علائم تشخيص آب مرواريد كدامند؟

علائم تشخيص آب مرواريد كدامند؟

علائم تشخيص آب مرواريد كدامند؟ آب مرواريد,بيماري آب مرواريد,آب مرواريد در بارداري,علائم آب مرواريد,درمان آب مرواريد,درمان آب مرواريد با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان آب مرواريد,آب مرواريد را چگونه درمان کنيم,آب …

علت و علائم و درمان گیاهی التهاب پروستات در جوانان و ورزش

علت و علائم و درمان گیاهی التهاب پروستات در جوانان و ورزش

التهاب پروستات التهاب پروستات،التهاب پروستات کیسه منی،التهاب پروستات و خود ارضایی،التهاب پروستات و ورزش،التهاب پروستات مزمن،التهاب پروستات و ناباروری،التهاب پروستات و درد بیضه،التهاب پروستات در جوانی،التهاب پروستاتیت،التهاب پروستات و درمان،التهاب مزمن پروستات …

طرز تهیه چای زردچوبه و کبد چرب و سم زدایی کبد با گیاهان دارویی

طرز تهیه چای زردچوبه و کبد چرب و سم زدایی کبد با گیاهان دارویی

طرز تهیه چای زردچوبه و کبد چرب و سم زدایی کبد با گیاهان دارویی یکی از بیماریهایی که امروزه بسیار فراگیر شده و درصد زیادی از جامعه را گرفتار خود کرده کبد …

نکاتی مهم در سلامت و بهداشت دهان و دندان

 

بیشتر ما حداقل یک بار گذرمان به دندانپزشکی افتاده است و خوب میدانیم بدترین قسمت درست کردن دندان، تحمل صدای مته مانند دستگاههای دندانپزشکی نیست؛ بلکه دقیقه آن قسمتی است که سیلی هزینه گران درست کردن دندان روی گونه بی حس شده مان میخورد و ما با کمال تعجب دردش را احساس میکنیم! واقعیت این است که هزینه های دندانپزشکی اصلا شوخی بردار نیستند و بر اساس نوع کاری که روی دندان انجام میشود طیف متنوعی را در برمیگیرند. راه حل چیست؟ اینکه خودمان قبل از فاجعه به داد خودمان برسیم و خود مراقبتی را آویزه گوشمان کنیم.
در همین راستا این مطلب را به دو محافظ دندان، یعنی دهان شویه و خمیردندان اختصاص دادیم تا با تأثیرهای هرکدامشان آشنا شوید و بدانید چطور هرکدام را به کار بگیرید تا کارتان به لحظه تلخ حساب کردن هزینه دندانپزشکی نرسد. درعین حال با نکات ضروری راجع به هرکدام بیشتر آشنا خواهید شد و از این به بعد هوشمندانه تر انتخاب خواهید کرد.

چطور خمیردندان خوب انتخاب کنید؟

بهترین روشی که میتواند باعث انتخاب خمیردندان خوب شود، این است که از دندانپزشکتان سراغش را بگیرید اما ازآنجاییکه متأسفانه بعضی از دندانپزشکان تبلیغ برندهای خاصی را میکنند، لازم است خودتان هم اطلاعات لازم را داشته باشید و محکم کاری کنید تا بتوانید با خیال راحت دست به انتخاب بزنید. هنگام انتخاب خمیردندان به ویژگیهای زیر دقت کنید:

1. فلوراید داشته باشد: بزرگترین هدف خمیردندان جلوگیری از پوسیدگیهای دندانی است. به همین دلیل هم لازم است خمیردندانی را انتخاب کنید که به طور واضح روی آن نوشته .» حاوی فلوراید « شده باشد

2. به طعم دقت کنید: انواع خمیر دندان از جمله زغالی و جرم گیر ، ژلهای یا معمولی همگی وظیفه مراقبت از دندانهای شما را دارند. نمیتوانید از خمیردندانی استفاده کنید که از طعم یا بوی آن خوشتان نمی آید یا باعث حساس شدن دندانهایتان میشود. هزینه برای تغییر خمیردندان خیلی بهتر از هزینه برای پر کردن دندان است، خمیر دندانی بخرید که برای دندانتان مناسب باشد.

3. از مکان معتبر تهیه کنید: این روزها حتی دستفروشها هم خمیردندان میفروشند؛ خمیردندانهایی که معلوم نیست اصل هستند یا نه و اصلا بهداشتی هستند یا غیربهداشتی. به همین دلیل هم نباید گول قیمت پایینتر را خورد و به این بهانه خرید کرد. کمی بیشتر هزینه کنید اما از جاهای معتبر خمیردندان بخرید تا نگران مبتل شدن به بیماریهای دهان و لثه نباشید.

