یبوست، چرا؟

یبوست، چرا؟

یبوست، چرا؟ یبوست,بيماري یبوست,یبوست در بارداري,علائم یبوست,درمان یبوست,درمان یبوست با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان یبوست,یبوست را چگونه درمان کنيم,یبوست در کودکان,یبوست در بزرگسالان,یبوست در نوزادان,یبوست در بهار,یبوست در تابستان,یبوست در …

فواید دارویی و خواص گندم سیاه چیست

فواید دارویی و خواص گندم سیاه چیست

فواید دارویی و درمانی همراه خواص گندم سیاه چیست فواید دارویی و خواص گندم سیاه چیست در سایت جسارت خواص گندم سیاه ,خواص دارویی گندم سیاه,خواص عسل گندم سیاه,خواص چای گندم سیاه,خواص …

پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف ماهی تن

پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف ماهی تن

پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف ماهی تن سرطان پروستات,بیماری سرطان پروستات,سرطان پروستات در بارداری,علائم سرطان پروستات,درمان سرطان پروستات,درمان سرطان پروستات با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان پروستات,سرطان پروستات را …

در مورد خواص سرکه در طب سنتی سرکه انگبین,سرکه سیب,سرکه انگور

در مورد خواص سرکه در طب سنتی سرکه انگبین,سرکه سیب,سرکه انگور در سایت جسارت

خواص سرکه در طب سنتی ,سرکه در طب سنتی,سرکه بالزامیک در طب سنتی,سرکه انگبین در طب سنتی,سرکه سیب در طب سنتی,سرکه طب سنتی,سرکه سیب طب سنتی,سرکه اناردر طب سنتی,سرکه و طب سنتی,سرکه انگبین طب سنتی,خواص سرکه سیب در طب سنتی,طبع سرکه سیب در طب سنتی,فواید سرکه سیب در طب سنتی,خاصیت سرکه سیب در طب سنتی,تهیه سرکه سیب در طب سنتی,طرز تهیه سرکه سیب در طب سنتی,لاغری با سرکه سیب در طب سنتی,خواص سرکه انگبین در طب سنتی,خواص سرکه انگبین طب سنتی,سرکه سیب از نظر طب سنتی,خواص سرکه سیب طب سنتی,خواص سرکه انگور در طب سنتی,خواص سرکه خرما در طب سنتی,خواص سرکه شیره طب سنتی,خواص سرکه شیره در طب سنتی,خواص درمانی سرکه در طب سنتی,خواص سرکه طب سنتی,طرز تهیه سرکه سیب به روش طب سنتی,تهیه سرکه سیب طب سنتی,فواید سرکه سیب طب سنتی,سرکه سیب و طب سنتی,سرکه انار در طب سنتی,سرکه انگور طب سنتی,سرکه ازنظر طب سنتی,سرکه سیب و لاغری در طب سنتی,طرز تهیه سرکه انگبین در طب سنتی,طرز تهیه سرکه انگبین طب سنتی برای لثه

در مورد خواص سرکه در طب سنتی سرکه انگبین,سرکه سیب,سرکه انگور

خواص سرکه در طب سنتی , سرکه در طب سنتی , سرکه بالزامیک در طب سنتی , سرکه انگبین در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به در مورد خواص سرکه در طب سنتی سرکه انگبین,سرکه سیب,سرکه انگور می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

