طرز تهیه و فواید و خواص ماسک جوانه گندم برای مو و چاقی صورت

طرز تهیه و فواید و خواص ماسک جوانه گندم برای مو و چاقی صورت

طرز تهیه و فواید و خواص ماسک جوانه گندم برای مو و چاقی صورت در این مطلب از سایت جسارت طرز تهیه و فواید و خواص ماسک جوانه گندم برای مو و …

همه چیز درباره رنگ مو و مدل آرایش برای پوست برنزه و سفید

همه چیز درباره رنگ مو و مدل آرایش برای پوست برنزه و سفید

پوست برنزه پوست برنزه ,پوست برنزه یا سفید,پوست برنزه و رنگ مو,پوست برنزه بهتره یا سفید,پوست برنزه مرد,پوست برنزه چه رنگیه,پوست برنزه مردان,پوست برنزه طلایی توضیحاتی در مورد پوست برنزه در جوامع …

کراتینه مو

کراتینه مو ,کراتینه مو مردانه,کراتینه مو با مواد طبیعی,کراتینه مو در منزل,کراتینه مو چیست,کراتینه مو با سس مایونز,کراتینه مو نی نی سایت

کراتینه مو , کراتینه مو مردانه , کراتینه مو با مواد طبیعی , کراتینه مو در منزل

توضیحاتی در مورد کراتینه مو

کراتینه مو عوارض و خطرات جدی دارد که یکی از بارزترین آن بعد از گذشت 72 ساعت از انجام ان و شستشوی مو خود را نشان می دهد. کراتینه مو کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید. نکاتی درباره کراتینه کردن موکراتینه کردن مو یکی از روش های رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزوز موهاست و اصطلاحا به آن “صاف کننده، معجزه گر” لقب داده می شود. در واقع این روش را به عنوان نوعی متد طبیعی برای صاف کردن مو بکار می برند، در حالیکه مواد شیمیایی مضری برای انجام آن به کار می رود. این موضوع پس از شکایات تعدادی از مراجعه کنندگان جهت کراتینه کردن مو و گزارش عوارض جانبی ناشی از آن بیشتر مورد بررسی قرار گرفت. کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخنهاست و باعث صاف شدن و درخشندگی موها می گردد. در افرادیکه موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند. کراتین لازم جهت این امر از منابع حیوانی یا سایر منابع طبیعی تامین می شود. در طی این عمل، محصول کراتین بر روی مو مالیده می شود و سپس توسط یک سشوار داغ جذب مو می شود. جهت انجام این روش صاف کردن مو، پوشاندن کوتیکول مو با کراتین و کاربرد نرم کننده داخل مو لازم است. در این مطلب از سایت جسارت در مورد کراتینه مو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

عوارض کراتینه مو

فرمالدئید، یک ماده سرطانزاست که تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو یافت می شود. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است. اگر چه بیشتر سالنهای زیبایی از ماسکهای مو برای پاک کردن فرمالدئید استفاده می کنند ولی هیچ روشی وجود ندارد که از جذب مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری کند و فرمالدئید خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد. اگر چه تعداد کمی از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدئید هستند وجود دارند ولی این مواد نتایج دلخواه را ندارند چرا که قدرت صاف کنندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است.

کراتینه مو و ریزش مو

مشکل بزرگ دیگر ریزش مو در تعدادی از مصرف کنندگان این روش است. دیده شده که موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می کنند حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالنها توصیه می شود، استفاده کنند. بعلاوه غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو دیده شده است. در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری است و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو باشد.

کراتینه مو و تخریب ساختمان مو

کراتینه و تخریب ساختمان مو: ممکن است موها بلافاصله پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد و 3-2 هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد. موها خشک و شکننده می شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر کرده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از 2 یا 3 بار شستن تامین نشود.

کراتینه مو , کراتینه مو مردانه , کراتینه مو با مواد طبیعی , کراتینه مو در منزل

کراتینه مو و واکنش های آلرژیک

مثل سایر مواردیکه برای مو انجام می شود، کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید. عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. شما ممکن است از فرم فریا وز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولا بیشتر از 2 ماه دوام نمی آورد.

