بهترین و بدترین مواد غذایی برای معده و گوارش

بهترین و بدترین مواد غذایی برای معده و گوارش

بهترین و بدترین مواد غذایی برای معده و گوارش خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید …

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن

تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن تاثیر خوردن آلو خشک در بارداری و فواید و مضرات آن در سایت جسارت در این مطلب از سایت جسارت به …

همه چیز درباره آشنایی با خواص نارگیل سبز در ایران

همه چیز درباره آشنایی با خواص نارگیل سبز در ایران

نارگیل سبز نارگیل سبز ,نارگیل سبز,نارگیل سبز در ایران,نارگیل سبز فروش,نارگیل سبز قیمت,روغن نارگیل سبزکوه,خواص نارگیل سبز,عکس نارگیل سبز,خرید نارگیل سبز,خواص نارگیل سبز توضیحاتی در مورد آب نارگیل آب نارگیل که همان …

مضرات و خواص برگ بو در طب سنتی برای پوست

خواص برگ بو ،خواص برگ بومادران،خواص برگ بو در طب سنتی،خواص برگ بو چیست،خواص برگ بو در غذا،خواص برگ بوته خشخاش،خواص برگ بو تبیان،خواص برگ بو برای پوست،خواص برگ بولدو،خواص برگ بور،خاصیت برگ بو چیست،خواص برگ گیاه خشخاش

خواص برگ بو ، خواص برگ بومادران ، خواص برگ بو در طب سنتی ، خواص برگ بو چیست

مضرات و خواص برگ بو در طب سنتی برای پوست در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آشنایی با خواص برگ بو

درخت آن همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می‌باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است در فارسی آن را درخت غار و باهشتان نامیده‌اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی می‌باشد. در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم هست. در صورتی که برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می‌آید. برگ بو به نام‌های Laurel tree – Bay tree – Lauraceae – Bay leaf شناخته می‌شود.

خواص برگ بو از نظر ویتامین و املاح معدنی

برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند. * ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند * همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد. * وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد. * از سوی دیگر این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.

خواص برگ بو در برابر سرطان

برگ بو فواید زیادی در مقابله با انواع سرطان‌ها دارد. * منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند. * دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد. * آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند. * ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند. * اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود. * آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است.منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می کند. برگ بو دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می تواند در درمان بیماری هایی مانند دیابت موثر باشد. آنزیم های موجود در آن با شکستن پروتئین ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می دهد و ناراحتی معده را درمان می کند.

خواص دارویی برگ بو

این گیاه استفاده‌ی گیاهی و دارویی زیادی دارد. – در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند. – برگ بو در مورد گریپ و یا عفونت روده ای ضد عفونی کننده خوبی است. برای درمان برونشیت مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. – دم کرده آن که با جوشاندن 3 برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کاهش می‌دهد. – دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید. – برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است؛ دم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است. این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید تا به هضم غذا کمک کند. – ماساژ دادن روغن طبیعی آن ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد. – چند قطره روغن آن را به شامپو بیفزایید تا از شوره سر رهایی پیدا کنید. آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند

خواص برگ بو در آشپزی

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

خواص برگ بو چیست؟

خواص برگ بویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. * همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد. * وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد. * از سوی دیگر این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند. * منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند. * دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد. * آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند. * ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند. * اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود. * آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است. * در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند. *- برگ بو در مورد گریپ و یا عفونت روده ای ضد عفونی کننده خوبی است. برای درمان برونشیت مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. * دم کرده آن که با جوشاندن ۳ برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کاهش می‌دهد. * دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید. * برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است؛ دم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است. این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید تا به هضم غذا کمک کند. * ماساژ دادن روغن طبیعی آن ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد. * چند قطره روغن آن را به شامپو بیفزایید تا از شوره سر رهایی پیدا کنید. * آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند. و چیست؟

خواص برگ بو برای کبودی

برای از بین بردن لکه‌های کبود خون مردگی با روغن حب الغار موضع را مالش دهید. (طرز تهیه روغن حب ‌الغار: میوه و برگ آن را در آب بپزید و بگزارید تا سرد شود. قشری که روی آب را می‌گیرد برداشته و بادو برابر وزن آن روغن زیتون مخلوط کنید و با حرارت غیر مستقیم (بن‌ماری) جوشانده تا آب آن تبخیر شود و روغن بماند.)

خواص برگ بو برای کمر درد

برای تسکین درد کمر و مفاصل، تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی ماهیچه‌ها با روغن حب‌الغار ماساژ دهید. جهت رفع حواس‌پرتی و تقویت حافظه روغن حب الغار را به شقیقه‌ها بمالید و با روغن از مهره‌های گردن تا کمر را ماساژ دهید.

خواص برگ بو برای دل پیچه

جهت رفع دل‌ پیچه میوه گیاه برگ بو را سائیده حدود ۱۰ میلی‌گرم مصرف شود. جهت خردکردن سنگ مثانه از میوه این گیاه می‌توان استفاده کرد. برای سرماخوردگی از دم کرده برگ‌های این گیاه می‌توان استفاده کرد. دم کرده برگ‌های گیاه برگ بو برای عفونت‌های روده‌ایمفید می‌باشد.

خواص برگ بو برای شوره سر

استفاده از چند قطره روغن برگ بو و اضافه کردن آن به شامپو به رفع شوره سر کمک می‌کند. نوشیدن دو تا سه فنجان برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است، همچنین از دیگر خواص برگ بو جلوگیری از تخمیر غذا در معده است به نحوی که دم کرده ان هضم غذا را آسان و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند. ماساژ دادن با روغن برگ بو ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز و دردهای عمومی را تسکین می دهد.

خواص برگ بو

بیشتر بخوانید :

مضرات و خواص برگ بو برای لاغری چیست

خاصیت و موارد استفاده و خواص برگ بو برای سرماخوردگی چیست

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

فواید و خاصیت برگ بو برای سرماخوردگی و طرز تهیه دمنوش برگ بو

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.