ارتودنسی و عوارض درمان ارتودنسی

ارتودنسی و عوارض درمان ارتودنسی

ارتودنسی و عوارض درمان ارتودنسی عوارض درمان ارتودنسی,بيماري عوارض درمان ارتودنسی,عوارض درمان ارتودنسی در بارداري,علائم عوارض درمان ارتودنسی,درمان عوارض درمان ارتودنسی,درمان عوارض درمان ارتودنسی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان عوارض …

بیماری‌ هایی که از روی تغییر لب ها می توان تشخیص داد

بیماری‌ هایی که از روی تغییر لب ها می توان تشخیص داد

بیماری‌ هایی که از روی تغییر لب ها می توان تشخیص داد خشک شدن لب ها,بیماری خشک شدن لب ها,خشک شدن لب ها در بارداری,علائم خشک شدن لب ها,درمان خشک شدن لب …

چه‌ كار كنيم كه ام‌ اس نگيريم

چه‌ كار كنيم كه ام‌ اس نگيريم

چه‌ كار كنيم كه ام‌ اس نگيريم ام‌ اس,بیماری ام‌ اس,ام‌ اس در بارداری,علائم ام‌ اس,درمان ام‌ اس,درمان ام‌ اس با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان ام‌ اس,ام‌ اس را چگونه …

کپسول سفالکسین

کپسول سفالکسین ,کپسول سفالکسین در بارداری,کپسول سفالکسین 500 چیست,کپسول سفالکسین500,کپسول سفالکسین چیست؟,کپسول سفالکسین۵۰۰

کپسول سفالکسین

توضیحاتی در مورد کپسول سفالکسین

کپسول سفالکسین با نام لاتین cephalexin ، از آنتی‌بیوتیک‌های چرک خشک‌ کن است که در درمان عفونت‌ های مختلف باکتریایی استفاده می شود.♥ سردرد، سرگیجه و اسهال برخی از عوارض مصرف قرص سفالکسین می‌باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد استفاده کپسول سفالکسین 500 در بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول سفالکسین چیست

سفالکسین از دسته داروهای آنتی بیوتیک وسیع الطیف می باشد و بر روی انواع مختلفی از میکروب ها می تواند اثر کند. این دارو معمولا جهت درمان عفونت های مجاری ادراری ،عفونت های پوستی،عفونت های مربوط به قفسه سینه ،عفونت حلق،گوش و دندان تجویز می شود. از مزایای این دارو این است که می تواند جهت درمان بزرگسالان و اطفال تجویز شود.همچنین می توان از آن جهت درمان عفونت ها در زمان بارداری استفاده کرد. این دارو با ازبین بردن میکروب های عامل عفونت،کمک به بهبودی عفونت و جلوگیری از پیشرفت آن می نمایند. برخی از افرادی که به پنی سیلین ها حساسیت دارند ،ممکن است به این دارو نیز حساسیت داشته باشند .به همین دلیل پیش از شروع درمان در صورت حساسیت به هرگونه آنتی بیوتیک ،نام آن را به پزشک خود یادآوری نمایید.

کپسول سفالکسین و عفونت‌

به هنگام بروز عفونت‌ها استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها برای رفع عفونت بسیار کمک‌کننده است. پزشک پس از معاینه شما با توجه به نوع عفونت که می‌تواند ویروسی یا باکتریایی باشد داروی مورد نیاز برای درمان را تجویز می‌کند. سفالکسین از داروهای درمان‌کننده عفونت‌های باکتریایی است

قرص و کپسول سفالکسین

قرص سفالکسین (cephalexin) از آنتی‌بیوتیک‌های چرک خشک‌کن است که در درمان عفونت‌های مختلف باکتریایی تجویز می‌شود. این دارو با از بین بردن میکروب‌های عامل عفونت، به بهبودی عفونت و جلوگیری از پیشرفت آن کمک می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت سفالکسین در درمان عفونت گوش میانی، استئومیلیت و عفونت مفصلی، عفونت‌های پوستی و عفونت ادراری مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروی سفالکسین همچنین برای پیشگیری از عفونت‌هایی که ممکن است به دنبال عمل‌های جراحی و دندانپزشکی رخ دهد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این دارو علیه عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی یا برونشیت حاد مؤثر نمی‌باشد.