کراتینه مو چیست

کراتینه مو روشی برزیلی و نیمه دائمی برای صاف کردن ونرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده است به طوریکه مو ها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین پوشش داده می شوند. درست است کراتینه مو سبب زیبایی موها می شود اما باید بدانید که محصولات کراتینه مقدار زیادی فرمالدهید دارند . وجود فرمالدهید در این محصولات علاوه بر مضر بودن برای مصرف کننده برای اطرافیان نیز مضر است و به همین علت از سوی اتحادیه اروپا و کانادا منع مصرف دارند اما در آمریکا ممنوعیتی برای انجام این کار وجود ندارد اما بسیار درباره عوارض آن هشدار داده اند. با توجه به هزینه بالای کراتینه مو ، بهتر است برای نرم شدن مو از مواد طبیعی استفاده کنیم.

فرمالدهید

فرمالدهید می تواند با نام های دیگری مثل متانال که نام سیستماتیک این ترکیب شیمیایی است و یا همچنین نام هایی مثل متیل آلدهید، متیلن گلایکول و یا متیلن اکسید شناخته شود. اگرچه فرمالدهید در دمای اتاق به صورت گاز است اما به شکل محلول برای محافظت از گونه های بیولوژیکی و همچنین به عنوان ماده ضدعفونی کننده استفاده می شود. نام فرمالین را در کنار فرمالدهید زیاد می شنویم. این دو در واقع یک ماده هستند اما در دو شکل مختلف. فرمالین، محلولیست که حاوی 37 درصد فرمالدهید می باشد. فرمالین ها گاهی حاوی ترکیباتی مثل متانول نیز می باشند. پارافرمالدهید یا PFA شکل پلیمریزه شده فرمالدهید خالص است که به شکل جامد درآمده است. فرمالدهید در همه شکلی می تواند برای بدن خطرناک باشد. زیرا سمی و فرار است و FDA این ماده را سرطانزا شناخته است. تنفس بخارات و خوردن این ماده موجب ایجاد سرطان می شود.

کراتین چیست

در بدن انسان و حیوانات کراتین وجود دارد که در انسان ها در مو، پوست و ناخن ها و در حیوانات در پشم، شاخ، پر و سم است .تنظیم تولید پروتئین و رشد سلولی از فعالیت های برخی از انواع کراتین است . کراتین در بدن انسان در مو، پوست و ناخن ها وجود دارد و در حیوانات علاوه بر این در پشم، شاخ، پر و سم آن ها وجود دارد. برخی از انواع کراتین فعالیت های حیاتی سلول ها مثل تولید پروتئین و رشد سلولی را تنظیم می کنند. دو نوع پروتئین کراتین به نام های آلفا کراتین و بتا کراتین وجود دارد که آلفا کراتین ، کراتین موجود در پوست و موی انسان است. کراتین در مو به دلیل وجود سیستئین، نوعی آمینو اسید حاوی گوگرد، شناخته می شود.

کراتینه مو برای براق کردن مو

کراتینه مو روشی موقت برای براق کردن و صاف نمودن موهای آسیب دیده و وز است که در آرایشگاه ها به مدت 90 دقیقه انجام می شود و به علت وجود فرمالدهید عوارض مختلفی برای فردی که کراتینه انجام می دهد وآرایشگر و افرادی که در آنجا حضور دارند ، دارد و سلامتی آن ها را به خطر می اندازد. فرمالدهید موجود در برخی از محصولات کراتینه سرطان زاست و برای سلامت آرایشگران بسیار خطرناک است.

مضرات کراتینه مو

استنشاق فرمالدهید سوزش گلو، سرفه، خارش چشم و خونریزی از بینی را در پی دارد. فرمالدهید موجود در مواد کراتینه موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری ALS، بیماری های مزمنی هم چون آسیب به سیستم عصبی مرکزی، سردرد، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، حساسیت، اختلال حافظه و تعادل می شود . مادران باردار در طول بارداری باید در مکان هایی که کراتینه مو انجام می شود قرار نگیرند و همچنین در این دوران به هیچ وجه موهای خود را کراتینه نکنند زیرا عوارض خطرناکی برای جنین و مادر دارد. اگر دچار آسم، برونشیت یا هر گونه مشکل تنفسی دیگر باشید، نسبت به فرمالدهید حساس تر از دیگران خواهید بود و علائم قرار گرفتن در معرض فرمالدهید مانند آبریزش و سوزش چشم، سوزش گلو، خونریزی بینی به محض تماس و استنشاق فرمالدهید بروز خواهند کرد.باید بدانیدعوارض کراتینه مو در زمان انجام این کار و حضور در آرایشگاه نیست بلکه تا زمانی که این مواد روی مو های شما باشند با هر بار استفاده از سشوار یا اتوی مو در فضای اطراف شما پخش خواهند شد و اثر تدریجی بر سلامت شما خواهد داشت.محصولات بدون فرمالدهید کراتینه مو نیز همیشه سالم نیستند برخی از محصولات حاوی فرمالدهید نیستند اما در اثر گرما فرمالدهید آزاد می کنند ، عوارض این مواد حتی بیشتر از مواد حاوی فرمالدهید است. یکی دیگر از عوارض کراتینه مو ها ریزش و آسیب دیدن موهای سالم به علت قرار گرفتن در معرض حرارت بسیار زیاد برای کراتینه کردن است.

