روغن هل کاهش دهنده اضطراب

روغن هل کاهش دهنده اضطراب

روغن هل کاهش دهنده اضطراب خواص روغن هل,فواید روغن هل,روغن هل درمانی,خاصیت روغن هل,خواص روغن هل درمانی,خواص روغن هل برای پوست,خواص روغن هل برای مو,خواص روغن هل برای جوانی,خواص روغن هل برای …

کمردردی که خبر از ابتلا به سیاتیک می دهد

کمردردی که خبر از ابتلا به سیاتیک می دهد

کمردردی که خبر از ابتلا به سیاتیک می دهد سیاتیک,بيماري سیاتیک,سیاتیک در بارداري,علائم سیاتیک,درمان سیاتیک,درمان سیاتیک با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان سیاتیک,سیاتیک را چگونه درمان کنيم,سیاتیک در کودکان,سیاتیک در بزرگسالان,سیاتیک …

علت و علائم و درمان التهاب دیسک کمر در زنان و مردان چیست

علت و علائم و درمان التهاب دیسک کمر در زنان و مردان چیست

التهاب دیسک کمر التهاب دیسک کمر ,علایم التهاب دیسک کمر,علائم التهاب دیسک کمر,کاهش التهاب دیسک کمر,رفع التهاب دیسک کمر,قرص التهاب دیسک کمر,داروهای ضد التهاب دیسک کمر توضیحاتی در مورد التهاب دیسک کمر …

طرز استفاده و خواص جوانه گندم برای پوست صورت شفاف و لطیف

طرز استفاده و خواص جوانه گندم برای پوست صورت شفاف و لطیف در سایت جسارت

خواص جوانه گندم برای پوست صورت,فواید جوانه گندم برای پوست صورت,خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت,خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت,خواص جوانه گندم بر پوست صورت,خاصیت جوانه گندم برای پوست صورت,خواص پودر جوانه گندم برای پوست صورت,فواید روغن جوانه گندم برای پوست صورت,خواص جوانه گندم روی پوست صورت,خواص روغن جوانه گندم بر پوست صورت

طرز استفاده و خواص جوانه گندم برای پوست صورت شفاف و لطیف

خواص جوانه گندم برای پوست صورت , فواید جوانه گندم برای پوست صورت , خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت , خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت

در این مطلب از سایت جسارت به طرز استفاده و خواص جوانه گندم برای پوست صورت شفاف و لطیف می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

۱قاشق چایخوری پودر جوانه گندم را با 2 قاشق سوپ خوری عرق گل بهار مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید سپس ۱ قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه نمائید و به مدت نیم‌ساعت بر روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب ملایم بشوئید این ماسک هفته‌ای ۲ بار قابل استفاده است. ماسک ذکر شده جهت انواع پوست‌ها قابل استفاده است.

خواص جوانه گندم برای پوست صورت

جوانه گندم سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. از آنجا که جوانه گندم، بخشی از مغز گندم می باشد، حاوی بسیاری از مواد مغذی فوق العاده است. متاسفانه، در خلال تصفیه دانه گندم به آرد سفید، بسیاری از مواد مغذی آن حذف می گردد.   بر اساس نظر بهترین دکترهای زیبایی، ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم خام، در حدود ۱.۵ گرم چربی اشباع نشده، ۹ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر رژیمی، ۲ گرم قند را دارا بوده و فاقد کلسترول می باشد و میزان کالری آن در حدود ۶۰ است. جوانه گندم حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر می باشد. جوانه گندم منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین های B می باشد.

۱قاشق غذاخوری جوانه گندم آسیاب شده را با یک عدد زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید تا حالتی خمیری شکل به دست آید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید.در این مدت باید به هیچ عنوان عضلات صورت را تکان ندهید. سپس صورت را پاک کرده و با آب ولرم بشویید.

فواید جوانه گندم برای پوست صورت

در واقع، ویتامین B1 یا تیامین، ویتامین B6 و فولات موجود در جوانه گندم  از انواع ویتامین های ضروری بدن هستند. ویتامین های گروه B برای سلامت قلب و عروق و مغز حیاتی می باشند. جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌ کند.  امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتی استفاده می شود زیرا  پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برای پوست های خشک بسیار مفید است. از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می آید.

طرز استفاده و خواص جوانه گندم برای پوست صورت شفاف و لطیف

خواص جوانه گندم برای پوست صورت , فواید جوانه گندم برای پوست صورت , خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت , خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت

ابتدا ۴ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملا له کنید. نصف ۱ عدد میوه آووکادو را نیز رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط نمایید. سپس ۳ قاشق غذاخوری آرد و ۱ عدد سفیده تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید. نهایتا شیر را به آن مخلوط بیافزایید. مایع به دست آمده را روی پوست کاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت

ماسک جوانه گندم به منظور لطافت پوست: ۱ قاشق غذاخوری جوانه گندم آسیاب شده را با یک عدد زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید تا حالتی خمیری شکل به دست آید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در این مدت باید به هیچ عنوان عضلات صورت را تکان ندهید. سپس صورت را پاک کرده و با آب ولرم بشویید.