نام های تجاری کپسول سفالکسین

Keflex , Zartan , Biocef , Panixine

مقدار مصرف کپسول سفالکسین

دقت کنید که میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول در بزرگسالان مقدار 250 میلی‌گرم تا حداکثر 1 گرم از دارو هر 6 ساعت یک بار از راه خوراکی (کپسول سفالکسین 250 یا 500) به صورت دوز های تقسیم شده استفاده می‌شود. میزان مصرف این دارو در کودکان با توجه به سن و وزن کودک تعیین می‌گردد.

نکاتی در مورد مصرف کپسول سفالکسین

استفاده از این دارو در دوران شیردهی با احتیاط و تحت نظر پزشک باید باشد. برای جذب بیشتر توصیه می‌شود این دارو با معده خالی مصرف شود. (حداقل یک ساعت قبل و یا دو ساعت بعد از غذا) افرادی که به انواع پنی‌سیلین و سایر داروها حساسیت دارند نباید از این دارو مصرف کنند. مصرف سفالکسین در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. در صورت بروز تب و اسهال در پی مصرف این دارو به پزشک خود اطلاع دهید. در صورتیکه سابقه ابتلا به هر نوع ناراحتی گوارشی یا روده‌ای داشته اید قبل از مصرف این دارو پزشک را مطلع سازید. دوره درمان را کامل کنید. در صورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید ولی چنانچه زمان مصرف دوز بعدی فرا رسیده است آن را مصرف نکرده و دوز بعدی را دو برابر ننمایید. در صورت عدم پیشرفت درمان یا بدتر شدن علائم پس از مصرف دارو به پزشک مراجعه کنید. در صورت اقدام به هرگونه واکسیناسیون پزشک خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول سفالکسین

در برخی موارد سفالکسین برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه نیاز به کاهش دوز دارد. به منظور از تجمع سمی دارو در بیماران دچار اختلال عملکرد کلیه، در مواردی که کلیرانس کراتینین کمتر از 40 میلی‌لیتر بر دقیقه است، دوز سفالکسین باید کاهش یابد. مصرف این دارو در جواب آزمایش بیماران دیابتی ممکن است تغییراتی ایجاد کند. در صورت مصرف طولانی مدت، آزمایشات دوره‌ای جهت بررسی وضعیت کبدی و کلیوی که توسط پزشک تجویز می‌شود، لازم می‌باشد.

راهنمایی در مورد مصرف کپسول سفالکسین

_در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی (خصوصا حساسیت به آنتی بیوتیک ها )به پزشک خود اطلاع دهید. _باا وجود اینکه تا کنون مصرف سفالکسین برای جنین مضر اعلام نشده ،در صورت بارداری،اقدام به بارداری یا شیردهی پزشک خودرا مطلع نمایید. _از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. _در صورت سابقه مشکلات کلیوی ،پزشک خودرا مطلع نمایید.

مصرف کپسول سفالکسین

-آنتی بیوتیک ها را دقیقاً مطابق دستور پزشک مصرف کنید و دوره ی درمان را حتی اگر احساس بهبودی می کنید و علائمتان برطرف شده است کامل کنید زیرا در این زمان ممکن است هنوز باکتری بصورت کامل ریشه کن نشده باشد و این کار احتمال بروز مقاومت میکروبی را افزایش می دهد. مقاومت میکروبی یکی از مشکلات جهانی می باشد که با سرعت زیادی رو به افزایش است ودر صورتی که مصرف بی رویه و نامناسب آنتی بیوتیک ها در دنیا ادامه یابد با مشکلات تهدید کننده ی حیات مواجه خواهیم شد.زمانی که این داروها بدون تجویزپزشک ،با مقدار نامناسب یا طول درمان نامناسب مصرف شوند،نه تنها اثرات مطلوب برای خود فرد ندارند بلکه منجر به عدم ریشه کن شدن باکتری های موجود در بدن آن فرد می شوند و علاوه بر این،باکتری هایی که در معرض دارو قرار گرفته اند اما از بین نرفته اند، نسبت به این دارو مقاومت پیدا می کنند.این مسأله منجر به ایجاد نسل جدید و مقاومی از میکروب ها می شود که دیگر به سادگی به داروهای آنتی بیوتیکی موجود ،پاسخ نمی دهند. از آنجا که عموماً عفونت ها مسری می باشند مصرف بی رویه ی آنتی بیوتیک ها نه تنها برای خود فرد بیمار بلکه برای سایر افراد جامعه نیز مشکل آفرین می باشد. _معمولاً این دارو بصورت ۴ کپسول در روز(هر ۶ ساعت ۱ عدد) تجویز می شود .مقدار مصرف مناسب عفونت شما توسط پزشکتان مشخص خواهد شد. _در صورتی که فرم مایع خوراکی برای کودکتان تجویز شده است، مقدار مصرف با توجه به سن و وزن آنها توسط پزشک محاسبه می شود .در این موارد در هر نوبت مصرف دارو لازم است مقدار دارو را به دقت اندازه گیری نمایید و دقیقاً به اندازه ی تجویز شده به کودک بدهید. _پزشک شما طول دوره درمان با این دارو را مشخص می کند و شما حتما باید تا انتهای دوره ی درمان،دارو را بصورت منظم مصرف نمایید.معمولا درمان با این دارو ۵ تا ۷ روزه می باشد اما ممکن است پزشک دوره ای کوتاه تر یا بلندتر از این میزان برای عفونت شما تجویز نماید. _در صورتی که این دارو جهت پیشگیری از عفونت مجاری ادراری یا برای جلوگیری از عود مجدد عفونت ادراری شما تجویز شده است،معمولا یک نوبت در روز باید دارو را مصرف نمایید و در این صورت دارو را هرروز عصرها مصرف کنید و تا زمانی که پزشک توصیه می نماید ادامه دهید. -این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد. با این حال اگر کمی قبل از غذا مصرف شود،سریع تر اثر می نمایددر صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جدا خودداری نمایید.

