زیبایی پوست صورت با طب سوزنی چینی و ژاپنی

زیبایی پوست صورت با طب سوزنی چینی و ژاپنی

زیبایی پوست صورت با طب سوزنی چینی و ژاپنی خواص طب سوزنی چینی و ژاپنی,فوايد طب سوزنی چینی و ژاپنی,طب سوزنی چینی و ژاپنی درماني,خاصيت طب سوزنی چینی و ژاپنی,خواص طب سوزنی …

علت دردهای زیر شکمی چیست؟

علت دردهای زیر شکمی چیست؟

علت دردهای زیر شکمی چیست؟ دردهای زیر شکمی,بيماري دردهای زیر شکمی,دردهای زیر شکمی در بارداري,علائم دردهای زیر شکمی,درمان دردهای زیر شکمی,درمان دردهای زیر شکمی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان دردهای …

علت و درمان تیک عصبی چشم و پلک چشم در کودکان و بزرگسالان

علت و درمان تیک عصبی چشم و پلک چشم در کودکان و بزرگسالان

تیک عصبی تیک عصبی ،تیک عصبی در کودکان،تیک عصبی چیست،تیک عصبی در خواب،تیک عصبی پلک چشم،تیک عصبی به انگلیسی،تیک عصبی در بزرگسالان،تیک عصبی چشم در کودکان،تیک عصبی در نوزادان،تیک عصبی ارشاد،تیک عصبی …

سفیدی مو در جوانی

سفیدی مو در جوانی ,سفیدی مو در جوانی,مو سفید در جوانی,عوامل سفیدی مو در جوانی,موهای سفید در جوانی,سفیدی موی سر در جوانی,علت سفید مو در جوانی

سفیدی مو در جوانی , مو سفید در جوانی , عوامل سفیدی مو در جوانی , موهای سفید در جوانی

توضیحاتی در مورد سفیدی مو در جوانی

سفید شدن مو در تا سی سالگی مردان، زیاد شایع نیست، بنابراین طبیعی است که نگران سفید شدن موهایتان دراین سنین باشید.♥ متاسفانه گاهی سفید شدن زودرس موها اتفاق می افتد و چند دلیل برایش وجود دارد. به گفته دکتر گری گلدنبرگ (Gary Goldenberg9) استادیار بالینی پوست دانشکده پزشکی مونت سینای، سفید شدن مو به دلیل فقدان رنگدانه ملانین در فولیکول مو بوجود می آید. فولیکول ها هنوز دارای تعدادی ملانوسیت طبیعی هستند (سلول هایی که رنگدانه ها را ایجاد می کنند)، ولی این سلول ها در طول زمان فعالیت شان متوقف می شود و رنگ موها به خاکستری یا سفید تغییر می کند. از آن جایی که موهای خاکستری معمولا قانون 50/50 را دنبال می کنند (50 درصد جمعیت موها در 50 سالگی خاکستری می شود)، بنابراین خاکستری شدن موها در جوانی، معمول نیست. ولی دوباره خاطر نشان می شویم که خاکستری شدن موها در افراد جوان هم مشاهده می شود. به گفته دکتر جاشوا زیچنر (Joshua Zeichner) متخصص پوست در نیویورک، ژنتیک در این بین نقش بزرگی ایفا می کند. اگر مادر یا پدرتان در سن پایین موهایشان شروع به سفید شدن کرده، احتمالا برای شما هم همینگونه خواهد بود و البته کاری هم از دست تان ساخته نیست. ولی اگر هیچ فرد دیگری در خانواده تان دچار سفید شدن زودرس موها نشده، ممکن است عوامل دیگری دخیل باشند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درمان و علت اصلی سفیدی مو در جوانی چیست در جوانی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