سرکه برای هضم غذاوترشحات معده ضرورت دارد بدین صورت که غذاراقابل جذب می نماید وهم فعالیت کبد وترشح صفراومعده راتکمیل مینماید زیرادرصورتی که کبد تنبل شود موجب ناراحتی هایی دربدن می گردد.امام صادق(ع) فرمودند:سرکه خورشت پیامبران است .امام صادق(ع) می فرمایند : سرکه وزیتون از غذای پیامبران مرسل هستند.و ازحضرت فرمودند :خوب خورشتی است سرکه زهره صفرا رامی کشد ودل رازنده می کندولثه رامحکم   می نماید وجانور شکم رامی کشدو فرمود لقمه رابتوی سرکه بردن وخوردن شهوت رامی بردونیزازایشان است سرکه عقل رامحکم می کند ودل رانورانی می گرداند.سیب باترکیباتی که دارد هم مغذی اعصاب است وهم عضلات ومصرف آن برای دردهای مفاصل ِرماتیسم ِکبد ِ نقرس ِ تبخال ِ جاقی وامراض ریوی مفید می باشد.سرکه سیب طبیعی دارای اسیدهایی است که محرک ترشحات سلولهای کبدی وصفرایی می باشد وموجب جلوگیری اززیادشدن اوره وچربی خون می شود.وجود اسید سیتریک درسرکه سیب طبیعی درهضم موادغذایی ودفع سموم بدن بسیار موثر استوبرای بیماریهای کبد ِ نقرس ِ رماتیسم ودیابت خوب است وهکچنین وجود پتاسیم درآن برای حفظ قدرت وفعالیت کلیهسودمند است وازطرفی سلولز کمی دارد لذاجذب و هضم آن آسان تراست سیب دارای ویتامین های آ- ب 1-ب2- پ پ وویتامین های ث است بنابراین بسیاری ازویتامین های غذایی رادارا می باشد درهنگام گریپ خوردن سرکه سیب طبیعی توصیه شده ونیز دربعضی اسهالها سرکه سیب وعسل نافع است.لئونس کارلیه درکتاب سبزیها ومیوه های شفابخش می نویسد سیب بعلت فسفری که داردتقویت کننده ممتازی برای دستگاه های بدن است و برای کسانی که کارفکری می کنند ویابی خواب هستند مفیداست .در زماهای قبل که مردم بعلت هرکسالت مختصری نمی توانستند به پزشک مراجعه کنند سزکه سیب طبیعی راداروی تمام دردها ومعجزه گروشفابخش می دانستندوآن راچشمه آب حیات می نامیدندومعتقدبودند که سرکه سیب بهارعمر ودوران جوانی راطولانی ودوران پیری رابدون ناراحتی مخصوص این دوره تضمین می کند دکتر دفورت کلینتون جرویس (1881-1945)به عنوان مکتشف اثردرمانی سرکه سیب طبیعی شناخته شده است او ابتدا تحصیلات دانشگاهی خودرادررشته پزشکی دربورلینگتون به پایان رساند وسپس درورمونت آمریکا به طبابت پرداخت وچون مردم درآن منطقه به طب گیاهی اهمیت ویژه می دادندبه مدت 10سال درمورد طب سنتی تحقیقات کردوسرانجام اثرات شگفت انگیز آب وعسل وسرکه سیب طبیعی را به طوزمفصل توضیح داده ومی گوید نوشیدن روزانه این شربت     می نواند ازبسیاری ازناراحتی ها وحتی بروزآنها پیشگیری نماید سرکه سیب طبیعی بیش ازهرچیز متعادل کننده ومکمل مواد غذایی موردنیازبدن می باشدوازعملکردطبیعی بدن محافظت می کندبدین ترتیب می تواندازبروزبیماریها جلوگیری کند

سرکه

ین مایع از جمله فرآورده‌های طبیعی است که مصرف خوراکی و دارویی داشته و بیشترین کاربرد را در تهیه انواع ترشیجات دارد. یک لیوان از آن 33 ‌کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. مصرف آن در انواع ترشی ‌ها، شورها و سالادهای فصل باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریک اشتها و ترشح بیشتر شیره گوارشی شده و هضم غذا را بهتر می ‌کند. از سوی دیگر، سالادهایی که با ترشیجاتی نظیر آن طعم می‌گیرند، سالم‌ترین و مغذی‌ترین نوع سالاد هستند، زیرا این طعم‌ها سبب جذب بیشتر مواد ویتامینی و پروتئینی موجود در مواد سالاد مثل کاهو، هویج، خیار و گوجه‌فرنگی می‌شوند. از این رو استفاده از سرکه در تهیه سالادهای فصل توصیه می‌شود.

در مورد خواص سرکه در طب سنتی سرکه انگبین,سرکه سیب,سرکه انگور

سرکه , خواص سرکه برای مو , طرز تهیه سرکه , خواص سرکه برای پوست , خواص سرکه برای لثه و دندان

وقتی به راههای پیشگیری از دیابت فکر می‌کنیم، چیزهایی مثل تغذیه و ورزش به ذهن‌مان می‌رسد، اما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید سرکه‌ی سیب چه کمک‌هایی می‌تواند در پیشگیری از دیابت به شما بکند. بین گوارش سرکه‌ی سیب مرغوب و خالص و کاهش قند خون، ارتباط قوی وجود دارد زیرا خاصیت آنتی گلیسمیک اسید موجود در سرکه‌ی سیب، همان چیزی است که برای حساسیت انسولینی مفید است. قبل از خواب، دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب بخورید.

