سفری لذت بخش با خرید بلیط هواپیما و بلیط چارتر هواپیما از سیمرغ 24 و تور آنتالیا و تور دبی از تکتازان پرواز عرش

سفری لذت بخش با خرید بلیط هواپیما و بلیط چارتر هواپیما از سیمرغ 24 و تور آنتالیا و تور دبی از تکتازان پرواز عرش

سفری لذت بخش با خرید بلیط هواپیما و بلیط چارتر هواپیما از سیمرغ 24 و تور آنتالیا و تور دبی از تکتازان پرواز عرش   در دنیای پیشرفته امروز که همه چیز …

آشنایی با خواص جوانه گندم برای چاقی صورت و سلامت پوست

آشنایی با خواص جوانه گندم برای چاقی صورت و سلامت پوست

آشنایی با خواص جوانه گندم برای چاقی صورت و سلامت پوست خواص جوانه گندم ، خواص جوانه گندم برای پوست ، خواص جوانه گندم و ماست ، خواص جوانه گندم و لاغری ، خواص جوانه گندم …

6 میوه خیلی مفید برای سلامت پوست که از خواص آنها ب یخبر هستید!

6 میوه خیلی مفید برای سلامت پوست که از خواص آنها ب یخبر هستید!

6 میوه خیلی مفید برای سلامت پوست که از خواص آنها ب یخبر هستید! درست زمانی که با خودتان فکر می کنید مشکلات به اندازه کافی دور و برتان را گرفته است، …

آشنایی با درمان خانگی ورم پا در اثر ضربه در بارداری در سالمندان

آشنایی با درمان خانگی ورم پا در اثر ضربه در بارداری در سالمندان در سایت جسارت

درمان خانگی ورم پا ،درمان خانگی ورم پا،درمان گیاهی ورم پا،درمان خانگی ورم مچ پا،درمان گیاهی برای ورم پا،درمان گیاهی ورم مچ پا،درمان خانگی تورم پا،درمان خانگی ورم قوزک پا،درمان خانگی ورم ساق پا،درمان خانگی ورم کف پا،درمان خانگی برای ورم پا،داروی گیاهی برای ورم پا،داروی گیاهی برای درمان ورم پا،داروهای گیاهی برای درمان ورم پا،درمان گیاهی تورم پا،گیاه درمانی ورم پا،درمان گیاهی ورم قوزک پا،درمان گیاهی ورم ساق پا،داروی گیاهی برای ورم مچ پا،داروی گیاهی برای رفع ورم پا،داروی گیاهی برای ورم دست و پا،داروی گیاهی برای ورم پاها،گیاه درمانی برای ورم پا،درمان گیاهی برای ورم ساق پا

درمان خانگی ورم پا

اکثریت مردم حداقل یکبار هم که شده ورم یا سنگینی پا را تجربه کرده اند که با احساس درد هنگام قدم زدن همراه است ، این علایم را معمولا درخانم ها می بینم که به استرس ، چرخش خون و حفظ مایعات مرتبط است و ممکن است موجب مشکلات جدی تری مثل ورم مفاصل ، لخته خون در عروق شود و به طور طبیعی روی زندگی افراد تاثیر می گذارد . در این بخش چند نسخه گیاهی و طبیعی برای رفع ورم پا به شما معرفی می کنیم که می توانند برای درمان این مشکل موثر واقع شوند.

درمان خانگی ورم پا ، درمان خانگی ورم پا ، درمان گیاهی ورم پا ، درمان خانگی ورم مچ پا ، درمان گیاهی برای ورم پا

