خواص و تاثیر خرما و سرماخوردگی را درمان نمودن

خواص و تاثیر خرما و سرماخوردگی را درمان نمودن

خواص و تاثیر خرما و سرماخوردگی را درمان نمودن خرما و سرماخوردگی,خرما و سرماخوردگی,خرما سرماخوردگی,شیره خرما و سرماخوردگی,خرما سرماخوردگی,خرما در سرماخوردگی,خرما برای سرماخوردگی خوب است,خرما برای سرماخوردگی خوبه,خرما برای سرماخوردگی مضر است,خرما …

مضرات و خواص روغن بادام تلخ برای مو و پوست چیست

مضرات و خواص روغن بادام تلخ برای مو و پوست چیست

روغن بادام تلخ روغن بادام تلخ ,روغن بادام تلخ برای مو,روغن بادام تلخ برای پوست,روغن بادام تلخ برای ابرو,روغن بادام تلخ برای موی سر,روغن بادام تلخ برای دور چشم توضیحاتی در مورد …

علت و علائم و درمان بیماری سلولیت پا عفونی چیست

علت و علائم و درمان بیماری سلولیت پا عفونی چیست

سلولیت پا سلولیت پا ,سلولیت پا چیست,سلولیت پا,سلولیت پاها,سلولیت پا عفونت,عکس سلولیت پا,سلولیت عفونی پا,بیماری سلولیت پا,درمان سلولیت پاها,سلولیت ساق پا توضیحاتی در مورد سلولیت پا در نظر پزشکی تجمع بافت چربی …

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری در سایت جسارت

خواص سیاه دانه در طب سنتی,سیاه دانه طب سنتی,سیاه دانه در طب سنتی,خواص سیاه دانه طب سنتی,سیاه دانه و طب سنتی,روغن سیاه دانه طب سنتی,سیاه دانه در طب سنتی,خاصیت سیاه دانه در طب سنتی,سیاه دانه و عسل در طب سنتی,خواص روغن سیاه دانه در طب سنتی,خواص سیاه دانه از نظر طب سنتی,خواص روغن سیاه دانه طب سنتی,خواص سیاه دانه از طب سنتی,فواید سیاه دانه در طب سنتی,خواص سیاه دانه از دیدگاه طب سنتی,خواص درمانی سیاه دانه در طب سنتی,سیاه دانه از نظر طب سنتی,سیاه دانه از دیدگاه طب سنتی,روغن سیاه دانه در طب سنتی,طرز تهیه روغن سیاه دانه در طب سنتی,خواص روغن سیاه دانه از نظر طب سنتی,طب سنتی طرز تهیه روغن سیاه دانه,طبع سیاه دانه در طب سنتی,مضرات سیاه دانه از نظر طب سنتی,خواص سیاهدانه و عسل در طب سنتی

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

خواص سیاه دانه در طب سنتی , سیاه دانه طب سنتی , سیاه دانه در طب سنتی , خواص سیاه دانه طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت ۲ هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

خواص سیاه دانه در طب سنتی

خواص سیاه دانه در طب سنتی ناشی از مواد موثره سیاهدانه یا شونیز است که عبارتند از ۴۰ درصد روغن، اسیدهای چرب لینولئیک، اولئیک، پالمئیک، استئاریک، تیموکینون، نیژلون، آلکالوئیدها نظیر نی ژلامین ان اکساید، ساپونین ها نظیر ملانیتن، اسیدهای آمینه نظیر آرژنین، متیونین، لایزین، گلایسین و لوسین، فیتواسترول، ۲۱ درصد پروتئین، ۳۵ درصد کربوهیدرات، ۳۶ درصد چربی، فیبر خام، املاح کلسیم، آهن، سدیم، پتاسیم، اسید گلوتامیک و اسکوربیک، ویتامینهای A و D و E. با ما همراه باشید تا به بررسی روشهای خواص سیاه دانه در طب سنتی بپردازیم.

