خواص و مضرات لیمو ترش در بارداری و دیابت و برای پوست

خواص و مضرات لیمو ترش در بارداری و دیابت و برای پوست

لیمو ترش لیمو ترش ،لیمو ترش در بارداری،لیمو ترش و دیابت،لیمو ترش برای پوست،لیمو ترش برای پوست صورت،لیمو ترش و لاغری شکم،لیمو ترش برای ریزش مو،لیمو ترش یخ زده،مصرف لیمو ترش در …

طرز تهیه و خواص آب برنج برای پوست صورت و مو چیست

طرز تهیه و خواص آب برنج برای پوست صورت و مو چیست

آب برنج آب برنج ,آب برنج برای مو,آب برنج برای رشد مو,آب برنج برای ریزش مو,اب برنج چاق کننده است,اب برنج برای لک صورت,آب برنج برای گیاه,آب برنج برای گلدان توضیحاتی در …

معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو

معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو

معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو معرفی چند روش خانگی برای از بین بردن میخک پا با زردچوبه و لیمو در سایت جسارت  میخک …

گوشت یخ زده

گوشت یخ زده , گوشت یخ زده برزیلی , گوشت یخ زده حرام است , گوشت یخ زده بخوریم یا نه

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد گوشت یخ زده صحبت میکنیم ، امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرایم قرار بگیرد.گوشت یخ زده ممکن است مضراتی داشته باشد که در این مطلب به طور کامل در مورد آن صحبت می کنیم.

توضیحاتی در مورد گوشت یخ زده

طبق گفته محققان طب اسلامی گوشت منجمد گاو و گوساله فایده خاصی ندارد و مصرف آن می‌تواند در طولانی مدت موجب بروز بیماری‌هایی مانند رماتیسم ، ام اس ، ناراحتی‌های پوستی مثل تیرگی پوست و سفید شدن زودرس موها ‌نیز شود و از این رو خوردن این گوشت ها توصیه نمی شود.

گوشت یخ زده و منجمد

در خبری آمده است که سید علی ابوالحبیب در گفت‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا»، گفته است : گوشت‌های منجمد صرفنظر از اینکه چه نوع گوشتی است بر اثر انجماد پروتئین‌هایش دناتوره آن (خراب) می‌شود و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.

او می گوید که گوشت‌های منجمد نسبت به گوشت‌های تازه دارای طبیعتی سردترهستند و این طبیعت سر باعث بسیاری از بیماری ها می شود ؛ توجه داشته باشید که گوشت گوسفند و گوشت شتر دارای طبیعتی گرم و تر هستند که برای سرد مزاجان و افرادی که دارای طبع بلغم و سودا هستند خیلی خوب است.

ارزش غذایی گوشت یخ زده

کارشناسان تغذیه معتقدند که گوشت تازه خاصیت بیشتری نسبت به گوشت‌های منجمد شده دارد و اصولاً هر چه از زمان ذبح دام بگذرد، گوشت ارزش غذایی خود را از دست خواه داد و این مسئله کاملا اثبات شده است.

توصیه متخصصان این است که این است که گوشت به صورت تازه تهیه و مصرف کنید تا همه مواد مغذی آن به بدن انسان برسد.

  تحقیقات نشان می دهد که گوشت اگر تحت شرایط خاص بسته بندی و دمای مناسب نگهداری شود، تنها به مدت یک سال ارزش غذایی خود را حفظ می‌کند و بعد از یک سال به مانند تفاله می ماند و هیچ ارزش غذایی نخواهد داشت.

تحقیقات نشان می دهد که هر چه از زمان کشتن دام بگذرد، گوشت ارزش غذایی خود را از دست می‌دهد و بعد از یک سال گوشت دیگر ارزشی ندارد و خوردن آن برای انسان مانند خوردن تفاله هیچ سودی ندارد.