درمان خانگی ورم پا با داروهای گیاهی

بعضی از گیاهان برای درمان ورم پا و گردش خون در پا مفید است و احتباس آب بدن را از بین می برد. برای درمان ورم پا می توان از گیاهان به صورت تنتوره، دم کرده یا خیسانده استفاده کرد. جعفری: به نقل از سایت «هلث نیوز»، این گیاه ادرارآور حاوی ماده معدنی، ویتامین و کلروفیل است که برای سلامت بدن مفید است. این گیاه را می توان به همراه غذا یا همراه با سالاد مصرف کرد. قاصدک: از احتباس آب جلوگیری می کند. خاصیت مدر آن، آب اضافه بدن را دفع می کند و در نتیجه ورم پا از بین می رود. این گل را می توان به صورت دم کرده مصرف کرد. ژینکو: با بهبود بخشیدن به گردش خون، میزان احتباس آب را در پاها کاهش می دهد. اگر دچار مشکلات مرتبط با گردش خون هستید قبل از مصرف این گیاه با متخصص گیاهان مشورت کنید. این گیاه برای رفع مشکل گردش خون در پا بسیار سودمند است. نعناع: قرار دادن پا در آب نعناع، خستگی و ورم پا را از بین می برد. لازم است ۲طشت یکی حاوی آب گرم و کمی روغن نعناع و دیگری آب سرد حاوی روغن نعناع آماده کنید. ابتدا پا را در طشت آب سرد و پس از یک دقیقه پا را در آب گرم قرار دهید.

درمان خانگی ورم پا با سرکه سیب

سرکه خاصیت ضد التهابی و آرام بخشی دارد و درد حاصل از التهاب را بهبود می بخشد . مواد اولیه :۱/۲ فنجان سرکه سیب ، ۶ تکه سیب ابتدا پارچه تمیزی را درون سرکه خیس کنید و روی موضع قرار دهید و تکه های سیب هم به مدت ۲۰ دقیقه بالای موضع نگه دارید بعد از این زمان تکه های سیب را بردارید و با آب گرم بشوید . این کار را هر شب تکرار کنید.

درمان خانگی ورم پا با نعناع

نعناع بدلیل خاصیت فراوانی که دارد برای مشکلات پا موثر است . و به طور مستقیم استفاده می شود و در بهبود چرخش خون ، کنترل حفظ مایعات و جلوگیری از گشاد شدن سیاهرگ ها موثر است. مواد اولیه :۲ قاشق نعناع – ۱ لیتر آب نعناع را داخل آب در حال جوش قرار دهید تا ۱۰ دقیقه بجوشد سپس آن را روی موضع بمالید هرشب این کار را قبل از خواب انجام دهید.

درمان خانگی ورم پا با آب بامیه

مصرف روزانه آب بامیه یکی از راه های موثر ستیز با ورم پا است . این نوشیدنی ادرار آور است و ورم و تجمع سموم را کاهش می دهد. مواد اولیه :۶ گل بامیه – ۱ لیتر آب گل ها را داخل آب بریزید تا ۱۰ دقیقه بجوشد سپس اجازه دهید تا خنک شود بعد بنوشید روزانه ۳ لیوان از این آب را بنوشید.

درمان خانگی ورم پا با نمک

حمام با نمک یکی از راه های کلاسیک درمان آماس زانو ، پا است و در درمان درد ماهیچه ای و گردش خون موثر است. مواد اولیه :۱/۲ فنجان نمک – آب گرم نک را داخل آب بریزید بعد پاهایتان ۱۵ دقیقه درون این آب قرار دهید این کار را هرشب مخصوصا بعد از داشتن روزهای سخت انجام دهید.کمی نمک برای شما خوب است، و در واقع برای عملکرد خوب بدن لازم است. اما نمک بیش از اندازه می‌تواند باعث احتباس آب شود و باید از آن پرهیز کرد. کافئین نیز در این زمینه یکی از مقصران شناخته شده است. بنابراین از نمک کمتر استفاده و سعی کنید میزان نوشیدن قهوه را به حداقل برسانید. اگر اضافه وزن دارید، به فکر وزن کم کردن باشید، تا فشاری را که روی ماهیچه‌ها، مفاصل، و استخوان‌های‌تان وارد می‌شود کاهش دهید. هر ذره از کاهش وزن کمک کننده است. برای دستیابی به ایده‌هایی که می‌‌تواند به شما کمک کند وزن‌تان را کاهش دهید، می‌توانید نگاهی به مقاله‌های قبلی من بیندازید: ۱۲ ترفند ساده برای کاهش وزن و رسیدن به سلامتی ایده‌آل و ۹ راز کاهش وزن بدون رژیم غذایی.

درمان خانگی ورم پا با آلوئه ورا

آلوورا گیاهی است که خواص فراوانی مثل ضد التهابی و … دارد و هنگامی که روی موضع می مالید درد را کاهش می دهد و محرک گردش خون است. مواد اولیه :۲ قاشق آلوورا – ۱ قاشق روغن نارگیل ژل آلوورا را با روغن نارگیل ترکیب و ۱۰ دقیقه روی پا ماساژ دهید این کار را هر روز انجام دهید تا بهبود پیدا کنید.

