آلرژی به نیش زنبورها

آلرژی به نیش زنبورها

آلرژی به نیش زنبورها   آلرژی به نیش زنبورها,بيماري آلرژی به نیش زنبورها,آلرژی به نیش زنبورها در بارداري,علائم آلرژی به نیش زنبورها,درمان آلرژی به نیش زنبورها,درمان آلرژی به نیش زنبورها با طب سوزني,مواد …

عوارض و موارد مصرف قرص ولبان 75 برای لاغری

عوارض و موارد مصرف قرص ولبان 75 برای لاغری

قرص ولبان قرص ولبان ,قرص ولبان برای لاغری,قرص ولبان ویکی پدیا,قرص ولبان چیست,قرص ولبان ای ار ١۵٠,قرص ولبان برای چیست,قرص ولبان لاغری,قرص ولبان و لاغری,قرص ولبان چیست توضیحاتی در مورد قرص ولبان …

خواص و عوارض و کاربرد و موارد مصرف قرص بیسموت ساب سیترات 120 برای چیست

خواص و عوارض و کاربرد و موارد مصرف قرص بیسموت ساب سیترات 120 برای چیست

قرص بیسموت قرص بیسموت ,قرص بیسموت برای چیست؟,قرص بیسموت ساب سیترات 120 برای چیست,قرص بیسموت شفا,قرص بیسموت 120,قرص بیسموت ساب سیترات آریا برای چیست,قرص بیسموت ۱۲۰,قرص بیسموت چیست,قرص بیسموت چیست قرص بیسموت …

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری در سایت جسارت

کشمش سیاه ,کشمش سیاه مویز,کشمش سیاه خواص,تعبیر خواب کشمش سیاه,کشمش سیاه بی دانه,کشمش سیاه در بارداری,کشمش سیاه بدون هسته,کشمش سیاه درخواب,کشمش سیاه ودیابت,کشمش سیاه,خواص کشمش سیاه یا مویز,خواص کشمش سیاه,خواص کشمش سیاه دربارداری,تعبیر خواب کشمش سیاه,تعبیر خواب خوردن کشمش سیاه,خوردن کشمش سیاه در بارداری,خواص کشمش سیاه در بارداری,فواید کشمش سیاه,خاصیت کشمش سیاه,کالری کشمش سیاه

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری

کشمش سیاه , کشمش سیاه مویز , کشمش سیاه خواص , تعبیر خواب کشمش سیاه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

وقتی کشمش را قورت می دهید فیبر موجود در آن شروع به تورم و با توجه به مایعات طبیعی بدن می کند این فرم کشمش خشک منقبض شده به مواد غذایی در حال حرکت از طریق دستگاه گوارش اضافه شده و به تسکین یبوست کمک می کند. نوع فیبر در نظر گرفته شده در کشمش فیبر نامحلول است علاوه بر کاهش یبوست، کشمش نیز می تواند به متوقف کردن مدفوع شل کمک کند زیرا دوباره با جذب مایع مدفوع شل و دفعات اسهال را بصورت غیر قابل پیش بینی کاهش می دهد.

کشمش سیاه

به حبه های درشت خشک شده انگور سیاه، مویز گفته می شود. در واقع مویز همان کشمش است که از نظر درشتی و رنگ سیاه متفاوت، ولی از نظر خواص پر قدرت تر و کامل تر از کشمش و انگور سبز است. مویز در اثر خشک شدن، خواص خود را از دست نمی دهد و حتی اثر نیروبخش آن بیشتر می شود. معمولا مویز تهیه شده از انگور قرمز مجلسی یا انگور شاهانی و انواع پرگوشت و بی دانه، بهترین و پرخاصیت ترین نوع مویز است. هر چه رنگ بنفش یا سیاه مویز بیشتر باشد قدرت آن در جلوگیری از آلزایمر زیادتر است. ترکیبات موجود در مویز می تواند از غلظت خون کاسته و به ارتجاعی بودن رگ ها کمک کند و خون را با سرعت و نیروی بیشتری در سیستم تناسلی به حرکت درآورد. به پمپاژ قلب و عملکرد کبد کمک کرده و گرمی و حرارت را در سرتاسر بدن پخش کند. به دلیل داشتن ویتامین های گروه B از شدت استرس روابط جنسی می کاهد و با تقویت مغز و اعصاب سبب افزایش قدرت فهم و درک و انگیزه می شود. به دلیل غنی بودن از ریزمغذی ها برای کودکان در حال رشد و دانش آموزان میان وعده تنقلی مناسب، اما بسیار پرکالری است.