برای تهیه این ماسک عالی می توانید از جوانه گندم همراه گل همیشه بهار استفاده کنید. ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری عرق گل همیشه بهار مخلوط نمایید تا خمیری یکدست به دست آید؛ سپس کمی عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب ملایم بشویید.

خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت

ماسک جوانه گندم به منظور لایه برداری و پیلینگ و شاداب کردن پوست: جوانه گندم را در ظرفی ریخته، آن را آسیاب و کاملا خرد نمایید. سپس مقداری شیر را به آرامی به آن بیافزایید تا حالت خمیری شکلی پیدا کند. پوست را بشویید و پس از بخور دادن پوست، ماسک آماده شده را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست بمالید و با حرکات چرخشی و دورانی ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه صورت را با آب بشویید.

طرز استفاده و خواص جوانه گندم برای پوست صورت شفاف و لطیف

خواص جوانه گندم برای پوست صورت , فواید جوانه گندم برای پوست صورت , خواص روغن جوانه گندم برای پوست صورت , خواص ماسک جوانه گندم برای پوست صورت

برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق جوانه گندم را با مخلوط کن آسیاب کنید و سپس آن را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و خمیری تهیه کنید.این خمیر را روی صورت بکشید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس این ماسک را از صورت خود برداشته و آن را بشویید.

خواص جوانه گندم بر پوست صورت

ماسک جوانه گندم به منظور سفت کردن پوست و رفع چین و چروک آن: الف) برای تهیه این ماسک عالی می توانید از جوانه گندم همراه گل همیشه بهار استفاده کنید. ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری عرق گل همیشه بهار مخلوط نمایید تا خمیری یکدست به دست آید؛ سپس کمی عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب ملایم بشویید. ب) ابتدا ۴ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملا له کنید. نصف ۱ عدد میوه آووکادو را نیز رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط نمایید. سپس ۳ قاشق غذاخوری آرد و ۱ عدد سفیده تخم مرغ را نیز به آن اضافه کنید. نهایتا شیر را به آن مخلوط بیافزایید. مایع به دست آمده را روی پوست کاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

جوانه گندم در درمان مشکلات پوستی تأثیر بسیار دارد. توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشک آن به صورت ماسک استفاده کنید. برای درست کردن ماسک، مقداری از پودر جوانه گندم را به همراه مقداری شیر کم چرب روی صورت قرار داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست را شست وشو دهید.

خاصیت جوانه گندم برای پوست صورت

ماسک جوانه گندم به منظور شفافیت و طراوت پوست: برای داشتن پوستی شفاف و با طراوت، ماسک جوانه گندم و ماست بسیار مفید است. ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری ماست تازه ( اگر پوست چربی دارید، از ماست کم چرب استفاده کنید) مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم پاک کنید.

جوانه گندم یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است جوانه گندم منبع خوبی از ویتامین B، فسفر، روی، آهن، سلنیوم و پتاسیم است 2 قاشق غذاخوری از جوانه گندم خام شامل 0.27 میلی گرم تیامین، 0.9 میلی گرم نیاسین، 40 میکروگرم فولات، 121 میلی گرم فسفر، 0.9 میلی گرم آهن، 1.7 میلی گرم روی، 11.4 میلی گرم سلنیوم و 128 میلی گرم پتاسیم است مصرف کافی فولات سبب حمایت از سلامت قلب و جلوگیری از نقص لوله عصبی در کودکان می شود ویتامین های گروه B همه برای کمک به سوخت و ساز مواد غذایی برای تولید انرژی کمک می کنند آهن، خون را اکسیژن دار نگه می دارد فسفر، برای سلامت استخوان مهم است روی، در بهبود زخم مفید است، سلنیوم، مانند یک آنتی اکسیدان از اکسیداسیون سلول محافظت می کند با توجه به انجمن قلب آمریکا، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

خواص پودر جوانه گندم برای پوست صورت

ماسک جوانه گندم روشن کننده لک های صورت: لک های موجود بر روی پوست صورت را نیز می توان با ماسک جوانه گندم درمان کرد؛ بدین منظور ۲ قاشق جوانه گندم را با مخلوط کن آسیاب نمایید. سپس آن را با ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در آخر، صورت خود را با آب بشویید.

خواص جوانه گندم برای پوست صورت

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.