7 گیاه مفید برای درمان سوء هاضمه

7 گیاه مفید برای درمان سوء هاضمه

7 گیاه مفید برای درمان سوء هاضمه سوء هاضمه,بیماری سوء هاضمه,سوء هاضمه در بارداری,علائم سوء هاضمه,درمان سوء هاضمه,درمان سوء هاضمه با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سوء هاضمه,سوء هاضمه را چگونه …

ميوه گل سرخ و بهبود درد و التهاب مفصل

ميوه گل سرخ و بهبود درد و التهاب مفصل

ميوه گل سرخ و بهبود درد و التهاب مفصل التهاب مفصل,بیماری التهاب مفصل,التهاب مفصل در بارداری,علائم التهاب مفصل,درمان التهاب مفصل,درمان التهاب مفصل با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان التهاب مفصل,التهاب مفصل …

مضرات و خواص چای در طب سنتی و اسلامی از نظر بزرگان

مضرات و خواص چای در طب سنتی و اسلامی از نظر بزرگان

مضرات و خواص چای در طب سنتی و اسلامی از نظر بزرگان چای در طب سنتی ، چای سبز در طب سنتی ، مضرات چای در طب سنتی ، خواص چای در …

آشنایی با مضرات و خواص نعناع در بارداری و سلامت جنین

آشنایی با مضرات و خواص نعناع در بارداری و سلامت جنین در سایت جسارت

خواص نعناع در بارداری ، خواص عرق نعنا در بارداری ، خواص چای نعناع در بارداری ، خواص نعناع در دوران بارداری ، خواص دم کرده نعناع در بارداری ، خواص عرق نعناع در دوران بارداری ، خاصیت عرق نعنا در بارداری ، فواید عرق نعنا در بارداری ، خواص عرق نعنا در دوران بارداری ، فواید عرق نعنا در دوران بارداری ، خاصیت عرق نعناع در بارداری ، فواید عرق نعناع در بارداری ، خواص عرق نعناع بارداری،فواید خوردن عرق نعناع در بارداری،فواید و مضرات عرق نعناع در دوران بارداری

آشنایی با مضرات و خواص نعناع در بارداری و سلامت جنین

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص نعناع در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.نعنا گیاهی است باطبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و  مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر است.برگ های خشک و نرم شده نعنا را برای خوشبو کردن ماست و دوغ و سرخ شده آن را در روغن که به نام نعنا داغ موسوم است برای خوشبو کردن برخی آش ها به کار می رود.

خواص نعناع در بارداری

نعناع یکی از معروفترین گیاهان دارویی جهان بوده و از آن دهها گونه مختلف شناسایی شده است که تعداد کمی از آنها ارزش دارویی دارند. باستان شناسان برگهای خشک نعناع را در اهرام مصر یافته اند که مربوط به سه هزار سال پیش است.نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتا گرم و خشک است و دارای خواص ضدنفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، هضم کننده، تقویت کننده معده، سوء هاضمه، ضدتهوع، ضدمیکروب و ضد اکسیدان است. به علاوه، از این نوع نعناع فرآورده ای دارویی به شکل قطره و به نام کارمینت تولید شده که دارای اثر قوی ضدنفخ و دل درد است که هر گروه سنی حتی نوزادان می توانند از آن استفاده کنند. این قطره در درمان دل دردهای قبل از قاعدگی و کرامپ های حاصله نیز بسیار مفید است.هلیکوباکتر پیلوری، یک عامل مهم در ایجاد گاستریت مزمن، زخم معده و اثنی عشر محسوب می شود و عصاره نعناع بیش ترین اثر ضد هلیکوباکتر پیلوری را دارد.

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون– روغن ماهی- کاسنیکنگرهویجزرشک– نعناع.اگر شیر در پستان جمع شد و بسته گردید نعناع را کوبیده با آرد جو مخلوط کنید به صورت ضماد روی آن بگذارید.