کراتین مو

کراتین پروتئین سازنده ی مو، ناخن و پوست بدن انسان است. کراتین مو به معنی نرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است. کراتینه مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتیه مو را می بینند، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می کنند. درحالیکه درمان کراتینه مو برای چند ماه تأثیر پایدار دارد، خالی از خطرات جدی برای سلامتی نیست.

کراتینه مو , کراتینه مو مردانه , کراتینه مو با مواد طبیعی , کراتینه مو در منزل

بهترین روش کراتینه مو

در سالن های زیبایی از کراتینه کردن مو به منظور بهبود وضعیت و افزایش استحکام مو و همچنین درخشندگی مو از کراتین استفاده می شود. جایگزین هایی طبیعی برای کراتینه کردن مو وجود دارند که پیشنهاد می کنیم اگر به فکر لخت و براق شدن موهای خود هستید از کراتین موی طبیعی استفاده کنید.

کراتینه مو طبیعی

با استفاده از مواد طبیعی می توانید برای خود کراتین مو بسازید تا علاوه بر صاف و لخت شدن موهایتان، سلامت و استحکام آنها نیز حفظ شود. کراتینه کردن مو در منزل با استفاده از مواد طبیعی به طبع خطرات صاف کردن موها با مواد شیمیایی را نخواهد داشت. مواد مورد نیاز: زرده تخم مرغ، 1 عدد موز، 2 عدد . موزها را به کمک چنگال بخوبی له کرده و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مخلوط را بخوبی بهم بزنید و آنگاه معجون بدست آمده را به موها (از ریشه تا نوک مو) بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و 3 ساعت صبر کنید. آنگاه مو را با آب گرم و شامپو شستشو دهید. هفته ای یکبار از این کراتین مو استفاده کنید و شاهد تغییری که در طبیعت موی شما پدید خواهد آمد، باشید.

کراتینه انواع مو

کدام مو برای کراتینه مناسب است؟ حقیقت این است که کیفیت موهای طبیعی خودمان بهترین است ولی متاسفانه در بسیاری از موارد خودمان موهایمان را نابود می‌کنیم. با رنگ‌کردن‌های متعدد، استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی مو، اتو کردن‌ها، سشوار کشیدن‌های زیاد و … همواره در حال نابود کردن موهایمان هستیم و بعد از آن به‌ دنبال راهکاری برای ترمیم تمام این آسیب‌ها می‌گردیم. شاید بتوان گفت کراتین کردن مو فقط برای عده‌ای توصیه می‌شود که موهای بسیار وز آن‌ها اصلا قابل شانه‌ شدن نیست.به طور کلی مواد کراتینه مو به دو گروه تقسیم می‌شوند: نوع اول که حاوی موادی چون آلوئه ورا، آکوا، جوجوبا، روغن زیتون و فرمالدهید است. این نوع از کراتین اثربخشی بهتری دارد ولی می‌تواند عوارضی نیز برای فرد متقاضی و آرایشگر به همراه داشته باشد. معمولاً از این نوع کراتین برای افرادی استفاده می‌شود که موهای فر آسیب‌دیده دارند. نوع دوم حاوی موادی چون آلوئه ورا، جوجوبا، روغن زیتون و ذرات نانو است. نتیجه کراتینه کردن مو در این روش کمتر از نوع اول خواهد بود. از این روش معمولاً برای افرادی استفاده می‌شود که موهای خودشان در حالت طبیعی صاف بوده است و بر اثر آسیب‌هایی که دیده است دچار وز شده است.

طول عمر کراتینه مو

ماندگاری یا طول عمر موهای کراتینه شده چقدر است؟ نتایج درمان‌های کراتینه ‌مو بین استفاده‌کنند‌ه‌ها کاملا متفاوت است. در بعضی‌ها همان انتظاری را که از قبل دارند برآورده می‌شود و ماه‌ها موهایشان صاف و لخت باقی می‌ماند ولی در بعضی دیگر رضایتمندی کمتر است و بعد از چند هفته موها به حالت اولیه بازمی‌‌گردد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 مهر 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.