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری

کشمش سیاه , کشمش سیاه مویز , کشمش سیاه خواص , تعبیر خواب کشمش سیاه

کشمش، مانند تمام میوه های خشک، ابزار بسیار خوبی برای به دست آوردن وزن از یک راه سالم است از آنجایی که آنها پر از فروکتوز و گلوکز هستند و حاوی مقدار زیادی از انرژی بالقوه است. کشمش بخش ایده آل از یک رژیم غذایی برای ورزشکاران و یا بدنسازان که نیاز انرژی بالا دارند می باشد آنها علاوه بر رژیم غذایی سالم بیشتر به دلیل بسیاری از ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی در کشمش، مانند سلنیوم و فسفر، که جذب سایر مواد مغذی و پروتئین را در بدن تسهیل می کند.

کشمش سیاه مویز

به میوه رسیده و خشک شده ارقام مختلف انگور بی دانه یا دانه دار ،کشمش گویند. کشمش آفتاب خشک، سایه خشک، تیزابی و انگوری از جمله کشمش هایی است که این روزها در بازار به فروش می رسد. کشمش آفتاب خشک به کشمش پلویی هم معروف است و کیفیت و قدرت بالا و طعم خوبی دارد. رنگ سرخ، ملاک تشخیص این کشمش از انواع دیگر آن است.  کشمش سایه خشک نوعی کشمش است که رنگ آن تغییر نکرده و سبز باقی می ماند. انگورعسگری به این روش خشک می شود و ارزش تغذیه ای آن بالاست. کشمش تیزابی به وسیله تیزاب خشک می شود. این ماده از طعم و بو و کیفیت کشمش می کاهد و دوز زیاد آن سرطانزاست. رنگ کشمش، زرد مایل به قهوه ای خرمایی است. این کشمش به دلیل روغن موجود در تیزاب سطحی چرب و نیمه براق دارد و این ملاک مناسبی برای تشخیص آن است.  کشمش انگوری به تیزاب آغشته و با دود گوگرد خشک می شود. رنگ آن زرد کهربایی مایل به قهوه ای روشن است و به دلیل ترکیبات گوگردی فشار مضاعفی بر کلیه ها تحمیل کرده و برای سلامت مضر است.

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری

کشمش سیاه , کشمش سیاه مویز , کشمش سیاه خواص , تعبیر خواب کشمش سیاه

کشمش دارای سطوح بالایی از ترکیب های آنتی اکسیدان پلی فنلی در خون می باشد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد که در اطراف بدن شناور هستند تمیز می کنند رادیکال های آزاد یکی از عوامل اولیه که منجر به رشد خود به خود سلول های سرطانی می شود و همچنین به عنوان ماده ای است که می تواند بر روی متاستاز تحریک اساسی بگذارد. بنابر این، با مصرف کشمش در رژیم غذایی خود سطح این آنتی اکسیدان قوی را در سیستم خود افزایش دهید شما می توانید از شکل گیری سرطان جلوگیری یا سرعت پیشرفت آن را کم نمایید.

کشمش سیاه خواص

جالب است بدانید بیشتر قند مویز، از نوع فروکتوز است که برای جذب در بدن به انسولین نیاز ندارد، به همین دلیل مصرف کشمش و مویز به جای قند همراه چای، از قدیم به خصوص در افراد دیابتی مرسوم بوده است. در سال‌های اخیر نیز عنصر کروم در ترکیبات انگور و فرآورده‌های آن یافت شده است که موجب کاهش قند خون می‌شود. البته باید گفت اگر چه انگور و فرآورده‌های آن حاوی فلز کروم و قند فروکتوز هستند، اما به مقدار کم یا زیاد، قندهای دی ساکارید نیز دارند که می‌تواند برای افراد دیابتی ایجاد مشکل کند. لذا بیماران دیابتی برای مصرف مویز باید با پزشک خود مشورت کنند و از زیاده‌روی در مصرف آن جدا خودداری نمایند.

