از آن پودر کاکائو تهیه می‌شود.دانه این گیاه تقویت کننده قلب است و به علاوه محتوی مقدار زیادی ازنه و چربی است از کاکائو شکلات نیز تهیه می‌کنند. درخت کاکائو در منطقه حائل بین عرض جغرافیائی ۱۰ تا ۲۰ درجه در شمال و جنوب خط استوا می روید. گاه به این منطقه کمربند کاکائویی نیز گفته می شود. درخت کاکائو اغلب زیر سایه درختان بزرگتر رشد می کند. میوههای درخت کاکائو حدوداً ۳۰ سانتی متر طول دارند. رنگ میوه ممکن است زرد مایل به قهوه ای یا ارغوانی باشد. هر میوه بین ۲۰ تا ۴۰ دانه دارد که داخل یک بافت گوشتی صورتی ترش و شیرین کنار هم قرار می گیرند.

این گیاه به عنوان ضدعفونی‌کننده و انگل‌کش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خواص دیگر کاکائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌کنندگی آن اشاره کرد. در بعضی از نقاط دنیا از کاکائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشکی لب‌ها و چشم استفاده می‌کنند. کاکائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود. محلی‌ها از کاکائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند. به علت وجود تانن در پوسته و ریشه کاکائو، فعالیت ضدتوموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است.

کاکائو چیست و کاربرد آن

تاریخچه ی شکلات به بیش از 1500 سال پیش بر می گردد، جنگل های انبوه آمریکای مرکزی به دلیل باران های فراوان و رطوبت زیادش شرایط آب و هوایی مناسبی را برای کشت درخت کاکائو فراهم می کرد. در آن زمان، مایاها در آمریکای مرکزی و جنب مکزیک زندگی می کردند. آن ها درخت کاکائو را می پرستیدند و معتقد بودند این درخت نشانه الهی دارد. کلمه کاکائو نیز لغتی مایایی است به معنی غذای خدایان! مایاها با برشته و آرد کردن دانه های درخت کاکائو و اضافه کردن ذرت و فلفل به آن معجون درست می کردند. این نوشیدنی برای مصرف در مراسم خاص و هم چنین به عنوان یک نوشیدنی در میان افراد ثروتمند و سران مذهبی قوم به کار می رفت.

کاکائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اکسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شکلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اکسیدانی کاکائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شکلات تهیه شده از کاکائو به دلیل انجام فرآیند در کارخانه خواص مفید دانه کاکائوی خالص را ندارد.

کاکائو چیست

قوم آزتک در مکزیک نیز ارزش زیادی برای دانه های کاکائو قائل بودند ولی چون آن ها در قسمت های شمال تر مکزیک که خشک است زندگی می کردند، شرایط آب و هوایی برای کشف این درخت فراهم نبود. بنابراین آن ها باید دانه های کاکائو را می خریدند یا طی جنگ ها به غنیمت می گرفتند. آزتک ها به قدری به این دانه ها اهمیت می دادند که هر 100 عدد دانه کاکائو را معادل قیمت یک برده می دانستند. مالیات هایی که به امپراطور نیز داده می شد نیز معادل دانه های کاکائو بوده، لذا نقل شده امپراطور آزتک ها روزی 50 لیوان نوشیدنی کاکائو نوشیده در حالی که معتقد بوده که یک لیوان از این نوشیدنی، اجازه می دهد که فرد همه روزه را بدون غذا راه برود. آزتک ها، کاکائو را حتی با ارزش تر از طلا و نقره می دانستند به طوری که گفته شده فلزات گران بها، پر از دانه های کاکائو بوده است.

نوشابه کاکائو : اگر پوست هسته کاکائو را دم کنید، نوشابه مطبوعی از آن به دست می‌آید که بوی شکلات دارد و دارای مقدار زیادی ویتامین و برای تقویت استخوان‌ها مفید است. مخصوصا به کسانی که دارای نرمی استخوان (راشیتیسم) هستند، مصرف این جوشانده توصیه می‌شود.