توجه داشته باشید که از آنجا که ماهی های یخ زده هم خواص خود را از دست می‌دهند ، شهروندان بیشتر از 3 ماه ماهی را در فریزر خود نگه ندارند چرا که ارزش غذایی آن هم بعد از این مدت به صفر می‌رسد و به درد نمی خورد.♥

همه چیز درباره گوشت

گوشت نام یک ماده آلی است که در بدن بیشتر جانوران وجود دارد. انسان‌ها گوشت جانورانی همچون گاو، گوسفند، خوک، بوقلمون، مرغ و غاز را می‌خورند. گوشت غالباً همراه استخوان و مقداری چربی است و سرشار از پروتئین است. گوشت در اقتصاد، فرهنگ و پزشکی بسیار مهم بوده و برای مصرف و تولید آن مقادیری در نظر گرفته شده‌است. گوشت بیشتر از آب، پروتئین و چربی ساخته شده‌است. معمولاً آن را به روش‌های گوناگون پخت و پز آماده کرده و سپس مصرف می‌کنند. همچنین گوشت در برابر فساد و خرابی بسیار آسیب‌پذیر است.

گوشت یخ زده برزیلی

این روزها مصرف گوشت های منجمد برزیلی به دلیل قیمت ارزانی که دارند، افزایش یافته است. از سوی دیگر بسیاری از هموطنان در مصرف آنها شک دارند و گمان می کنند از آنجا که این گوشت ها منجمد هستند و مسافتی طولانی را برای رسیدن به کشور طی کرده اند، فاقد ارزش غذایی بوده و حتی مصرف حبوبات به آنها ارجحیت دارد. در حقیقت، تفاوت گوشت منجمد با گوشت تازه در این است که بعد از کشتار دام، گوشت به کمک روش های خاصی فریز می شود. این روش انجماد در فریزهای بزرگ و صنعتی صورت می پذیرد که در آنها هم می توان گوشت با استخوان و هم گوشت فیله شده را فریز کرد. برای آنکه آب موجود در گوشت کاملا یخ بزند روش های یاد شده موثرتر هستند تا کریستال های یخ خیلی ریز باشند و به بافت گوشت بعد از رفع انجماد صدمه نرسد. وقتی گوشت یا هر ماده غذایی دیگری منجمد شود، مدت نگهداری آن طولانی تر خواهد شد زیرا وقتی آب داخل مواد غذایی منجمد می شود، میکروارگانیسم ها قادر به رشد در ماده غذایی نبوده و بنابراین قابلیت نگهداری ماده غذایی افزایش می یابد. این همان اتفاقی است که در فریزهای خانگی هم رخ می دهد با این تفاوت که در فریزرهای خانگی روند انجماد خیلی آهسته اتفاق می افتد.

مصرف گوشت یخ زده

گوشت گاو و گوساله دارای طبیعتی سرد است و انجماد گوشت موجب سردتر شدن طبیعت آن می‌شود که این نوع گوشت برای هیچ نوع مزاجی مناسب نیست و مصرف این نوع گوشت برای گرم مزاجان هیچ سود و زیانی ندارد. ابوالحبیب بیان داشت: میزان مواد معدنی، پروتئین و چربی گوشت‌های منجمد نسبت به گوشت‌های تازه کمتر است. وی تصریح کرد: مصرف گوشت منجمد موجب بروز بیماری‌هایی مانند رماتیسم، ام اس، ناراحتی‌های پوستی مثل تیرگی پوست و سفید شدن زودرس موها می‌شود.

دسته بندی گوشت

گوشت به عنوان یکی از مواد غذایی از لحاظ مصرفی بودن به چندین دسته کلی تقسیم می شود: گوشت قرمز که شامل گوشت گاو، گوسفند، گوساله و در مواردی شامل گوشت اسب، بز، شتر و شترمرغ و… می باشد. گوشت سفید که به دو گروه گوشت طیور که به پرندگان اهلی اطلاق می شود که شامل مرغ، بوقلمون، مرغابی و غاز و… می شوند. گوشت ماهیان و آبزیان دریایی که شامل انواع ماهی و میگو می باشند.