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری

کشمش سیاه , کشمش سیاه مویز , کشمش سیاه خواص , تعبیر خواب کشمش سیاه

برای سال های بسیاری، برخی از مردم اعتقاد دارند که کشمش دارای قدرت برای کاهش فشار خون و حفاظت از یکپارچگی سلامت قلب دارد مطالعات فشرده همبستگی مثبت بین کاهش فشار خون بالا و مصرف کشمش را نشان می دهد هر چند این یافته ها هنوز هم کاملاً قطعی نیستند بسیاری از مواد غذایی کشمش بسته بندی شده، مفید است اما کارشناسان بر این باورند که سطح بالایی از پتاسیم در کشمش است و به کاهش فشار خون کمک می کند پتاسیم یک راه خوب برای کاهش تنش رگ های خونی و کاهش فشار خون است.

تعبیر خواب کشمش سیاه

به حبه‌های درشت خشک شده انگور سیاه، مویز گفته می‌شود. این نوع خشکبار در واقع از نظر شکل ظاهری و رنگ آن با کشمش متفاوت، ولی از نظر خواص تا حدود زیادی شبیه آن است.  مویز بر اثر خشک شدن خواص خود را از دست نمی‌دهد و حتی اثر نیرو بخش آن بیشتر می‌شود. در این مورد این خشکبار باید اشاره داشت که سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است.  مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا 6 می‌باشد. همچنین باید اشاره داشت که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه است.  مویز از ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند.  ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز ازنوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خواص ضد سرطان و ضد آلزایمر است. مقدار زیاد آنتو سیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد.

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری

کشمش سیاه , کشمش سیاه مویز , کشمش سیاه خواص , تعبیر خواب کشمش سیاه

کشمش حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنلی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. این مواد مغذی گیاهی برای سلامت چشم بسیار خوب هستند آنها همچنین چشم ها را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ( اکسیدان ها )، در قالب دژنراسیون ماکولا، ضعف بینایی مرتبط با سن و آب مروارید محافظت می کنند. علاوه بر ویژگی های آنتی اکسیدانی خود، کشمش حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین A، A – بتا کاروتن و A – کاروتینوییدهای است که همه برای سلامت چشم ضروری می باشد.

کشمش سیاه بی دانه

ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد. هر چه میزان آنتو سیانین (عامل رنگ سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می‌شود.  باید یادآوری شود که ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد رگ‌های خونی منبسط می‌شود با خوردن مویز غلظت خون کاهش می‌یابد. رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتر ی در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم می‌شود و از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند.  به طورکلی مویز درمان کننده بیماری‌های قلبی و پایین آورنده فشار خون است و برای بیماران دیابتی بسیار مفید می‌باشد.  مویز می‌تواند به تقویت معده کمک کند و برای افرادی که ناراحتی‌های گوارشی دارند مفید است از دیگر خواص مهم مویز می‌توان به اثرات ضد درد ضد باکتری و اثرات محافظت کنندگی از کبد قلب و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

خواص خوردن کشمش سیاه در دوران بارداری

کشمش سیاه , کشمش سیاه مویز , کشمش سیاه خواص , تعبیر خواب کشمش سیاه

کلسیم، که عنصر اصلی استخوان های ما است که در کشمش وجود دارد و این میوه های خشک نیز یکی از بهترین منابع بور می باشد. بور برای تشکیل استخوان مناسب و کارآمد و جذب کلسیم حیاتی است. بور به خصوص در جلوگیری از پوکی استخوان دوران یائسگی در زنان، مفید است و نشان داده شده است که برای استخوان ها و مفاصل بسیار مفید است. پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی ضروری که در سطوح بالا در کشمش وجود دارد و می تواند به تقویت و رشد استخوان ها کمک کند در نتیجه احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد.

کشمش سیاه در بارداری

ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز از نوع آنتوسیانین و پلی فنولیک است که دارای خواص ضدسرطان و ضدآلزایمر هستند. مقدار زیاد آنتوسیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل تر باشد. ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارند. هر چه میزان آنتوسیانین (عامل رنگ بنفش یا سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می شود.  ترکیبات موجود در مویز می تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت شدن رگ ها) و چسبندگی پلاکت های خون پیشگیری کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می یابد، رگ های خونی منبسط می شوند و خون می تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت های خون روی هم می شود و از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند.

کشمش سیاه

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.