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

خواص سیاه دانه در طب سنتی , سیاه دانه طب سنتی , سیاه دانه در طب سنتی , خواص سیاه دانه طب سنتی

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عصاره به دست آمده از آن کاهش عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی و مدرنی است که امروزه برای درمان بیماری های سخت و مزمن همچون سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های سیاه دانه و روغن گرفته شده از آن به دلیل خواص درمانی ویژه ای که دارد از جمله بهترین داروهای گیاهی و طبیعی برای بیمارانی محسوب می شود که به دلیل شیمی درمانی یا مصرف داروهای شیمیایی دچار نارسایی و اختلال در عملکرد کلیه ها شده اند. با مصرف روغن سیاه دانه می توان مانع از دفع پروتئین از ادرار شد و تا حد زیادی کراتین موجود در خون را کنترل و مهار کرد. از این رو افرادی که در معرض شیمی درمانی قرار دارند، می توانند با مشاوره با درمانگر طب سنتی و مصرف سیاه دانه بخشی از عوارض جانبی شیمی درمانی را بر کلیه های شان کنترل کنند.

سیاه دانه طب سنتی

خواص سیاه دانه برای مو باعث درمان ریزش مو و تاسی سر می شود.  برای تقویت موی سر باید از خواص روغن سیاه دانه برای موی سر استفاده کنید. به منظور بهره گیری از خواص سیاه دانه برای مو باید روغن آن را به صورت روزانه به موهای خود بمالید و به آرامی به طور عمقی روی موها ماساژ دهید تا به پیاز مو برسد. اجازه ندهید روغن سیاه دانه بیش از ۲ ساعت روی سر بماند و موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید.  رفع سفیدی موبا سیاه دانه نیز به صورت تجربی اثبات شده است. برای رفع سفیدی موبا سیاه دانه می بایست به مدت یک سال باید روغن را به موها بمالید و ماساژ دهید تا موهای سفیدتان، به رنگ سیاه برگردند. همچنین به جای استفاده از روغن سیاهدانه می توانید سیاه دانه را پودر کنید و با آب گرم به شکل خمیر در آوردید و روی سر به آرامی ماساژ دهید.

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

خواص سیاه دانه در طب سنتی , سیاه دانه طب سنتی , سیاه دانه در طب سنتی , خواص سیاه دانه طب سنتی

سیاه دانه خواص درمانی بی شماری دارد که در کنار برخی گیاهان یا روغن های طبیعی دیگر می تواند تاثیرات درمانی موثر و کم نظیری در کنترل بیماری ها و درمان آنها داشته باشد. مخلوط پودر سیاه دانه و عسل به ترتیب به میزان ۲۵ و ۱۰۰ گرم و میل کردن آن هنگام سردرد به تسکین دردهای ناحیه سر و جمجمه کمک می کند. افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند. 

خواص روغن سیاه دانه طب سنتی

پس از دو ساعت سر را بشویید.  روغن سیاه دانه برای ریش صورت و پر کردن و تقویت آن نیز کاربرد دارد. به منظور استفاده از روغن سیاه دانه برای ریش صورت روغن را به آرامی روی ریش مالیده و ماساژ دهید. این کار را باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب به صورت منظم و روزانه انجام دهید. پس از نیم ساعت از روغن مالی ریش خود را کاملا به شامپوی ملایم بشویید.  خواص روغن سیاه دانه برای ابرو اثبات شده است چرا که از این روغن در انواع محصولات آرایشی بهداشتی  از جمله لوسیونها برای تقویت ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور بهره گیری از خواص روغن سیاه دانه برای ابرو باید روغن را روی ابرو مالیده و ماساژ دهید. با نوک انگشتان ابروها را به شکل دوار و دایره ای با روغن ماساژ دهید و سپس با یک برس کوچک، ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید. پس از ۱۵ دقیقه ابروها را با شامپوی ملایم ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

خواص سیاه دانه در طب سنتی , سیاه دانه طب سنتی , سیاه دانه در طب سنتی , خواص سیاه دانه طب سنتی

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود. افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند. مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