روش پخت گوشت و حفظ ارزش غذایی

روش پخت گوشت در حفظ ارزش غذایی و سلامت آن اهمیت بالایی دارد. برای استفاده از گوشت منجمد، نخستین کار خارج کردن آن از انجماد است. برای این کار بهتر است گوشت را از چند ساعت قبل (با توجه به مقدار و ضخامت آن) در طبقهٔ پایین یخچال و در یک ظرف مناسب قرار داد. ظروفی را که گوشت خام در آن قرار دارد، باید با آب گرم و ماده شوینده شسته شود و از قرار دادن غذای پخته در ظرفی که گوشت خام در آن بوده، خودداری کرد. بهداشت محل و آشپز نیز باید رعایت شود. فرایند پخت گوشت باید به‌صورت کامل انجام شود و دما در تمام نقاط گوشت به بالای ۷۰ درجه سانتی‌گراد برسد. نشانه پخت کامل این است که در غذاهایی مثل خورشت، سوپ و آش غذا در حال جوشیدن باشد و داخل قطعات بزرگ‌تر گوشت بعد از پخت خونابه وجود نداشته باشد. اگر در پخت گوشت از روش کبابی استفاده می‌کنید، بهتر است از گوشت ران استفاده کنید. گوشت سردست و مغز ران به دلیل نوع بافت برای نرم شدن احتیاج به رطوبت دارند و با روش پخت خشک (کباب کردن) سفت می‌شوند. همچنین طولانی شدن زمان پختن تا صرف غذا احتمال آلودگی را افزایش می‌دهد. اسیدی شدن گوشت در مراحل نخست پخت، باعث سفت شدن گوشت و طولانی شدن زمان پخت می‌شود

تاریخچه گوشت مرغ

مرغ به عنوان غذا از سال ۶۰۰ قبل از میلاد در دیواره‌های قصر بابلیان به تصویر کشیده شده بود. گوشت مرغ یکی از رایج‌ترین گوشت‌های موجود در قرون وسطا بود. در ایالات متحده در دهه ۱۸۰۰ میلادی، مرغ گران‌تر از گوشت‌های دیگر بود و فقط ثروتمندان می‌توانستند از آن استفاده کنند.  و همچنین در طول جنگ جهانی دوم نیز به دلیل کمبود گوشت گاو و گوشت خوک، قیمت گوشت مرغ افزایش یافت. در اروپا مصرف گوشت مرغ در سال ۱۹۹۶ به علت شیوع آنفلوآنزا در گاو و گوسفندان به شکل چشم گیری افزایش یافت

گوشت شترمرغ

یکی از ویژگی های شترمرغ این است که اگرچه در دسته ماکیان قرار می گیرد، اما گوشت آن از لحاظ کالری از گوشت های قرمز کمتر است. و میزان چربی و کلسترول آن هم پایین تر است.اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم، باید بگوییم چربی موجود در گوشت شترمرغ 66% کمتر از چربی گوشت گاو و حتی کمتر از گوشت مرغ است. گوشت شترمرغ منبع غنی از پروتئین بوده و یکی دیگر از ویژ گی های منحصر به فرد آن آهن بالای آن است. میزان آهن موجود در گوشت شترمرغ همسان با گوشت قرمز (این موضوع به ویژه برای کسانی که مشکل کلسترول بالا دارند قابل توجه است.)