همه چیز درباره سفیدی مو در جوانی

بیهوده نیست که می‌گویند جوان هم جوان‌های قدیم! این اصطلاح اگرچه از سوی سالخوردگان در ارزیابی روانی رفتاری جوانان امروزی گفته می‌شود؛ اما مصادیق این سخن تا ظواهر و نشانه‌های جسمی آنان نیز امتداد یافته و خیلی از جوانان امروزی نه صرفا به لحاظ روحی که به لحاظ جسمی نیز ظاهر جوانی خود را از دست داده‌اند و پیش از زمان موعد نشانه‌های پیری در آنها بروز و ظهور یافته است. این نشانه پیش از هر چیز در سفید شدن و ریزش موهای سر خود را نشان می‌دهد؛. موهایی که گرچه در آسیاب سفید نشده‌اند، اما در دوران شباب رنگ باخته‌اند. در گذشته ظاهر شدن اولین موهای سفید به معنی ورود آدمی به میانسالی و پختگی تعبیر می‌شد، چنانچه موی سفید احترام داشت و آن را نشانه بزرگی و باتجربگی معنی می‌کردند. اما امروزه در جامعه ما تعداد جوانانی که موهایشان زودتر از زمان طبیعی‌اش رو به سفیدی گذاشته در حال افزایش است که برخی آن را از عوارض زندگی پراسترس و صنعتی معاصر می‌دانند که آثار خود را در سفیدی زودرس موی سر نمایان می‌کند. در گذشته سفید شدن مو یکی از ویژگی‌های ارثی محسوب می‌شد. گروهی نیز این رخداد را در نتیجه افزایش سلول‌های مفید خون توجیه می‌کردند، اما امروزه این عقاید و دیدگاه‌های مشابه آن به کلی رد شده‌اند. با این حال هنوز هم بسیاری از متخصصان پوست و مو نقش وراثت را در این رخداد مقدم می‌دادند. بطور متوسط موها از سن 35‌سالگی شروع به سفید شدن می‌کند و موهای ریش و سبیل زودتر از موی سر سفید می‌شوند و معمولا از ناحیه شقیقه شروع شده به سمت فرق سر پیشرفت می‌کند و راهی برای پیشگیری از سفید شدن در میانسالان وجود ندارد اما همیشه سفید شدن مو به‌دلیل بالا رفتن سن نیست و بسیاری از شرایط دیگر نیز موها را سفید می‌کنند. در پایین‌ترین لایه پوست و در محل پایه و تکیه تار مو، سلول‌هایی به نام «ملانوسیت» قرار دارند که دائما ترکیبی با نام «ملانین» تولید می‌کنند و همین «ملانین» است که رنگ موها را ایجاد می‌کند. وقتی ملانوسیت‌ها کاملا فاقد رنگدانه شوند مو سفید می‌شود و اگر تعداد ملانین یک تار مو کمتر از حالت عادی شود، آن مو خاکستری و نقره‌ای می‌شود. ملانوسیت هر 10 سال حدود 10درصد از میزان و توان تولید رنگ خود را از دست می‌دهد. اگرچه چگونگی از دست دادن این رنگدانه‌ها دقیقا مشخص نیست، اما آنچه مشخص است، این است که در نخستین مراحل خاکستری شدن مو، ملانوسیت هنوز وجود دارد؛ اما غیرفعال است. میانگین سنی سفید شدن مو در سفیدپوستان 34 سال و در سیاهپوستان 42سال است. اگر موی یک فرد سفیدپوست زودتر از 20‌سالگی و سیاهپوست زودتر از 30 سالگی سفید شود، به آن سفید شدن زودرس مو می‌گویند. معمولا سفید شدن مو در مردان در حدود 30سالگی و در زنان در 35سالگی رخ می‌دهد. البته نسبت به عوامل تغذیه‌ای و ژنتیکی، حدود سنی ذکر شده تغییر می‌کند. از طرفی در برخی افراد موها بسیار زود شروع به سفید شدن می‌کند که باید گفت شروع این اتفاق بستگی به ژنی دارد که از والدین خود به ارث می‌بریم. برخی افراد تصور می‌کنند یک فشارعصبی شدید یا هول و هراس ناگهانی باعث می‌شود موها یک شبه سفید شود، اما دیدگاه‌های علمی با این ادعا سازگار نیستند. موی بدن و صورت هم مثل موی سر خاکستری می‌شود؛ اما معمولا این اتفاق بعد از تغییر رنگ موی سر بوجود می‌آید. سفید شدن موی سر معمولا از شقیقه‌ها آغاز می‌شود و بعد از آن نوبت به تاج سر و بقیه نقاط پشتی سر می‌رسد.

سفیدی مو در جوانی و کمبود ویتامین‌

بسیاری از بیماری‌ها نیز می‌تواند روند سفید شدن موها را تسریع کند. کمبود ویتامین‌های B ، بخصوص اسیدپانتوتنیک و ویتامین 12 B یکی از موی سفیداین موارد است. بیماری تیروئید، بیماری‌های سیستم ایمنی، کم‌خونی، رژیم‌های سخت و طولانی‌مدت، بیماری‌ها و افزایش گلبول‌های سفید خون نیز باعث سفیدی زودهنگام و بیش از حد موها می‌شود. در کنار این مساله باید به استعمال دخانیات نیز اشاره کرد. سیگار کشیدن نیز موها را سفید می‌کند. تحقیقات نشان داده، سرعت سفید شدن مو در سیگاری‌ها، چهار برابر افراد غیرسیگاری است. شاید علت این امر، کاهش رسیدن اکسیژن به ریشه موها باشد. سفید شدن موی سر اگرچه بسیاری از جوانان و بخصوص زنان را نگران می‌کند، اما ظاهرا تا حدود زیادی از طاس شدن سر آنان جلوگیری می‌کند. دکتر محمدرضا خرازی، متخصص پوست و زیبایی معتقد است موهایی که سفید می‌شوند ماندگاری بیشتری می‌یابند و ریزش آن به تاخیر می‌افتد، ضمن این‌که موهای سفید در جوانی که در میان موهای سیاه به چشم می‌خورد و به اصطلاح حالت جوگندمی دارد به برخی از افراد زیبایی بیشتری هم می‌دهد، لذا با دیدن موی سپید در آینه چندان هم احساس پیری نکنید.