4. خمیردندان جرمگیر انتخاب کنید: اگر سیگار میکشید یا زیاد چای و قهوه مینوشید احتمالا ا تا الآن متوجه شدهاید که این کارها روی رنگ دندانهایتان تأثیر گذاشته اند و آنها دیگر به سفیدی سابق نیستند. برای برگرداندن سفیدیشان با مشورت دندانپزشکتان یک یا چند بار در هفته از خمیردندانهای سفیدکننده یا جرمگیر استفاده کنید. یادتان باشد استفاده بیرویه از این نوع خمیردندانها ممکن است به مینای دندان دندان سفید همیشه « : آسیب برساند. به قول بعضی دندانپزشکها ». سالم نیست

چقدر خمیردندان روی مسواکم بگذارم؟

اگر جزو کسانی هستید که تمام دانه های فرچه مسواک را با خمیردندان میپوشانید و فکر میکنید هر چه خمیردندان بیشتر باشد، دندانهایتان تمیزتر میشوند، باید بدانید اشتباه میکنید. خمیردندان بیشتر به معنی ترشح بزاق بیشتر و همینطور سوزش بیشتر است. هر دوی اینها هم منجر به عجله در مسواک زدن و زود شستن دندانها میشوند. برای جلوگیری از این اتفاق و درست مسواک زدن مقدار معقولی از خمیردندان را به دو بخش تقسیم کنید. نیمی از آن را برای شستن دندانهای بالا مورداستفاده قرار دهید و بعد از مسواک کردنشان، نیم دیگر خمیردندان را روی مسواک بگذارید و سراغ دندانهای پایین بروید. این مقدار باید به اندازهای باشد که سطح دندانها را پوشش دهد و حرکت مسواک روی آنها را آسانتر کند.

بهترین مسواک برای شما کدام است؟

به خاطر داشته باشید اگر خمیردندان خوبی داشته باشید اما مسواکتان مناسب نباشد یک جای کارتان آنقدر میلنگد تا راهتان را به دندانپزشکی باز کند. این روزها انواع و اقسام مسواکهای خوب از برندهای خوب موجود هستند که هر کدام به کار نوعی از دندانها میآیند. مثل ا مسواکهای نرم برای دندانهای حساس مناسب هستند، مسواکهایی با فرچه کوچک به کار تمیز کردن دندانهای انتهایی که دسترسی به آنها آسان نیست میآیند و مسواکهای برقی برای تمام انواع دندانها مناسب هستند. کافی است بهترین مدل های مسواک برقی را بشناسید یا بدانید کدام مدل مسواک معمولی برای شما مناسب است تا گام دیگری برای سالم نگه داشتن دندانهایتان بردارید. میتوانید مسواک های توصیه شده توسط پزشکان را در نیز در این لینک مشاهده کنید.

دهان شویه واقعا به درد میخورد یا نه؟

خیلیها نسبت به دهان شویه ها چندان خوشبین نیستند و استفاده از آنها هنوز برایشان جا نیفتاده است؛ به همین دلیل هم نتیجه ت منتشر شده به کارشان می آید، اما » واشنگتن پست « حقیقاتی که توسط بهترین انواع دهان شویه معمولا تاثیر بسیار مطلوبی بر بهداشت دهان و دندان دارند.

به گزارش واشنگتن پست به دو گروه از افراد مورد آزمایش در یک تحقیق، مسواک، نخ دندان و خمیردندان یکسان داده شد اما نوع دهانشویه هایشان با هم فرق داشت. یکی از گروهها مادهای دریافت کردند که در حقیقت دهان شویه نبود اما آنها فکر میکردند دهانشویه است و گروه دیگر از دهان شویه واقعی استفاده کردند. پس از شش ماه پوسیدگیهای دندانی گروهی که از دهان شویه واقعی استفاده کرده بودند نسبت به گروه دیگر تا 26 درصد کاهش پیدا کرد و مشکلت خونریزی لثه هایشان هم کمتر شد؛ بنابراین استفاده از دهان شویه واقعا ا در سلامت دندانها مؤثر است.

نکات مهم در انتخاب و استفاده از دهان شویه چیست؟

برای انتخاب دهانشویه مناسب باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

1. برند معتبر انتخاب کنید: درست مثل خمیردندان، دهانشویه را هم باید از جای معتبر و برند قابل اعتماد تهیه کنید.

2. الکل نداشته باشد: دهانشویههای حاوی الکل دهان را خشک و دندانها را مستعد پوسیدگی میکنند. حتما ا توجه داشته باشید دهانشویه شما فاقد الکل باشد.

3. با آب نشویید: بعد از استفاده از مسواک، خمیردندان و نخ دندان همیشه مقداری جرم روی لثه و زبان باقی میماند. جاهایی از دندانها هم هستند که دسترسی به آنها سخت است. دهانشویه برای پاک کردن جرمهای باقیمانده انتخاب خوبی است؛ فقط دقت داشته باشید نباید بلافاصله بعد از استفاده از دهانشویه دهانتان را با آب بشویید.

بالاخره خمیردندان بهتر است یا دهانشویه؟

با توجه به نکاتی که تا اینجا گفتیم احتمالا ا دیگر خودتان جواب را میدانید! خمیردندان و دهانشویه مکمل هم هستند و بههیچوجه نباید استفاده از یکی را جایگزین دیگری

کرد. سر دندانتان سلامت!

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.