ابتلا به ویروس اچ آی وی پایان زندگی نیست

ابتلا به ویروس اچ آی وی پایان زندگی نیست

ابتلا به ویروس اچ آی وی پایان زندگی نیست ابتلا به ویروس اچ آی وی,بيماري ابتلا به ویروس اچ آی وی,ابتلا به ویروس اچ آی وی در بارداري,علائم ابتلا به ویروس اچ …

اثر آلوئه ‌ورا بر پوسیدگی دندان

اثر آلوئه ‌ورا بر پوسیدگی دندان

اثر آلوئه ‌ورا بر پوسیدگی دندان خواص آلوئه ‌ورا,فواید آلوئه ‌ورا,آلوئه ‌ورا درمانی,خاصیت آلوئه ‌ورا,خواص آلوئه ‌ورا درمانی,خواص آلوئه ‌ورا برای پوست,خواص آلوئه ‌ورا برای مو,خواص آلوئه ‌ورا برای جوانی,خواص آلوئه ‌ورا …

عادت هایی که پیرتان می کنند

عادت هایی که پیرتان می کنند

عادت هایی که پیرتان می کنند پیری زودرس,بیماری پیری زودرس,پیری زودرس در بارداری,علائم پیری زودرس,درمان پیری زودرس,درمان پیری زودرس با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پیری زودرس,پیری زودرس را چگونه درمان …

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی در سایت جسارت

برگ بو چیه ,برگ بو چیست,برگ بو چیست,درخت برگ بو چیست,گیاه برگ بو چیست,خواص برگ بو چیست,برگ بو برای چیست,خاصیت برگ بو چیست,منظور از برگ بو چیست

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

برگ بو چیه , برگ بو چیست , برگ بو چیست , درخت برگ بو چیست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند. ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

برگ بو چیه

برگ بو با نام علمی لائوروس نوبیلیس گیاهی خوشبو و همیشه‌سبز است که اصل آن از منطقهٔ مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود. در متون قدیمی‌تر برای برگ بو نام‌های دیگری نیز استفاده می‌شد که از آن جمله‌اند: غار، حب‌الغار، شجرالغار، دهم، دهمست، رند، عمار، و ذاقی. برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد. در بسیاری جاها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفادهٔ اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.

برگ بو فواید زیادی در مقابله با انواع سرطان‌ها دارد. منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند. دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد. آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند. ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند. اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود. آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است.

برگ بو چیست

طبع آن گرم و خشک است و از برگ‌های این گیاه روغنی تهیه می‌شود که به آن حب الغار گفته می‌شود و در پزشکی کاربردهای فراوانی دارد. خواص دارویی برگ بو عبارتند از: ویتامن C که در دفع رادیکال‌های آزاد وتقویت سیستم ایمنی بدننقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این گیاه است. ویتامین A موجود در برگ بو به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد. وجود تعدای از ویتامین‌های ب‌کمپلکس در برگ بو در سنتر آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد. برای از بین بردن لکه‌های کبود خون مردگی با روغن حب الغار موضع را مالش دهید. (طرز تهیه روغن حب ‌الغار: میوه و برگ آن را در آب بپزید و بگزارید تا سرد شود. قشری که روی آب را می‌گیرد برداشته و بادو برابر وزن آن روغن زیتون مخلوط کنید و با حرارت غیر مستقیم (بن‌ماری) جوشانده تا آب آن تبخیر شود و روغن بماند.) برای تسکین درد کمر و مفاصل، تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی ماهیچه‌ها با روغن حب‌الغار ماساژ دهید.

این گیاه استفاده‌ی گیاهی و دارویی زیادی دارد. در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند. برگ بو در مورد گریپ و یا عفونت روده ای ضد عفونی کننده خوبی است. برای درمان برونشیت مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کرده آن که با جوشاندن 3 برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کاهش می‌دهد. – دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید.

برگ بو چیست

جهت رفع حواس‌پرتی و تقویت حافظه روغن حب الغار را به شقیقه‌ها بمالید و با روغن از مهره‌های گردن تا کمر را ماساژ دهید. جهت رفع دل‌ پیچه میوه گیاه برگ بو را سائیده حدود ۱۰ میلی‌گرم مصرف شود. جهت خردکردن سنگ مثانه از میوه این گیاه می‌توان استفاده کرد. برای سرماخوردگی از دم کرده برگ‌های این گیاه می‌توان استفاده کرد. دم کرده برگ‌های گیاه برگ بو برای عفونت‌های روده‌ایمفید می‌باشد. استفاده از چند قطره روغن برگ بو و اضافه کردن آن به شامپو به رفع شوره سر کمک می‌کند. نوشیدن دو تا سه فنجان برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است، همچنین از دیگر خواص برگ بو جلوگیری از تخمیر غذا در معده است به نحوی که دم کرده ان هضم غذا را آسان و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند. ماساژ دادن با روغن برگ بو ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز و دردهای عمومی را تسکین می دهد.

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

برگ بو چیه , برگ بو چیست , برگ بو چیست , درخت برگ بو چیست

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

درخت برگ بو چیست

عوارض برگ بو : با وجود گسترده بودن خواص برگ بو همانند سایر گیاهان دارویی از این گیاه نیز نباید زیاد استفاده کرد (بیش از چند برگ در غذا) در غیر این صورت باعث ایجاد مسمومیت می‌شود، همچنین خطر سقط جنین ناشی از این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن ان بر حذر باشند.

برگ بو چیه

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.