کره کاکائو چیست

اولین بار کریستف کلمب کاکائو را از آمریکا به اروپا آورد تا به ملکه اسپانیا نشان دهد. در آن زمان از شکلات در انواع نوشیدنی ها استفاده می شد و برای گرفتن تلخی آن مقداری شکر به آن اضافه می کردند. در سال 1828، هلندی ها روشی را اختراع کردند که طی آن چربی دانه های کاکائو گرفته می شد و از آن ” کره کاکائو ” تهیه می گردید. از باقی مانده آن نیز ” پودر کاکائو ” تهیه می شد. گفته می شود جوزف فرای اولین کسی بود که در سال 1847 میلادی شکلات را به شکل امروزی روانه بازار کرد و برای این که قیمت شکلات کمی پایین بیاید به چربی کاکائو، چربی های دیگری را نیز افزود.کاکائو ماده ای تلخ مزه است که از دانه های درخت گرمسیری کاکائو به دست می آید. دانه های کاکائو از نظر طعم تلخی و عطر با هم متفاوت هستند و گران ترین نوع کاکائو از دانه های درخت کرئیولو به دست می آید که تلخی آن نسبت به سایر کاکائو ها خیلی کمتر است و تنها 10 درصد از شکلات های دنیا با استفاده از این نوع کاکائو استفاده می شود. جالب است بدانید که در نوع مرغوب شکلات ها، تنها، 10 درصد کاکائو به کار می رود.

کره کاکائو : دانه کاکائو دارای 50 درصد چربی است. از کاکائو در صنعت لوازم آرایش و زیبایی و همچنین عطرسازی استفاده می‌شود.

درخت کاکائو چیست

فواید شکلات : تحقیقات نشان می دهد شکلات برای سلامت قلب بسیار مفید است و مانع از لخته شدن خون می شود. کلسترول خون را تنظیم کرده و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از التهاب و نابودی سلول ها جلوگیری می کند. از طرف دیگر مصرف روزانه 30 گرم شکلات تلخ فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سبب افزایش حافظه نیز می شود. این ماده خوراکی لذیذ می تواند روند سخت شدن عروق در افراد سیگاری را نیز کند نماید. جالب است بدانید تئوبرومین موجود در شکلات در داروهای ضد سرفه استفاده می شود و خوردن شکلات تلخ می تواند دفعات سرفه و تأثیر سوء آن بر سیستم قلبی عروقی و اعصاب مرکزی را کاهش دهد. شیر کاکائو نیز سبب سر حالی و تقویت عضلات می شود و برای ورزشکاران بسیار مفید است. یکی دیگر از فواید شکلات های سیاه برای دیابتی ها است آن هایی که از ترس بالا رفتن قند خون شان دور انواع شکلات و شیرینی را خط کشیده اند باید بدانند مصرف کاکائوهای تلخ و سیاه به اندازه مناسب، هیچ ضرری را در پی ندارد.

مضرات و خواص مصرف کاکائو چیست برای کودکان و سرماخوردگی

کاکائو چیست , کاکائو چیست و کاربرد آن , کاکائو چیست , کره کاکائو چیست

عوارض جانبی : مصرف ناصحیح کاکائو باعث عوارض کبدی و قلبی می‌شود. کسانی که طبع گرمی دارند، باید از خوردن بیش از حد کاکائو و محصولات آن خودداری کنند. برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن کاکائو ممنوع است.

کاکائو تالک چیست

چرا زنان بیشتر از مردها به شکلات علاقه دارند؟ شاید جواب در هورمون ها باشد. خوردن شکلات در زن ها شاید تلاش ناخودآگاه برای یکنواخت نگه داشتن سطح هورمون ها باشد. شکلات و زنان زنان بیان می کنند که اشتیاق زیادی برای خوردن غذاهای چرب و شیرین مثل شکلات در دوره عادت ماهانه خود دارند. این مسئله شاید به علت سطح بالای پروژسترون در آن زمان باشد. پروژسترون هورمونی زنانه است که در تخمک گذاری و سیکل های ماهانه اثر دارد. این طور گمان می شود که پروژسترون باعث ذخیره سازی چربی می شود. در دوره عادت ماهانه که میزان این هورمون بالا است چربی بیشتر ذخیره می شود و در نتیجه میزان چربی خون کم می شود. همین مسئله باعث می شود زنان در این دوره میل به خوردن چربی پیدا کنند و یکی از این مواد پُر چرب، شکلات است. در ایتالیا تحقیقی انجام شده که نشان می دهد زنانی که به طور مداوم شکلات می خورند از نظر زندگی زناشویی وضعیت بهتری دارند. شکلات در ظاهر اثر فیزیولوژیکی مثبتی روی تمایلات جنسی زنانه دارد. اگر شماها جزء طرفداران شکلات هستید، بدانید که خواص مثبت زیادی برای آن پیدا شده است. اگر نگران کالری های اضافی آن هستید، بهتر است در فکر خود تجدید نظر کنید. گفته شده شکلات نه تنها باعث اضافه وزن نمی شود بلکه استفاده ی درست شکلات، خود یک رژیم غذایی است.

کاکائو چیست

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.