درمان خانگی ورم پا با شاه بلوط هندی

یکی از راه های درمان تاثیر گذار شاه بلوط هندی است که در کاهش تورم بدن موثر است. مواد لازم :۱ قاشق پوست شاه بلوط – ۱/۲ فنجان روغن اسطخودوس به روغن اسطخودوس شاه بلوط را اضافه کنید و ۲۰ دقیقه حرارات دهید و خوب ترکیب کنید وقتی این مواد از حرارت افتاد روی موضع دورانی بمالید و خوب ماساژ دهید این کار را هر روز انجام دهید.

درمان خانگی ورم پا با روغن گریپ فروت

این روغن دارای خواص قدرتمند ضدالتهاب بوده که باعث خوابیدن تورم شده و فشار آن را کم می‌کند. ظرفی را از آب گرم پر کرده و چند قطره روغن گریپ‌فروت در آن بریزید و حدود سه بار در روز پایتان را در این محلول بشویید. می‌توانید چند قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کرده و بعد پایتان را در آن ماساژ دهید.

درمان خانگی ورم پا با خردل

خردل شدیدا ورم را کم می‌کند و جریان خون را بالا می‌برد و این باعث تسکین کرختی و درد می‌شود. برای این کار دانه‌های آن را له کرده تا پودر شود. بعد ظرفی را از آب گرم پر کرده٬ چهار قاشق پودر خردل و چهار قاشق نمک به آن اضافه کنید. بعد پایتان را در آن بگذارید تا زمانی که گرمای آب کم شود.

درمان خانگی ورم پا با عصاره لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C بوده که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی و ضدالتهاب است. آب لیمو را بگیرید و در ظرفی بریزید. دو قاشق عسل و مقدار کمی نمک کالا به آن اضافه کنید. دو تا سه بار در روز این محلول را بخورید.

درمان خانگی ورم پا با روغن دارچین

مقداری روغن دارچین را با روغن زیتون مخلوط کنید و پاها و قوزک پایتان را با آن ماساژ دهید. دارچین دارای خاصیت ضدالتهاب بوده و تسکین‌دهنده‌ی درد است.

درمان خانگی ورم پا با ورزش

ورزش کردن گردش خون را تحریک می‌کند و از تجمع خون در اندام تحتانی‌تان جلوگیری می‌کند. اگر از درد و التهاب پا رنج می‌برید، شنا کردن می‌تواند راه حل کاملی باشد. وقتی شناور می‌شوید، فشار از روی پاهای‌تان برداشته می‌شود که شما را از درد و ناراحتی آسوده می‌کند. بنابراین یک استخر پیدا کنید، یا در دریا یا رودخانه‌ی نزدیک خانه‌تان غوطه ور شوید. اگر یوگا انجام می‌دهید، به انجام حالتی بپرازید که پاها را بالاتر از سر نگه می‌دارد. به این کار وارونگی می‌گویند و مزایای زیادی برای سلامتی دارد، شامل بهبود سیستم ایمنی و هاضمه. بنابراین به محض اینکه متوجه ورم پاهای‌تان شدید روی سرتان بایستید… و هیجان حاصل از این حرکت را تجربه کنید.گنجاندن فعالیت‌های فیزیکی به زندگی روزمره یکی از ۷۰ عادتی است که در کتاب الکترونیکی من ۷۰ عادت قدرتمند برای سلامتی فوق‌العاده نشان داده شده است که شما را در زمینه‌ی چگونگی برداشتن گام‌های مثبت برای بهبود صحت و سلامت کلی‌تان راهنمایی خواهد کرد. ورزش کردن باعث حرکت مایعات در پاها می شود. هنگامی که عضلات بدن در اثر ورزش منقبض و منبسط می شوند، مایعات اضافی جمع شده در عضلات، حرکت کرده و از آنها خارج می شوند.افزایش جریان خون به تمام بدن در اثر ورزش باعث دور شدن مایعات از بافت ها می شود.البته ورزش زیاد و شدید نیز ورم پاها را بدتر می کند.لذا با پزشک خود درباره میزان و شدت مناسب ورزش مشورت کنید.