علت سفیدی مو در جوانی

یک متخصص پوست ومو گفت: ژنتیک، کم خونی، اختلال عملکرد تیروئید و استرس از جمله عوامل سفید شدن موها قبل از 30 سالگی است.

سفیدی مو در جوانی و کمبود ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 با سفید شدن زودهنگام موها در ارتباط است، ولی متخصصین جدا از این که می دانند ویتامین های گروه B برای سلامت موها مهم هستند، مطمئن نیستند چرا این کمبود باعث سفید شدن رنگ مو می شود. اگر فکر می کنید که دچار کمبود ویتامین B12 هستید، با پزشک تان صحبت کنید.

سفیدی مو در جوانی و سیگار

البته، سیگار کشیدن هم در سفید شدن زودرس موها دخیل است. این یکی ممکن است با کمبود مواد مغذی به خاطر سیگار کشیدن مرتب باشد، یا سایر انتخاب های ضعیف سلامت و سبک زندگی. شاید هم به دلیلی رادیکال های اکسیژن آزاد باشد که سیگار کشیدن، آسیب بیشتری به فولیکول های مو می رساند و باعث سفید شدن زودرس موها می شود. بنابراین به طور طبیعی، ترک سیگار می تواند به شما کمک کند.

سفیدی مو در جوانی و استرس

استرس دائمی می تواند باعث زودتر خاکستری شدن موهایتان شود. اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد، ولی استرس، سطح کورتیزول را افزایش می دهد، در نتیجه رادیکال های آزاد اکسیژن بیشتری رها شده که می توانند به فولیکول های مو و سلولهایی که رنگدانه موها را می سازند، آسیب برسانند. بدیهی است که باید دنبال راهی برای کاهش استرس خود باشید تا به موهایتان کمک کنید.

سفیدی مو در جوانی و کم خونی

با بیان اینکه سفیدی مو در سنین کم غیر طبیعی و بیشتر به دلایل ژنتیکی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: برخی مواقع علت سفیدی مو ابتلا به یک بیماری است. برای نمونه کم خونی (آنمی) و اختلال در عملکرد غدد تیروئید می‌تواند علل سفیدی مو باشد. وی با اشاره به اینکه سفیدی مو پیش از 30 سالگی می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری باشد و باید بررسی شود، اضافه کرد: عواملی مانند کلر موجود در آب استخرهای شنا، کمبود مس و یا استفاده بیش از حد از شامپوهای قلیایی نیز در سفیدی مو موثر است. کمبود ویتامین B12 منجر به کم خونی (آنمی) می‌شود و این امر در سفید شدن موها نقش دارد. این متخصص پوست و مو با بیان اینکه درمان سفیدی مو با توجه به علل بروز آن امکان پذیر است، اضافه کرد: استرس، مادر تمام بیماری‌ها است و موها را نیز سفید می‌کند و اگر سفیدی مو به علت استرس باشد احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی نیز افزایش می‌یابد.

دلایل سفیدی مو در جوانی

زمانی که تارهای موی سفید با موی طبیعی که به رنگ قهوه‌ای یا مشکی است، ترکیب می‌شوند، رنگی که به نظر می‌رسد، موی خاکستری رنگ است. زمانی که سلول‌های رنگ‌دانه مو یعنی ملانوسیت که وظیفه رنگ دهی به تارهای مو را دارند، کمتر تولید می‌شوند و یا تکثیر سلولی آنها متوقف می‌شود، مو به رنگ سفید در می‌آید. این سلول‌ها هستند که ماده ملانین یعنی رنگ‌دانه‌ها را تولید می‌کنند. این ماده در پوست، مو و چشم رنگ را به وجود می‌آورد. ملانین در دو نوع وجود دارد: اوملانین برای رنگ سیاه و قهوه‌ای و فوملانین برای رنگ قرمز و زرد. ترکیب این دو ماده است که طیف رنگی مو، چشم و پوست را می‌سازد. زمانی که مو به رنگ خاکستری و سفید تغییر پیدا می‌کند، رنگ‌دانه‌ای با این تناژ تولید نمی‌شود، بلکه در واقع هیچ رنگ‌دانه‌ای تولید نمی‌شود. در موهای سفید و خاکستری ملانوسیت‌ها مرده‌اند و رنگی که دیده می‌شود، در واقع رنگ پروتئین کراتین است. به دلیل اینکه هر تار مو سلول‌های ملانوسیت خود را دارد، همه موها به یک اندازه سفید نیستند و در برخی این اتفاق زودتر رخ می‌دهد. البته دلیل انتخاب اینکه کدام تار مو در اولویت سفید شدن قرار بگیرد، هنوز مشخص نیست ولی سن، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و حتی آب و هوا می‌تواند روی مردن و از بین رفتن ملانوسیت‌ها تأثیر بگذارد. یکی دیگر از دلایل سفید شدن مو سیگار کشیدن است. سیگار نه تنها برای سلامت کلی بدن مضر است، بلکه در روند پیری هم بسیار مؤثر است. پس برای جلوگیری از سفید شدن موها، بهتر است سیگار کشیدن را هر چه سریع‌تر ترک کنید.