اطلاعاتی در مورد کپسول سفالکسین

_مصرف این دارو ممکن است عوارضی کلیوی ناشی از سایر دارو ها(مانند آمیوگلیکوزید ها) را افزایش دهد. _در صورتی که قصد عمل جراحی یا شروع درمان دارویی برای بیماری دیگر دارید،درمان گر خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید. -در برخی افراد با مصرف آنتی بیوتیک ها ضایعات قرمز همراه با خارش در دهان یا واژن ایجاد می شود.در صورت بروز این علائم به پزشک خود مراجعه نمایید. -خانم ها در صورتی که از قرص های جلوگیری از بارداری همزمان با دوره ی درمانی سفالکسین استفاده می کنید، در صورت ابتلا به هر بیماری که همراه با اسهال و استفراغ که بیشتر از 24 ساعت طول بکشد باشد، لازم است از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری(مانند کاندوم) جهت احتیاط همراه با قرص ضدبارداری استفاده نمایید. -در صورت اقدام به هرگونه واکسیناسیون پزشک خود را از مصرف این دارو مطلع نمایید _با وجود اینکه درمان با این دارو عموما کوتاه مدت می باشد،در صورت مصرف طولانی مدت ، آزمایشات دوره ای جهت بررسی وضعیت کبدی و کلیوی که توسط پزشک تجویز می شود، لازم می باشد.

عوارض شایع کپسول سفالکسین

_اسهال خفیف در ابتدای درمان از عوارض شایع سفالکسین می باشد که خود به خود برطرف می شود .در صورت وقوع آن مایعات به مقدار کافی مصرف نمایید اما در صورت ادامه دار شدن اسهال بیشتر از ۲۴ ساعت و شدید تر شدن یا حاوی خون بودن آن به پزشک خود مراجعه کنید. _احساس تهوع،درد شکمی و سوء هاضمه ممکن است در مدت درمان با این دارو ایجاد شود ،برای بهبود آن مصرف غذاهای سبک و ساده و مصرف دارو پس از وعده ی غذایی می تواند کمک کننده باشد.

عوارض نادر کپسول سفالکسین

_در صورتی که علائم حساسیت دارویی از جمله ضایعات قرمز و خارش دار پوستی ،تنگی نفس،ورم صورت یا لبها مصرف دارو را قطع نموده و به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه کنید. -این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم وبروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

شرایط نگهداری کپسول سفالکسین

سوسپانسیون آماده شده ی دارو را حداکثر ۱۰تا۱۴روز در یخچال نگهداری نمایید.