درمان خانگی ورم پا با بالا بردن پاها

اگر برای حالت ایستادن روی سر و دست‌ها هنوز کاملا آمادگی ندارید، بلند کردن پاهای‌تان را با قرار دادن آن‌ها روی یک سطح بلندتر امتحان کنید به طوری که پاهای‌تان بالاتر از قلب‌ قرار بگیرد. این کار را به مدت ۳۰ دقیقه، سه بار در روز انجام دهید و تفاوت را احساس کنید. وقتی روی تخت خواب هستید، یک بالش زیر قوزک پاهای‌تان قرار دهید. این کار کمک خواهد کرد مایع اضافی را بکشید، تا بعدا بتوان آن را جذب بدن، یا از طریق ادرار دفع کرد.به پشت روی زمین دراز بکشید. حداقل برای مدت 15 دقیقه پاها را در جایی بالاتر از سطح قلب خود قرار دهید تا خون در بدن شما به گردش درآید.

درمان خانگی ورم پا با قدم زدن

وقتی رئیس‌تان از شما پرسید چه کار می‌کنید، توضیح دهید که فقط دارید سعی می‌کنید مانع از تورم پاهای‌تان بشوید. قدم زدن به مدت ۱۰ دقیقه، و سه بار در روز، باید برای سالم و سرحال نگه داشتن پاهای‌تان کافی باشد. موقع نشستن، خون نمی تواند آزادانه جریان داشته باشد. اگر مجبورید مدت طولانی روی صندلی بنشینید (مثل کار کردن پشت میز کامپیوتر)، سعی کنید پاهای خود را به طور مرتب تکان دهید و هر چند مدت یک بار از روی صندلی بلند شوید و کمی راه بروید و حرکات نرمشی و کششی انجام دهید تا خون به طور منظم در پاها و بدن جریان داشته باشد. سعی کنید بین مدت زمان ایستادن روی پاها و مدت زمان نشستن خود یک تعادل مناسب برقرار کنید.اگر خیلی روی پاهای خود بایستید و یا خیلی روی صندلی بنشینید، دچار ورم پاها خواهید شد.اگر مجبورید مدت طولانی روی پاهای خود بایستید و کار کنید، سعی کنید هر چند مدت یک بار در بین کار استراحت کنید و بنشینید و پاهایتان را چند دقیقه بالا ببرید.

درمان خانگی ورم پا با پوشیدن جوراب های واریس

می‌دانم که به پا داشتن آن‌ها کار سختی است، اما به بهترین نحو هدفی را که از آن ها انتظار می‌رود برآورده می‌کنند. آن‌ها با قابلیت ارتجاعی‌شان به رگ‌های خونی کمک می‌کنند، تا این که خون در پاهای‌تان جمع نشود. به علاوه، مانع واریسی شدن رگ‌ها می‌شوند. در پروازهای طولانی و در سفرهای طولانی با اتوبوس و قطار از آن‌ها استفاده کنید. دوست همسفر من قطعا از پوشیدن آن‌ها سود خواهد برد. همچنین، اگر در حال حاضر از ورم پا رنج می‌برید، پوشیدن جوراب‌های واریس/ساپورت می‌تواند برای شما خوب باشد.

درمان خانگی ورم پا با ترک دخانیات

سیگار کشیدن یکی از ۱۰ عادتی است که اگر می‌خواهید سالم باشید باید همین حالا ترکشان کنید. می‌دانم در عمل کار سختی است. اما به تمام پاداش‌هایی فکر کنید که با ترک سیگار به آن‌ها دست پیدا می‌کنید. تورم کمتر پاهای‌تان فقط یکی از آن‌ها است. همچنین، سیگار کشیدن با بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای(جدی‌تر) در ارتباط است که می‌تواند باعث تورم اندام تحتانی شود.

درمان خانگی ورم پا با نوشیدن آب

همه‌ی ما در ننوشیدن مایعات کافی مقصر هستیم. با نوشیدن آب در طول روز، به بافت‌های‌مان آب می‌رسانیم و از بدن‌مان سم زدایی می‌کنیم. سدیم و کافئین، که از عوامل ورم پا هستند، اگر به اندازه‌ی کافی به بدن‌مان آبرسانی کنیم، رقیق‌تر می‌شوند. هشت تا ده لیوان در روز اندازه‌ای استاندارد است. اما اگر الکل نوشیده‌اید، کمی بیشتر از این مقدار آب مصرف کنید. پس اطمینان حاصل کنید که بطری آب همراه‌تان باشد. برای ارزش انتی‌اکسیدانی بیشتر، کمی لیمو در آن بچکانید یا آب طعم‌دار مخصوص به خودتان را تهیه کنید.

