چرا نفخ می‌کنیم؟

چرا نفخ می‌کنیم؟

چرا نفخ می‌کنیم؟ نفخ,بيماري نفخ,نفخ در بارداري,علائم نفخ,درمان نفخ,درمان نفخ با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان نفخ,نفخ را چگونه درمان کنيم,نفخ در کودکان,نفخ در بزرگسالان,نفخ در نوزادان,نفخ در بهار,نفخ در تابستان,نفخ …

HPV-نكاتى در مورد واكسن زگيل تناسلى

HPV-نكاتى در مورد واكسن زگيل تناسلى

HPV-نكاتى در مورد واكسن زگيل تناسلى زگيل تناسلى,بيماري زگيل تناسلى,زگيل تناسلى در بارداري,علائم زگيل تناسلى,درمان زگيل تناسلى,درمان زگيل تناسلى با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان زگيل تناسلى,زگيل تناسلى را چگونه درمان …

علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب

علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب

علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب در سایت جسارت  سرفه کودکان هنگام …

نام دیگر و خواص گیاه علف گربه در طب سنتی و اسلامی

نام دیگر و خواص گیاه علف گربه در طب سنتی و اسلامی در سایت جسارت

خواص گیاه علف گربه,علف گربه,علف گربه والریان,علف گربه چیست,علف گربه درحل جدول,علف گربه در جدول,علف گربه را گویند,علف گربه چیست,علف گربه پرسشکده,علف گربه حل جدول,گیاه علف گربه درحل جدول,علف گربه و الریان,گیاه علف گربه چیست,گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه در جدول,نام گیاه علف گربه در جدول,گیاه علف گربه پرسشکده,علف گربه در حل جدول,گیاه علف گربه حل جدول

نام دیگر و خواص گیاه علف گربه در طب سنتی و اسلامی

خواص گیاه علف گربه , علف گربه , علف گربه والریان , علف گربه چیست

در این مطلب از سایت جسارت به نام دیگر و خواص گیاه علف گربه در طب سنتی و اسلامی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

گیاه سنبل الطیب یکی از گیاهان دارویی مهم است که فواید زیادی دارد. این گیاه وحشی است و ساقه اش طی سالیان متوالی رشد می کند. همچنین بویی مطبوع و مورد پسند گربه ها دارد. بنابراین به این گیاه علف گربه هم می گویند. گلهای گیاه سنبل الطیب رنگ صورتی و سفید خوشرنگ دارند. خواص سنبل الطیب یا علف گربه وحشی از مدل پرورشی ان بیشتر است .

خواص گیاه علف گربه

این گیاه ضد خارش است و رشد مو را تقویت می کند. سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و کبد است. یکی دیگر از خواص این گیاه، داشتن منگنز است که برای درمان سفیدی مو از آن استفاده می شود. همراه داشتن مقداری منگنز است.

از خواص سنبل الطیب یا علف گربه میتوان به درمان بی خوابی اشاره کرد . برای این کار باید عصاره این گیاه با عصاره گیاهان دیگر نظیر رازک و بادرنجبوبه بترکیب شود . از دیگر از خواص سنبل الطیب یا علف گربه  میتوان به درمان اضطراب و استرس ، آسم عصبی، حالات هیستریک، سردرد، میگرن و ناراحتی های معده  اشاره کرد . برای درمان این بیماری ها از جوشانده سنبل الطیب استفاده کنید . همچنین از گیاه سنبل الطیب برای التیام درد مفاصل و دردهای عضلانی استفاده میشود. جالب است بدانید که گیاه سنبل الطیب خاصیت ضد تپش قلب  دارد بنابراین کسانی که تپش قلب دارند از سنبل الطیب استفاده کنند . از سنبل الطیب برای تهیه داروهای مسکن – داروهای ضد اضطراب – داروهای ضد تشنج – داروهای ضد میگرن – داروهای ضد درد- داروهای قلبی  استفاده می شود .

علف گربه

کمبود این فلز در بدن انسان باعث سفیدی مو می‏شود، و برای سیاه شدن و بلند شدن موی سر و ریش از آن استفاده می‏کنند. سنبل الطیب دارای بویی مطبوع است و گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده به طرف آن می‌رود و در اطراف آن به جست و خیز می‌پردازد و از بوی آن مست می‌شود. گلهای سنبل الطیب برنگ سفید یا صورتی و به صورت خوشه‌ای است.

نام دیگر و خواص گیاه علف گربه در طب سنتی و اسلامی

خواص گیاه علف گربه , علف گربه , علف گربه والریان , علف گربه چیست

  اصلی ترین قسمت این گیاه برای درمان ریشه ان است. ریشه گیاه سنبل الطیب دارای روغن‌های فرار مثل «والریک‌اسید»، «آلکالوئیدها» و آمینواسیدهای آزاد مثل «گاما آمینوبوتیریک اسید»، «تیروزین»، «آرژنین» و «گلوتامین»  می باشد . نام اسید آمینه «والین» را از روی این گیاه انتخاب کردند و «والرنال» و «اسید والرنیک» از قوی‌ترین ترکیبات آرام‌بخش موجود در سنبل‌الطیب هستند. به گزارش آسان طب گیاه سنبل الطیب اثر ضد تشنج دارد و در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید می باشد . به گزارش آسان طب از خواص سنبل الطیب ضداسپاسم بودن ، آرام‌بخش بودن و تب‌بر بودن است.از  ریشه گیاه سنبل‌الطیب در معالجه صرع، بیماری مالیخولیا و میگرن استفاده می شود . همچنین درمان کننده بی خوابی است . از خواص سنبل الطیب یا سکسکه مداوم و استفراغ است . همچنین برای خوشبو کردن دهان ریشه ان را بجوید. گیاه سنبل الطیب ارامبخش است و برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی بسیار مفید است. اگر گرد سنبل‌الطیب روی زخم‌ها پاشیده شود می‌تواند درد را التیام دهد. برای برطرف کردن درد سیاتیک  از این گیاه استفاده کنید  .

علف گربه والریان

قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن است و معمولاً از ریشه گیاهی که بیش از سه سال عمر دارد استفاده می‌شود. سنبل الطیب پس از خشک شدن برنگ قهوه‌ای در می‌آید. طعم آن تلخ ولی خوشبو و معطر است. عطر آن پس از خشک شدن بیشتر می‌شود. شامپو ژیوار دارای ۳۸ نوع عصاره گیاهی می باشد.۱۰۰ درصد گیاهی و دارای نشان استاندارد و سیب سبز می باشد.

خواص گیاه علف گربه

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 خرداد 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.