خواص سرکه در طب سنتی

در طب سنتی سه نوع سرکه کاربرد زیادی دارد؛ سرکه انگور، خرما و سیب. سرکه ها به طور کل مزاج سرد و خشکی دارند و به همین دلیل در درمان بسیاری از ضایعات پوستی مثل جوش و لک و درمان برخی بیماری ها مثل کبد چرب و چاقی مؤثرند. از میان سرکه ها، سرکه سیب بیش از سایر سرکه ها معده را اذیت میکند اما خاصیت لاغر کنندگی و ضد جوش آن بیش از سایر سرکه هاست.

در مورد خواص سرکه در طب سنتی سرکه انگبین,سرکه سیب,سرکه انگور

خواص سرکه در طب سنتی , سرکه در طب سنتی , سرکه بالزامیک در طب سنتی , سرکه انگبین در طب سنتی

افرادی که فشار خون بالا دارند معمولا به مصرف داروهای تجویز شده وابسته هستند تا خیال‌شان راحت باشد که فشار خون‌شام خیلی بالا نخواهد رفت. اما اگر شما می‌توانید دارو را حذف کنید و یک راهکار طبیعی را در پیش بگیرید، باید بگوییم مطالعات نشان داده سرکه‌ی سیب می‌تواند به طور طبیعی، فشار خون را پایین بیاورد. اما حتما پیش از قطع مصرف دارو، با پزشک‌تان مشورت کنید.

سرکه در طب سنتی

اگر فردی تحمل مصرف سرکه سیب را ندارد، میتواند از سرکه خرما یا انگور هم استفاده کند.  برای لاغر شدن صبح ناشتا سرکه سیب میل کنید. میتوانید برای پیشگیری از درد معده آن را با کمی آب گرم و عسل مخلوط کنید.  برای رفع کک و مک و لکهای پوستی و سیاهی زیر چشم در درجه اول سرکه انگور، بعد خرما و در نهایت سیب مؤثر است. برای این منظور سرکه را با آب گرم و عسل مخلوط کنید و میل کنید.  مصرف سرکه، به خصوص سرکه سیب به تنهایی به صورت خوراکی و موضعی درمان بسیار مؤثر جوش و صورت و پشت است.

در مورد خواص سرکه در طب سنتی سرکه انگبین,سرکه سیب,سرکه انگور

خواص سرکه در طب سنتی , سرکه در طب سنتی , سرکه بالزامیک در طب سنتی , سرکه انگبین در طب سنتی

تقریبا بیشتر ما غذاهای سرخ شده و چرب زیاد مصرف می‌کنیم و در نهایت هم به اینجا می‌‌رسیم که کلسترول خون‌مان بالاتر از سطح نرمال می‌شود. نگران نشوید، بهتر است سراغ بطری سرکه‌ی سیب بروید تا برای کاهش کلسترول از آن کمک بگیرید. اگر به طور مرتب سرکه‌ی سیب مصرف کنید، به کاهش سطح VLDL (لیپو پروتئین بسیار کم‌چگال موجود در خون) خون‌تان کمک کرده و تری‌گلیسریدتان هم پایین خواهد آمد.

سرکه بالزامیک در طب سنتی

سکنجبین هم ترکیبی از سرکه، عرق نعنا و عسل است (مقدار سرکه نصف عرق نعنا و عسل است)، ترکیب مفیدی برای درمان بیماری هاست و در کمک به درمان بسیاری از ضایعات پوستی مؤثر است. برای مبتلایان به بیماری هایی مثل پسوریازیس و برص هم میتوان از ترکیب سرکه انگور، عرق نعنا و عسل استفاده کرد.  از سرکه میتوان برای تمیز کردن پوست هم به مثانه تونیک پاک کننده استفاده کرد زیرا خاصیت سفید کنندگی و ضد عفونی کنندگی دارد. برای مصارف موضعی نیازی به رقیق کردن سرکه نیست.

خواص سرکه در طب سنتی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.