چه موقع مجبور به پیوند قرنیه می‌شویم؟

چه موقع مجبور به پیوند قرنیه می‌شویم؟

چه موقع مجبور به پیوند قرنیه می‌شویم؟ پیوند قرنیه,بيماري پیوند قرنیه,پیوند قرنیه در بارداري,علائم پیوند قرنیه,درمان پیوند قرنیه,درمان پیوند قرنیه با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان پیوند قرنیه,پیوند قرنیه را چگونه …

رفع مشکلات مجاری ادراری با گزنه

رفع مشکلات مجاری ادراری با گزنه

رفع مشکلات مجاری ادراری با گزنه خواص گزنه,فواید گزنه,گزنه درمانی,خاصیت گزنه,خواص گزنه درمانی,خواص گزنه برای پوست,خواص گزنه برای مو,خواص گزنه برای جوانی,خواص گزنه برای بارداری,خواص خوردن گزنه,فواید گزنه خام,فواید گزنه پخته

مصرف قرص پروپرانولول و اضطراب را درمان کردن

مصرف قرص پروپرانولول و اضطراب را درمان کردن

مصرف قرص پروپرانولول و اضطراب را درمان کردن پروپرانولول و اضطراب , پروپرانولول اضطراب , پروپرانولول اضطراب اجتماعی , پروپرانولول درمان اضطراب , پروپرانولول ضد اضطراب در این مطلب از سایت جسارت …

تاثیر استفاده از زنجبیل فشار خون درمان طب سنتی

تاثیر استفاده از زنجبیل فشار خون درمان طب سنتی در سایت جسارت

زنجبیل فشار خون ,زنجبیل فشار خون را بالا میبرد,زنجبیل فشار خون را بالا میبرد,زنجبیل فشار خون بالا,زنجبیل و فشار خون بالا,خواص زنجبیل+فشار خون,زنجبیل برای فشار خون خوب است,زنجبیل برای فشار خون,زنجبیل برای فشار خون بالا,خواص زنجبیل و فشار خون,زنجبیل فشار خون را بالا می برد یا پایین,ایا زنجبیل فشار خون را بالا میبرد,ایا زنجبیل فشار خون بالا میبرد,ایا زنجبیل فشار خون را بالا میبرد,زنجبیل فشارخون را بالا میبرد,زنجبیل فشار خون بالا میبره,آیا زنجبیل فشار خون را بالا می برد,زنجبیل باعث بالا رفتن فشار خون میشود,خواص زنجبیل برای فشار خون,خواص زنجبیل و فشار خون,خواص زنجبیل در فشار خون,خواص زنجبیل بر فشار خون,خواص زنجبیل روی فشار خون,زنجبیل برای فشار خون خوب است یا نه,ایا زنجبیل برای فشار خون خوب است,زنجبیل برای فشار خون,زنجبیل برای فشار خون ضرر دارد,ایا زنجبیل برای فشار خون مضر است,ایا زنجبیل برای فشار خون ضرر دارد

تاثیر استفاده از زنجبیل فشار خون درمان طب سنتی

زنجبیل فشار خون , زنجبیل فشار خون را بالا میبرد , زنجبیل فشار خون را بالا میبرد , زنجبیل فشار خون بالا

در این مطلب از سایت جسارت به تاثیر استفاده از زنجبیل فشار خون درمان طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مهمترین ترکیبات زنجبیل شامل مواد بودار سوزاننده ای است که بیشتر اثرات اصلی آن مربوط به همین مواد است. ترکیبات اصلی آن شامل : انواع قند ها ( 50تا 70 درصد) ، چربی ها (3تا 18 درصد) ، اولئورزین ( 4تا 7.5 درصد ) ، و ترکیبات سوزاننده (1تا 3 درصد ) است. یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه (6 گرم) حاوی 5 کالری ، یک گرم کربوهیدرات و مقدار بسیار جزءی چربی ، پروتئین و فیبر می باشد.

زنجبیل فشار خون

زنجبیل شامل ترکیبات فعالی نظیر روغن های فرار و ترکیبات حاوی فنول مثل گینجرول و شوگاول است. گینجرول ترکیب اصلی زنجبیل است که برای درمان بیماری هایی نظیر فشار خون ، آرتروز و تومورهای سرطانی مفید است. شوگاول اثر بسیار مفیدی در درمان سرفه دارد. ترکیب دو ماده ی گینجرول و شوگاول برای کاهش فشار خون مفید است. زنجبیل محرک ملایمی است و به همین علت برای ارتقای جریان خون بسیار سودمند است. از دیگر فواید زنجبیل می توان اثر آن در کاهش قند خون اشاره کرد

زنجبیل جزء گیاهان دارویی مهم بوده و دارای خواص متعددی از جمله : ضد تهوع ، مقوی قلب، ضد لخته شدن خون، ضد باکتری ، آنتی اکسیدان ، ضد سرفه ، ضد سموم کبدی، ضد التهاب ، ادرار آور ، کاهش اسپاسم ، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ ، افزایش ترشحات روده ای معدی ،پایین آورنده ی کلسترول خون، و محرک گردش خون مغزی و محرک هضم غذا می باشد . در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد . جینجرول ، مهم ترین جزءتشکیل دهنده ی زنجبیل که مسئول ایجاد طعم و مزه در این گیاه می باشد ، از رشد سلولهای سرطانی مخصوصا سرطان روده بزرگ در انسان جلوگیری می کند .