انتخاب و خرید گوشت یخ زده

در خرید گوشت منجمد به دمای نگهداری گوشت دقت نمائید؛ که در شرایط مطلوب بالاتر از (18-) درجه سانتی گراد نباشد. دمای بالاتر از (12-) به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد. 3- در خرید گوشت، به مهر و برچسب های روی بسته های گوشت و تأییدیه سازمان دامپزشکی کشور توجه نمائید. 4- در خرید گوشت منجمد، به تاریخ تولید و تاریخ انقضاء مصرف گوشت توجه نمائید که تاریخ مصرف آن هنوز معتبر باشد. 5- هر چند که تاریخ مصرف گوشت، تا آخرین روز درج شده بر روی بسته ها اعتبار دارد؛ ولی معمولا” تاریخ های انقضاء درج شده، برای شرایط کاملا” مطلوب نگهداری محاسبه میگردد. هر گونه نقصان در طول زنجیره سرد، ممکن است باعث کاهش طول مدت نگهداری گوشت گردد. لذا: 6- حتی الامکان سعی نمائید که از تاریخ تولید گوشت مدت زیادی نگذشته ، و مدت زمان زیاد تری از اعتبار تاریخ مصرف آن باقی مانده باشد. 7- در انتخاب بسته ها دقت نمائید که روکش نایلونی یا سلفون آن سالم باشد و کاملا” به جداره گوشت چسبیده و فاقد هر گونه فضای خالی باشد. 8- بسته های گوشت منجمد فاقد هرگونه خونابه و کریستال های یخ باشد. کریستال های بزرگ یخی، نشانه شرایط نا مناسب انجماد می باشند. 9- حتی الامکان قطعاتی را انتخاب کنید که متناسب با مصرف یک وعده یا روزانه باشد، تا مجبور به نگهداری گوشت خارج شده از حالت انجماد برای مصارف بعدی نباشید.

بیکن چیست

بیکِن یا لارد گوشت خوک نمک‌سود شده را می‌گویند. بیکن را از نمک‌سود کردن گوشت خوک در حوض شوراب با مقدار زیادی نمک تهیه می‌کنند. بیکن به گوشت خوکی که آن را خشک کرده اند نیز اطلاق می‌شود. پس از نمک‌سود کردن یا خشک کردن گوشت خوک به بیکن حاصل شده بیکن سبز یا بیکن تازه می‌گویند. بیکن تازه ممکن است در مراحل بعدی به مدت چند هفته یا چند ماه تحت تأثیر هوای خشک و سرد قرار بگیرد. در مواردی بیکن تازه یا سبز را جوشانده یا دوداندود می‌کنند. بیکن تازه یا بیکن سبز و همچنین بیکن خشک شده پیش از خوردن باید پخته شوند. بیکن جوشانده شده برای تناول مناسب است اما بیکن دوداندود شده پیش از استفاده به عنوان غذا می‌بایست طبخ شود.

نحوه نگهداری گوشت یخ زده

گوشت منجمد الزاما باید در فریزر و در دمای ۲۰- تا ۱۸- سانتی گراد تا زمان مصرف نگهداری شود. به این ترتیب می توان گوشت را تا دو سال هم ذخیره کرد؛ البته به طور صنعتی. از آنجا که فاصله ایران تا برزیل زیاد است، بنابراین چاره ای جز فریز کردن گوشت نیست و امکان واردات گوشت تازه نخواهد بود. البته تفاوت چندانی بین ارزش غذایی گوشت منجمد و تازه نیست؛ به شرطی که رفع انجماد به درستی انجام شود و خونابه به وجود نیاید. یخ زدایی گوشت به کمک حرارت سبب ایجاد خونابه شده و همراه با این خونابه ویتامین و املاح هم به مقدار زیادی از دست می رود. یادتان باشد که گوشت منجمد هنگام مصرف باید ابتدا از فریزر به یخچال منتقل شده و کم کم در عرض چند ساعت از حالت انجماد خارج شود. در این حالت، خونابه کمتری تشکیل شده و اکثر مواد مغذی گوشت حفظ خواهند شد. به عبارت دیگر، در اثر نگهداری طولانی مدت، آهن افت زیادی نمی کند اما از ویتامین ها تا حدی کاسته می شود. هنگام رفع انجماد اگر این کار به درستی صورت نگیرد، آهن گوشت نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد ولی اگر رفع انجماد صحیح باشد، آهن گوشت منجمد در مقایسه با آهن گوشت تازه چندان فرقی نخواهد داشت. دلیل ارزان تر بودن این گوشت ها هم این است که در برزیل قیمت تمام شده گوشت و سایر موادغذایی نسبت به ایران پایین تر است و بنابراین هیچ مشکلی در پی مصرف آنها سلامت مصرف کننده را تهدید نمی کند.