خواص سیاه دانه از نظر طب سنتی

خواص گیاه سیاه دانه باعث درمان بیماریهای گوارشی از قبیل نفخ، تهوع، درد شکم، یبوست، انواع کولیت روده نظیر کولیت اولسروز، بیماری کرون، انگل های گوارشی، اسپاسم، زخم معده و انسداد روده می شود.  در صورت ابتلا به اسهال و به منظور درمان با سیاه دانه یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را پودر کنید و با نصف استکان عصاره تره تیزک یا شاهی مخلوط نموده و پس از هر وعده غذایی میل نمایید.  هنگام بروز دل پیچه و دردهای روده‌ ای برای درمان با سیاه دانه به مقدار مساوی زیره، نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس محلول را با عسل خالص شیرین کرده و میل نمایید.  از فواید سیاه دانه این است که در ترکیب با سرکه کرم دستگاه گوارشی را از بین می برد.  از دیگر فواید سیاه دانه این است که اگر سیاه دانه را پودر کرده و با پودر دارچین مخلوط کنید و مقداری از این مخلوط را روی غذایتان بپاشید به درمان نفخ معده و دردهای ناشی از آن کمک می کند.  با شروع دردهای شکمی یا دردهای زایمان می توانید از خواص سیاه دانه و عسل بهره مند شوید. به منظور استفاده از خواص سیاه دانه و عسل ۲۵ گرم از سیاه دانه را به خوبی پودر کنید و با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط نمایید و مقدار اندکی روغن حیوانی به آن اضافه کنید و در زمان شروع دردها مصرف کنید.

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

خواص سیاه دانه در طب سنتی , سیاه دانه طب سنتی , سیاه دانه در طب سنتی , خواص سیاه دانه طب سنتی

خانم های بارداری که در روزهای پایانی دوران بارداری قرار دارند و در انتظار تولد فرزند خود به سر می برند با شروع دردهای شکمی یا دردهای زایمان می توانند از ترکیب سیاه دانه و عسل برای کنترل درد و افزایش مقاومت و توان بدن شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است ۲۵ گرم از پودر الک شده سیاه دانه را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده و سپس مقدار اندکی روغن حیوانی به آن اضافه کنند. مصرف این مخلوط علاوه بر کاهش میزان درد در ناحیه شکم به افزایش توان و قوت زائو هنگام زایمان کمک می کند. البته فراموش نکنید که نباید خودسرانه از این مخلوط استفاده کنید و برای تجربه آن حتما از مشاوره با متخصص طب سنتی و پزشک زنان تان بهره بگیرد.

خواص روغن سیاه دانه در طب سنتی

خواص سیاه دانه برای دیابت اثبات شده است چرا که باعث کاهش قند خون می شود. به منظور بهره گیری از خواص سیاه دانه برای دیابت می بایست آن را به صورت منظم روزانه در حد نصف قاشق چایخوری میل کنید. اما دقت داشته باشید که اگر برای دیابت خود از داروهای صنعتی استفاده می کنید حتما و حتما قبل از استفاده از سیاهدانه با پزشک خود مشورت نمایید تا از تداخلات دارویی پیشگیری شود.  مصرف خوراکی سیاهدانه باعث درمان سردرد، سرگیجه، نازایی، ضعف عمومی، مسمومیت های خونی، بزرگ شدگی کبد، آسیت، یرقان و زردی، بیماری های مربوط به طحال، ایدز، سرطان، مسمومیت با جیوه، انقباض رحم، سنگ کلیه، میگرن، لوپوس، بیماری بورگر، درماتومیوزیت، صرع، ام اس، کیست تخمدان، سنگ مثانه، اختلالات سیستم ایمنی بدن، بیماری‌های قلبی و عروقی و کم‌خونی می شود. 

طریقه مصرف و خواص سیاه دانه در طب سنتی برای لاغری و بارداری

خواص سیاه دانه در طب سنتی , سیاه دانه طب سنتی , سیاه دانه در طب سنتی , خواص سیاه دانه طب سنتی

اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

خاصیت سیاه دانه در طب سنتی

از خواص سیاه دانه با عسل درمان سرگیجه و همچنین درد گوش است. برای بهره گیری از خواص سیاه دانه با عسل یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح به صورت ناشتا میل کنید و این کار را حداقل به مدت دو هفته تکرار کنید.  یک کاربرد روغن سیاه دانه در درمان رماتیسم مفصلی است. به منظور کاربرد روغن سیاه دانه در درمان رماتیسم یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید و قبل از خواب آن را روی محل درد مالیده و ماساژ دهید. سپس موضع را با پارچه ای پشمی پانسمان کنید.

خواص سیاه دانه در طب سنتی

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.