همه چیز درباره خاکشیر

همه چیز درباره خاکشیر

همه چیز درباره خاکشیر خواص خاکشیر,فواید خاکشیر,خاکشیر درمانی,خاصیت خاکشیر,خواص خاکشیر درمانی,خواص خاکشیر برای پوست,خواص خاکشیر برای مو,خواص خاکشیر برای جوانی,خواص خاکشیر برای بارداری,خواص خوردن خاکشیر,فواید خاکشیر خام,فواید خاکشیر پخته

مضرات و خواص گوشت قرمز برای کودکان در بارداری در بدنسازی

مضرات و خواص گوشت قرمز برای کودکان در بارداری در بدنسازی

گوشت قرمز در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص گوشت قرمز می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه و عنایت شما سروران گرامی قرار گیرد.گوشت قرمز خواص فراوان و مضراتی …

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی در سایت جسارت تاثیر قهوه سبز و جوش …

کاکائو و کم خونی

کاکائو و کم خونی , رابطه کاکائو و کم خونی , شیرکاکائو و کم خونی , مصرف کاکائو و کم خونی

در این مطلب از سایت جسارت به رابطه کاکائو و کم خونی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد و اطلاعات کامل را از این مطلب به دست آورید.

آشنایی با کاکائو و خواص آن

همانطور که می دانید کاکائو به عنوان دارویی انرژی‌ بخش، شادی‌ آفرین و تقویت‌کننده قلب شهرت یافته است.مطالعات نشان می دهد که  کاکائو باعث کاهش فشار خون بدن و تنظیم کلسترول بد در خون نیز می‌شود.

یکی از اصلی ترین خواص این گیاه ضد عفونی‌ کننده و انگل‌ کش بودن آن است.از خواص دیگر کاکائو می‌توان به خاصیت ادرار آوری، قاعده‌ آوری و سقط‌ کنندگی نیز اشاره کرد.

امروزه در بعضی از نقاط دنیا از کاکائو برای درمان طاسی سر، انواع سوختگی، درمان سرفه، درمان خشکی لب‌ و درمان خشکی چشم استفاده می‌کنند.کاکائو انرژی‌ بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی و خستگی، آسان شدن سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.

در بسیاری از نقاط جهان افراد محلی‌ از کاکائو برای درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها استفاده می کنند.به علت وجود تانن در پوسته و ریشه کاکائو ، فعالیت ضد توموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است ولی هنوز به طور کامل ثابت نشده است.

مو یکی از مهمترین قسمت هایی است که با مصرف کاکائو و لذت بردن از خواص آن به دست می آید. این امر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های آن امکان پذیر است و از طرف دیگر افزایش هوشیاری و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می تواند یکی از مزایای مصرف به همان اندازه تلخ کاکائو باشد.

مو یکی از بخش هایی است که می تواند از خواص و فواید کاکائو تلخ بهره ببرد و برای دیدن آن رشد و نمو ایده آل می کند.

کاکائو و کم خونی , رابطه کاکائو و کم خونی , شیرکاکائو و کم خونی , مصرف کاکائو و کم خونی

رابطه کاکائو و کم خونی چیست

کاکائو با کم خونی رابطه مستقیم دارد چه این کاکائو تلخ باشد و چه شیرین ولی ضرر کاکائوی شیرین برای کم خونی بیشتر است تا کاکائوی تلخ ، پس در خوردن کاکائوی شیرین زیاده روی نکنید .

دلیل این ارتباط این است که کاکائو آهن بدن را کم می کند و مانع از این می شود که آهن جذب بدن شود و اهن رسوب می کند. این مشابه همان کاری است که چای با آهن بدنتان می کند.

بهتر است که کاکائو را با منابع آهن بدن مصرف نکنید.

کاکائو و کم خونی , رابطه کاکائو و کم خونی , شیرکاکائو و کم خونی , مصرف کاکائو و کم خونی

شیر کاکائو و کم خونی

شیر کاکائو هم مانع جذب آهن می شود و نباید با منابع آهن دار شیر کاکائو مصرف نمایید.البته ضرر ان بیشتر از مصرف تنهایی کاکائو است چرا که هم شیر و هم کاکائو هر دو مانع جذب آهن می شوند و به همراه چای و قهوه معروف ترین موادی هستند که مانع جذب آهن می شوند.

کاکائو و کم خونی , رابطه کاکائو و کم خونی , شیرکاکائو و کم خونی , مصرف کاکائو و کم خونی

در هر صورت توجه داشته باشید که اگر دچار کم خونی هستید باید از خوردن موادی که برایتان گفتیم پرهیز کنید چرا که بیماری شما خطرناکتر می شود و تحقیقات نشان داده است که با خوردن کاکائو 71 درصد از آهن مصرفی جذب نمی شود و تنها 21 درصد آهن جذب بدن شما می شود.

نکات طلایی در مورد تاثیر کاکائو بر روی کم خونی

کاکائو دارای مقدار زیادی از مواد معدتی از جمله آهن است که باعث از بین رفتن و درمان کم خونی می شود.تحقیقات نشان می دهد که نیاز روزانه به آهن در خانم های ۱۹ تا ۵۰ ساله، حدودا ۱۸ میلی گرم است.

اما اگر خانم باردار باشد ، به ۲۷ میلی گرم نیاز دارد. خانم ها در دوران شیردهی به تنها ۹ میلی گرم آهن اضافه در روز نیاز پیدا می کنند. اما شَدید بودن خونریزی می تواند این میزان را افزایش دهد. خانم های بالای ۵۰ سال که یائسه شده اند، به تنها ۸ میلی گرم آهن در روز نیاز دارند.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 شهریور 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.