همه چیز درباره گوشت یخ زده برزیلی

ایران یکی از خریداران گوشت از برزیل است که به علت مسافت زیاد با این کشور، تنها امکان واردات آن به صورت منجمد وجود دارد. در این میان این شائبه برای مصرف کننده به وجود می آید که آیا انجماد گوشت ارزش غذایی آن را کم خواهد کرد یا خیر؟ حقیقت این است که تفاوت گوشت‌های تازه و منجمد در نوع فریز کردن آنهاست. در گوشت‌های منجمد، دام باید پس از کشتار به کمک روش های خاص انجماد در فریزرهای بزرگ و صنعتی فریز شود و با این روش گوشت را تا دو سال هم می‌توان نگهداری کرد. اما در گوشت‌های تازه این انجماد به صورت آهسته صورت می‌گیرد. اگر رفع انجماد گوشت به آهستگی صورت گیرد تا در اثر ایجاد خونابه ویتامین، املاح و آهن آن از دست نرود، تفاوت چندانی میان گوشت های تازه و منجمد وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر ارزان بودن گوشت‌های برزیلی یکی از دلایل وجود تقاضا برای خرید است. هرچند که آمارهای رسمی کشور نشان می‌دهد واردات این گوشت کاهش داشته و بر اساس آمارهای رسمی تجارت خارجی این میزان واردات در سال گذشته معادل ۸۳ هزار تن گوشت گاو منجمد به ارزش ۳۴۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۹۴ معادل ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گوشت قرمز تازه

بهروز یاراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: گوشت قرمز تازه شامل قطعه‌بندی لاشه گاو، گاومیش، گوسفند یا بز است که در دمای صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد و بیش از مدت 72 ساعت از زمان قطعه‌بندی آن نگذشته باشد. وی اضافه کرد: از لحاظ ویژگی‌های حسی و ظاهری، گوشت تازه باید کاملاً تمیز و بدون آثار آلودگی، بیماری، کوفتگی، خون‌مردگی، گره‌های لنفاوی و ذرات خارجی باشد. یاراحمدی بیان کرد: گوشت قرمز منجمد علاوه بر مشخصاتی که گوشت قرمز تازه باید داشته باشد می‌بایست فاقد آثار سوختگی ناشی از انجماد و یا قارچ‌زدگی باشد. استادیار پژوهش بخش تحقیقات علوم دامی استان خطرنشان کرد: ظروف بسته‌بندی گوشت باید سالم، نو، پاکیزه،خشک، بی‌بو و استفاده نشده باشد. وی گفت: گوشت تازه با بسته‌بندی معمولی سه روز و با بسته‌بندی در اتمسفر اصلاح شده 7 روز در دمای صفر تا 4 درجه عمر ماندگاری دارد. ماندگاری گوشت منجمد قطعه‌بندی شده 12 ماه از زمان تولید است. یاراحمدی ادامه داد: برای نگهداری گوشت مازاد بر نیاز مصرف روزانه، باید آن را در دمای منفی 18 درجه و به مدت حداکثر سه ماه در فریزر نگهداری کرد. این محقق بیان کرد: مهم‌ترین تخلفات بهداشتی گوشت قرمز شامل عرضه و فروش گوشت بسته‌بندی تاریخ گذشته، عرضه گوشت منجمد آب شده به جای تازه، تهیه گوشت چرخ کرده از گوشت سر و صورت گاو، ریه و سنگدان مرغ، تغییر یا مخدوش کردن تاریخ تولید و انقضا و در نهایت رعایت نشدن اصول بهداشت فردی مانند نداشتن لباس کار مناسب، کارت بهداشت یا گواهی سلامت و… در زمان فعالیت بوده که رعایت موارد فوق موجب سلامت جامعه و ایجاد اعتماد عمومی در جامعه می‌شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.