درمان خانگی ورم پا با مالش

یا حتی بهتر از آن، از کس دیگری بخواهید این کار را برای‌تان انجام دهد. ماساژ دادن پاها فوق‌العاده آرامش‌بخش است و جریان خون‌تان را بهبود می‌بخشد. از حرکات ملایم اما محکم استفاده کنید و همیشه در مسیر حرکت به سمت قلب پیش بروید. ماساژ دادن پاها، ورم آن ها را کم می کند و احساس درد و ناراحتی آن ها را کاهش می دهد. برخی متخصصان ماساژدرمانی می توانند این کار را به درستی برای شما انجام دهند.مصرف برخی داروها مثل قرص های ضد بارداری، داروهای فشار خون و داروهای ضد افسردگی می توانند باعث ورم بدن شوند

درمان خانگی ورم پا با مایع سولفات دومنیزی

من اخیرا درباره‌ی استفاده‌های بی‌نظیر سولفات دومنیزی مطلبی نوشته‌ام، و مطمئن هستم ساق و مچ پای‌تان از چنین توجهی که به آن‌ها می‌کنید از شما سپاسگزار خواهند بود. اگر فکر می‌کنید که دوست دارید خودتان را کاملا در آب فرو ببرید، چند فنجان نمک دریا به آب وان حمام اضافه کنید و تمام بدن‌تان را در آن فرو ببرید. روغن‌های معطر نیز می‌توانند به تسکین درد و ناراحتی کمک کنند. بعضی از گزینه‌های محبوب نعناع، اکالیپتوس، لیمو و اسطوخودوس هستند که همه به داشتن خواص زد تورمی معروف هستند. اگر علاقمند هستید درباره‌ی روغن‌های معطر بیشتر بدانید می‌توانید در کتاب الکترونیکی من آروماتراپی جادویی اطلاعات مفیدی به دست آورید. این کتاب الکترونیکی به شما کمک خواهد کرد به قدرت روغن‌های معطر و کارآمدترین راه‌های استفاده‌ی آن‌ها پی ببرید.

درمان خانگی ورم پا با مصرف مکمل های منیزیم

اغلب التهاب پا، که به ورم پا دردناک منتهی می‌شود، به کمبود منیزیم ربط دارد. دوز ۳۵۰ میلی‌گرم در روز می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما همیشه قبل از مصرف هر مکملی با پزشک‌تان مشورت کنید. پاهای‌تان را سالم و بی‌درد نگه دارید. به یاد داشته باشید که در طی چندین و چند سال چقدر خوب به شما خدمت کرده‌اند، پس لطف آن‌ها را بی پاسخ نگذارید! ترک(پاشنه) پا مسئله‌ی دیگری است که آدم‌های بسیاری مجبور هستند با آن دست و پنجه نرم کنند و هیچ کس نیست که با داشتن چنین مشکلی خیالی آسوده داشته باشد.

درمان خانگی ورم پا با برنامه غذایی مناسب

برنامه غذایی نقش کلیدی در ورم پاها دارد. از آنجایی که مقادیر زیاد سدیم (نمک) تأثیر مستقیم روی ورم بدن دارد، باید میزان نمک دریافتی خود را کاهش دهید و کنترل کنید.لذا از مصرف غذاهای شور خودداری کنید. نمک باعث تجمع بیشتر مایعات در عضلات می شود.همچنین آب زیادی بنوشید، زیرا آب کمک می کند که مایعات اضافی از بافت ها خارج شوند و وارد سیستم بدن گردند.اگر خیلی روی پاهای خود بایستید و یا خیلی روی صندلی بنشینید، دچار ورم پاها خواهید شد درمان خانگی ورم پا

درمان خانگی ورم پا با استفاده از یخ

سرد کردن پاها باعث کاهش ناراحتی آن ها می شود. هم چنین فشار هوای سرد، ورم را کاهش می دهد.

درمان خانگی ورم پا

بیشتر بخوانید :

زنجبیل و سقط جنین

زالزالک سیاه

زالزالک و فشار خون

چای در برف

زردچوبه و لاغری

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.