زنجبیل فشار خون را بالا میبرد

دانشگاه لورین نیجریه به نتایج قابل توجهی دست یافت که خواص زنجبیل را در درمان فشار خون تایید می کند. این مطالعه بر روی ۲۲ مرد و ۳۸ زن انجام شد. این افراد به ۳ گروه ۲۰ نفر تقسیم شدند. یکی از این گروه ها مسئول نظارت بر دو گروه دیگر شدند. گروه نظارتی تنها مجبور به مصرف آب ساده بودند، درحالیکه دو گروه دیگر از پودر زنجبیل استفاده می کردند. فشار خون سیستولیک (systolic)، فشار خون دیاستولیک (diastolic) و ضربان قلب این گروه ها اندازه گیری شد. نتایج این آزمایش ها شگفت آور بود

تاثیر استفاده از زنجبیل فشار خون درمان طب سنتی

زنجبیل فشار خون , زنجبیل فشار خون را بالا میبرد , زنجبیل فشار خون را بالا میبرد , زنجبیل فشار خون بالا

زنجبیل باعث جمع آوری و باند شدن رادیکالهای آزاد ومحافظت غشاء سلولی از اکسیداسیون میشود. زنجبیل به صورت معنی داری باعث پایین آمدن پراکسیداسیون چربی و افزایش سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی میشود ، به طوری که خاصیت آنتی اکسیدانی زنجبیل مشابه اسید اسکوربیک می باشد.

زنجبیل فشار خون را بالا میبرد

اثر سدیم در افزایش فشار خون تایید شده است. یکی از تحقیقات چاپ شده توسط دانشگاه ماین، زنجبیل را در لیست موادی که کمترین سدیم را دارند قرار داده است. به همین علت می توان زنجبیل را برای کاهش فشار خون مفید دانست. زنجبیل ادویه ای محبوب در غذاهای هندی و آسیایی است. ریشه ی ضخیم این گیاه دارویی طعمی تند و تیز دارد که طعم و عطری خاص به غذاهایی نظیر خورشت کاری، سوپ های آسیایی و غذاهای سرخ کردنی می دهد. زنجبیل همچنین برای سلامتی مفید است. ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه برای کاهش فشار خون مفید است. برای کاهش فشار خون با زنجبیل، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. شما نباید تنها از زنجبیل برای بهبود فشار خون بالا استفاده کنید چون زنجبیل جای درمان های پزشکی را نمی گیرد.

زنجبیل باعث کاهش کلسترول ، تری گلیسرید، VLDL،LDL ، فسفو لیپید ها ، و در نتیجه کاهش تخریبهای آترواسکلروتیکی و همچنین باعث افزایش HDL می گردد . زنجبیل با تاثیر بر کبد باعث کاهش بیوسنتز کلسترول و با تحریک تبدیل کلسترول به اسید های صفراوی باعث افزایش دفع مدفوعی آنها می گردد.

زنجبیل فشار خون بالا

ترکیبات موجود در زنجبیل ممکن است کلسترول خون و چربی کم چگال (LDL) شما را کاهش دهد که این نوع چربی سبب بیماری های قلبی عروقی می شود. کلسترول و LDL بر روی دیواره ی رگ های خونی و سرخ رگ ها رسوب می کند. این رسوبات منجربه انسداد رگ و در نهایت باعث افزایش فشار خون در رگ های خونی و سرخرگ ها می شود. همچنین این رسوبات باعث کاهش خاصیت کشسانی سرخرگ ها می شود. زنجبیل همچنین با جلوگیری از انعقاد خون در سرخرگ ها و رگ های خونی باعث کاهش فشار خون می شود. انعقاد خون از جریان خون در سیستم گردش خون جلوگیری کرده و محدود کننده ی مسیر جریان خون است. با جلوگیری از انعقاد خون، زنجبیل از حملات قلبی عروقی جلوگیری می کند.

زنجبیل مانع تشکیل لخته ناشی از آراشیدونیک اسید وترومبوکسان ناشی از سیکلواکسی ژناز و سنتز پروستوگلاندین ها و پروستاسیکلینها همراه با افزایش فعالیتهای فیبرینولیتیکی میگردد. تاثیر زنجفیل بر کاهش چسبندگی پلاکتها قوی تر از سیر و پیاز می باشد.

زنجبیل و فشار خون بالا

گرچه زنجبیل فواید بسیاری برای درمان فشار خون دارد ممکن است برای شما ضرراتی هم داشته باشد. با توجه به مطالعات دکتر جیمز بالچ (Dr. James Balch) و دکتر فیلیس بالچ (Dr. Phyllis Balch) نویسنده ی کتاب نسخ تغذیه درمانی، مصرف ریشه ی زنجبیل ممکن است باعث حالت تهوع و یا ناراحتی های معده شود. شما ممکن است هنگام مصرف زنجبیل احساس گرمی خاصی در بدنتان پیدا کنید.

زنجبیل فشار خون

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.