عوارض و خواص نعناع در بارداری

اکثر چای های گیاهی جایگزین خوبی بجای نوشیدنی های کافئین دار در دوران بارداری برای مادران است. نوشیدنی های کافئین دار باعث افزایش تولد نوزاد کم وزن می شود.نعناع یک گیاه هیبرید است که حاوی مقادیر زیاد متانول می باشد. این گیاه باعث کارکرد راحت عضلات معده میشود. زنان باردار معمولا دارای سندرم روده تریک پذیر شده و یا سوئ هاضمه هستند.عرق نعناع باعث درمان اختلالات معده میشود. مادران باردار نیز از بوی آن آرامش میگیرند.عرق نعناع یا چای آن یک نوشیدنی تازه و باعث افزایش سلامتی شما در دوران بارداری می شود. بدلیل داشتن مقدار زیاد متانول این گیاه عملکرد هضم و جذب را راحتر کرده و درد های معده را بهبود می بخشد. بوی مطبوع آن به آرامش و ریلکس کردن مادر باردار کمک کرده و باعث کم شدن استرس او می شود.

خواص چای نعناع در بارداری

حالت تهوع و استفراغ دو اختلال در بارداری است که بسیار شایع است. بوی مطبوع چای نعناع بعنوان یک آنتی اسپاسمودیک عمل میکنه و باعث کاهش روند استفراغ، حالت تهوع و  بیماری صبحگاهی( نوشیدنی مخصوص کاهش تهوع در بارداری) در دوران بارداری می شود. اگر این حالات را داشتید حنما چای نعناع را امتحان کنید.

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

چای نعناع درای خواص آرامشبخش، تسکین دهنده و کاهنده استرس است.

طرز تهیه چای نعناع در بارداری

مواد لازم :

یک قاشق غذاخوری برگ نعناع خشک شده

یک فنجان آب

قند یا شکر

طرز تهیه :

یک فنجان آب را بجوشانید. یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده نعناع را داخل آبجوش بریزید.

شعله را کم کنید و اجازه دهید به آرامی بجوشد و در آخر قند یا شکر را اضافه کنید و میل کنید.

چای نعناع به شما آرامش میدهد اما از مصرف مازاد آن جدا خودداری کنید.

اثرات جانبی عرق نعناع در دوران بارداری

1. پیش احتیاط برای مادر باردار: نوشیدن چای نعناع در طول فاز حساس بارداری می تواند باعث شل شدن دهانه رحم شود.

بنابراین خطر سقط جنین را افزایش می دهد. اگرچه مدارک علمی هیچ گونه ارتیاطی را نشان نمی دهد.

اما زنان با سابقه سقط جنین در دوران بارداری احتیاط کنند. علاوه برآن مادران شیرده بهتر است در دوران شیردهی مصرف نکنند زیرا طعم شیر را عوض می کند و ممکن است شیرخوار شیر نخورد.

2. تداخل نا مطلوب با بعضی داروها:

در صورتیکه در دوران بارداری، ویتامینهای پره ناتال یا داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از نوشیدن چای نعناع با پزشک خود مشورت کنید.

3. القا آلرژی:

اگر شما مستعد آلرژی هستید، باید از مصرف نعناع در دوران بارداری خودداری کنید. نعناع باعث افزایش واکنش های آلرژیک شده و آن را تشدید میکند.

اگر شما مشکل تنفسی مانند آسم دارید از نوشیدن چای نعناع در دوران بارداری بپرهیزید.

نوشیدن زیاد چای یا عرق نعناع در دوران بارداری، عوارضی مانند درد ماهیچه ها، گیجی، کاهش ضربان قلب و لرزش ناگهانی را بدنبال خواهد اشت.

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.چای نعناع معمولا بی خطر است اما مادران باردار و شیرده باید چای نعناع کم بخورند.افرادی که دارای سابقه سقط جنین هستند در دوران بارداری از مصرف نعناع اجتناب ورزند.

خواص نعناع در بارداری

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.