عوارض و موارد مصرف کپسول پیاسیدین 300 چیست

عوارض و موارد مصرف کپسول پیاسیدین 300 چیست

کپسول پیاسیدین کپسول پیاسیدین ,کپسول پیاسیدین 300 چیست؟,کپسول پیاسیدین ۳۰۰,کپسول پیاسیدین برای چیست,کپسول پیاسیدین300,کپسول پیاسیدین چیست,کپسول پیاسیدین برای چیه توضیحاتی در مورد کپسول پیاسیدین کپسول پیاسکلیدین (Piascledine) به منظور درمان درد و …

علت و درمان درد قفسه سینه سمت چپ و پشت هنگام خواب

علت و درمان درد قفسه سینه سمت چپ و پشت هنگام خواب

درد قفسه سینه درد قفسه سینه ,بیماری درد قفسه سینه,درد قفسه سینه در بارداری,علائم درد قفسه سینه,درمان درد قفسه سینه,درمان درد قفسه سینه با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان درد قفسه …

نـابـاروری مـردان از تـشخیـص تا درمـان

نـابـاروری مـردان از تـشخیـص تا درمـان

نـابـاروری مـردان از تـشخیـص تا درمـان نـابـاروری مـردان,بيماري نـابـاروری مـردان,نـابـاروری مـردان در بارداري,علائم نـابـاروری مـردان,درمان نـابـاروری مـردان,درمان نـابـاروری مـردان با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان نـابـاروری مـردان,نـابـاروری مـردان را چگونه درمان …

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی در سایت جسارت

غوره و مویز ,غوره مویز,غوره نشده مویز گشتی احسنت,غوره نشده مویز شده,غوره نشده مویز شدی,غوره نشده مویز شده است,غوره نشده مویز شده یعنی چه,غوره نشدی مویز گشتی,غوره نشده مویزگشتی,غوره نشده مویز شدن,خواص غوره,خواص غوره و آبغوره,خواص غوره وابغوره,خواص آبغوره,خواص گرد غوره,خواص پودر غوره,خواص تفاله غوره,خواص آش غوره,عوارض غوره,عوارض آب غوره,عوارض مصرف آبغوره,عوارض غوره در بارداری,خواص و عوارض غوره,عوارض مویز,عوارض خوردن مویز,عوارض مصرف مویز,خواص و عوارض مویز,عوارض زیاد خوردن مویز,عوارض مصرف زیاد مویز,فواید و عوارض مویز,خواص مویز,خواص مویز در بارداری,خواص مویز در طب سنتی,خواص مویز چیست,خواص مویز برای زن باردار,خواص مویز و کشمش,خواص مویز سیاه در بارداری,خواص مویز با هسته,خواص مویز در دوران بارداری,خواص مویز بی دانه

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

غوره و مویز , عوارض غوره , خواص غوره , خواص مویز

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

غوره میوه نارس انگور  است که دارای طعم ترشی می باشد . غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکولیک و قند می باشد .غوره نیز برای معالجه رماتیسم و سیاتیک مفید است

غوره و مویز

خواص غوره از دیدگاه طب سنتی ایران : غوره که در عربی حصرم نامیده می شود انگور خام نارس سبز ترش است و مزاج آن سرد و خشک است. از مصلحات غوره می توان گلقند، انیسون و انجیر را نام برد. از خواص غوره می توان به مواردی چون کاهنده حرارت خون و صفرا، تکه تکه کننده بلغم حاصل در معده، موجب یبوست، مقوی جگر و بدن و رافع تشنگی و سستی اعضا اشاره کرد. ضماد ساییده خشک آن جهت خوشبو کردن عرق و جهت جوشش و خارش و سستی بدن نافع است. اگر عدس پوست گرفته با سرکه و غوره پخته شود برای مبتلایان به آبله و بیماری های گرم سودبخش است. چنانچه افراد در زمان خوردن غذا بسیار معطل شوند و خوردن غذا زمان بسیاری طول بکشد هضم نامرتب می گردد، در این حالت باید مقداری میوه از قبیل امرود و گلابی یا بعضی غذاهایی که استحاله آن سریع نیست مانند سماق و غوره میل نمایند تا قبل از آنکه غذای بعدی هم هضم شود غذاهایی که در وهله اول خورده شده، فاسد نگردد.