معرفی کپسول سفالکسین

داروی سفالکسین (Cephalexin) که تحت برندهای Daxbia و Keflex نیز فروخته می‌شود، یک نوع آنتی‌بیوتیک است که با باکتری‌های موجود در بدن مبارزه می‌کند. سفالکسین برای درمان عفونت‌هایی که به وسیله‌ی باکتری‌ها ایجاد می‌شود – مثلاً عفونت‌های تنفسی، عفونت گوش، عفونت‌های پوستی و عفونت‌های دستگاه ادراری – به کار می‌رود. سفالکسین ممکن است در موارد دیگری نیز مصرف شود.سفالکسین را در تمام طول دوره‌ای که دکتر برای شما تجویز کرده، مصرف کنید. علائم بیماری شما ممکن است قبل از این‌که عفونت‌ها به طور کامل از بدنتان خارج شوند، خوب شود. همچنین توجه داشته باشید که سفالکسین برای درمان عفونت‌های ویروسی – مثل سرما خوردگی معمولی یا آنفولانزا– استفاده نمی‌شود.

آشنایی با کپسول سفالکسین

سفالکسین (به انگلیسی: cephalexin) یک آنتی بیوتیک است که برای درمان شماری از عفونت‌های باکتریایی به کار می‌رود. این دارو، یک داروی خوراکی است و علیه باکتری گرم-مثبت و باکتری گرم-منفی فعالیت می‌کند.  این دارو در ردهٔ نسل اول سفالوسپورین‌ها قرار می‌گیرد و فعالیتی مشابه به آنتی‌بیوتیک‌های بتا-لاکتام درون این دسته دارد و شامل عامل درون وریدی سفازولین نیز می‌شود.  سفالکسین در درمان شماری از عفونت‌ها به کار می‌رود، مانند: عفونت گوش میانی، استئومیلیت و عفونت مفصلی، عفونت‌های پوستی و عفونت ادراری. این دارو می‌تواند برای جلوگیری از سینه‌پهلو، گلودرد استرپتوکوکی و آندوکاردیت باکتریایی به کار رود. سفالکسین علیه استافیلوکوکوس-اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA). مؤثر نیست این دارو می‌تواند برای کسانی که آلرژی خفیف تا متوسط به پنی سیلین دارند استفاده شود، اما برای کسانی که آلرژی حاد دارند توصیه نمی‌شود. مانند دیگر آنتی بیوتیک‌ها، سفالکسین نیز علیه عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی یا برونشیت حاد مؤثر نمی‌باشد. احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد، مانند: سوءهاضمه، اسهال، آلرژیها، انتروکولیت با غشای کاذب. شواهدی مبنی بر ضرر استفاده از این دارو در دوران شیردهی وجود ندارد.  استفاده از این دارو در دوران شیردهی به طور کلی بی خطر است. سفالکسین برای کودکان و همچنین افراد بالای ۶۵ سال مناسب است. شاید برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه نیاز به کاهش دوز باشد.  در سال ۲۰۱۲، سفالکسین یکی از صد داروی تجویز شدهٔ اول در ایالات متحده شناخته شد.[۷] در استرالیا، این دارو یکی از ۱۵ دارویی است که بیشترین میزان تجویز را دارد.  سفالکسین در سال ۱۹۶۷ فرآوری شد و نخستین بار در سال ۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ توسط شرکت‌های گلاکسواسمیت‌کلاین و الای لیلی اند کامپنی با نام کفلکس و سپورکس و دیگر عنوان‌ها روانهٔ بازار شد.  سفالکسین یک داروی عمومی است که نام‌های تجاری دیگری نیز دارد و خیلی گران نیست.  این دارو در فهرست داروهای اساسی سازمان بهداشت جهانی آورده شده است. این فهرست شامل ضروری‌ترین داروها در یک نظام سلامت است.

اسهال چیست

اِسهال وضعیتی است که در آن فرد بیمار دست کم سه بار در روز دفع مدفوع روان یا مایع دارد. این حالت می‌تواند چند روز به طول بینجامد و موجب کم آبی بدن می‌شود که در پی از دست دادن مایعات رخ می‌دهد. نشانه‌های کم آبی معمولاً با از بین رفتن کشش طبیعی پوست و تغییر در شخصیت آغاز می‌شود. این وضعیت می‌تواند پیشروی کند و در حالات حادتر منجر به کاهش ادرار، رنگ‌پریدگی، ضربان سریع قلب، و کاهش در پاسخگویی شود. ولی مدفوع روان اما بدون آب در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند می‌تواند طبیعی باشد.

بیشتر بخوانید : کپسول نسپرسو ♥ کپسول فلوکونازول ♥ کپسول پرگابالین ♥ کپسول قهوه سبز

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.