سفیدی مو در جوانی و عوامل تغذیه‌ای

عوامل تغذیه‌ای و هورمونی مانند استرس می‌تواند روی رنگ مو اثرگذار باشند ولی با توجه به ژنتیک هر فرد، استعداد سفید شدن مو می‌تواند زودتر و یا در سنین بالاتر اتفاق بیفتد. سفید شدن مو یک صفت ارثی است. اگر پدر و مادر شما در سنین جوانی موهایشان سفید شده است، این خصوصیت در شما هم ممکن است زودتر بروز پیدا کند. به نظر می‌رسد افراد سفیدپوست زودتر به سفیدی مو دچار می‌شوند و برخی از بیماری‌ها مانند دیابت، کم‌خونی پرنیسیوز و تیروئید هم باعث سفیدی زودرس مو می‌شوند.

سفیدی مو در جوانی و رژیم غذایی

مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و برای اینکه قوی، محکم و سالم باشد باید میزان این پروتئین به اندازه کافی وجود داشته باشد. انواع مواد غذایی مانند تخم مرغ و ماهی از منابع غذایی خوبی هستند که در رده اول پروتئین قرار دارند. در واقع پروتئین از آمینواسید ساخته شده است که برخی از آنها ضروری و برخی دیگر غیرضروری هستند. آمینو اسیدهای ضروری در پروتئین‌های حیوانی به میزانی بیشتری وجود دارند و به راحتی هم جذب می‌شوند. کمبود موادی مانند آهن، کلسیم، روی، ویتامین دی، ویتامین ب ۱۲و ب۶ در بدن بسیار رایج است و البته آنچه اهمیت دارد، خوردن آن دسته از مواد غذایی است که این مواد و ویتامین‌ها را به میزان کافی دارا باشند. اگر هم گیاهخوار هستید، این مواد ضروری و ویتامین‌ها را به شکل مکمل‌ها مصرف کنید.

جلوگیری از سفیدی مو در جوانی

همان‌طور که بدن به ورزش و انجام تمرینات گوناگون برای سلامتی بیشتر نیاز دارد، سر نیز همین‌گونه است. شامپو کردن سر در زمان حمام کردن خودش نوعی ماساژ کف سر است و باعث سلامت بیشتر و خون‌رسانی راحت‌تر آن می‌شود. با ماساژ دادن سر برخی از مواد غذایی حیاتی از طریق جریان خون و تغذیه به فولیکول‌های مو می‌رسند. در هر سنی که هستید، تصور نکنید که سفید شدن مو به معنی این است که پیرتر به نظر می‌رسید. امروزه رنگ موی خاکستری یکی از ترندهای مد و فشن به حساب می‌رود و به همین راحتی هم رسیدن به این رنگ مو محقق نمی‌شود. پس نیازی نیست برای پوشاندن این تار موهای سفید، هر ماه موهای خود را رنگ کنید و از طریق مواد مضر شیمیایی، سلامت آنها را به خطر بیندازید.

عوارض سفیدی مو در جوانی

بسیاری از مردم تصور می کنند که تار موهای سفید آنها تنها نشانه ای از سن و سال آنهاست اما درمانگران طب سنتی بر این عقیده اند که عوامل بسیاری باعث سفیدشدن موها خواهد شد . اما فارغ از علل ایجاد سفیدی مو ، به دلیل تاثیرات مخرب این موضوع بر روحیه و اعتماد به نفس افراد و ایجاد حس پیری ، از بین بردن این نشانه ها درافراد مبتلا از اهمیت بالایی برخوردار است بسیاری از افراد دچار به عارضه سفیدی مو چه خانم و چه آقایان برای پوشاندن این نشانه ها در رنگ مو استفاده می کنند که نه تنها راهکاری موقتی است بلکه دارای عوارض جانبی زیادی نیز می باشد

بیشتر بخوانید : ریزش مو ♥ موخوره ♥ زردچوبه و موهای زائد ♥ کراتینه موسرکه سیب برای مو

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.