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

غوره و مویز , عوارض غوره , خواص غوره , خواص مویز

غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست . همچنین اگر با سالاد میل شود ، برای لاغر کردن سودمند است . هرگز غوره را با معده خالی نخورید ، چون روی معده اثر سوء می گذارد. همچنین خانم های باردار  از خوردن زیاد غوره خودداری کنند ،‌ چون غوره ادرارآور است و ممکن است موجب سقط جنین شود .

عوارض غوره

مضرات غوره: کاهنده قوای جنسی . غوره مضعف معده سرد است و مولد ریاح و گاز در بدن و دلپیچه و موجب عطش در بعضی امزجه به دلیل درهم کشیدن اجزای معده. غوره و ترکیبات مشابه مانند انار ترش و ریباس (ریواس) کبد را به سرعت خنک می کند و در مواردی که فرد به سردی و برودت کبد مبتلا است باید از مصرف آن پرهیز شود.

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

غوره و مویز , عوارض غوره , خواص غوره , خواص مویز

غوره از نظر طب قدیم ایران سرد و قابض است . در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها موثر است . آب غوره برای درمان چاقی  مفرط مفید است . بیماری اسکوربوت که به دلیل کمبود ویتامین C  در بدن به وجود می آید ، با آب غوره درمان می شود . آب غوره چون دارای تارتارات پتاسیم است، برای درمان سیاتیک و رماتیسم حاد بسیار مفید است . در دفع زردی  موثر است .

خواص غوره

خواص مویز در طب سنتی : مویز از خانواده کشمش و جزو گروه میوه‌ ها طبقه ‌بندی می ‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که به ‌جای قند، چای خود را همراه با مویز میل کنند. مویز، هضم‌ کننده غذا و گرم‌ کننده تمام بدن، به ‌خصوص کلیه و مثانه است. مزاج مویز، گرم و تر است و خوراکی ‌هایی مانند سکنجبین، عناب و آب میوه‌ های ترش در طب سنتی جزو مصلحات این میوه مطرح شده‌ اند. مصرف حجم متعادلی از آن می ‌تواند باعث دفع باد، تقویت معده، کبد، کلیه‌ ها و مثانه بشود. ضمن این که مویز باعث باز شدن رگ ‌های خونی هم می ‌شود و مدر، ملین و محرک نیروی جنسی در افراد سردمزاج است.

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

غوره و مویز , عوارض غوره , خواص غوره , خواص مویز

خوردن آب غوره بلوغ دختران را جلو می اندازد و قاعده را باز می کند . حرارت و صفرای بدن را دفع می کند و روده ها را ضد عفونی میکند .  آبغوره تقویت کننده کبد   است . برای برطرف کردن ورم گلو  ، آب غوره قرقره کنید . برای دفع کرم روده و تقویت معده باید مدت پنج روز آش آبغوره همراه با زیره سیاه مصرف کنید. البته در این مدت باید از خوردن غذاهای سنگین اجتناب نمائید .

خواص مویز

خوردن مویز همراه با عسل باعث افزایش فواید آن در بدن می ‌شود. به‌ علاوه، استمرار در مصرف مویز می‌ تواند به افزایش حافظه، قدرت فهم، تسکین صفرا، دفع بلغم و اصلاح خلق‌ و خو هم کمک کند. مصرف 21 عدد مویز سرخ، به صورت ناشتا، باعث پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ ها خواهد شد و با حفظ سلامت دهان و دندان، خوشبو شدن دهان را هم در پی خواهد داشت. هنگام خرید مویز، حواستان باشد که انواع چاق، پرگوشت، شیرین و کم‌ دانه آن را انتخاب کنید. مویزهای بسیار خشک، کم ‌گوشت و پردانه، جزو بدترین انواع مویز هستند. 

غوره و مویز

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.